Uus C-MAX ja Grand C-MAX – nüüdsest veelgi nutikamad, stiilsemad ja mugavamad pereautod

Stiilsed uue C-MAXi ja Grand C-MAXi mudelid saabuvad turule uue voolujoonelisema väliskujundusega, mille all on varjul meistrikäega viimistletud kaunis salong koos leidlike uute panipaikadega. Uued mudelid on endisest märgatavalt kütusesäästlikumad ja tekitavad tunduvalt vähem CO2-heitmeid.

Viiekohaline C-MAX ja seitsmekohaline Grand C-MAX pakuvad esmaklassilist sõidumugavust ja praktilisust. Mudelid tutvustavad ka mitmeid uusi tehnoloogiad, sealhulgas Fordi eesrindlikku hääljuhtimisega heli- ja sidesüsteemi SYNC 2.

C-MAXi mudelipere mootorivalikusse kuulub esmakordselt Fordi uus 1,5-liitrine EcoBoost-bensiinimootor ja 105 hj 1,5-liitrine TDCi ECOnetic-diiselmootor, mille eeldatav CO2-heitmete näitaja viiekohalise C-MAXi puhul on vaid 99 g/km.*

Paindlik, mugav, sportlik ja stiilne

Ostjatel on jätkuvalt võimalus valida kas viiekohaline C-MAX või seitsmekohaline Grand C‑MAX, mille eripäraks on Fordi uuenduslikud tagumised liuguksed ja vahekäiguga istmelahendus, mis lisab mugavust, ruumi ja paindlikkust.

C-MAXi mudeliseeria kujundust on muudetud vastavalt ühtsele üleilmsele “One Ford”-disainikeelele ning mudelid on saadaval kahe uue kerevärviga: punane Red Rush ja stiilne pruunikashall Caribou. Dünaamilise disaini tulemuseks on endisest jõulisem ja sihvakam autonina, mida ehib Fordi tunnuseks saanud trapetsikujuline esivõre. Pesuripihustid on peidetud esiklaasi alla, et ümberkujundatud mootorikate näeks välja veelgi puhtam.

Kitsamad, hoolikalt vormitud esilaternad ning kandilisemad ja piklikumad esiudutuled rõhutavad mõlema mudeli julget silmavaadet. Üheosalise disainiga tagaluugile on antud endisest voolujoonelisem ja elegantsem ilme. Kompaktne tagatulede disain teeb auto välimuse veelgi tänapäevasemaks.

Nii uue Ford C-MAXi kui ka Grand C-MAXi salongis on kujundust uuendatud vastavalt tarbijate soovidele, nagu seda tehti ka uues Focuses. Juhtseadmete ja lülitite hulka on vähendatud ning nende paigutus on senisest intuitiivsem. Uus must satiinviimistlus ja kroomdetailid annavad salongile puhtama ja modernsema ilme. Eri funktsioonide kasutamine on lihtsam kui enne – näiteks on kliimaseadme lüliteid nüüd kergem üksteisest eristada ja ära tunda.

Ümberkujundatud panipaik keskkonsoolis pakub rohkem hoiuruumi ning on varustatud integreeritud liugkäetoega. Uuendatud keskkonsooli panipaigas saab hoida erineva suurusega pudeleid ja joogitopse, näiteks mahuvad siia korraga ära üheliitrine veepudel ja 0,4-liitrine kohvitops. Uudse lahendusega laialt avanev kindalaegas teeb ligipääsu sinna pandud esemetele lihtsamaks. Sügavam hoiualus armatuurlaual pakub rohkem ruumi vajalike pisiasjade hoidmiseks ning on varustatud uue USB-ühenduspesaga erinevate kaasaskantavate seadmete ühendamiseks ja laadimiseks.

Lisaks pakutakse C-MAXi ja Grand C-MAXi kogu mudelivaliku ulatuses endisest kvaliteetsemate siseviimistlusmaterjalidega ning varustusse kuuluvad mh ka roolisoojendus, läveliistud ja pagasivõrgu kinnituspunktid nii esimese kui ka teise istmerea taga.

Märkab ohtlikke olukordi

Uue C-MAXi mudelipere on varustatud mitmete edumeelsete Fordi tehnoloogiatega, mis aitavad juhil õnnetusi vältida või leevendada – alates kriimustustest ja mõlkidest parkimisel kuni tõsiste avariideni suurematel kiirustel.

Fordi aktiivne parkimisabi süsteem otsib üles sobiva suurusega parkimiskoha ning roolib auto pärast üht nupuvajutust leitud kohale, jättes juhi ülesandeks vaid gaasi- ja piduripedaali vajutada. C‑MAX ja Grand C-MAX saavad lisaks kaasa ka sõidusuunaga risti parkimise abisüsteemi (Perpendicular Parking), mis töötab auto tagaotsale paigaldatud kahe täiendava ultrahelianduri abil. See süsteem aitab juhil tagurdada parkimiskohale, mis asub kahe kõrvuti pargitud auto vahel.

Ford on täiustanud ka oma tagant otsasõidu vältimissüsteemi Active City Stop, mis tuvastab autoninal asuvate andurite abil eespool olevaid liikumatuid objekte. Kui auto läheneb sellisele takistusele liiga kiiresti, valmistab süsteem pidurid kiiremaks töölerakendumiseks ette. Kui juht ikka ei reageeri, vähendab süsteem mootori pöördemomenti ja pidurdab kokkupõrke leevendamiseks automaatselt ise. Uudisena töötab see süsteem uues C-MAXis kiirustel kuni 50 km/h senise 30 km/h asemel.

C-MAX on nüüdsest saadaval ka koos Fordi isekohanduva kiirushoidikuga (Adaptive Cruise Control), mis võimaldab juhil hoida eesliikuva sõidukiga kindlaks määratud pikivahet – isegi juhul, kui see sõiduk liigub juhi poolt valitud püsikiirusest aeglasemalt. Kui aga isekohanduvat kiirushoidikut parajasti ei kasutata, aitab juhti uudne pikivahe näidik (Distance Indication). See võimaldab juhil kindlaks määrata soovitud pikivahe eesliikuva sõidukiga. Kui juht peaks seda pikivahet kogemata vähendama, hoiatab süsteem juhti armatuurlaua ekraanile ilmuva kolmeastmelise hoiatusega, mis muutub esmalt hallist kollaseks ja seejärel punaseks.

Uue C-MAXi jaoks on saadaval ka tippklassi helisüsteem, kuhu kuulub 10 Sony kõlarit, sh bassikõlar, mis on mõeldud spetsiaalselt madalate bassisageduste taasesituseks ning tagab sügavama ja mitmekülgsema helipildi.

Võimas, säästlik ja dünaamiline

Uus C-MAX ja Grand C-MAX paistavad silma märgatavalt paranenud CO2-heitmete näitajatega ning esmakordselt saavad EcoBoost-bensiinimootorite ja 2,0-liitrise TDCi-diiselmootoriga mudelid standardvarustusena kaasa Fordi Auto-Start-Stop-tehnoloogia. Kõige enam täiustatud mudeli puhul on CO2-heitmete kogus eelkäijast tervelt 20% väiksem.

Uue C-MAXi mudeliseeria mootorivalikut on laiendatud Fordi uute ülimalt säästlike 1,5-liitriste EcoBoost-bensiinimootoritega, millest on saadaval 150 hj ja 182 hj versioonid. Diiselmootoritest kuulub uudisena valikusse Fordi uus 1,5-liitrine TDCi-mootor, mis on samuti saadaval kahe eri võimsusega – 95 hj ja 120 hj. Lisaks kuulub viiekohalise C-MAXi puhul valikusse uus ECOnetic-versioon, mis on eriti säästlik ja tekitab CO2-heitmeid kõigest 99 g/km. Jätkuvalt pakutakse C-MAXi mudelipere jaoks ka 100 hj ja 125 hj versioone mitmete auhindadega pärjatud 1,0-liitrisest EcoBoost-bensiinimootorist.

Uus 120 hj 1,5-liitrine diiselmootor paiskab õhku eeldatavalt kuni 6% vähem süsinikdioksiidi kui 1,6-liitrine diiselmootor, mille uus jõuallikas välja vahetab, arendades seejuures 5 hobujõu võrra enam võimsust. Uuendatud 2,0-liitrine diiselmootor paistab silma kuni 20% paranenud heitmenäitajatega ning üle 4% kasvanud võimsusega.

Heledam tulevik

Uue C-MAXi mudelipere eesrindlike valgustuslahenduste hulka kuuluvad LED-päevatuled, bi-ksenoonesituled ja Fordi sõidusuunda järgiv esitulede süsteem. Viimane muudab automaatselt esitulede valgusvihu suunda, valides vastavalt liiklus- ja teeoludele ühe seitsmest valgustusrežiimist. Näiteks väikestel kiirustel pöördeid sooritades suunab süsteem valgusvihu teeservale, et jalgratturid ja jalakäijad paremini nähtavaks teha. Süsteem pakub juhile tuge ka suurtel kiirustel kurve läbides, valgustades kurvi kaugemale ette.

Uue C-MAXi ja Grand C-MAXi jaoks on esmakordselt saadaval ka Fordi MyKey-tehnoloogia, mis annab autoomanikule võimaluse erivõtme programmeerimiseks näiteks juhul, kui rooli istub noor ja kogenematu autojuht. MyKey-võtme abil saab piirata maksimaalset sõidukiirust, vähendada helisüsteemi helitugevust ning selle kasutamise üldse blokeerida, kui juht ja kaassõitjad ei ole kinnitanud oma turvavöid. Lisaks saab süsteemi seadistada tööle nii, et see ei lase enam juhil välja lülitada auto turvasüsteeme, nt veojõu kontrollsüsteemi.