Uus Ford EcoSport linnamaastur – kõrgemal tasemel kvaliteet, tehnoloogia ja suutlikkus

Uuel Ford EcoSport kompaktmaasturil on nüüd jõuline ja säästlik 1,5-liitrine EcoBlue diiselmootor, mitmekülgset võimekust lisab intelligentne nelikvedu.

Vastupidava ilmega uue EcoSporti välimusele saab isikupära lisada, valides meelepärase kontrasttoonis katuse. Esmakordselt on saadaval ka sportlik ST-Line mudeliversioon.

Uuenenud ergonoomilises salongikujunduses on kesksel kohal puuteekraan, valikus suurim neist 8-tolline, samuti soojendusega rool ning B&O PLAY helisüsteem.

Mugavuslahenduste hulka kuuluvad ka SYNC 3 info- ja meelelahutussüsteem, reguleeritava kiiruspiirikuga püsikiirusehoidja ning tagurdamise muudab mugavaks tahavaatekaamera.

Uus Ford EcoSport kompaktmaastur, mida iseloomustab suurem võimekus ja mitmekülgsus, peenem välimus ning uuenenud tehnoloogia, jõuab Euroopa autoostjateni käesoleva aasta lõpupoole.

Esmakordselt on uus Ford EcoSport saadaval ka intelligentse nelikveoga, mis lisab teelpüsivust nii maanteel kui väljaspool teid, koos uuenenud 1,5 l EcoBlue diiselmootoriga, võimsusega kuni 125 hj ning optimeeritud CO2 heitmetasemega*.

Esmakordselt on EcoSport saadaval ka sportliku ST-Line mudelina, samuti on pakkuda mitmeid juhiabilahendusi nagu SYNC 3 info- ja meelelahutussüsteem, reguleeritava kiiruspiirikuga püsikiirusehoidja ning tahavaatekaamera.

Parendatud dünaamikaga uus mudel on saanud ka värskema välisilme, mille hulka kuulub 12 uut värvitooni ning isikupära lisavaid lahendusi, sealhulgas kontrasttoonis katus, aknapiilarid, ukseraamide ülaosad, tagaspoiler ja küljepeeglid. Kasutajakeskne uus mugav salongikujundus pakub sõidumugavust nii juhile kui reisijatele: keskkonsoolis paiknev 8-tolline puuteekraan, soojendusega rool ning mitmeid panipaigalahendusi, näiteks reguleeritava põrandaga pagasiruum.

„Euroopas oleme alates turuletulekust 2014. aastal müünud 150 000 EcoSport kompaktmaasturit, möödunud aastal oli müügikasv 40 protsenti,” sõnas Ford Motor Company asepresident ning Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika regiooni president Steven Armstrong. „Uus Ford

EcoSport pakub autoostjatele veelgi enam stiilset mugavust, võimekust ja valikuvõimalusi, olles kombinatsioon maasturi funktsionaalsusest ja linnaauto praktilisusest.”

Euroopa tarbeks toodetakse uut EcoSporti Fordi tootmisüksuses Craiovas, Rumeenias, millesse investeeriti 200 miljonit eurot. Müügile jõuab see käesoleva aasta lõpupoole. Uus, maasturitrendist inspireeritud Fiesta Active krossovermudel saabub Euroopa turule aga järgmisel aastal.

Linnamaasturite segment on Euroopa autoturul kõige kiirema kasvuga. Võrreldes eelnenud aastaga registreeriti Euroopas enam kui 21 protsenti uusi maastureid, mis moodustab rohkem kui veerandi kõikidest uute sõidukite registreerimistest 2016. aastal. Möödunud aastal kasvas Fordi linnamaasturite müük Euroopas enam kui 30 protsenti.

Võimsad ja säästlikud

Uus Ford EcoSport pakub optimeeritud sõiduomadusi tänu Fordi intelligentsele nelikveole. See on saadaval koos uue 1,5-liitrise EcoBlue diiselmootori ja kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, selle tehnilised näitajad on: 125 hj, 300 Nm pöördemoment, kütusekulu 4,5 l/100 km ja CO2 heitmetase 119 g/km.*

Intelligentne nelikvedu mõõdab sõiduki rataste haakuvust teekattega ning reguleerib veojõu suunamist esi- ja tagarataste vahel 50/50 suhteni vähem kui 20 millisekundiga. Süsteem jagab veojõudu sujuvalt kõigi nelja ratta vahel ja pakub seeläbi kindlamat teelpüsivust eelkõige libedates oludes.

Uus 1.5-l EcoBlue diiselmootor on võimsam ning väiksemate CO2 heitmetega. Sellel neljasilindrilisel mootoril on mitmeid uuenduslikke tehnoloogilisi lahendusi:

Madalsurve heitgaasi retsirkulatsioon koos õhk-vesijahutusega, mis suurendab kütusetõhusust ning vähendab heitmetaset

Integreeritud õhu sisselasketorustik mootori optimaalsemaks hingamiseks

Madala inertsiga turboülelaadimine kiiremaks ja kontrollitumaks turboreaktsiooniks; lahenduses on kasutatud kõrgele kuumusele vastupidavaid raketimootorites kasutatavaid materjale

Kütuse kõrgsurvesissepritsesüsteem, mis on kiirem, vaiksem ja täpsem.

125 hj 1,5-liitrine EcoBlue diiselmootor koos esisillaveo ja uue 6-käigulise manuaalkäigukastiga muudetakse 2018. aasta keskel veelgi säästlikumaks ning ka selle heitmetase väheneb. 100 hj 1,5-liitrine TDCi diiselmootor koos esisillaveo ja uue 6-käigulise manuaalkäigukastiga on saadaval kohe.

Valikusse kuulub ka mitmeid auhindu võitnud 1.0-l EcoBoost bensiinimootor 140 hj ja 125 hj variandina (alates 2018. a keskpaigast aga ka 100 hj), koos 6-käigulise manuaalkäigukastiga ning 125 hj koos 6-käigulise automaatkäigukastiga, mida saab juhtida ka roolisambal asuvate hoobade abil.

Uus EcoSport pakub endiselt just Euroopa autoostjate jaoks kohandatud juhitavus- ning sõiduomadusi – seda tagavad optimeeritud vedrustus, amortisaatorid, rooliülekanne, tagatelje väändetala, elektroonilise stabiilsussüsteemi seaded ning roolimisabilahendused.

Vastupidava, kuid stiilse ilmega

Uue Ford EcoSporti dünaamiline välimus on stiililt sarnane suuremate Ford maasturitega nagu Kuga ja Edge.

Kumerajooneline kerge kühmuga kapotikujundus loob selge ilmega esiosa, milles domineerib trapetsikujuline suur iluvõre ning tunnusomased nurgelised esituled, mis on nüüd saadaval koos High Intensity Discharge valgustussüsteemiga, samuti on neis stiilsed leed-päevatuled. Nurgelised udutuled annavad viimase lihvi seiklusjanu väljendavale disainile.

EcoSporti tagumise põrkeraua ning tagatulede välimus on samuti läbinud uuenduse, olles nüüd selgem ja tugevamate kujundusjoontega. Valida saab 12 värvitooni vahel, sealhulgas Lightning Blue, Ruby Red ning erkoranž metallikvärv nimega Tiger Eye. Isikupära saab lisada kontrastvärvi katusega.

Uuenenud on ka 17- ja 18-tolliste valuvelgede disain, mis lisab jõulist ja sportlikku hõngu, need on saadaval erinevate viimistluslahendustega nagu Magnetic Low Gloss, Shadow Silver, Flash Grey ja High Gloss Black. Endiselt saab valida ka tagaluugile paigaldatava varuratta.

EcoSporti salongikujundus on samuti uuel tasemel – mugavamalt käsitsetavad juhtnupud, pehmed viimistlusmaterjalid ja uus ergonoomilise disainiga keskkonsool. Uuenenud istmed on mugavamad nii ees kui taga istujaile, osaliselt nahkkattega istmed loovad kõrgema klassi tunnetust. Salongisviibijad saavad leida oma meeleolule sobivaima seitsme valguslahenduse hulgast.

Salongis on ka mitmeid panipaiku, sealhulgas reguleeritava kõrgusega pagasiruumi põrand, mis ülemises asendis võimaldab esemeid silma alt ära panna, alumises asendis aga suurendab pagasiruumi mahtu kuni 334 liitrini. Keskkonsoolis on ka liigutatav käetugi, millesse saab paigutada tahvelarvuti või hoopis snäkid.

Uus EcoSport on esmakordselt saadaval ka sportliku ST-Line mudelina nii nagu teisedki sõsarad Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST-Line ja S-MAX ST-Line, mida iseloomustab jõuline disain ja sportlikud sõiduomadused ning võimsad, kuid säästlikud EcoBoost bensiini- ja TDCi diiselmootorid.

EcoSport ST-Line tunnuseks on sportlikud põrkerauad ja küljekarbilaiendid, musta värvi katusereelingud ja esitulekorpused. 17-tollised Dark Tarnish tumedad valuveljed, ST-Line embleem ja värvitud katus ning küljepeeglikorpused on põhivarustuses. Salongis on spetsiaalne ST-Line nahkkattega erikujuline sportrool, osalise nahkkattega istmed, millel on Miko®-Dinamica detailid – see on seemisnahka meenutav materjal, mis on keskkonnasõbralikult toodetud taaskasutuspolüestrist – ning punane dekoratiivtikand. Samuti nahkkattega käigukanginupp; ST-Line logoga lävekarbikatted ning roostevabast terasest sportpedaalid.

Tänapäevane juhiabitehnoloogia

Uus Ford EcoSport loob sõiduelamuse maasturile omase kõrge isteasendi ja meeldiva sõidudünaamikaga.

Fordi tänapäevane SYNC 3 info- ja meelelahutussüsteem ühildub Apple CarPlay ja Android Auto™ga. SYNC 3 toimib koos EcoSporti 8-tollise värvilise puuteekraaniga. SYNC 3 on olemas ka koos 6.5-tollise värvilise puuteekraaniga. 4,2-tolline värviekraan on aga varustatud Bluetooth ühenduse ja kahe USB sisendiga.

Uus B&O PLAY helisüsteem loob kõrgetasemelisi kõlanaudinguid. Sellel on kümme kõlarit, pagasiruumis paiknev bassikõlar ja kesksageduskõlar esipaneelil; süsteem on kalibreeritud spetsiaalselt EcoSporti tarbeks ning sellel on ka uusim digitaalne võimendi, mis tagab täpse helijaotuse salongis, sealhulgas Surround Sound seadistuse abil.

EcoSport on esmakordselt varustatud reguleeritava kiiruspiirikuga püsikiirusehoidjaga, mis aitab juhil kiirusepiirangutest kinni pidada, ning tahavaatekaameraga, mis muudab parkimise ohutumaks ja mugavamaks.

Automaatsed esituled ja klaasipuhastajad vähendavad samuti autojuhtimisega kaasnevat stressi ning võimaldavad juhil paremini liiklust jälgida. Soojendusega rool ja elektrooniline temperatuurisüsteem lisavad mugavust veelgi. Uus 4,2-tolline näidikupaneel toob vajaliku info käeulatusse, elektriliselt kokkuklapitavad soojendusega küljepeeglid muudavad külmad hommikud meeldivamaks.

Juhiabilahenduste hulka kuuluvad ka pimenurgasüsteem ning põhivarustusse kuuluv stabiilsuskontrollisüsteem, mis reguleerib mootorivõimsust ja pidurdusjõudu, aidates nii juhil hoida kontrolli sõiduki üle.

Edasi arendatud on ka sõitjate turvalisust: eesmised turvapadjad, juhi põlvi kaitsev turvapadi, uued külgmised turvapadjad, mis pakuvad täiendavat kaitset rindkerele ning külgedel asuvad turvakardinad. EcoSport on nüüd endisest ohutum ka tänu põhivarustuses olevale alarmsüsteemile.

„Oleme uue Ford EcoSporti juures parendanud kvaliteeti, tehnoloogiat ja mitmekülgsust, et pakkuda kompaktmaasturiostjate jaoks olulist kindlustunnet ja kontrolli sõiduki üle,” rääkis Ford Motor Company globaalse B-tooteliini direktor Gary Boes. „Nii tunnevad autojuhid end rooli taga veelgi mugavamalt ja kindlamalt.”