Uhiuus Ford EcoSport ühendab väikeauto praktilisuse ja säästlikkuse maasturi ruumikuse ja paindlikkusega

Fordi uus linnamaastur EcoSport pakub autojuhtidele suurepärast kombinatsiooni väikeautole omasest heast liikuvusest, kütusesäästlikkusest ja taskukohasest hinnast ning ruumikusest ja paindlikkusest, mida võib eeldada ühelt korralikult linnamaasturilt – ja kõik see ühes stiilses tervikus.

Trendikas ja jõuline uus EcoSport on esimene linnamaastur maailmas, mis on saadaval 1,0-liitrise mootoriga. Lisaks on see üks esimesi Fordi sõidukeid Euroopas, mida pakutakse koos Fordi SYNC-süsteemi ja AppLink-funktsiooniga, mille abil saavad autojuhid kasutada oma nutitelefoni rakendusi häälkäsklustega, hoides silmad teel ja käed roolil.

Stiilne ja praktiline

Fordi esimene üleilmne linnamaastur EcoSport on stiilne ja praktiline – sellele lisavad sportlikkust ja modernsust kaldus esipiilarid, suhteliselt lühike mootorikate, eriline viieosaline kroomitud iluvõre koos nurgeliste esitulede ja auto eritunnuseks olevate LED-valgusribadega.

Uue mudeli kujundamisel on jätkunud teravat pilku iga detaili jaoks. EcoSport on saadaval koos 17-tolliste valuvelgede, hõbedaste katuserelsside, elektriliselt reguleeritavate peeglite ja kroomraamis udutuledega.

Tagaluugile paigaldatud täismõõdus varuratas hoolitseb selle eest, et EcoSport suudaks oma pakiruumiga edukalt konkureerida paljude keskmise suurusklassi pereautodega: kui tagaistmed on püstises tavaasendis, on pagasiruumi maht sõltuvalt tagaistme seljatoe kaldenurgast kuni 375 liitrit. EcoSport pakub autojuhile ka kõrgemat istumisasendit, mille saab endale täpselt sobivaks sättida tänu juhiistme reguleeritavale kõrgusele ning muudetava kalde ja sügavusega roolile.

Autos on olemas tervelt 20 leidlikku panipaika, sh uksetaskud 1,5-liitriste joogipudelite hoidmiseks, väljatõmmatav sahtel kaassõitja esiistme all ning jahutusega kindalaegas, kus saab hoida kuni kuut 350 ml joogipurki.

Sportlik ja säästlik

Uus EcoSport on saadaval rohkelt kiidusõnu pälvinud turbolaaduriga 1,0-liitrise EcoBoost-bensiinimootoriga, mis on võitnud rahvusvahelise Aasta Mootori tiitli aastatel 2014, 2013 ja 2012 juba kolm aastat järjest. Selle jõuallika suutlikkus on võrreldav traditsioonilise 1,6-liitrise mootori omaga, kuid kütusekulu ja CO2-heitmete kogus on seejuures tunduvalt väiksemad.

125 hj 1,0-liitrine EcoBoost kulutab kütust 5,3 l/100 km ning tekitab CO2-heitmeid 125 g/km*. EcoSporti mootorivalikusse kuulub ka 112 hj 1,5-liitrine bensiinimootor, mille kütusekulu ja CO2-heitmete näitajad koos viiekäigulise käsikäigukastiga on vastavalt 6,3 l/100 km ja 149 g/km ning kütusekulu koos kuuekäigulise automaatkäigukastiga 7,9 l/100 km. 90 hj 1,5-liitrine diiselmootor kulutab kütust 4,6 l/100 km ning tekitab CO2-heitmeid 120 g/km.

Mis puudutab juhitavust ja sõiduomadusi, siis on uus EcoSport saanud kaasa samasuguse Fordi sõidurõõmu-DNA, mis on toonud juba palju kiitust uuele Fiestale.

Ehtne linnamaastur

Uue mudeli katsetamiseks läbis EcoSport esmalt 20 000 erinevat virtuaalset katsestsenaariumit, kasutades arvutiprogrammi, mis kopeeris tohutul hulgal erinevaid teeolusid üle kogu maailma. Seejärel sõideti sellega üle 2 miljoni kilomeetri päris teedel Lõuna- ja Põhja-Ameerikas, Aasias ja Euroopas temperatuuridel -25 °C kuni +50 °C ning kõrgustel kuni 4300 m üle merepinna.

Tänu hoolikale katsetamisele on EcoSport hästi reageeriv ja võimekas auto, mis saab edukalt hakkama ka kõige keerukamates teeoludes, olgu tegu siis kitsaste, kurviliste või ebatasaste maateedega või kõrgete äärekivide ja löökaukudega linnatänavatel. 10,6-meetrine pöördediameeter kuulub oma klassi väikseimate hulka. Eesmise ja tagumise põhjakaitsega varustatud EcoSporti kliirens on 200 mm, pealesõidunurk 22,1°, eemaldumisnurk 35° ning sellega saab läbida kuni 550 mm sügavusi veetakistusi.

Uus Ford EcoSport sai sõidukite ohutust hindavalt sõltumatult organisatsioonilt Euro NCAP hindeks neli tärni ning selle standardvarustusse kuuluvad juhi ja kaassõitja esiturvapadjad, külgturvapadjad, turvakardinad ning juhi põlvede turvapadi.

Tugeva turvakarkassi tekitamiseks on ukseraamides kasutatud ülitugevat boorterast. Ohutu sõidu eest kannavad hoolt ka mitmed turvasüsteemid, mh veojõu kontrollsüsteem, elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem, blokeerumisvastane pidurisüsteem, elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem ja hädapidurivõimendi. Uus EcoSport on varustatud ka rehvirõhu kontrollsüsteemi ning eesmise kaassõitja turvapadja väljalülitussüsteemiga.

 

Tehnoloogiad

Uue Ford EcoSporti sujuvalt töötavate bensiini- ja diiselmootorite jõudu võimendavad eesrindlikud käigukastid ja terve rida juhiabitehnoloogiaid. Õigupoolest on kõik selles autos loodud eesmärgiga muuta sõit nii kitsastel linnatänavatel, kurvilistel maanteedel kui ka pikkadel kiirteedel tõeliseks naudinguks. Ja kuhu iganes lähete – suur kliirens aitab kergemini hakkama saada mis tahes teeoludega, pakkudes seejuures paremat vaadet ümbrusele.

Sumab vaevatult läbi vee

Sumab vaevatult läbi vee

EcoSport suudab läbida kuni 550 mm sügavusi veetakistusi. See tähendab, et olete ka kõige suuremateks paduvihmadeks alati valmis.

Suurem kliirens tõstab Teid kõigest kõrgemale

Suurem kliirens tõstab Teid kõigest kõrgemale

Kõrged äärekivid, löökaugud, teetööd, „lamavad politseinikud“… Linnatänavad võivad osutuda tõelisteks auto lõhkujateks. Just sel põhjusel on tugeva konstruktsiooniga uus Ford EcoSport oma 200 mm kliirensiga maapinnast tavapärasest kõrgemale tõstetud.

Piisava varuga takistustest üle

Piisava varuga takistustest üle

Uue Ford EcoSporti pealesõidu- ja eemaldumisnurgad on vastavalt 22 ja 35 kraadi ning teekumeruse ületusnurk 25 kraadi. Need kraadid näitavad seda, millise nurga all suudab auto sõita üle takistuste, kriipimata seejuures mingeid osi põhja all. Koos suure kliirensiga teeb selline konstruktsioon uue Ford EcoSporti mitmekülgselt võimekaks sõidukiks ka maastikul.

Stiilsed ja jõulised veljed

Stiilsed ja jõulised veljed

16-tollised valuveljed rõhutavad ühtaegu nii uue Ford EcoSporti pilkupüüdvat disaini kui ka valmisolekut karmideks katsumusteks. Või valige 17-tollised veljed, mis on saadaval Titanium X-paketi osana, ning efekt on veelgi suurem.

Fordi SYNC-süsteem – eesrindlik vabakäetehnoloogia

Fordi SYNC-süsteem – eesrindlik vabakäetehnoloogia

Fordi SYNC-süsteemi abil saate panna mängima oma lemmikmuusika ning rääkida oma mobiiltelefoniga, kasutades selleks kõigeks vaid lihtsaid häälkäsklusi. Kui Teie telefoni kontaktandmetesse on salvestatud näiteks kodune telefoninumber nimega „Kodu“, peate lihtsalt ütlema „Call – kodu“ ja süsteem valib automaatselt selle numbri. Häälkäskluste abil saate panna mängima ka lugusid USB-mälupulgalt, MP3-mängijalt või iPod®-ilt või kuulata muusikat voogedastuse teel Bluetooth®-ühilduvalt mobiiltelefonilt. Süsteem loeb Teile ette isegi saabunud tekstisõnumid.

Muretu paigaltvõtt kallakul

Muretu paigaltvõtt kallakul

Valides oma autole automaatkäigukasti, saate kaasa ka nõlvaltstardiabi süsteemi, mis ei lase autol tagasi veereda, kui alustate liikumist kallakul. Süsteem säilitab rõhku pidurisüsteemis veel 2,5 sekundit, andes Teile aega rahulikult jalg piduripedaalilt gaasipedaalile tõsta. See on väga kasulik ka juhul, kui peatute ja alustate liikumist libedal pinnasel.

LED-tuled

LED-tuled

EcoSporti eritunnuseks olevad silmatorkavad LED-tuled annavad autole eksimatult äratuntava ja tahtekindla näoilme.

Koht kõige jaoks

Koht kõige jaoks

Leidlik kujundus tähendab seda, et salongis on rohkelt ruumi nii juhile kui kõigile kaassõitjatele, ent ka tervelt 20 panipaika telefonide, päikeseprillide, müntide, kohvitopside, jookide ja šokolaaditahvlite hoidmiseks.

Lahedalt jahe

Lahedalt jahe

Uue Ford EcoSporti kindalaegas täidab ka konditsioneeriga jahutatava minikülmiku ülesannet. See tähendab, et kuumadel suvepäevadel on külmad joogid või snäkid alati omast käest võtta. Ruumi jagub siin tervelt kuuele värskendava märjukesega standardmõõdus joogipurgile.

Parima vaatega mugavad istmed

Parima vaatega mugavad istmed

Tänu kuues suunas reguleeritavale juhiistmele käib ideaalse juhtimisasendi leidmine väga lihtsalt. Sisseehitatud nimmetugi teeb ka pikaajalise viibimise rooli taga mugavaks ja pingevabaks. Samuti saavad oma istmeid ette- või tahapoole kallutada kõik kaassõitjad, et end sõidu ajaks mõnusalt sisse sättida. Ja kõrgem istumisasend pakub igaühele suurepärast vaadet ümbritsevale.

Lisaruum tänu paindlikule istmelahendusele

Lisaruum tänu paindlikule istmelahendusele

Eemaldatav pakiriiul taga ning suhtes 60:40 kaheosaliselt kokkuklapitav ja ettepoole püsti keeratav tagaiste tähendavad seda, et uues Ford EcoSportis saab kiiresti ja lihtsalt pagasile ja/või suuremõõtmelistele esemetele lisaruumi tekitada.

Praktiline panipaik väärtuslike esemete hoidmiseks

Praktiline panipaik väärtuslike esemete hoidmiseks

Uue Ford EcoSporti sees on otstarbekalt ära kasutatud iga ruutmillimeeter pinda – isegi seljatugedel (kus asuvad suured taskud) ja kaassõitja esiistme all. Sealt leiate praktilise sahtli, mis sobib ideaalselt väikeste tahvelarvutite, nutitelefonide või muude seadmete hoidmiseks ja võõraste pilkude eest varjamiseks, kui ise autost lahkute.

Rohkem kui lihtsalt rool

Rohkem kui lihtsalt rool

Ergonoomilise disaini, suurepärase raskusjaotuse ja nahkkattega rool annab Teile oma auto üle täieliku kontrolli. Veelgi enam – tänu mitmetele integreeritud juhtlülititele on paljud võtmefunktsioonid, sh SYNC-süsteem koos AppLink'iga, otse Teie sõrmeulatuses.

Vaevatu manööverdamine ja juhtimine

Vaevatu manööverdamine ja juhtimine

Elektriline roolivõimendisüsteem (EPAS) reguleerib võimendi tööd vastavalt olukorrale: kui auto on vaja täpselt kitsale parkimiskohale manööverdada, muudab süsteem roolimise kergemaks, kui aga sõidate kiirteel, teeb see roolikeeramise raskemaks, et tagada parem kontroll auto üle. Erinevalt traditsioonilisest roolivõimendist, mis töötab pidevalt ning tarbib selleks energiat ja kütust, hakkab EPAS tööle ainult siis, kui tegelikult vaja, aidates kütust kokku hoida.

Võtmeta sisenemine teeb elu lihtsamaks

Võtmeta sisenemine teeb elu lihtsamaks

Kui kõnnite oma auto juurde, tunneb Fordi võtmevaba süsteem Teie võtmepuldi juuresolekut, olgu see siis Teie kotis või taskus. Uksed avanevad lukust ning kui olete end rooli taga sisse seadnud, pole Teil süütevõtit vaja. Vajutage lihtsalt siduripedaali ja Ford Power-käivituslülitit ning mootor ärkabki ellu.

Valige ideaalne temperatuur endale ja oma kaassõitjatele

Valige ideaalne temperatuur endale ja oma kaassõitjatele

Valikvarustusse kuuluva elektroonilise täisautomaatse kliimaseadmega (EATC) saate valida sobiva temperatuuri endale ja oma kaassõitjatele ning süsteem hoiab seda siis automaatselt, kasutades vajadusel konditsioneeri.

Säästlikum sõit, mis ka väsitab vähem

Säästlikum sõit, mis ka väsitab vähem

Kiirushoidik aitab Teil hoida oma auto sõidukiiruse enda poolt valitud kiirusest allpool. See aitab säästa kütust ning vähendab ühtlasi võimalust, et võiksite kogemata kiirust ületada. Kui olete sobiva püsikiiruse kindlaks määranud, hoiab süsteem seda Teie eest ise, et saaksite end pikkadel maanteesõitudel mõnusamalt tunda.

Sõidu ajal valitseb salongis rahu ja vaikus

Sõidu ajal valitseb salongis rahu ja vaikus

Katuses ja keres kasutatud heli summutavad materjalid ning täppistööna valminud tihendid ustel ja akendel teevad sõidu uue Ford EcoSportiga erakordselt vaikseks. Juttu on hea ajada isegi kiirustel kuni 130 km/h, ilma et oleks vaja häält tõsta.

Tipptasemel turvapatjade süsteem

Tipptasemel turvapatjade süsteem

Uus Ford EcoSport on varustatud juhi ja kaassõitja esiturvapatjade, külgturvapatjade ja turvakardinate ning juhi põlvede turvapadjaga – kõik need juba standardvarustuses. Sõiduki tähtsamatesse punktidesse on paigaldatud ka eesrindlikud andurid, mis hoolitsevad silmapilkse ja kontrollitud reageerimise eest.

Eesrindlikud süsteemid paremini kontrollitud pidurdamiseks

Eesrindlikud süsteemid paremini kontrollitud pidurdamiseks

Blokeerumisvastane pidurisüsteem (ABS) ja elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem (EBD) tagavad parema kontrolli pidurdamise üle. Lisaks kuulub EcoSporti varustusse hädapidurivõimendi (EBA), mis aitab tõhusamalt pidurdada avariiolukorras. EBA tuvastab, kui palju olete ise piduripedaali vajutanud, ning suurendab siis automaatselt pidurirõhku, kui seda on vaja.

Usaldusväärne ka kõige keerukamates oludes

Usaldusväärne ka kõige keerukamates oludes

Elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ESP) hõlmab tervet rida erinevaid tehnoloogiaid, mis on välja töötatud auto juhitavuse ja sõiduohutuse parandamiseks. Nii näiteks jälgivad andurid pidevalt iga üksiku ratta kiirust, auto lengerdusmäära (selle nurka ja suunda) ning rooli pöördenurka. Kui peate takistuse vältimiseks rooli järsult paremale või vasakule keerama, tasakaalustab ESP täpselt pidurdusjõudu iga ratta vahel ning võib vajadusel vähendada ka mootorilt ülekantavat jõudu. See aitab ära hoida ala- ja ülejuhitavust, muutes Teie auto stabiilsemaks ja lihtsamini juhitavaks. ESP-süsteem ja veojõu kontrollsüsteem aitavad vältida ka rataste tühipöörlemist, kui teekate on märg või jääs.

Kinnitage lapsed turvaliselt kohale

Kinnitage lapsed turvaliselt kohale

Nelja tagaistmel asuva lapse turvatooli ISOFIX-kinnituspunktiga on uus Ford EcoSport laste turvaliseks ja ohutuks sõidutamiseks valmis, olgu reis kuitahes pikk.

Õigeaegne hoiatus enne rehvi täielikku tühjenemist

Õigeaegne hoiatus enne rehvi täielikku tühjenemist

Kui mõnes auto rehvis hakkab rõhk sõidu ajal tuntavalt langema, hoiatab rehvirõhu kontrollsüsteem (TPMS) Teid otsekohe võimalikust torkeaugust näidikuplokis süttiva indikaatortulega.

Ford EcoSport tehnilised andmed

Mootor, võimsus, sooritus

Keretüüp Mootor Kütus Käigukast Suurim
võimsus
hj (kW)
Suurim
pöördemoment
Nm
Maksimaalne
kiirus
km/h
Kiirendus
0-100 km/h
sek
5 - ukseline SUV 1,0 Ecoboost B M 125 (92) 190 180 12.7
5 - ukseline SUV 1,5 B M 112 (82) 140 172 13.3
5 - ukseline SUV 1,5 B A Powershift 112 (82) 140 172 14.1
5 - ukseline SUV 1,5 TDCi D M 90 (66) 205 160 14.0

Kütusekulu ja heitmed

Keretüüp Mootor Kütus Käigukast CO2
emissioon
g/km
Kütusekulu
linnas
l/100km
Kütusekulu
maanteel
l/100km
Kütusekulu
keskmine
l/100km
5 - ukseline SUV 1,0 Ecoboost B M 125 6.6 4.7 5.4
5 - ukseline SUV 1,5 B M 149 8.1 5.2 6.3
5 - ukseline SUV 1,5 B A Powershift 149 7.9 5.3 6.3
5 - ukseline SUV 1,5 TDCi D M 120 4.9 4.4 4.6

Mõõtmed

Keretüüp Pikkus
mm
Laius koos küljepeeglitega
/ peeglid kokkuklapitud
mm
Kõrgus
katusereelinguteta/ga
mm
Pöördediameeter
m
Bensiinipaagi
maht
l
Diislipaagi
maht
l
5 - ukseline SUV 4273 2051 / 1847 - / 1662 10,6 52 52

Ford EcoSport videod

The New Ford EcoSport / Ford UK

/

SYNC with AppLink in the new EcoSport / Ford Europe

Ford EcoSport meedias

Motorsi proovisõit - Ford Ecosport

2016. 02. 29 • Motors24.ee
Motorsi proovisõit - Ford Ecosport

Fordi Ecosport on järjekordne väike linnamaastur, mille loomisel on võetud aluseks supermini - nimelt Ecosport baseerub Fiestal. Seega tuli Motors24 testimismeeskonnalgi järgi proovida, et kas Fiesta sportlik DNA on säilinud ka Ecospordis või mitte.

Motorsi proovisõit - Ford Ecosport