Säästlik ja stiilne tuliuus Ford Edge laiendab Fordi linnamaasturite ja nelikveoliste mudelite valikut

Täiesti uus luksuslik Ford Edge

Stiilne ja esinduslik suur linnamaastur Ford Edge saabub Euroopas müüki kahe erineva jõuallikaga: 180 hj 2,0-liitrise TDCi-diiselmootoriga, mille paariliseks on kuuekäiguline käsikäigukast, ning 210 hj topeltturboga 2,0‑liitrise TDCi-mootoriga, mille juurde kuulub kuuekäiguline PowerShift-automaatkäigukast. Tänu Auto-Start-Stop-tehnoloogia kasutamisele on mõlema jõuallika keskmine kütusekulu vaid 5,8 l/100 km ning CO2-heitmete kogus 149 g/km.

Uus Edge saab standardvarustusena kaasa Fordi intelligentse nelikveosüsteemi (AWD), mille abil läheb auto vajadusel sujuvalt üle esirattaveolt nelikveole ja vastupidi, tagades kindla pidamise ja teelpüsivuse, eriti libedates sõiduoludes.

Iga 16 millisekundi järel – 20 korda kiiremini, kui kestab üks silmapilgutus – mõõdavad andurid auto rataste haardumist teekattega. Sama kiiresti suudab süsteem suunata kuni 100 protsenti mootori pöördemomendist esi- või tagaratastele. Kuna intelligentne nelikveosüsteem (AWD) kannab mootorijõudu üle täpselt õigel momendil ja vaid neile ratastele, mis seda parajasti vajavad, siis mõjutab see auto kütusekulu ja CO2-heitmete kogust võrreldes püsivalt töötavate nelikveosüsteemidega (4WD) minimaalselt.

Täiesti uus Edge on varustatud ka mitme uue Fordi tehnoloogiaga, sh isekohaneva roolisüsteemiga, mis muudab vastavalt sõidukiirusele automaatselt rooli ülekandesuhet – see teeb auto aeglasel sõidul kergesti manööverdatavaks, suurtel kiirustel aga täpselt ja kindlalt juhitavaks. Esiletõstmist väärib ka uudne mitmeosalise vaatega kaamerasüsteem autoninal, mis aitab paremini hakkama saada piiratud nähtavusega ristmikel ning parkimiskohtadest väljumisel.

Esimesena omas segmendis saab Edge kaasa jalakäija tuvastustehnoloogiaga kokkupõrke ennetussüsteemi – see kaamera- ja radaripõhine süsteem töötab kiirustel 8 kuni 180 km/h ning tuvastab auto ees olevaid sõidukeid ja inimesi. Kui süsteem tuvastab kokkupõrkeohu, kuid juht ei reageeri asjakohastele hoiatustele, suudab süsteem juhi eest automaatselt ise pidurdada. Ford usub, et saab sõltumatult kokkupõrkekatsete korraldajalt Euro NCAP ohutuse eest hindeks maksimaalsed viis tärni.

Tavapärasest kvaliteetsem sõidukeskkond on saavutatud tänu akustilisest klaasist esiklaasile ning lamineeritud klaasist esiuste akendele, mis teevad salongi tunduvalt vaiksemaks. Ka kere põhjapaneelid ja rattakoobaste isolatsioon vähendavad tee- ja tuulemüra. Lisaks on kõik Edge-mudelid varustatud Fordi aktiivse müravähendussüsteemiga (Active Noise Control), mis tuvastab salongi tunginud soovimatu mootorimüra ning neutraliseerib selle, suunates autosse helisüsteemi kaudu vastupidiseid helilaineid.

Uue Ford Edge’i sisekujunduse loomisel oli eesmärgiks pakkuda luksuslikke sõiduelamusi, kasutades kõikjal vaid parima kvaliteediga materjale. Tulemuseks on pehmepinnaline armatuurlaud ja keskkonsool, kõrgläikeline must lülitipaneel, hõbedase satiinviimistlusega ukselingid, ventilatsiooniavade servaliistud, iluliist kindalaekal ning dekoorelemendid roolil. Mugavust lisavad avarasse Edge’i salongi valikvarustusena pakutavad soojenduse ja jahutusega esiistmed ning istmesoojendus ka tagaistmel.

Edumeelne. Muretu. Innovaatiline.

Ford Edge on varustatud paljude innovaatiliste tehnoloogiatega. Varsti imestate isegi, kuidas seni neist mõneta hakkama saite.

Kõik need lasevad Teil paremini juhtimisele ja juhiistmelt avanevale kaugeleulatuvale vaatele keskenduda.

Rohkem sõidurõõmu. Vähem roolikeeramist.

Rohkem sõidurõõmu. Vähem roolikeeramist.

Isekohanev roolisüsteem on uus tehnoloogia, mis lihtsustab autojuhtimist kogu aeg ja kõikides teeoludes – ning isegi parkimisel.

Väiksematel kiirustel, näiteks parklas manööverdades, on auto pööramiseks vaja vähem rooli keerata. Suurematel kiirustel läheb süsteem automaatselt üle tavapärasemale rooli ülekandesuhtele, muutes roolimise mugavamaks ja auto kindlamini juhitavaks.

Lisaks on olemas ka Sport-režiim. Kui see on sisse lülitatud, on sõit looklevatel ja käänulistel teedel märksa nauditavam, sest kurvide läbimiseks on vaja vähem rooli keerata.

Tehnoloogia, mille juhtimiseks läheb vaja vaid Teie häält

Tehnoloogia, mille juhtimiseks läheb vaja vaid Teie häält

Fordi SYNC 2-süsteem laseb Teil ühendust pidada, muusika mängima panna ning navi- ja kliimaseadet kasutada lihtsate häälkäsklustega või 8-tollise puutetundliku värviekraani vahendusel.

Ja piisab Teil vaid öelda, et kõht on tühi – “I’m hungry” –, kui juba näitabki süsteem Teile kohalike restoranide nimekirja või pakub ligipääsu Michelini teatmikule, et saaksite välja valida ja broneerida kohad nii sobivas söögikohas kui ka hotellis.

Wifi levialas on USB-modemi abil olemas ligipääs ka internetile. Lisaks aitab Fordi hädaabifunktsioon avarii korral automaatselt kohalikku häirekeskusse helistada.

{pealkiri}

Usaldusväärne muutuvates sõiduoludes

Intelligentne nelikveosüsteem (AWD) suudab hinnata, milline peab olema haardumine, tasakaal kurvides ja reageerimine märjal, kuival või jäisel teekattel ning muutuval pinnasel. Kuna tegu on intelligentse tehnoloogiaga, oskab see suunata mootorijõudu vastavalt vajadusele kas esi- või tagateljele. Kandes igale rattale üle täpselt nii palju jõudu, kui see hetkel vajab, tagab see süsteem ülihea juhitavuse ja väiksema kütusekulu, muutes sõitmise ühtaegu nii lihtsamaks kui ka ohutumaks.

{pealkiri}

Esituled, mis aitavad näha ümber nurga

Fordi isekohanevad dünaamilised LED-esituled pole mitte üksnes silmipimestavalt valged, vaid ka targad. Rida valgusdioode tekitavad üheskoos täpselt õige kujuga valgusvihu ning nende tugev ja ere loomulik valgus tagab suurepärase nähtavuse. Varustusse kuuluvad ka päevatuled. Traditsioonilised vilkuvad suunatuled on asendatud LED-valgustriipudega, mis süttivad kordamööda üksteise järel, olles hästi nähtavad kõikidele kaasliiklejatele. Lisaks reguleerivad mittepimestavad kaugtuled automaatselt ise oma valgustugevust, tagades maksimaalse nähtavuse teisi juhte pimestamata. Ja mis eriti kasulik – need uued esituled oskavad vastavalt rooli liikumisele tee suunda järgida, parandades nähtavust kurvides ja pööretel.

{pealkiri}

Näeb, mis on tulemas – mõlemalt küljelt

Tilluke panoraamkaamera uue Ford Edge’i esiotsal saadab auto infoekraanile 180-kraadise mitmeosalise vaate kõigest, mis on auto ees – nii näete kohe, kui küljelt läheneb mõni sõiduk, jalgratas või jalakäija. See valikvarustusena pakutav uus tehnoloogia on lausa hindamatu, kui sõidate välja kitsalt parkimiskohalt või sooritate pööret tiheda liiklusega tänavale piiratud vaateväljaga ristmikul.

{pealkiri}

Näeb liiklusmärke, mis jäävad Teil kahe silma vahele

Olgu tegu ajutiste või püsivate liiklusmärkidega, tee ääres või tee kohal – liiklusmärkide tuvastussüsteem märkab neid kõiki. Tuvastatud piirkiiruse või möödasõidu keelu märk ilmub näidikuploki ekraanile ning asendub seal uuega iga kord, kui sisenete uude piirangutsooni.

{pealkiri}

Eesrindlik juhiabisüsteem aitab Teil oma sõidureas püsida

Kui Teie auto hakkab kogemata oma sõidureast välja kalduma, märkab sõidurea hoidja seda kohe, kasutades spetsiaalset ette suunatud kaamerat. Seejärel paneb sõidureast väljumise hoiatussüsteem Teie hoiatamiseks rooli kergelt vibreerima ja näitab ekraanil asjakohast teadet. Kui Te seejärel ei reageeri või olete liiga aeglane, aitab sõidureas püsimise abisüsteem Teil rooli keerata, et auto turvaliselt tagasi oma sõiduritta juhtida. Kuna see tehnoloogia on ette nähtud kasutamiseks mitmerealistel maanteedel (nt kiirteedel), siis lülitub see kiirustel alla 65 km/h automaatselt välja. Soovi korral saab süsteemi välja lülitada ka käsitsi.

{pealkiri}

Kiirushoidik, mis hoiab automaatselt pikivahet

Isekohanduv kiirushoidik laseb Teil valida sõitmiseks soovitud püsikiiruse ja hoiab seda siis automaatselt ise. Kui süsteemi radarandur tuvastab ees teise sõiduki, vähendab kiirushoidik sõidukiirust just nii palju, et Teie poolt kindlaks määratud pikivahe säiliks. Niipea, kui tee Teie ees on taas vaba, kiirendab süsteem uuesti valitud püsikiiruseni.

Isekohanduva kiirushoidiku juurde kuulub ka pikivahe hoiatussüsteem, mille ülesandeks on Teid hoiatada juhul, kui olete ees liikuvale sõidukile kogemata liiga lähedale jõudnud.

{pealkiri}

Aitab Teil kiiruse ületamist vältida

Intelligentne kiiruspiirik on loodud soovimatust kiiruse ületamisest hoidumiseks, et saaksite segamatult teeoludele keskenduda. Kui liiklusmärkide tuvastussüsteem on sisse lülitatud, teeb see oma kaamera abil kõigepealt kindlaks hetkel kehtiva kiirusepiirangu. Seejärel suurendab või vähendab intelligentne kiiruspiirik automaatselt Teie poolt sisestatud maksimumkiirust vastavalt kehtivale piirkiirusele.

{pealkiri}

Peeglid, mis näevad seda, mida Teie ei näe

Tänu radaranduritele, mis jälgivad pidevalt nn pimedat nurka Teie auto mõlemal küljel, aitab pimeala teavitussüsteem (BLIS) Teil ohutumalt sõidurida vahetada. Kui andurid tuvastavad sõiduki, mida Teie ei näe, süttib vastavas küljepeeglis Teie hoiatamiseks oranž hoiatustuli.

{pealkiri}

Täiendav abi tagurdamisel

Uus tehnoloogia – küljehäire süsteem – tuvastab küljelt lähenevaid sõidukeid, kui väljute tagurdades parkimiskohalt. Kui keegi küljelt läheneb, hoiatab süsteem Teid hoiatussignaaliga ning vastavas küljepeeglis süttiva hoiatustulega.

{pealkiri}

Lihtsam paigaltvõtt kallakul

Kui alustate liikumist kallakul, ei lase nõlvaltstardiabi süsteem autol allapoole veerema hakata. Pärast piduripedaali vabastamist säilitab süsteem rõhku pidurisüsteemis veel 2,5 sekundit, andes Teile aega rahulikult jalg piduripedaalilt gaasipedaalile tõsta. See on väga kasulik ka juhul, kui peatute ja alustate liikumist libedal pinnasel.

{pealkiri}

Järelhaagis turvaliselt õigel joonel

Järelhaagise stabiliseerimisabi süsteem tuvastab järelhaagise vänderdamise küljelt-küljele ja vähendab siis Teie auto sõidukiirust seni, kuni probleem kaob. Nii on järelhaagise vedamine tunduvalt ohutum ja haagis paremini juhitav. Liikumise aeglustamiseks vähendab süsteem automaatselt mootori pöördemomenti ja suurendab vähehaaval ratastele mõjuvat pidurdusjõudu.

{pealkiri}

Maksimaalne kontroll kurvides

Kurvihaardekontrolli süsteem tasakaalustab mootori pöördemomenti esirataste vahel vastavalt teepinnale ja hetke sõiduoludele. Süsteem töötab kiirusega 100 korda sekundis, mis on 33 korda kiirem kui üks silmapilgutus. See tähendab paremat haardumist ja ülitäpset juhitavust, milles veendute ise, kui kurvides kiirendate.

{pealkiri}

Roolivõimendi, mis reageerib igale olukorrale

Elektriline roolivõimendisüsteem reguleerib oma tööd vastavalt sõidutingimustele ja kiirusele automaatselt ise. Väikestel kiirustel paneb süsteem rooli liikuma kergemini, lihtsustades autoga manööverdamist. Suurtel kiirustel, kui auto üle on vaja kindlamat kontrolli, muutub rooli keeramine raskemaks. Sõidusuuna kontrollfunktsioon võtab lisaks arvesse ka külgtuule ja muude segavate tegurite mõju.

Kompromissitu. Tõhus. Progressiivne.

Ühendades hästi läbi mõeldud konstruktsiooni, nutikad insenerilahendused ja eesrindliku aerodünaamika, pakub Ford Edge täiuslikult tasakaalustatud kombinatsiooni suutlikkusest, kütusesäästlikkusest ja täpsest juhitavusest.

Eesrindlik vedrustus tagab suurepärased sõiduomadused ja täpse juhitavuse

Eesrindlik vedrustus tagab suurepärased sõiduomadused ja täpse juhitavuse

Uus eesrindlik mitmikhoobvedrustus taga koos täiustatud McPhersoni küünaldega ees võimaldab paremini kontrollida iga ratast, parandades tuntavalt sõidukvaliteeti.

Spetsiaalselt Edge’i tavapärasest suuremale kõrgusele ja laiusele vastavaks kohandatud vedrustuse kõiki tähtsamaid seadeid on peenhäälestatud – tulemuseks on ülihästi reageeriv ja juhitav auto.

Tipptasemel diisli jõud

Tipptasemel diisli jõud

Eesrindlik 2,0-liitrine TDCi-mootor pakub Teile valikut kahe eri võimsuse vahel: 180 hj ja topeltturboga 210 hj. Mõlemas versioonis on kasutatud uusimat tehnoloogiat, mis tõstab suutlikkust ja pöördemomenti, vähendades samal ajal kütusekulu ja heitmeid.

• Võimsus 180 hj, pöördemoment 400 Nm, kütusekulu 5,4 l/100 km, CO2-heitmete kogus 149 g/km
• Võimsus 210 hj, pöördemoment 450 Nm, kütusekulu 5,4 l/100 km, CO2-heitmete kogus 149 g/km

Topeltturboga jõuallikas on tänu kahele turbolaadurile tavamootorist võimsam ja efektiivsem.

Esimene turbo töötab väiksematel kiirustel, andes Teile lisajõudu just siis, kui seda vajate – näiteks kõrvalteelt kiire liiklusega maanteele keerates. Teine turbo töötab aga suurematel kiirustel, näiteks kui Teil on vaja mõnest aeglasemast sõidukist möödasõitu teha.

Kuid sellega topeltturboga mootori eelised veel ei piirdu – see kütab ka salongi tavapärasest kiiremini soojaks. Sel moel vähendab see erinevate osade kulumist, säästab kütust ning aitab Teil külmadel hommikutel kiiremini teele asuda.

{pealkiri}

Kiire käiguvahetus lihtsa käeliigutusega

6-käiguline käsikäigukast on valmis suurte pöördemomentide ülekandmiseks ning laseb vahetada käike kiiresti, sujuvalt ja täpselt. Kütusekulu aitab seejuures vähendada näidikuplokis asuv käiguvahetuse näidik, mis annab Teile märku, kui õige hetk käiguvahetuseks on käes.

{pealkiri}

Fordi PowerShift-käigukast: kiire ja säästab kütust

Fordi PowerShift-käigukast ühendab automaatkäigukasti mugavuse käsikäigukasti kiirema reageerimisega. See eesrindlik kuuekäiguline käigukast valib sobivaima järgmise käigu Teie eest ise, laskmata autol hetkekski jõudu kaotada. PowerShifti välkkiired ja sujuvad käiguvahetused teevad sõidu ühtlasemaks ning vähendavad tavalise automaatkäigukastiga võrreldes kütusekulu ja CO2-heitmeid.

{pealkiri}

Käiguvalitsad roolil: nautige kiireid käiguvahetusi automaatkäigukastiga

Roolile paigaldatud käiguvalitsad, mida tavaliselt võib kohata kallites sportautodes, on saadaval nii koos kuuekäigulise automaat- kui ka PowerShift-käigukastiga. See rallisõidust inspireeritud tehnoloogia toob sujuva ja lihtsa käiguvahetuse otse Teie sõrmeulatusse. Ning tänu sellele, et käiguvalitsad asuvad roolil, õnnestub käiguvahetus hõlpsalt ka kurvides.

{pealkiri}

Väiksem kütusekulu Auto-Start-Stop-süsteemiga

Kui olete peatunud näiteks valgusfoori ees või seisate liiklusummikus, oskab see tehnoloogia mootori automaatselt välja lülitada, jätkates sellegipoolest kõikide vajalike seadmete – nt esitulede, kliimaseadme, raadio ja Fordi SYNC-süsteemi – varustamist toitevooluga. Kui olete taas liikumiseks valmis, vajutage lihtsalt siduripedaali ja pange esimene käik sisse (käsikäigukasti puhul) või vajutage gaasipedaali (automaatkäigukasti puhul) ning mootor hakkab automaatselt uuesti tööle. Auto-Start-Stop-süsteemist on eriti palju kasu linnaliikluses, kus see võib kütusekulu vähendada koguni kuni 10% (linnasõidutsükli puhul).

{pealkiri}

Tõhusam meetod aku laadimiseks

Erinevalt traditsioonilistest süsteemidest laeb intelligentne regeneratiivlaadimise süsteem akut vaid siis, kui see seda vajab, ning – kui vähegi võimalik – väldib laadimist siis, kui Te parajasti kiirendamiseks gaasipedaali vajutate. See aitab säästa kütust ja vähendada kahjulikke heitmeid.

{pealkiri}

Täiustatud aerodünaamika teeb auto säästlikumaks

Kui sõidate aeglaselt, hoiab radiaatori aktiivvõre süsteem õhuvõtuvõre autoninal mootori jahutamiseks lahti. Kui lisate kiirust, sulgub võre automaatselt, parandades aerodünaamikat ning aidates säästa kütust.

{pealkiri}

Väiksem õhutakistus parandab suutlikkust

Edge’i üks geniaalsemaid konstruktsioonilisi lahendusi on nn õhkkardinad selle esiosas. Esikaitseraua välisnurkades asuvad pilud suunavad õhu pöörlevatest ratastest üle ning läbi rattakoobastes olevate avade uuesti välja. See „seelik“, mille kiiresti ümber rataste liikuv õhk tekitab, vähendab õhutakistust, parandab suutlikkust ja aitab säästa kütust.

Rahulik. Mugav. Praktiline.

Ford Edge on täis mitmesugust mugavusvarustust, mis aitab Teil ja kõigil kaassõitjatel muretult ja lõõgastunult oma reisi nautida.

Tänu sellele süsteemile kuulete isegi omaenda mõtteid

Tänu sellele süsteemile kuulete isegi omaenda mõtteid

Aktiivne müravähendussüsteem on loodud igasuguse soovimatu müra summutamiseks salongis.

Autosse paigaldatud mikrofonid tuvastavad teatud helilaineid ja mõõdavad nende tugevust. Juhtplokk eristab samal ajal helid, mida soovite kuulda – nt vestluse ja raadiosaated – helidest, mida Te kuulda ei soovi.

Seejärel tekitab süsteem kuuldamatuid helilaineid, mis neutraliseerivad igasuguse soovimatu müra, et saaksite nautida autosõitu tõelises rahus ja vaikuses.

Iseavaneva tagaluugi avamiseks ja sulgemiseks pole käsi vaja

Iseavaneva tagaluugi avamiseks ja sulgemiseks pole käsi vaja

Kui Teil on käed asju täis ja võtmepult kaasas, saab uus Ford Edge aru, kui olete auto juurde jõudnud. Nüüd peate vaid jalga tagumise kaitseraua all viibutama ning tagaluuk läheb ise lahti või kinni.

Tagaluugi saab avada-sulgeda ka võtmepuldi abil või autos olevaid lüliteid vajutades. Kui soovite, et tagaluuk mingis asendis seiskuks, saate selle avanemise igal hetkel katkestada.

{pealkiri}

Muretu parkimine ja väljasõit

Uudne iseparkimissüsteem, mis kasutab kombinatsiooni mitmest erinevast tehnoloogiast, ei piirdu vaid auto automaatse roolimisega teega paralleelsele parkimiskohale. Parkimiskohalt väljumise abisüsteem aitab Teil sealt ka välja sõita. Süsteem, mis oskab parkida auto nii sõiduteega paralleelselt kui ka sellega risti, teeb parkimiskohast möödudes kindlaks, kas see koht on Teie auto jaoks sobiv. Seejärel roolib süsteem auto automaatselt leitud kohale, samal ajal kui Teie ülesandeks jääb vaid gaasi- ja piduripedaali vajutada ning käiku vahetada, järgides ekraanijuhiseid ja helisignaale.

{pealkiri}

Andurid, mis lasevad stressivabalt parkida

Parkimisandurid aitavad Teil hinnata vahemaad oma sõiduki ja selle ees või taga asuvate takistuste vahel. Kui andurid tuvastavad takistuse, panevad need tööle helisignaali, mis muutub takistusele lähenedes üha intensiivsemaks.

{pealkiri}

Tagurdamine on lihtne, sest näete selja taha

Tänavapostid, teepiirded, madalad müürid… Tahavaatekaamera näitab Teile armatuurlaua keskele paigaldatud ekraanil kõike, mis jääb auto taha. Kaamera hakkab automaatselt tööle kohe, kui panete sisse tagasikäigu. Süsteem näitab ka virtuaalseid abijooni, mille järgi õnnestub auto ära parkida isegi kõige väiksemale parkimiskohale.

{pealkiri}

Lülitivajutusega rakendatav seisupidur

Uus nutikas elektrooniline seisupidur laseb Teil traditsioonilise käsipiduri unustada. Nüüd saate seisupiduri rakendada lihtsalt keskkonsoolis asuvat lülitit vajutades. See lahendus tekitab kasulikku lisaruumi esiistmete vahele ning teeb elu lihtsamaks, vähendades vajadust hoolduste vahelisel ajal pidureid reguleerida.

{pealkiri}

Piisavalt ruumi väljasirutamiseks

Sisaldades viit parajalt laia istekohta kahes reas, millest tagumine on suhtes 60:40 kaheosaliselt kokku klapitav, on autosalongis rohkelt ruumi igale reisijale. Tänu arvukatele panipaikadele ja suurele pakiruumile mahuvad siia ära nii sõitjad kui ka nende pagas, ostukotid, lemmikloomad, harrastusvahendid või mis tahes kombinatsioon neist kõigist.

{pealkiri}

Teie stiili, maitse ja meeleoluga sobiv salongivalgustus

Kõiki salongis asuvaid lüliteid valgustab modernne jääsinine valguskuma. Salongi hajusvalgustus pakub Teile aga võimalust valgustada erinevaid kohti, nt keskkonsooli topsihoidjaid ja jalaruumi, ühega seitsmest eri värvi valgusest. Teil on koguni võimalus neid värve ise omavahel kombineerida, luues ja salvestades viis isiklikku värvilahendust MyColour-funktsiooni abil.

{pealkiri}

Ilma võtmeta on elu lihtsam

Fordi võtmevaba süsteemiga saate oma auto lukustada ja lukust avada, ilma et peaksite võtme taskust või kotist välja võtma. Nii säästab see Teid tülikast võtme otsimisest, kui käed on muid asju täis.

{pealkiri}

Tänu MyKey®-võtmele pole auto laenamise pärast vaja muret tunda

Fordi MyKey®-tehnoloogia laseb Teil kindlaks määrata suurima lubatud sõidukiiruse ja helisüsteemi maksimaalse helitugevuse ning lülitada sisse meeldetuletuse turvavöö kinnitamiseks. See nutikas lahendus annab Teile meelerahu, kui Teie autot kasutab parajasti mõni Teie sõber või pereliige, sest saate ise programmeerida just need piirangud, mida soovite selle võtme kasutaja jaoks kehtestada. Piiranguteta peavõtme saate jätta enda kätte. Soovi korral saate mõlemat tüüpi võtmeid ka juurde osta.

{pealkiri}

Suur panoraamkatus teeb salongi valgemaks ja avaramaks

Uue Ford Edge’i valikvarustusse kuulub luksuslik kaheosaline klaasist panoraamkatus. Selle eesmine paneel on avatav – vastavalt Teie soovile see kas kaldub lahti või liugub tagumise katusepaneeli alla, muutes salongi valgemaks ja avaramaks. Samal ajal, kui panoraamkatus laseb täita auto loomuliku valgusega, hoiab päikesekiirgust peegeldav klaas Teid meeldivalt jahedas ning kaitseb kahjuliku UV-kiirguse eest. Lisaks kuulub klaaskatuse juurde elektrooniliselt juhitav päikesevari, mille saab ühe nupuvajutusega klaasi ette või uuesti eest ära tõmmata.

{pealkiri}

Hoiab Teid soojas või jahedas

Kui valite nahkistmed (standardvarustuses mudelitel Sport ja Titanium), saab mõlemat esiistet vastavalt soovile kas soojendada või jahutada, et sõit oleks veelgi mugavam. Samamoodi saavad soojendatud istmel sõitmist nautida ka tagaistujad. Ja kui olete ise rooli taga, on isegi kõige karmima pakasega päevad tänu roolisoojendusele nüüd palju talutavamad.

{pealkiri}

Kvaliteetne loomutruu heli

Fordi SYNC 2-süsteemiga tuleb standardvarustusena kaasa üheksa kõlariga helisüsteem, mis täidab auto erakordselt selge heliga. Valikvarustusena on saadaval ka DAB-raadioga Sony Premium-süsteem, mis pakub oma 390 W ja 12 kõlariga veelgi kõrgemal tasemel muusikaelamusi.

Turvaline. Kindel. Kaitstud.

Ford Edge’i kõikehõlmav turvameetmete pakett sisendab kindlustunnet ning tagab kõrgtasemel kaitse nii Teile kui ka kõigile kaassõitjatele.

Süsteem, mis aitab kaitsta Teid ja inimesi Teie ümber

Süsteem, mis aitab kaitsta Teid ja inimesi Teie ümber

Jalakäija tuvastustehnoloogiaga kokkupõrke ennetussüsteem märkab Teie ees sõiduteel olevaid suuri objekte ja inimesi, sh ka neid, kes võivad tee servalt autole ette astuda. Tuvastades kokkupõrkeohu, annab süsteem Teile hoiatusega märku. Kui Te hoiatusele ei reageeri, pidurdab süsteem Teie eest automaatselt ise.

See edumeelne uus tehnoloogia, mis töötab kiirustel kuni 80 km/h, on välja töötatud liiklusõnnetuste leevendamiseks ning teatud juhtudel ka esikokkupõrgete täielikuks vältimiseks.

Erakordselt tõhus kaitse tagaistmel

Erakordselt tõhus kaitse tagaistmel

Uudse turvavarustusena on tagaistme äärmiste istekohtade jaoks saadaval Fordi ainulaadsed õhuga täidetavad turvavööd. Kokkupõrke korral täituvad need silmapilkselt ning jaotavad löögijõu viis korda suuremale kehapinnale, kui seda teevad tavalised turvavööd.

Vähendades survet rindkerele ning tagades parema kontrolli pea ja kaela liikumise üle, aitab see uuenduslik tehnoloogia vähendada võimalike kehavigastuste riski.

{pealkiri}

Lisajõud äkkpidurdamisel hädaolukorras

Hädapidurivõimendi aitab Teie sõidukil avariiolukorras maksimaalset pidurdusjõudu saavutada. Selle tööd juhib automaatselt elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem, mis teeb kindlaks, kui tugevalt olete ise piduripedaali vajutanud, ning suurendab siis automaatselt pidurirõhku, kui seda on vaja.

{pealkiri}

Fordi SYNC 2-süsteem koos hädaabifunktsiooniga

Fordi SYNC 2-süsteemi üks tähtsamaid omadusi on hädaabifunktsioon*, mis võib avarii korral päästa Teie elu. Selle funktsiooni ülesandeks on liiklusõnnetuse korral Teie eest häirekeskusesse helistada ja kohalikus keeles auto asukoha kohta infot anda. Soovi korral saate ise kõne lõpetada või vajadusel häirekeskuse töötajaga rääkida. Mis aga kõige tähtsam – süsteem annab Teie kohta elutähtsat teavet, edastades Teie täpsed GPS-koordinaadid ka juhul, kui olete ise teadvuse kaotanud.

* Fordi hädaabifunktsioon on uudne SYNC®-süsteemi funktsioon, mis kasutab Bluetoothi kaudu süsteemiga seotud ja ühendatud mobiiltelefoni, et aidata autos viibijatel kiiresti kohalikku häirekeskusesse helistada, kui on juhtunud liiklusõnnetus, milles auto turvapadjad on täitunud või kütusepump töötamast lakanud. Funktsioon töötab rohkem kui 40 Euroopa riigis ja piirkonnas.

{pealkiri}

Juhi virgutussüsteem hoiatab Teid, kui märkab, et olete väsinud

Juhi virgutussüsteem jälgib pidevalt Teie käitumist autoroolis ning tuvastab Teie olekus igasugused muutused, mille põhjuseks võib olla liigne väsimus. Kui süsteem märkab, et hakkate valvsust kaotama, ilmub ekraanile hoiatav näit, mis soovitab Teil puhkepausi pidada.

{pealkiri}

Aitab kaitsta ka Teie lapsi

Uus Ford Edge on laste turvaliseks ja ohutuks sõidutamiseks valmis, olgu reis kuitahes pikk. Selle tagaistme mõlemal äärmisel istekohal on olemas ISOFIX-kinnituspunktid, mille abil saate paigaldada autosse väga lihtsalt kaks laste turvatooli.

{pealkiri}

Pidev kaitse ümberpaiskumise eest

Kui autokere on ohtlikult kaldu vajunud või teete mõne manöövri, mille tagajärjel auto võiks ümber paiskuda, märkab seda ümberpaiskumise vältimissüsteem. Ohu tuvastamisel pidurdab süsteem automaatselt ükshaaval eri rattaid ning reguleerib mootori võimsust, aidates Teil kontrolli auto üle taastada.

{pealkiri}

Mitu turvasüsteemi rakenduvad üheskoos sekundi murdosaga

Fordi edumeelne intelligentne turvasüsteem (IPS) koordineerib mitme erineva turvatehnoloogia koostööd, et pakkuda Teile ja kõikidele Teie kaassõitjatele maksimaalset kaitset. Lisaks uue Ford Edge’i jäigale kerekarkassile, mis neelab tõhusalt löögijõude, kaitsevad Teid ka täiustatud ehitusega istmed ja eesrindliku tehnoloogiaga turvavööd, et vähendada vigastuste võimalust liiklusõnnetuse korral veelgi.

{pealkiri}

Usaldusväärne ka kõige keerukamates oludes

Uus Edge on varustatud elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemiga (ESC), mille mitmed erinevad tehnoloogiad aitavad Teil kriitilistes olukordades kontrolli auto üle säilitada. Süsteemi andurid tuvastavad igasugused järsud muutused nii roolimisel, pidurdamisel kui ka sõiduki üldises käitumises, mille tõttu auto võiks juhitavuse kaotada. Seejärel reguleerib ESC-süsteem täpselt iga üksiku ratta kiirust, aidates libisemist vältida ning stabiilsust suurendada. Lisaks kuuluvad elektroonilisse stabiilsuskontrolli süsteemi (ESC) veel nõlvaltstardiabi süsteem (HSA), hädapidurivõimendi (EBA) ja elektrooniline pidurite eeltäitesüsteem (EBP).

{pealkiri}

Kiirem peatumine hädaolukorras

Kui elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem tuvastab avariiohtliku olukorra, milles on vaja järsult pidurdada, tõstab see rõhku pidurisüsteemis, vähendades õhuvahet piduriklotside ja ketaste vahel. Sel moel aitab see elektroonilise pidurite eeltäitesüsteemina tuntud tehnoloogia auto pidurdusteekonda märgatavalt lühendada.

{pealkiri}

Eesrindlik turvapatjade süsteem

Turvapatjade süsteemi kuuluvad esiistmete esi- ja külgturvapadjad. Lisaks on külgturvapadjad valikvarustusena saadaval ka tagaistme äärmistele istekohtadele.

Ford Edge tehnilised andmed

Mootor, võimsus, sooritus

Keretüüp Mootor Kütus Käigukast Suurim
võimsus
hj (kW)
Suurim
pöördemoment
Nm
Maksimaalne
kiirus
km/h
Kiirendus
0-100 km/h
sek
5-ukseline 2,0 TDCi D M 180 (132) 400 200 9.9
5-ukseline 2,0 TDCi D M 180 (132) 400 200 9.9
5-ukseline 2,0 TDCi D A 210 (154) 450 211 9.4
5-ukseline 2,0 TDCi D A 210 (154) 450 211 9.4

Kütusekulu ja heitmed

Keretüüp Mootor Kütus Käigukast CO2
emissioon
g/km
Kütusekulu
linnas
l/100km
Kütusekulu
maanteel
l/100km
Kütusekulu
keskmine
l/100km
5-ukseline 2,0 TDCi D M 149 6.4 5.8 5.4
5-ukseline 2,0 TDCi D M 149 6.4 5.8 5.4
5-ukseline 2,0 TDCi D A 152 6.4 5.8 5.4
5-ukseline 2,0 TDCi D A 152 6.4 5.8 5.4

Mõõtmed

Keretüüp Pikkus
mm
Laius koos küljepeeglitega
/ peeglid kokkuklapitud
mm
Kõrgus
katusereelinguteta/ga
mm
Pöördediameeter
m
Bensiinipaagi
maht
l
Diislipaagi
maht
l
5-ukseline 4808 2184/1981 1692 12.0 - 68
5-ukseline 4808 2184/1981 1692 12.0 - 68
5-ukseline 4808 2184/1981 1692 12.0 - 68
5-ukseline 4808 2184/1981 1692 12.0 - 68

Ford Edge videod

Ford | Ford Edge | The All-New Ford Edge / Ford UK

Ford Edge meedias

2016. 09. 11 • accelerista.com
Videolugu: Ford Edge ehk kuidas ameeriklased eurooplastele maasturi ehitasid

Euroopas tänavu esimest korda müügile jõudnud Edge tuleb konkureerima “vanade” tegijatega: esmajärjekorras hakatakse vaipa rullima Huyndai Santa Fe ja Kia Sorento rataste alt, edasi võetakse tõenäoliselt ette nooblimadki brändid, sest Edge on ühtaegu nii Mazda CX-9 (jagab põhja) kui kröömike vähem luksuslik kui Lincoln MKX, ülelombi sõsarmudel. Ameerika, siit see tuleb; otse Euroopasse.

Videolugu: Ford Edge ehk kuidas ameeriklased eurooplastele maasturi ehitasid

2016. 08. 27 • Postimees
Suur vaikus

Uut Ford Edge’i näidati Eestis mõne nädala eest ainult vilksamisi. Visiit jäi toona üürikeseks, kuid Fordi tehase soovil oli Arteril võimalus sõidutada linnamaastur Tallinnast tagasi Kölni.

Suur-vaikus

2016. 08. 08 • What Car?
Ford Edge: võõrleegionär Ameerikast

Igaüks vist teab, et korvpalli sünnimaa USA produtseerib aasta aasta järel sellisel hulgal pallureid juurde, et neid jagub kõikide maailmajagude meeskondadesse. Eesti klubideski mängib igal aastal mitmeid Ühendriikide päritolu korvpallureid.

Ford Edge: võõrleegionär Ameerikast

2016. 07. 18 • Autoleht
Neile, kes armastavad mugavust

Fordi uue, valiku kõige suurema linnadžiibi Edge peamiseks märgusõnaks on mugavus: seda alates vedrustusest kuni äärmiselt vaikse sõitjateruumini.

Neile, kes armastavad mugavust

2016. 07. 02 • Tehnikamaailm
Maasturite võidujooks

Kui paljudes maades on Edge Fordi mudelivalikus juba vana tegija – I põlvkond debüteeris koguni 2006. aasta Detroidi autonäitusel – siis Euroopasse jõudis see alles nüüd II mudelipõlvkonna kujul.

Maasturite võidujooks