Säästlik ja stiilne tuliuus Ford Edge laiendab Fordi linnamaasturite ja nelikveoliste mudelite valikut

Täiesti uus luksuslik Ford Edge

Stiilne ja esinduslik suur linnamaastur Ford Edge saabub Euroopas müüki kahe erineva jõuallikaga: 180 hj 2,0-liitrise TDCi-diiselmootoriga, mille paariliseks on kuuekäiguline käsikäigukast, ning 210 hj topeltturboga 2,0‑liitrise TDCi-mootoriga, mille juurde kuulub kuuekäiguline PowerShift-automaatkäigukast. Tänu Auto-Start-Stop-tehnoloogia kasutamisele on mõlema jõuallika keskmine kütusekulu vaid 5,8 l/100 km ning CO2-heitmete kogus 149 g/km.

Uus Edge saab standardvarustusena kaasa Fordi intelligentse nelikveosüsteemi (AWD), mille abil läheb auto vajadusel sujuvalt üle esirattaveolt nelikveole ja vastupidi, tagades kindla pidamise ja teelpüsivuse, eriti libedates sõiduoludes.

Iga 16 millisekundi järel – 20 korda kiiremini, kui kestab üks silmapilgutus – mõõdavad andurid auto rataste haardumist teekattega. Sama kiiresti suudab süsteem suunata kuni 100 protsenti mootori pöördemomendist esi- või tagaratastele. Kuna intelligentne nelikveosüsteem (AWD) kannab mootorijõudu üle täpselt õigel momendil ja vaid neile ratastele, mis seda parajasti vajavad, siis mõjutab see auto kütusekulu ja CO2-heitmete kogust võrreldes püsivalt töötavate nelikveosüsteemidega (4WD) minimaalselt.

Täiesti uus Edge on varustatud ka mitme uue Fordi tehnoloogiaga, sh isekohaneva roolisüsteemiga, mis muudab vastavalt sõidukiirusele automaatselt rooli ülekandesuhet – see teeb auto aeglasel sõidul kergesti manööverdatavaks, suurtel kiirustel aga täpselt ja kindlalt juhitavaks. Esiletõstmist väärib ka uudne mitmeosalise vaatega kaamerasüsteem autoninal, mis aitab paremini hakkama saada piiratud nähtavusega ristmikel ning parkimiskohtadest väljumisel.

Esimesena omas segmendis saab Edge kaasa jalakäija tuvastustehnoloogiaga kokkupõrke ennetussüsteemi – see kaamera- ja radaripõhine süsteem töötab kiirustel 8 kuni 180 km/h ning tuvastab auto ees olevaid sõidukeid ja inimesi. Kui süsteem tuvastab kokkupõrkeohu, kuid juht ei reageeri asjakohastele hoiatustele, suudab süsteem juhi eest automaatselt ise pidurdada. Ford usub, et saab sõltumatult kokkupõrkekatsete korraldajalt Euro NCAP ohutuse eest hindeks maksimaalsed viis tärni.

Tavapärasest kvaliteetsem sõidukeskkond on saavutatud tänu akustilisest klaasist esiklaasile ning lamineeritud klaasist esiuste akendele, mis teevad salongi tunduvalt vaiksemaks. Ka kere põhjapaneelid ja rattakoobaste isolatsioon vähendavad tee- ja tuulemüra. Lisaks on kõik Edge-mudelid varustatud Fordi aktiivse müravähendussüsteemiga (Active Noise Control), mis tuvastab salongi tunginud soovimatu mootorimüra ning neutraliseerib selle, suunates autosse helisüsteemi kaudu vastupidiseid helilaineid.

Uue Ford Edge’i sisekujunduse loomisel oli eesmärgiks pakkuda luksuslikke sõiduelamusi, kasutades kõikjal vaid parima kvaliteediga materjale. Tulemuseks on pehmepinnaline armatuurlaud ja keskkonsool, kõrgläikeline must lülitipaneel, hõbedase satiinviimistlusega ukselingid, ventilatsiooniavade servaliistud, iluliist kindalaekal ning dekoorelemendid roolil. Mugavust lisavad avarasse Edge’i salongi valikvarustusena pakutavad soojenduse ja jahutusega esiistmed ning istmesoojendus ka tagaistmel.