Uue põlvkonna Ford Fiesta – tehnoloogiliselt kõige arenenum väikeauto maailmas – pakub nelja erinevat isiksust

     
  • Uue põlvkonna Ford Fiesta – tehnoloogiliselt kõige arenenum väikeauto maailmas – pakub laiemat valikut peene Vignale’i, sportliku ST-Line’i, stiilse Titaniumi ja Active-nimelise krossoveri vahel
  •  
  • Fiesta on esimene Ford, mis jalakäijatuvastusega suudab aidata vältida kokkupõrkeid ka öösel; aktiivse parkimisabiga, mis suudab rakendada pidureid, et ennetada kokkupõrkeid käed-vabad parkimise juures väikesel kiirusel
  •  
  • Fiesta on ka esimene Ford, millel on kõrgema taseme B&O PLAY helisüsteem
  •  
  • Kuni 8-tollised kõrgresolutsiooniga puuteekraanid toetavad SYNC 3 ühenduvust
  •  
  • Elegantne välimus ja ergonoomiline interjöör pakuvad uusi isikupärastamise võimalusi
  •  
  • Kõrgema taseme omadused sisaldavad avatavat panoraamklaaskatust
  •  
  • Rohkem rafineeritust koos 7 protsenti vähendatud teemüraga
  •  
  • Mootorite valikus on 140 hj 1,0-liitrine EcoBoost, 120 hj 1,5-liitrine TDCi – Fiesta esimene suure võimsusega diiselmootor – ja uus kuuekäiguline käigukast
  •  
  • Eeldatav heitmete kogus alates 82 g/km CO2*
  •  
  • Lõbusat sõiduiseloomu täiendab uus vedrustus ja elektrooniline vektorjuhtimine (Electronic Torque Vectoring Control)
  •  
  • Kurvihaarduvust on parandatud 10 protsendi, pidurdusteekondi 8 protsendi võrra

Ford esitles 29.novembril uue põlvkonna Ford Fiestat – tehnoloogiliselt kõige arenenumat väikeautot maailmas – spetsiaalsel Go Further üritusel Saksamaal, Kölnis.

Uue põlvkonna Fiestat esitletakse osana kõige terviklikumast ja mitmekülgsemast mudelivalikust Fiesta 40-aastase ajaloo jooksul, olles Euroopa masstootmises väikeautode seas kõige kõrgetasemelisemate juhiabitehnoloogiate ja ühenduvusfunktsioonide valikuga.

Ford esitles Fiestast nelja erinevat varianti: stiilne Fiesta Titanium, Ford Performance’ist inspireeritud Fiesta ST-Line, peen Fiesta Vignale ja Fiesta Active krossover – esimene uuest Active sõidukivalikust, mis Fordi mudelivalikus tulevate aastate jooksul välja tuuakse.

Kolme- ja viieukselised Fiesta variandid pakuvad ülimat kvaliteeti ja rafineeritust, neil on stiilne uus välimus ja revolutsiooniline interjööridisain koos suurema isikupärastamise võimaluste valikuga kui kunagi varem. Lisaks on Ford täiustanud Fiesta nelja aasta jooksul Euroopas enimmüüdud väikeautoks aidanud lõbusat sõiduiseloomu.

“Kuna me jagame oma klientide kirge Fiesta vastu, oleme suutnud viia selle ikoonilise väikeauto armastusväärse, lõbusa ja sportliku sõidutunnetusega iseloomu järgmisele tasemele, pakkudes suuremat mudelivalikut kui varem, ja seda igaühe puhul erineva isiksusega,” ütles Fordi Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika president Jim Farley. “Meil on nüüd olemas sobiv Fiesta igale juhile, teiste seas luksuslik Fiesta Vignale ja Fiesta Active krossover koos arenenud tehnoloogia ja omadustega, millest väikeautode ostjad oleksid veel mõned aastad tagasi võinud vaid unistada.”

Oma klassis eesrindlikus juhiabisüsteemide valikus – mida toetavad kuni 130 meetrit teed ette jälgida suutvad anduritehnoloogiad – on jalakäijatuvastussüsteem, mis esmakordselt suudab ennetada kokkupõrkeid ka öösel; ja esimene Fordi aktiivne parkimisabisüsteem, mis suudab rakendada pidureid, et ennetada käed-vabad parkimist kasutades väikesel kiirusel kokkupõrkeid.

Fiesta on lisaks esimene Ford, millel on kõrgema klassi B&O PLAY helisüsteem, ja esimest korda ka avatava panoraamklaaskatuse võimalus. Fiesta tehnoloogiliselt eesrindlikku SYNC 3 suhtlus- ja meelelahutussüsteemi toetavad kõrglahutusega kuni 8-tollised puuteekraanid, ning ruumikas ja ergonoomilises interjööris on intuitiivsema keskkonna eesmärgil keskkonsooli nuppude arvu vähendatud peaaegu 50 protsendi võrra.

Tipptasemel mootorite seas on Ford mitmekordselt auhinnatud 1,0-liitrine EcoBoost bensiinimootor võimsusega kuni 140 hj, ja 1,5-liitrine TDCi diisel, mis pakub 120 hj – esimene Fiesta suure võimsusega diiselmootor. Ford ennustab, et innovatiivsete hõõrduvuse vähendamise tehnoloogiate abil ja täiesti uue kuuekäigulise käigukasti toel saavutatakse CO2 heitmetenäitajaks kõigest 82 g/km.

Laiendatud Fiesta mudelivalik

Siiamaani kõige terviklikum Fiesta mudelivalik vastab tarbijate kasvavale vajadusele suurema valiku ja parema kvaliteedi järele B-segmendis.

Järgmise põlvkonna Fiestat hakatakse esimest korda pakkuma luksusliku Ford Fiesta Vignale mudelina – osana Ford Vignale’i peenest toote- ja omanikukogemusest. Fiesta Vignale astub Fordi margi tippväljundite ritta Euroopas koos Mondeo, S-MAXi, Kuga ja Edge Vignale mudelitega, ja pakub unikaalseid 18-tolliseid valuvelgede kujundusi, eksklusiivset välisviimistlust ja -värve ning kaheksanurkse tepinguga nahkistmetega.

Fiesta Active on esimene krossover-Fiesta, mis ühendab endas karmi linnamaasturist inspireeritud kujundust – tõstetud sõidukõrgus, katusereelingud ja täiendavaid kereliistud - ; luukpära praktilisust ja tõelist Fiesta sõidudünaamikat.

Ford on varem selle aasta jooksul tutvustanud uut ST-Line mudelivalikut, mis pakub Ford Performance mudelitest inspireeritud välis- ja sisedisaini koos võimsate Ford EcoBoost bensiini- ja TDCi diiselmootoritega klientidele, kes ihaldavad Fordi ST-mudelite sportlikku kuvandit, kuid kes ei vaja optimeeritud ST-mootorite ja sporttehnoloogiaga šassii täielikku võimekust.

Fiesta ST-Line’l on sportlik väliskujundus koos unikaalsete valuvelgede, iluvõre, esi- ja tagakaitseraudade ja küljekarbilaiendite kujundusega. Interjööri ilmestavad sportistmed, metallpedaalid ja lameda allosaga rool, samas kui sõidukogemust parandab sportvedrustus.

Samuti esitleti stiilset Fiesta Titaniumi, mis viitas kõrgele spetsifikatsioonle ja kvaliteedile, mida Fiesta omanikele üle Euroopa pakkuma hakatakse. Paremate näitajatega Fordi mudelid moodustasid 2016. aasta 10 esimese kuu müügist ligi 60 protsenti. Titanium-mudelid moodustavad sel aastal müüdud Fiestadest 48 protsenti. Fiestat on võimalik soetada ka Trend-versioonis.

“Paremate näitajatega B-segmendi mudelite registreerimine on aasta-aastalt 24 protsenti kasvanud, ja samal ajal on ka nõudlus baasmudelite järele 11 protsenti kasvanud,” ütles Ford Euroopa turunduse, müügi ja teeninduse ala asepresident Roelant de Waard.

“Ford võimaldab nüüd B-segmendi klientidele suuremat valikut, pakkudes uue KA+-ga erakordset hinna ja kvaliteedi suhet, samal ajal luues uue põlvkonna Fiesta perekonnaga äärmiselt kaasakiskuvaid, isikupärastatud mudeleid.”

Tehnoloogiliselt enimarenenud väikeauto maailmas

Uue põlvkonna Ford Fiestas on oma klassis eesrindlik valik tehnoloogiat, mis suurendavad mugavust, käepärasust ja turvalisust.Täiustatud juhiabitehnoloogiaid toetavad kaks kaamerat, kolm radarit ja 12 ultraheliandurit, mis koostöös suudavad jälgida auto ümbrust 360-kraadise raadiusega ja teed auto ees kuni 130 meetrit.

Fiesta on esimene Ford, millel on täiustatud versioon Kokkupõrke ennetussüsteemist koos Jalakäijatuvastusega, mis suudab tuvastada eesoleval teel või selle läheduses olevaid jalakäijaid, kes võivad sõiduki liikumistrajektoori ületada, kasutades pimedas Fiesta esitulede abi.

Süsteem on loodud vähendama teatud autosid ja jalakäijaid sisaldavate laupkokkupõrgete raskust või aitama juhtidel osa kokkupõrkeid üldse vältida. Laiem kaameranurk aitab paremini jälgida jalakäija liikumist.

Esmakordselt Fiestal on ka Fordi aktiivne parkimisabi koos ristisuunas parkimisega, mis aitab juhtidel leida sobiva parkimiskoha ja parkida käed-vabalt teiste autode suhtes ette, taha või kõrvale. Fiesta jaoks veelgi täiendatuna suudab tehnoloogia esimest korda ise rakendada pidureid, kui juht ei reageeri edasi-tagasi liikumise manöövrite ajal süsteemi juhistele ja lähedushoiatustele ja kokkupõrkeoht pargitud autoga või takistusega ees või taga on reaalne.

“Mõne juhi jaoks on meie automatiseeritud parkimistehnoloogiad kerge “šokk” – need on nii arenenud, et esimest korda neid kasutades võib klient veidi aukartust tunda,” ütles Fordi Euroopa väikeautode liini juhti Darren Palmer.

“Aktiivse parkimisabi pidurisekkumised võivad ennetada hajevil juhtide väikesel kiirusel parklamüksamisi ja teha kitsastes tingimustes parkimise veelgi vähem stressirikkaks.”

Ülejäänud esimest korda Fiestal saadaval olevate ja täiendavat funktsionaalsust pakkuvate omaduste seas on:

     
  • Liiklusmärgituvastus, mis on nüüd võimeline jälgima tee kohal näidatavaid erinevatele sõiduradadele kehtivaid erinevaid kiiruspiiranguid, ja ekraanil näidatavat uuendada, kui juht rada vahetab
  •  
  • Automaatsed kaugtuled, mis toimivad nüüd veel efektiivsemalt olukordades, kus eraldusriba eraldab sõidusuundi, ning suudavad tuvastada lähenevaid veokeid, et vältida keskjoonest kõrgemal istuvate juhtide pimestamist. Uus sujuv lülitusfunktsioon suurendab juhtide mugavust öösel, vahetades kaug- ja lähitulesid sujuvalt.

Fiesta on esimene auto, mis oma segmendis Euroopas pakub Küljehoiatust, mis hoiatab parkmiskohast välja tagurdades juhte sõidukitest, mis võivad varsti nende tagant mööduda. See on vaid üks Fiesta 15-st juhiabitehnoloogiast, mille hulgas on ka isekohanduv püsikiirushoidja, kohandatav kiiruspiirik, pimenurga infosüsteem, pikivahe märguanne, juhi erksuse hoiatus, sõidureas püsimise abisüsteem, sõidureast väljumise hoiatus ja laupkokkupõrkehoiatus.

SYNC 3 ja B&O PLAY kõrgema taseme meelelahutuse jaoks

Fordi SYNC 3 suhtlus- ja meelelahutussüsteem võimaldab Fiesta juhtidel kontrollida heli, navigatsiooni ja ühendatud nutitelefone, kasutades lihtsaid, igapäevakeelseid häälkäsklusi.

Vajutades lihtsalt nuppu ja öeldes “Ma tahan kohvi”, “Mul on vaja kütust” ja “Mul on vaja parkida” saavad juhid otsida lähedalolevaid kohvikuid, bensiinijaamu või parklaid, aga ka rongi- ja lennujaamu ning hotelle. Süsteem ühildub Apple CarPlay ja Android Autoga. SYNC 3 pakub ka SYNC AppLinki, mis võimaldab häälaktiveerida teatud nutitelefoni rakendusi, sealhulgas Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather ja Los 40 Principales.

Fiesta tahvelarvutist inspireeritud 8-tollist värvilist puutetundlikku ekraani saab juhtida näpistus- ja libistamisliigutustega. Koos SYNC 3-ga pakutakse ka 6,5-tollist puutetundlikku ekraani. 4,2-tolline värviline ekraan koos tuleb MyFord dokiga, mis võimaldab kasutajatel sellesse kinnitada ning seal hoida ja laadida seadmeid nagu mobiiltelefonid ja navigatsioonisüsteemid. Kõik Fiesta ekraanid pakuvad klassi parimat eraldusvõimet ja on kuni kaks korda eredamad kui konkurentidel, mistõttu on autojuhtidel veelgi lihtsam ekraanilt lugeda ja navigeerida ekraaniloleva teabe ja funktsioonide hulgas.

Peegeldades tarbijate pöördumist kaasaskantava digitaalse multimeedia suunas, pakub Fiesta standardis Bluetooth-ühenduvust ja kaht USB-pesa, integreeritud CD-mängijat pakutakse valikulise lisana. Digisignaali vastuvõtjaga DAB raadio on kõikidel mudelitel samuti saadaval. Mille kaudu iganes juhid oma muusikat kuulata soovivad, pakuvad Fiesta helisüsteemid kõrgekvaliteedilist heli, sealhulgas esimese Fordi mudelina B&O PLAY helisüsteemi.

Fordi ülemaailmses sõidukivalikus eksklusiivsed uued B&O PLAY süsteemid pakuvad kõrgendatud helikogemust koos iga mudeli jaoks spetsiifiliselt kohandatud kõlarite paigutusega ja kalibreerimisega. Fiesta jaoks tähendab see kümmet kõlarit, sealhulgas pagasiruumi paigutatud bassikõlar ja keskne kesksageduste kõlar armatuurlaua ülaosas, mis kannavad B&O PLAY alumiiniumlogo ja unikaalset kiirgavat augumustrit. Koguvõimsus on 675 vatti, mida juhib Digital Signal Processing Amplifier, mis kontrollib ekvalaiserit ja heliseadeid, sealhulgas valikulist Surround Sound’i veel rikkama ja võimsama heli jaoks olenemata istumispositsioonist.

Loomuomane kvaliteet

Uue põlvkonna Fiesta pakub paremat kvaliteeti läbi paremate näitajate, innovatiivse ehituse, ja peene disaini, sealhulgas Fiesta jaoks esimene avatav, täispikkuses panoraamklaaskatus, mis koosneb kahest peaaegu täislaiuses tugevdatud ja toonitud klaaspaneelist.

Optimeeritud välisviimistlus loob peenema välimuse. Parkimisandurid on nüüd paigutatud kerepaneelidega tasaselt, esiklaasi pesurite pihustid on peidus kapoti ülaserva all, tagatuledes ega tagapaneelidel pole nähtavaid kruvisid, katuse ja tagaluugi vahelise murdumisjoone laiust on üle 30 protsendi vähendatud - see kõik ilmestab Fiesta meeskonna kinnisideed kvaliteedist, mida kliendid kohe hindavad.

Siledad, sujuvad pinnad jätkuvad terves interjööris. Ühes tükis keskkonsool ühendub armatuurlaua alumise servaga harmoonilise tunnetuse huvides diskreetselt ning põrandaga ei ole nähtavaid kinnitusi. Tööstusharu kõrgeima kvaliteediga katted on kõikidel, ka keerukatel kolmemõõtmelistel pindadel.

Istmematerjalid ja vaibad terve Fiesta mudelivaliku jaoks olid esimesed, mida katsetati Fordi uuendatud materjalilaboris Duntonis, Ühendkuningriigis. Istmepolstrid läbivad 60 000 katsetsüklit, et kindlustada kulumisele vastupidamist. Värvide vastupidavust testitakse vanandamisseadmega ning analüüsitakse spektromeetriga, et kindlustada, et need ei tuhmu pärast ulatusliku ultraviolettkiirguse kätte jäämist. Nahkistmed peavad hakkama saama sissekuivanud kohviga ja ja teksapükste värviga. Nahkroole testitakse päikesekreemile vastupidavuse suhtes.

Teiste Fordi suurematest sõidukitest inspireeritud, kuid Fiesta jaoks uute omaduste seas on soojendusega rool külmade talvehommikute mugavuse jaoks ja stiillne uus näidikutepaneel 4,2-tollise multifunktsionaalse TFT-ekraaniga, mis käivitamisel kuvab atraktiivset tervituskõlli.

Jäigem kerestruktuur, vähendatud mootori helivibratsioon ja järskus, parandatud ajamiisolatsioon ja akustiline esiklaas panustavad veel mugavamasse, kõrgema taseme juhi- ja reisijakogemusse. Klassi parimat vaikusetaset illustreerib sissekostva teemüra näitaja 29,3 sooni (valjuse ühik) 100 km/h (62 mph) tunnikiiruse juures, mis on praeguse Fiestaga võrreldes 7-protsendiline edasiminek.

Juhid leiavad ka, et Fiestat on igapäevaelus lihtsam käsitseda. Klientide tagasisidele vastates on Fiestal nüüd klaaspuhastajad, mis puhastavad 13 protsenti suuremat ala esiklaasist, uksed, mille sulgemine nõuab 20 protsenti vähem pingutust, ja kütusepaagi kael, mis on loodud vähendama mahavalgumist, kui kasutatakse EasyFuel vale kütuse tankimist ennetavat korgita tankimissüsteemi.

Ford uste servakaitsed on peidetud kaitsekatted, mis liiguvad ukse avamisel sekundi murdosaga oma kohale ukseservade peale, kaitstes värvi ja keret ning abistades juhti kitsastes tingimustes parkides. Uus katusedisain juhib vihmavee paremini katuseservadest eemale, vähendades autosse sisenedes või sealt väljudes riski, et vesi reisijatele peale tilgub.

Täiendav katsetamine tootmise ajal ja järel parandab veelgi kvaliteeti. Uus tootmisstehnoloogia analüüsib stantsimisprotsessi ajal tekitatavate helide sagedust ja suudab tuvastada kvaliteedistandarditele mittevastava komponendi juba enne, kui see pressilt lahkub.

“Me oleme pööranud palju tähelepanu elementidele ja omadustele, mida kliendid ise seda mõistmata märkavad, alates paneelivahedest kuni pedaalitunnetuseni,” ütles Palmer. “Fiesta on üks universaalsematest vaatepiltidest teel, ja meie eesmärk oli pakkuda autot, mis tekitaks iga kord imetlevaid pilke.”

Evolutsiooniline välisdisain

Nelja Kölnis esitletud Fiesta variandi põhjaks on praeguse Fiesta julgel kujundusel põhinev väliskülg, millele on lisatud elegantsemat disaini ja voolavamat ning üleminekumärke kandvat muljet.

Lihtsustatud, sirgemad jooned ja puhastatud pinnad pakuvad rohkem visuaalset jõudu. Kapoti rahulikum, ilma keskmise kumeruseta disain võimaldab uuel laiemal iluvõrel domineerida. Siledad esituled loovad uue mähitud efekti, mis on kohe märgatav nii päeval kui ööl.

Auto profiil on rahulikum ja vähem kiilukujuline oma lisanduva 71 mm kerepikkuse ja 12 mm -laiusega, et saavutada pikem ja kõrgemale tasemele omasem välimus. Vööjoon ulatub esituledeni ning ka aknajoont on venitatud, pidades silmas voolavat, katkestamatut disaini. Isegi uksepeeglitel on ülemise ja alumise sektsiooni, mida enam suunatule klaas ei katkesta, vahel sirge lõige.

Kere külg pakub Fiesta segmendi kohta erakordset vormide hulka, see on loodud looma linnatulede all paeluvaid peegeldusi. Kuni 18-tolliste velgede unikaalne disain sisaldab asümmeetrilisi kujundusi, mis loovad isegi paigalseistes mulje liikumisest. Taga võimendavad uued horisontaalsed tagatuled veelgi Fiesta laiaõlgset hoiakut ning moodustavad C-tähe kujulise signatuur-valgusmustri.

“Meie klientide pidev ülevoolavalt positiivne vastus tänapäeva Fiesta dünaamilisele disainile on oluline tegur, miks Fiesta on endiselt, isegi pärast seitset aastat, oma segmendis liidripositsioonil.” ütles Joel Piaskowski, Ford Euroopa disainijuht. “Me arendasime disaini, et muuta see kaasaegsemaks, kuid mitte kaotada ‘Fiestalikkust’, mis klientidele meeldib. Järgmise põlvkonna Fiesta on rafineeritud, kuid palju rohkem vormitud, säilitades emotsionaalset meeldivust. Fiesta välimus on visuaalselt lihtsam, mis võimaldab meil luua tugevamaid isiksusi olemasoleva mudelivaliku sees, igaüks erinevate ilmete, iluvõrede ja detailidega, mis meeldivad palju suuremale hulgale klientidele.”

Kõik neli Ford Fiesta varianti pakuvad lihtsustatud alusdisaini lõuendil põhinevat unikaalse disainiga karakterit, mida saab veelgi isikupärastada erinevate valikute abil, sealhulgas kontrastvärvi katus ja mustas, valges, Bohai Bay Mint või uues Chrome Copper värvitoonis uksepeeglite katted. Lisandunud uute kerevärvide seas on Blue Wave ja Fiesta Vignale’i jaoks Milano Grigio.

Fiesta Vignale’i jaoks eritellimisel valmistatud matt Vignale’i iluvõremuster, iluvõre ümbris, udutulede ümbrised ja tagumise õhuhajuti dekoratiivsed elemendid lisavad luksuslikku muljet. Fiesta Titaniumil on lihtsa, kuid peene stiili rõhutamiseks kroomribaga viimistlus. Vertikaalsed udutuled on ühendatud naeratava kaitserauajoonega, muutes mudeli välimuse optimistlikumaks ja tervitavamaks.

Fiesta ST-Line lihtsa võrgustiilis, Ford Performance’ist inspireeritud iluvõre eesmärk on esindada selle taga pesitsevat jõudlust. Sportlik kerekujundus on nurgelisem ja agressiivsem. Funktsionaalne tagaspoiler panustab kindlamasse hoiakusse.

Fiesta Active’i eristab täiendavalt kõrgendatud vedrustuse profiil, lisaks tumedad täiendavad kereliistud, mis algavad esimesest kaitserauaservast ja liiguvad läbi rattakoobaste ja külgede tagaotsale välja. Kaheksakandiline iluvõredisain sobib tagaluugi numbriala tumeda elemendiga, kontrastvärvitoonis katusega, ja katusereelingutega, mis kõik panustavad karmimasse, mitmekülgsesse tunnetusse.

Mugav interjöör ja individuaalne stiil

Fiesta kasutajakeskne sisedisain on mõjutatud klientide suhtlemisest nutitelefonide ja tahvelarvutitega. Loodud on avaram ja kõrgema taseme esmamulje läbi ergonoomilise disaini ja pehmete materjalide - sealhulgas armatuurlaua ülaosa - loogiline, kuid tundeline interjöör aitab saavutada rahustavat ja rahulikku ruumi, mida kliendid saavad isikupärastada hulga uute valikute abil.

Mõeldud lisama rätsepatöö iseloomu, kuid säilitama salongis tasakaalustatud ja harmoonilist tunnetust, sisaldavad isikupärastamise võimalused dekoratiivseid elemente armatuurlaua keskel ja reisija poolel, uksekäepidemetel ja tahavaatepeegli ümbrisel värvitoonides Race Red, Yellow, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue või Chrome Copper.

“Fiesta interjöör on nii disaini kui teostuse poolest revolutsiooniline,” ütles Piaskowski. “Iga interjöör tugevdab ja täiendab visuaalselt Fiesta erinevaid isiksusi üle mudelivaliku. Uus kujundus esitleb klientidele kvaliteetseid materjale, viimistletust ja tehnoloogiat, samuti rohkem isikupäraseid väljundeid pakkuvaid individualiseeritud võimalusi.”

Rahustavat interjöörifilosoofiat toetavad lihtsamini kasutatavad valitsad. Nuppude arvu keskkonsoolis on vähendatud peaaegu poole võrra – mitmed ühenduvuse ja meelelahutusega seotud nupud on paigutatud 8-tollisele puuteekraanile. Kõige loomulikumad ja ergonoomilised asukohad nuppudele ja ekraanidele määrati kindlaks silma liikumist jälgiva tarkvara abil, ja nii näidikutepaneelis olev ekraani kui keskne ekraan on paigutatud silmapilgu jooksul selgelt infot jagama.

Tagaistmel reisijate meeleheaks on lisandunud 16 mm põlveruumi, mida täiendavad uued pehmemad ja paremat külgtuge pakkuvad õhukese seljatoega istmed. Esiistme käetugi on paigutatud nii, et seda saaks kasutada 19 protsenti rohkem nii Fiesta pikimatest kui lühimatest juhtidest. Reguleeritava kõrgusega juhiistmel on suurema mugavuse huvides ümberpaigutatud nimmetugi, ja ka peatoe asendit on optimeeritud kõikidele kasutajatele suuremat kasu tooma.

Järgmise põlvkonna Fiesta tagaluuk on laiem, et pagasiruum oleks paremini ligipääsetav, isiklike asjade paigutamist lihtsustab 20 protsenti suurem kindalaegas ja 1-liitrine meedialaegas keskkonsoolis. Tagaustesse mahuvad perereiside tarbeks 0,6-liitrised veepudelid.

Nutikam, tugevam, turvalisem

Fiesta aktiivsed ja passiivsed ohutussüsteemid, mis on kombineeritud juhiabitehnoloogiate tervikliku valikuga, peaksid eelduslikult saama kõrgeima Euro NCAP ohutushinnangu. Fiesta on esimene Ford Euroopas, mis lõikab kasu arvutiga simuleeritud kokkupõrkekatsetustest komplektse sõiduki jaoks, milles kasutatakse täiustatud uut Finite Element Analysisi tehnoloogiat, võimaldades tõhusamat turvaelemente optimeerimist alates turvapatjadest kuni kerestruktuuri tugevdusteni.

Fiesta keres on 36 protsenti rohkem boorterast, et saavutada suuremat tugevust olulistes piirkondades. Sealhulgas on uue B-piilari disaini ülemine osa, mis peab senisest efektiivsemalt külgkokkupõrke energiat katusesse edastama. Muudetud disainiga uste lisatud ristlõiked kaitsevad reisijaid veelgi paremini salongi tungiva külgkokkupõrke eest. Lisaks on ustes nüüd ka rõhu andurid, mis võimaldavad turvasüsteeme aktiveerida mitmeid millisekundeid varem. Külgmised turvapadjad on disainitud reisija kätt kokkupõrketsoonist eemale juhtima.

Uuendusliku turvavarustuse hulgas on lukustuv turvavöö keel - mehaaniliselt aktiveeritav seade, mis aitab ennetada õnnetuse ajal turvavöö libisemist ja seega kaotab vajaduse juhi põlve turvapadja jaoks. Välimistel tagaistmetel on ka koormuspiirajad ja eelpingutid - varasemalt vaid eesistmetel - et täiendavalt reisijaid kaitsta ja aidata ennetada turvavööga seotud vigastusi.

Väikeste laste vanemad saavad turvatoolide paigaldamise ajaks esiistmete turvapadjad mugavalt välja lülitada. Jalakäijate kaitsele aitavad kaasa esituled, mis on seatud kokkupõrkel tahapoole liikuma, ning kokkulangev kapott ja klaasipuhastite ajam, mis peaga kokkupõrkamisel on disainitud eest liikuma.

Keerukad ajamid

Lihtsustatud valik kõrgetasemelistest Euro Stage 6 bensiini- ja diiselmootoreid pakub sooritust ja kütusesäästlikkust, mis toetavad oma klassi tipptasemel sõidukogemust ja vähendavad omanike kulusid.

Fordi mitmeid auhindu võitnud 1,0-liitrist EcoBoost bensiinimootorit pakutakse 100 hj, 125 hj ja 140 hj variantidena, ja koos uue vähendatud hõõrduvuse tehnoloogiaga kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, mis aitab saavutada emissiooninäitajaid alates 97 g/km CO2,* või valikulise kuuekäigulise automaatkäigukastiga 100 hj mootorivariandiga, millel on rooli külge paigutatud käiguvahetuslabad.

Turboülelaadimisega kolmesilindrilist 1,0-liitrist EcoBoost mootorit iseloomustab kõrgtehnoloogia, sealhulgas kõrgsurveotsesissepritsesüsteem, kaks eraldi varieeruva ajastusega nukkvõlli ja innovatiivne nihkega väntvõlli disain võrratuks kolmesilindriliseks rafineerituseks.

Fordi 120 hj 1,5-liitrine TDCi mootor on esimene Fiestale pakutav suure võimsusega diiselmootor - võimaldades mitmekülgset kombinatsiooni võimsusest, pöördemomendist ja kütusekulust lõbusa sõidukogemuse huvides, kuuekäigulisest manuaalkäigukastist ning eeldatavast CO2 heitmete kogusest kõigest 89 g/km. 1,5-liitrist TDCi mootorit pakutakse ka 85 hj – mis on 10 hj rohkem kui kõige kütusesäästlikum praegune Fiesta – samas võimaldades eeldatavasti kõigest 82 g/km CO2 heitmete kogust. Seda toetab Fordi uus kuuekäiguline manuaalkäigukast.

1,5-liitrise TDCi mootori juures rakendatakse sisepõlemiskambri optimeeritud disaini, turbot – sealhulgas muutuva geomeetriaga tehnoloogiat 120 hj versiooni puhul – ja keerukat kütusesissepritset, mis suurendab rafineeritust. Smart Regenerative Charging nutikas taaskasutav laadimine vähendab kütusekulu, kaasates valikuliselt generaatori ja laadides akut, kui sõiduk liigub vabakäigul ja pidurdab.

Fordi 1,1-liitrine bensiinimootor on sama ehitusega nagu 1,0-liitrine EcoBoost ning seda pakutakse koos uue viiekäigulise manuaalkäigukastiga nii 70 hj kui 85 hj versioonis, mis asendavad praegust vabalthingavat 1,25-liitrist bensiinimootorit, tootes rohkem võimsust ja vähendades eeldatavalt CO2 heitmete hulka alates 101 g/km.

Kütusekulu vähendab veelgi kõikidele mootoritele pakutav AutoStartStop-tehnoloogia, ja 1,0-liitrisele EcoBoostile ja 85 hj 1,5-liitristele TDCi mootoritele pakutav Active Grille Shutter ehk aktiivne iluvõre. Manuaalkäigukastide jaoks sätib uus Eco-nupp mootori ja gaasi seadeid, et soovi korral aidata juhtidel veel rohkem kütust säästa. Põhja all olevad paneelid vähendavad täiendavalt õhutakistust.

Veelgi lõbusam sõita

Järgmise põlvkonna Fiesta tugineb klassi parimale sõidudünaamikale, et pakkuda paremat haarduvust, peatumisjõudlust ja roolitunnetust lisaks üldisele paremale sõidukvaliteedile ja rafineeritusele, mille juures iga komponent on optimeeritud parandama sõidu- ja mugavuse kogemust.

Laialdasem boorterase, laserkeevituse, jäigemate eesmiste alusraami kinnituskohtade ja keevitatud torsioonvedrustusega tagumise sillatala kinnituskohtade kasutamine loob 15 protsenti suurema väändejäikuse. Esimene rööbe on 30 mm ja tagumine rööbe 10 mm laiem ning teljevahe on 4 mm pikem, mis võimaldab optimeerida vedrustust suuremate, 18-tolliste rataste jaoks. Kergem ja jäigem õõnes eesmine põikstabilisaator panustab paremasse rullumiskontrolli ja roolitunnetusse. Roolihõõrduvust on vähendatud 20 protsendi võrra ja käigukastid pakuvad sujuvamat käiguvahetust.

Fiesta šassii pakub nüüd 10 protsenti rohkem kurvihaarduvust, mida toetab elektroonilise vektorjuhtimisega kurvihaardekontrollisüsteem. See parandab sõidukogemust, rakendades kurvi läbides sisemistele ratastele õrnalt pidureid, et parandada teelpüsivust ja ja stabiilsust. Pidurdusteekondi 100 km/h (62 mph) juures on vähendatud rohkem kui 8 protsendi võrra. Üle 100 hj mudelitel on taga ketaspidurid.

Uued vedrustuse topeltseotusega puksid on kaks korda jäigemad kui praegusel Fiestal, et pakkuda teravamat vastust rooliliigutustele. Pukside eriline kuju aitab kombineerituna suurema tagumise torsioonvedrustusega sillatalaga paremini isoleerida tee ebatasasusi ja vähendada väikeste kühmude mõju ning teemüra salongis.

“Lõbus sõidukogemus on Fiesta võlu juures keskse tähendusega ja meie järgmise põlvkonna Fiesta jääb truuks iseloomule, mis on ahvatlenud põlvkondade viisi autojuhte siiamaani kõige teravama, sportlikuma ja tasakaalustatuma jõudlusega,” ütles Fordi Euroopa tootearenduse ala asepresident Joe Bakaj. “Rohkem stiili, rafineeritust, tehnoloogiat ja lõbu pakkuvana on Euroopa lemmikväikeauto rohkem Fiesta kui kunagi varem.”