Uus Ford Fiesta ST

Uus Ford Fiesta ST on läbi aegade parima juhitavusega, pakkudes meeliköitvaid sõiduelamusi. See on varustatud mitmete innovatiivsete tehniliste lahendustega, mis loovad mitmekülgselt praktilisi kasutusvõimalusi nii igapäevatoimetustes kui ka võidusõidurajal.

Ford on Fiesta ST puhul võtnud kasutusele kõige uuema tehnika, mis muudab legendaarse sportliku väikeauto omas segmendis konkurentidele kättesaamatult heaks. Nagu ikka, on Ford panustanud päris asjadele ja päris sõidutundele.

Kerge muigega suunurgas mainivad insenerid, et isegi mootorihääl on uuel Fiesta ST-l selline, mis tänavamüras kuulmata kindlasti ei jää. Rajal peaks Ford Fiesta ST olema elamuslik: heades kätes muutub kerge ja võimas auto ihaldusväärseks lustipilliks.

VÕIDUSÕITJATELE TUTTAV TEHNIKA

Fiesta ST jõuallikaks on Fordi uus 1,5-liitrine EcoBoost-bensiinimootor. Esimest korda saab Fordi sportmudel kolmesilindrilise mootori, millel on 200 hj võimsust ja 290 Nm pöördemomenti.

See võimaldab kiirendada 0-100 km/h 6,5 sekundit ja saavutada tippkiiruseks 232 km/h. Esimest korda parandab kurvides haardumist mehaaniline piiratud libisemisega diferentsiaal (LSD).

Lisavarustusena saadaolev LSD optimeerib rehvide pidamist kurvis. Esimesena oma segmendis saab Fiesta patenteeritud jõudu suunavad vedrud, mis võimaldavad kurvi järsemalt sisse pöörata, kindlustavad tagaosa parema reaktsiooni ja vahetuma sõidutunde.

Uus Ford Fiesta ST on varustatud ka sõidurežiimide valikuga. Mootori, roolisüsteemi ja stabiilsuskontrolli saab seadistada Normal-, Sport- ja Track-režiimi. Pelga nupuvajutusega muutub Fiesta ST praktilisest igapäevasõidukist võidusõiduradasid valitsevaks sportautoks.

Lisana saadaolev paigaltvõtusüsteem aitab saavutada rajal järjepidevalt äkilisi paigaltvõtte, seda toetab vastav graafiline displei näidikupaneelis.

VÕIMAS, VEEL VÕIMSAM!

Fordi uus 1,5-liitrine EcoBoost on turbolaaduri, kütuse kõrgsurvepritse ja sõltumatu muudetava klapiajastusega kolmesilindriline mootor, mis arendab võimsust 200 hj 6000 p/min juures ning pöördemomenti 290 Nm vahemikus 1600 – 4000 p/min.

Kolmesilindrilist mootorit iseloomustab suur pöördemoment madalatel pööretel. Suutlikkust parandab veelgi uus turboülelaadur, mille optimeeritud turbiin võimaldab kiiremini saavutada vajaliku ülelaadeõhu ja vähendada turboviivitust – mootor reageerib gaasipedaalile kiiremini ja sõiduelamus saab meeliköitvam.

Suuremat võimsust ja kiiremat reaktsiooni aitab saavutada ka uus kaud- ja otsepritse kombinatsioon, mis ühtlasi vähendab CO2-heitmete hulka ja ning tagab kütuse eriti tõhusa ärakasutamise mootori madalal koormusel.

Fiesta ST 1,5-liitrisel EcoBoost-mootoril saab üht silindrit välja lülitada – Ford võttis selle lahenduse kolmesilindrisel mootoril kasutusele esimesena maailmas, kõigepealt 1,0-liitrisel EcoBoostil – ning see aitab vähendada kütusekulu suutlikkust mõjutamata.

Kui täisvõimsust vaja ei ole – näiteks vabakäigul või aeglasel sõidul – peatatakse automaatselt ühe silindri klapimehhanismi ja kütuse pealeandmine. Silindri saab välja ja taas tööle lülitada 14 millisekundiga – 20 korda silmapilgutusest kiiremini – ehk teisisõnu on täisvõimsus vajadusel kohe sujuvalt käepärast.

Täisalumiiniumist mootoril on ka integreeritud väljalaskekollektor, mis aitab mootoril kiiremini saavutada optimaalset töötemperatuuri. Kuna heitgaasid läbivad silindrite ja turbolaaduri vahel lühema vahemaa, saavutab mootor soovitud pöördemomendi kiiremini. Aktiivjuhtimisega klapp väljalaskesüsteemis võimendab loomupäraselt sportlikku ja isikupärast kolmesilindrilise mootori heli ning rikastab sõiduelamust.

Uue Fiesta ST kütusekulu on 6,0 l/100 km ja CO2-heitmehulk 136 g/km, samuti on sellel kübemefilter väljapaistava tahmakoguse vähendamiseks.

ISTUB TEEL NAGU LIIMITULT

Kolmanda põlvkonna Fiesta ST-le saab esimest korda lisavarustusena tellida Quaife’i piiratud libisemisega diferentsiaali (LSD). See aitab optimeerida esiosa haardumist parema kurvisuutlikkuse saavutamiseks, eeskätt kurvidest väljakiirendamisel.

Mehaaniline süsteem piirab mootori veojõu ülekandmist vähenenud haardumisega rattale – näiteks kurvi läbimisel sisemisele rattale, vähendamaks selle läbilibisemist – ning suurendab samal ajal parema haarduvusega rattale suunatavat veojõudu, et mootori võimsust maksimaalselt ära kasutada.

LSD töötab käsikäes täiustatud veojõusuunamissüsteemiga (Torque Vectoring Control). Viimane parandab veelgi teelpüsivust ja ühtlasi vähendab alajuhitavust, pidurdades kurvis sisemist esiratast.

Nende kahe süsteemi omavahelise tasakaalustatud töö eest seisis hea Ford Performance’i inseneride meeskond, tulemuseks on optimaalne haarduvus kuivaga ja sujuv sõit märja teega.

KOLM JA VIIS UST

Uus Fiesta ST on saadaval nii 3- kui ka 5-ukselisena. Mõlemad on ST-stiilis sportliku välisdisainiga, põhivarustusse kuuluvad 17-tollised valuveljed ning lisana on saadaval ka 18-tollised. Samuti sisaldab valik varasemast enam isikupärastamislahendusi, mida pakuvad varustustasemed ST-1, ST-2 ja ST-3.

Kerevärvidest on valida Frozen White, Magnetic, Moondust Silver, Performance Blue, Race Red, Shadow Black ja Silver Fox. Salongi põhivarustusse kuuluvad sportlikud Recaro istmed, ST-käigukanginupp ja sirge alaosaga rool, mis on ehitud tikandiga – samuti nagu nahkkattega käsipidurihoob ja käigukangiümbris.

Käigukangi, rooliratta, uksekäepidemete ja armatuurlaua jaoks saavad kliendid tellida endale meelepäraseid interjöörielemente, samuti on saadaval mitmed disainipaketid.

Põhivarustusse kuuluv 6,5-tollise ekraaniga infolustisüsteem SYNC 3 (soovi korral on saadaval ka 8-tolline variant) võimaldab juhtida heli- ja navigatsioonisüsteemi ning autoga ühendatud nutiseadet, muuhulgas hääljuhtimise abil. Eriti kõrgetasemelise heliedastuse nautimiseks võib tellida B&O PLAY audiosüsteemi.

Põhivarustuse juhiabiseadmete hulka kuuluvad sõidureas püsimise abiline, sõidurajalt lahkumise hoiatus ja kiiruspiirikuga püsikiirusehoidja, samuti on saadaval vihmaanduriga klaasipuhastid, automaatlülitusega esituled, kaugtulede automaatika ja liiklusmärgituvastus.