Ford esitleb uhiuut Focust – innovatiivsemat, dünaamilisemat ja põnevamat kui eales varem

Ford esitleb maailmale uhiuut Ford Focust, tegemist on kõige kõrgetasemelisema ja tehnoloogiliselt võimekaima Focusega läbi aegade.

Uhiuus Focus on loodud varasemast veelgi enam klientidelt saadud tagasisidele tuginedes. Täielikult uueks loodud Focus toob oma segmenti parimaid lahendusi, olemaks kõige paremat turvatunnet ja sõiduelamusi pakkuv ning intuitiivselt kasutatav kompaktklassi pereauto Euroopas.

Focus esitleb ka uut inimkeskset disainifilosoofiat, milles on ühendatud emotsioone loov välisdisain oma klassi parima aerodünaamikaga; rikkalikult varustatud ruumikas salongis on kasutatud kvaliteetmaterjale ning tipptasemel koostetööd.

Fordi kõige eesrindlikumad juhiabisüsteemid on ühendatud ühtseks tervikuks, mis loob intuitiivse, lõõgastava ja noobli kasutuskogemuse. Tehnoloogiate hulka kuuluvad:

  • Adaptiivne püsikiirusehoidja (ACC) on nüüd koos Stop & Go, liiklusmärke tuvastava Speed Sign Recognition ja Lane-Centring sõidurea hoidmise lahendusega, et mugavalt liigelda pidevalt peatumist ja paigaltvõttu nõudvas liiklusvoos.
  • Fordi adaptiivne esituledesüsteem koos uute kaamerainfol tuginevate intelligentsete kurvitulede ja liiklusmärgituledega, mis reguleerivad esitulede valgusvihku vastavalt eespool olevatele kurvidele ja esmakordselt autotööstuses ka liiklusmärkidele.
  • Aktiivne parkimisabilahendus Active Park Assist 2 valib nupuvajutusel sobiva käigu, keerab rooli, kiirendab ja pidurdab, pakkudes täisautomaatset parkimisabi
  • .
  • Fordi esimene head-up displei (HUD) Euroopas aitab autojuhil hoida oma pilgu ja kogu tähelepanu sõiduteel.
  • Evasive Steering Assiston selles segmendis esmakordselt kasutatav tehnoloogia, mis aitab juhil teha möödasõitu teeservas peatunud või aeglaselt ees liikuvatest sõidukitest.

Uus Focus jääb truuks oma 20-aastase ajaloo jooksul legendaarseks saanud sõiduomadustele, pakkudes endiselt oma klassi parimat dünaamikat. Sellele annab lisa uudne Continuously Controlled Damping (CCD) vedrustustehnoloogia, mis hõlmab sõltumatut esi- ja tagavedrustust. Sõiduelamusele aitavad kaasa ka uued valikulised eelseadistatud sõidurežiimid, isoleeritud tagumine sillakandur ja Fordi patenteeritud vedrutehnoloogia.

Autosviibijate heaolu eest hoolitsevate mugavuslahenduste hulgas on ühenduvusvõimalusi loov FordPass Connect modem ja uus juhtmevaba laadimisalus ühilduvate nutitelefonide tarbeks.

Jõuallikate valikus on mitmeid auhindu võitnud Fordi 1.0-liitrise EcoBoost mootori optimeeritud versioon ja uus 1.5-liitrine EcoBoost bensiinimootor, mõlemad neist varustatud täiesti uudse silindri deaktiveerimislahendusega Fordi kolmesilindriliste mootorite tarbeks. Uued 1.5 l ja 2.0 l EcoBlue diiselmootorid on äärmiselt kütusesäästlikud. Uus intelligentne 8-käiguline automaatkäigukast kohandab käiguvahetused vastavaks sõidustiilile ja seda saab juhtida stiilse ja ergonoomilise pöördvalitsa abil.

“Uus Ford Focus pakub oma segmendis tipptasemel tehnoloogiat ja sõidunaudingut,” kinnitas Joe Bakaj, Ford of Europe´i asepresident tootearenduse alal. “Võimalus luua puhtalt valgelt lehelt täiesti uus sõiduk on väga harukordne. Haarasime sellest võimalusest, et luua parim võimalik kompaktklassi pereauto.”

Mudeliversioonide hulgas on 5-ukseline luukpära, universaal ja mõnedel turgudel ka sedaan. Tegemist on ka kõige ulatuslikuma mudelivalikuga, mis vastab kompaktklassi sõidukite ostjate ootustele - stiilsed Focus Trend ja Titanium, sportlik Focus ST-Line, noobel Focus Vignale ning esmakordselt ka Focus Active krossover.

Uus Focus on Fordi globaalses mudelivalikus esimene mudel, mis tugineb uuel C2 platvormil. Selle loomisel on silmas peetud suuremat vastupidavust kokkupõrgete korral, avaramat salongiruumi ning paremat aerodünaamikat ja kütusesäästlikkust. Läbi aegade parima koostetöö ja materjalide kvaliteedi tagab 600 miljoni euro suurune investeering Fordi Saarlouis tootmisüksusesse Saksamaal

.

Ford on Euroopas müünud ligemale 7 miljonit Focust ja kogu maailmas enam kui 16 miljonit alates aastast 1998, kui turule toodi revolutsiooniline esimese põlvkonna Focus.

“Focus on olnud meie kõige olulisemaks mudeliks Euroopas juba 20 aastat. Oma klassi liider nii disaini, tehnoloogia kui ka sõidurõõmu alal - sellisena sümboliseerib see mudel just seda, mida Fordi kliendid armastavad,” tõdes Ford Motor Company asepresident ning Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika regiooni president Steven Armstrong. “Kompaktklassi pereautod moodustasid möödunud aastal ligemale ühe viiendiku Euroopa müügimahust. Focus on nii meile kui meie klientide jaoks väga oluline, seetõttu olemegi panustanud niivõrd palju energiat selle uue mudeli loomisele, mis on üks meie parimaid sõidukeid läbi aegade.”

Inimkeskne disain

Uus Ford Focus on Fordi uue disainisuuna ilmekaks väljenduseks. Inimkeskse disainifilosoofia eesmärgiks on pakkuda kliendile kõikehõlmavalt meeldivat kasutajakogemust ning selles on väljendusrikas vorm ühendatud kliendile suunatud funktsionaalsete lahendustega.

“Me soovisime, et uuest Focusest saaks niisugune sõiduk, millesse meie kliendid armuksid ja jätkuvalt armastaksid,” kirjeldas Ford of Europe´i disainidirektor Amko Leenarts. “Meie uue disainifilosoofia eesmärgiks on luua meeliköitvaid elamusi pakkuvat suhtlust inimese ja masina vahel.”

Focus on mõõtmetelt kasvanud, sellel on nooblim olek ja sportlikum siluett - samas pakkudes veelgi enam ruumi ning mugavust. Tunnusomase uue välimuse loovad varasemast veelgi tahapoole paigutatud A-piilarid; tasakaalustatud proportsioonid võimaldavad neil mõtteliselt suunduda esirataste keskosa poole, jõulise joonega C-piilarid aga troonivad tagarataste kohal. Tulemuseks on pikem kapotijoon ja voogavam esiosa disain. Sellele sekundeerib siledam küljepind, millest tõuseb esile vööjoon - mõjudes ühtaegu võimsa ning elegantsena ja andes sõidukile nooblilt sportliku iseloomu.

53 millimeetrit pikem teljevahe võimaldab kasutada suurema läbimõõduga rehve ja muuta ka rataste asetust, arendades visuaalset üldmuljet nii pikkuse kui massi osas. Lühemad ülendid ja tahapoole suunatud salongijooned loovad kompaktse, kuid jõuliselt dünaamilise hoiaku.

Aerodünaamikal oli samuti väga oluline roll uue Focuse disaini kujundajana. Äärmiselt skulptuursete joontega atleetlik väliskuju on ühtaegu oma klassi parimate aerodünaamiliste omadustega - seda tänu saledale madaldatud profiilile, kuid oma rolli mängivad selles ka lühike tagumine ülend, kumerad nurgad ning harmooniliselt integreeritud aerodünaamikat lisavad detailid.

Kere metallipinnad on saanud atleetlikult skulptuursed vormid ning peegeldavad elegantselt valgust. Tahapoole suunduvad disainijooned loovad dünaamilise mulje.

Uue Focuse lihtne ja harmooniline esiosa võimendab enesekindlat hoiakut. Tunnusomane Fordi esivõre on varasemast märgatavalt suurem, nurkadesse kaarduvad horisontaalse paigutusega esituled muudavad sõiduki visuaalselt veelgi laiemaks.

Tagatuled koosnevad kahest osast, mis võimaldas muuta tagaluugi avamise veelgi praktilisemaks. LED-tuled aga loovad äratuntava signatuuri nii päevavalgel kui ka ööpimeduses. Satiinviimistlusega mudelinimetus Focus tagatulede vahel annab sõiduki tagaosale noobli ilme.

Uus Focus pakub ulatuslikku valikut. Focus Vignale, ST-Line, Active ja Titanium mudelid vastavad klientide erinevatele eelistustele ja vajadustele:

  • Focus Vignale esiosa servast serva ulatuv alumine õhuvõtuava mõjub nooblilt, sellele sekundeerivad Vignale mudelitele tunnusomased alumiiniumviimistlusega katusereelingud ja ehisdetailid ning äratuntav Vignale esivõre.
  • Focus ST-Line’i iseloomustab agressiivsema disainiga tagadifuuser ja suurem katusespoiler; suuremad õhuvõtuavad, mis viitavad sportlikkusele ja lubavad pilku heita ka nende taga asuvatele mootorikomponentidele, samuti jõulise disainiga ST-line tunnusomased tiivakujulised detailid, mis suunavad õhuvoogu.
  • Focus Active on sportlikum, sellel on kõrgem kliirens, musta värvi rattakoopaääred ja dekoratiivelemendid; hõbedatooni lävekatted ning tunnusomane esi- ja tagaosa disain.

Välisvärvitoone on tervenisti 13, sealhulgas Orange Glow, Desert Island Blue ja spetsiaalselt ainult Vignale varustustasemele mõeldud neljakihiline Dark Mulberry.

Inimkeskse disainisuuna põhimõtteid on järgitud ka salongikujunduses, mis pakub veelgi kutsuvamat ja meeldivamat keskkonda. Selle teenistuses on lihtsad selged kujundusjooned, voogavalt integreeritud pinnalahendused ja väljenduslikud kvaliteetmaterjalid.

Lihtne ja puhas disain loob rahulikuma atmosfääri. Armatuurlaud ja esiuksed moodustavad tänu voogavale kujundusele avara, noobli ja ühtselt ümbritseva terviku. Nende pinnakattematerjalid on meeldivalt pehmed, lisades elegantsust veelgi. Dekoratiivelemendid viitavad modernsele tippklassi tootedisainile, poleeritud klaasist ja harjatud terasest viimistlusega detailid ilmestavad nii näidikupaneeli, uksepolstreid kui ka ventilatsiooniavasid.

Nii nagu uue Focuse välisdisainis, on ka salongikujunduses kasutatud mitmeid tunnusomaseid elemente. Vignale mudeleid iseloomustavad noobelpuidust ja -nahast detailid, ST-Line’i tunnusteks on sportlik süsinikkiuefektiga viimistlus ja punased tikandid, Active mudeleid eristavad aga jõulisema pinnaviimistluse ja tekstuuriga materjalid.

“Oleme loobunud varasematest liialt kirju mulje jätnud lahendustest, kus oli koos palju erinevaid materjale ja pinnaviimistlusi,” kirjeldas Leenarts. “Nüüd on materjalid valitud selle järgi, et need omavahel sujuvalt sobituksid ja üksteist täiendaksid, tuues esile veelgi parema koostetöö ja materjalide kvaliteedi.”

Turvatunnet pakkuvad tehnoloogilised lahendused

Uus Ford Focus on varustatud kõige ulatuslikuma tehnoloogiliste lahenduste valikuga eales, tuues pereautode segmenti autonoomse juhtimise lähedasi lahendusi.

Kõrgtehnoloogiline Ford Co-Pilot360 süsteem toob uuel tasemel turvalisus-, juhiabi- ja parkimisabilahendusi, et muuta autojuhtimine veelgi mugavamaks, lihtsamaks ja turvalisemaks.

Adaptiivne püsikiirusehoidja ACC koos Stop & Go, liiklusmärkide tuvastuse ja sõidurea hoidmise süsteemiga aitab säilitada õiget pikivahet ning hoida sõiduk oma sõidureas, muutes pikad maanteesõidud stressivabamaks. Samuti aitab see süsteem hoida korrektset sõidukiirust, monitoorides kiirust piiravaid liiklusmärke ning kogudes vajalikku infot ka navigatsioonisüsteemi abil. ACC töötab kiirustel kuni 200 km/h.

Uus Stop & Go funktsioon koos ACC süsteemiga suudab pidevalt kiirendavas ja pidurdavas liiklusvoos sõiduki täielikult peatada, kasutades kuni 50 protsenti kogu pidurdusjõust, samuti automaatselt kiirendada, kui peatus kestab alla 3 sekundi. Pikemate peatuste korral peab juht kas õrnalt gaasipedaali suruma või vajutama roolil olevat nuppu.

Sõidurajal püsimise tehnoloogia monitoorib teekattemärgistust ja suudab rakendada roolisüsteemi selleks, et aidata juhil püsida oma sõidureas, eeldusel, et ACC süsteem on aktiveeritud. Süsteem aitab juhti sõidukiirustel kuni 200 km/h ning annab juhile heli- ja visuaalsete signaalidega märku juhul, kui tuvastab, et juht roolimisega ei tegele.

“Meenutage aega, kui sooritasite juhilubade saamiseks eksamisõitu - ohutu sõit nõudis suurt keskendumist ja pingutust. Autojuhtimine ei ole sealtmaalt lihtsamaks muutunud, me lihtsalt oleme nende tegevustega harjunud. Niisugused tehnoloogiad nagu Stop & Go ja Lane-Centring aitavad pinget ja stressi vähendada ning võimaldavad juhil paremini sõitmisele keskenduda,” lisas Ford of Europe’i C-segmendi globaalse tooteliini direktor Helmut Reder.

Fordi adaptiivne esituledesüsteem koos intelligentsete kurvitulede ja liiklusmärgituledega reguleerib tulede seadistusi, et pakkuda maksimaalset nähtavust enne kurve ja ristmikke.

Süsteem kasutab kaamerat teekattemärgistuse monitoorimiseks kuni 65 meetrit sõidukist eespool, suunates esitulede valgusvihu vajaliku nurga alla, et suurendada nähtavust vastavalt teeoludele - ilma, et juht peaks selleks midagi omalt poolt tegema. Fordi patenteeritud liiklusmärkide tuvastussüsteemiga integreeritud lahendus suunab laiema valgusvihu teele enne ristmikule jõudmist, et paremini esile tuua võimalikke ohufaktoreid.

Uue Focuse valgustustehnoloogiate hulka kuulub ka adaptiivne esituledesüsteem, mis reguleerib esitulede valgusvihu nurka ja tugevust vastavalt sõiduoludele. Samuti pakub öisel sõidul paremat nähtavust pimestamisvastane kaugtuledesüsteem, mis väldib vastusõitvate autojuhtide pimestamist ning on varustatud innovatiivsel seadistuslahendusel tuginevate täis-LED esituledega.

Focus on esimene Fordi mudel Euroopas, mis on varustatud head-up displeiga (HUD). See aitab autojuhil hoida pilgu teele suunatuna, kuvades vajaliku info otse juhi vaatevälja. Tegemist on Euroopas saadavalolevatest ühe suurima ning eredaima displeiga, mida saab seadistada 16 astme ulatuses kuni ereduseni 10 000 kandelat/m².

Spetsiaalsete filtritega varustatud polükarbonaatmaterjalist ekraan on esmakordne lahendus selleks, et näitusid saaks lugeda polariseeritud prilliklaase kandev inimene. Spetsifikatsioonist sõltuvalt kuvatakse displeil erinevaid andmeid - kõikidel versioonidel on selleks alati sõidukiirus, kuid lisaks on võimalik näha ka infot, mida edastab liiklusmärkide tuvastussüsteem, kohanduv püsikiirusehoidja, navigatsioonisüsteem, käiguvahetuse indikaator, meelelahutussüsteem, aga ka erinevaid hoiatusmärguandeid.

Active Park Assist 2 muudab parkimise veelgi lihtsamaks, pakkudes nupuvajutusel rakenduvat täisautomaatset parkimisabi nii paralleelsetesse kui ka sõidusuunaga risti paiknevatesse parkimiskohtadesse manööverdamisel. Koos Fordi uue 8-käigulise automaatkäigukastiga töötav süsteem suudab tuvastada sobiva parkimiskoha ning juht peab parkimise alustamiseks vaid valima käigukastil neutraalasendi ja vajutama keskkonsoolil paiknevat nuppu.

Seejärel võtab sõiduk kontrolli üle ning tegeleb käiguvahetuse, kiirenduse, pidurduse ja roolikeeramisega ise. Nii suudab auto iseseisvalt manööverdada parkimiskohtadesse, mis on sõidukist vaid 110 cm pikemad; kuni 12-protsendilisel kallakul ja sõidukiirusega kuni 4 km/h. Tehnoloogia pakub juhile abi ka paralleelselt parkimiskohalt välja manööverdamisel, selleks on abiks täisautomaatne Park-out Assist.

Edasi arendatud on ka kokkupõrke ennetustehnoloogiat koos jalakäijate ja ratturite tuvastusega. See suudab märgata sõidukile ette sattuda võivat inimest nii teel kui ka tee ääres. Süsteem rakendab automaatselt pidureid, kui tuvastab võimaliku kokkupõrkeohu ja kui juht ei reageeri eelnevatele hoiatussignaalidele. Süsteem suudab nüüd tuvastada ka jalgrattureid ja toimib ka pimedas, kasutades esitulede valgust.

Focuse juhile on õnnetuste vältimisel abiks veel:

  • Evasive Steering Assist juhiabisüsteem, mis töötab nii linnasõidu- kui ka maanteekiirustel. See kasutab radarit ja kaamerat eespool aeglaselt liikuvate ja seisvate sõidukite tuvastamiseks ja aitab autojuhil niisugusest sõidukist mööda manööverdada, et vältida kokkupõrget.
  • Pimenurga infosüsteem koos Cross Traffic Alert küljehäirega, mis hoiatab parkimiskohast välja tagurdavat juhti lähenevate sõidukite eest. Nüüd suudab süsteem õnnetuse vältimiseks rakendada ka pidureid, kui juht hoiatusele ei reageeri.
  • Lainurk-tahavaatekaamera, mis pakub ligemale 180-kraadist vaadet sõidukist tahapoole, et aidata ohutumalt parkida.
  • Vastassuunda sõitmise hoiatus Wrong Way Alert, mis on esmalt saadaval Saksamaal, Austrias ja Šveitsis. Süsteem kasutab esiklaasis olevat kaamerat ning auto navigatsioonisüsteemi infot, et hoiatada autojuhti nii visuaalse kui ka helisignaaliga, kui auto sõidab sissesõitu keelavate märkide alt läbi.
  • Ford MyKey võimaldab autojuhil programmeerida sõidukit enne noorele ja kogenematule juhile kasutada andmist, et keelata sissetulevad telefonikõned, piirata tippkiirust, vältida juhiabi- ja ohutuslahenduste väljalülitamist, vähendada audiosüsteemi helivõimsust ja seda koguni välja lülitada juhul, kui reisijad ei kasuta turvavööd.

Kui aga peaks juhtuma õnnetus, aitab uus Post-Collision Brakingpiduritehnoloogia vähendada ahelkokkupõrke võimalust, rakendades mõõdukat pidurdusjõudu kohe, kui tuvastatakse esmane kokkupõrge. Sõiduki kiiruse vähendamine sellisel viisil aitab kaasa sõidukisviibijate vigastusohu ja sõidukikahjude vähendamisele.

Ford ootab uue Focuse turvalisusreitinguks 5 tärni. Seda toetab uue C2 platvormi poolt loodud 40 protsenti suurem esiosa vastupidavus kokkupõrkejõududele.

Energiline ja ergas

Eesrindlik uus veermik koos juhiabitehnoloogiatega pakub oma klassi parimaid sõiduomadusi. Energilist, meeliköitvat ja rõõmupakkuvat sõiduelamust saavad nautida nii 5-ukselise kui ka universaalmudeliga sõitjad.

Uus Focus teeb igati au esimese põlvkonna mudeli poolt kehtestatud standarditele ja viib need omakorda uuele tasandile.

SLA sõltumatu tagavedrustuse uudne isoleeritud sillakandur optimeerib nii sõidumugavust kui ka juhitavust. SLA süsteem tasakaalustab esi- ja tagaosa tööd ka konarlikel teedel, pakkudes meeldivalt sujuvat sõitu. Puksid pakuvad erinevat jäikust eri suundadest tulevate jõudude tasakaalustamiseks, eraldades sillakanduri kerestruktuurist ja pakkudes paremat isolatsiooni ning madalamat müra- ja vibratsioonitaset. Universaalkerega mudeli spetsiaalne SLA geomeetria reguleerib amortisaatoreid, aidates hoida head juhitavust ka täislastis sõidukil. Ühtlasi võimaldas selle süsteemi kasutamine muuta pagasiruumi mahtu suuremaks.

Pakkumaks Focusele iseloomulikku sõidudünaamikat, on 1.0-liitrise EcoBoost ja 1.5-liitrise EcoBlue mootoriga kergematel mudelitel ka kergema kaaluga tagavedrustuse konfiguratsioon. Selle puhul on kasutatud sedasama Fordi patenteeritud vedrutehnoloogiat, mis annab uuele Fiesta ST-le selle erakordselt hea juhitavuse ja meeliköitva sõidurõõmu. Edasiarendatud tehnoloogia võimaldab saavutada suuremat jäikust ning paremat stabiilsust, erksust ja roolitunnetust, muutes sõiduelamuse veelgi nauditavamaks.

SLA vedrustusega 5-ukselised mudelid on esmakordselt varustatud ka Fordi CCD tehnoloogiaga. See monitoorib iga 2 millisekundi tagant vedrustuse, kere, roolisüsteemi ja pidurite poolt tulevat sisendinfot ning reguleerib vedrustust vastavalt sellele - tulemuseks on erakordselt hea sõiduelamus.

See tehnoloogia aitab vähendada ka löökaukude mõju, tuvastades löökaugu serva ning reguleerides amortisaatoreid selliselt, et ratas ei vajuks sügavale auku. Kui ratas ja rehv ei vaju sügavale, ei toimu ka väga suurt põrget vastu löökaugu serva sellest väljudes. Tagavedrustus suudab veelgi kiiremini reageerida tänu esiratastelt saadud hoiatussignaalile.

CCD süsteem töötab koos Drive Mode sõidurežiimide tehnoloogiaga. Režiimid Normal, Sport ja Eco on esmakordselt saadaval ka Focuse mudelitel ning võimaldavad gaasipedaali, 8-käigulise automaatkäigukasti, elektroonilise roolivõimendi EPAS ja adaptiivse püsikiirushoidja ACC seadeid reguleerida vastavalt sõiduoludele ja eelistustele. CCD süsteemiga varustatud Focuse mudelitel on ka Comfort ja Eco-Comfort sõidurežiimid, mille puhul seadistatakse vedrustuse omadusi.

EPAS süsteem ja uus tarkvara pakuvad veelgi erksamat, intuitiivsemat ja meeliköitvamat sõidutunnetust, täiendavat mugavust loob Torque Steer Compensation tehnoloogia. Focus esitleb ka uudset Fordi stabiilsuskontrollisüsteemi, mis on spetsiaalset sobitatud vastavaks konkreetse mudeli sõidudünaamikaga ja sellel on ka Torque Vectoring Control süsteem.

Pidurdusteekonda kiirustel alates 100 km/h on vähendatud kuni 1 meetri võrra, seda aitab saavutada uus elektriline pidurivõimendi (saadaval teatud mudelitel), mis töötab kiiremini ja pakub kindlamat ning püsivamat pedaalitunnetust väga erinevates sõiduoludes.

Focus on esimene Fordi uuel C2 platvormil tuginev sõiduk, mis võimaldas inseneridel saavutada suuremat jäikust ja kasutada ka täiesti uut kerestruktuuri. Väändejäikus on võrreldes eelmise põlvkonna Focusega 20 protsenti parem.

Uue Focuse puhul on kasutatud innovatiivset meetodit sõiduki tagaosa jäikuse suurendamiseks, mis on loodud algselt Ford Focus RS mudeli tarbeks. Koosteprotsessi käigus lisatakse sõiduki tagaosa keredetailide õõnsustesse spetsiaalset vahtu, mis värvimisprotsessi kuumuses kuivades paisub ning pakub 10 protsenti suuremat lokaalset põiktugevust ilma kaalu lisamata.

Focus ST-Line veermik on 10 millimeetrit madalam ja spetsiaalsete vedrude, amortisaatorite ja stabilisaatoritega, Focus Active veermik aga enam kui 30 millimeetrit kõrgem - iga mudeli veermik on reguleeritud väljendamaks just selle Focuse versiooni iseloomulikke omadusi.

“Focus ja oma klassi parimad sõiduomadused käivad käsikäes ja me ei kavatse lubada ühelgi konkurendil seda au endale haarata,” kinnitas Reder. “Täiesti uus veermik koos eesrindlike tehnoloogiatega nagu valikulised sõidurežiimid ja uus Continuously Controlled Damping vedrustuse kontrollsüsteem annavad tulemuseks sportliku luukpära sarnase erksa juhitavuse, mis on ühendatud suurema klassi sõidukitele iseloomulike elegantselt mugavate sõiduomadustega.”

Mugav ja alati ühenduses

Ruumikas, praktiline ja alati ühenduses – need märksõnad iseloomustavad uue Focuse salongilahendusi, mille taga on innovatiivne inseneritöö ning eesrindlikud mugavustehnoloogiad. Nii muutub sõiduk sujuvalt autojuhi igapäevaelu integreeritud osaks.

Esmakordselt tuuakse Euroopa klientideni FordPass Connect modemitehnoloogia, mis pakub mobiilset WiFi hotspot-ühendust kuni 10 nutiseadmele. Lisaks aitab see juhil kiiremini ja mugavamalt teekonda planeerida navigatsioonisüsteemi Live Traffic liiklusinfo abil ning võimaldab reisijail oma nutiseadmete meelelahutuslikku sisu nautida. FordPass Connect pakub mitmeid mugavuslahendusi ka FordPass mobiilirakenduse kaudu:

  • * Vehicle Locator aitab autoomanikul oma sõiduki ostukeskuse parklas hõlpsasti üles leida.
  • * Vehicle Status annab infot kütuse- ja õlitaseme, alarmsüsteemi olukorra ja palju muu kohta.
  • * Door Lock Unlock võimaldab sõiduki uksi avada ka kaugemal viibides.
  • * Remote Start kaugjuhitav käivitus on mõeldud 8-käigulise automaatkäigukastiga mudelitele.

Veel üks mugav lahendus, mis aitab juhil alati ühenduses olla ning samas väldib juhtmepuntraid keskkonsoolis, on uudne juhtmeta laadimise alus, mis asub näidikupaneeli all ja aitab ühilduvaid nutiseadmeid mugavalt laadida. Laadimisalus tuvastab sobivad seadmed automaatselt.

Juhtmeta laadimist kasutav seade saab samaaegselt olla Bluetooth-ühenduses SYNC 3 kommunikatsiooni- ja meelelahutussüsteemiga. 8-tollise värvilise puuteekraaniga varustatud süsteem ühildub Apple CarPlay ja Android Auto™-ga, SYNC 3 kasutajad võivad häälkäskluste abil juhtida audio-, navigatsiooni- ja kliimasüsteemi ning ühendatud nutiseadmeid.

Uus kõrgetasemeline B&O PLAY audiosüsteem võimaldab salongisviibijail nautida muusikat, mida saab edastada oma nutiseadmetest läbi FordPass Connect süsteemi. Sellel 675-vatisel helisüsteemil on 10 kõlarit, sealhulgas pagasiruumis paiknev 140 mm subwoofer ning kesksageduskõlar armatuurlaua keskel. Süsteem on spetsiaalselt kalibreeritud 5-ukselise ja universaalkerega Focuse tarbeks, et tagada absoluutselt parimat audionaudingut.

Mugavus on uue Focuse sõiduelamuse loomisel võtmetähtsusega. Esiistmetel on õlaruumi 1421 mm, ka näidikupaneeli paigutusel on silmas peetud parema avaruse saavutamist. Juhi ja kaassõitja vahelisele alale on aidanud ruumi juurde saada elektrilise seisupiduri kasutamine, mis on põhivarustuses 8-käigulise automaatkäigukastiga ja kõrgema varustustasemega manuaalkastiga mudelitel, samasugust efekti pakub ka automaatkäigukasti pöördvalits. Keskkonsool on varasemast kitsam tänu sellele, et mitmete juhtnuppude ja lülitite asemel on nüüd puuteekraan, konsooli alaosas on aga pehmest materjalist põlvepolster, mis suurendab mugavust veelgi.

Tagaistmel sõitjate jaoks on nüüd rohkem ruumi tänu pikemale teljevahele ja lamedale põrandale. Põlveruumi on lisandunud enam kui 50 millimeetrit võrreldes eelmise mudeliga, tulemuseks on oma klassi parim näitaja, 81 millimeetrit. Õlaruumi on senisega võrreldes 60 millimeetrit rohkem. Avarustunnet aitab lisada tagauste disain ning valikuline avatav panoraamkatus.

Uue C2 platvormi jaoks on spetsiaalselt loodud ka uus kütte-, ventilatsiooni- ja jahutussüsteem, mis toimib kiiremini tänu suurema võimsusega 140 cm3 kompressorile. Tänu painduvast materjalist jahutustorudele töötab see vaiksemalt. Spetsiaalse disainiga tahavaatepeeglid aitavad vähendada häirivat õhuvilinat, mis tekib, kui kiiremal sõidul akent paotada - see teeb kindlasti heameelt koeraomanikele.

Koeraomanikke rõõmustab ilmselt ka see, et universaalmudeli pagasiruum sobib hästi koeravarustuse mugavaks mahutamiseks: laadimiskõrgus on 43 mm suurem ja pagasiruumi sügavus on juurde saanud 25 mm. Kui tagaistme seljatoed Easy Fold Seats lahenduse abil kokku klappida, suureneb pagasiruumi sügavus veel 175 mm, moodustades enam kui 1650 liitri suuruse ruumi.

Fordi käed-vabad pagasiruumi luugi avamise lahendus võimaldab seda avada jalaviibutusega tagumise põrkeraua all. Insenerid on loonud lahenduse ka sellele, kuhu panna eemaldatud pagasiruumi kate - nüüd on selle jaoks koht uue reguleeritava pagasipõranda all ja seda on kerge eemaldada lihtsalt aasast tõmmates.

Valikuvõimalused

Uus Focus pakub ulatuslikku mootorivalikut, millesse kuuluvad edasiarendatud Ford EcoBoost bensiini- ja Ford EcoBlue diiselmootorid. Need on optimeeritud võimsusega ning vastavad uutele karmidele Euro 6 heitmenõuetele, mille aluseks on World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Jõuallikad on varustatud standardse Auto Start-Stop süsteemiga, mis aitab ka kulusid kontrolli all hoida. Valikus on ka täpse käiguvahetusega 6-käiguline manuaal- ja uus 8-käiguline automaatkäigukast, mis pakub mugavat sõitu.

Fordi mitmeid auhindu pälvinud 1.0-liitrine EcoBoost mootor on saadaval 85 hj, 100 hj ja 125 hj, uus 1.5-liitrine EcoBoost aga 150 hj ja 182 hj võimsusega.

Mõlema EcoBoost mootori kütusesäästlikkust ja CO2heitmetaset aitavad paremaks muuta Fordi ainulaadne kolmesilindriliste mootorite silindri deaktiveerimissüsteem, mis automaatselt seiskab ühe silindri, kui täisvõimsust vaja ei ole - näiteks vabakäiguga või aeglasel sõidul. Tehnoloogia suudab silindri välja ja taas tööle lülitada 14 millisekundiga – see on lausa 20 korda kiirem kui silmapilgutus – tegemata kompromisse sooritusvõime ega töökvaliteedi osas.

Mõlema mootoriversiooni EcoBoost tehnoloogiate hulka kuulub ka edasiarendatud turbolaadimine, kõrgsurve otsesissepritse ja kaks eraldi varieeruva ajastusega nukkvõlli. Peenosakeste heitmeid aitab vähendada stardardne gaasiosakeste filtritehnoloogia.

1.0-liitrist EcoBoost mootorit on edasi arendatud veelgi parema CO2 heitmetaseme saavutamiseks - see näitaja on eeldatavalt alates 108 g/km 5-ukselise mudeli puhul. Selleks on kasutatud järgmisi lahendusi:

  • Pööratud silindripea, mille puhul heitgaasid väljuvad tagantpoolt ning võimaldavad heitmevähendustehnoloogia kiiremat rakendumist.
  • Kõrgsurve kütuseühisanum, mis kannab nüüd kuni 250-baarist sissepritsesurvet, aitab vähendada peenosakeste heitmeid.
  • Varieeruva ajastusega nukkvõllilahendus, optimeeritud silindritöö ja kõrgemad surveastmed tagavad efektiivsema kütuse põlemise.
  • Spetsiaalse jahutusega kolvid koos madala hõõrdeteguriga kolvirõngastega aitavad vähendada energiakulukat hõõrdumist mootoris.

Uue 1.5-liitrise EcoBoost mootori CO2heitmetase on eeldatavalt alates 120 g/km (5-ukseline mudel) ja sellel on:

  • Uus sissepritselahenduste kombinatsioon, mis aitab saavutada suuremat võimsust ja paremat kütusesäästlikkust, eriti väiksema mootorikoormuse korral.
  • Madala hõõrdeteguriga kolmesilindriline mootoristruktuur, mis pakub suuremat pöördemomenti madalamatel pööretel.
  • Integreeritud väljalaskekollektor, mis suurendab kütusesäästlikkust, aidates mootoril saavutada kiiremini optimaalset temperatuuri ja pöördemomenti, vähendades heitgaaside läbitavat distantsi silindrite ja turbolaaduri vahel.
  • Alumiiniumkonstruktsioon, mis aitab kaalu vähendada.

Fordi uued, edasiarendatud turbolaaduriga EcoBlue diiselmootorid on loodud selleks, et pakkuda rohkem võimsust, paremat pöördemomenti madalatel pööretel ja veelgi suuremat kütusesäästu ning mugavust neile, kes palju sõidavad. Uus 1.5-liitrine EcoBlue mootor on saadaval 95 hj ja 120 hj variandina, mõlema pöördemoment on 300 Nm ning eeldatav CO2 heitmetase alates 94 g/km (5-ukseline mudel). 2.0-liitrise EcoBlue võimsus on 150 hj, pöördemoment 370 Nm ja eeldatav CO2 heitmetase alates 110 g/km (5-ukseline mudel).

Uus 1.5-liitrine EcoBlue mootor on varustatud järgmiste innovatiivsete lahendustega:

  • Madalsurve heitgaaside retsirkulatsioon koos vesi-õhk-jahutusega tagab tõhusama kütuse põlemise ja vähendab heitmeid.
  • Integreeritud sisselaskekollektor tagab mootori optimaalse hingamise.
  • Madala inertsiga turbolaadimine tagab kiirema ja kontrollitavama turbolaaduri töö, kasutatud on raketitööstusest pärit materjale, mis on loodud vastu pidama kõrgematele temperatuuridele.
  • Kõrgsurve kütusesissepritsesüsteem, mis on kiirema reaktsiooniga, vaiksem ja täpsem.

Lisaks integreeritud õhuvõtusüsteemile, mis tagab optimaalse mootori hingamise; madala inertsiga turbolaadurile; kõrgsurvega otsesissepritsesüsteemile, mis on paindlikum, vaiksem ja täpsem; standardsele selektiivsele katalüüsil põhinevale heitmete järeltöötlusele, mis aitab vähendada NOXheitmeid, on uue 2.0-liitrise EcoBlue mootori loomisel kasutatud järgmisi hõõrdetegurit parandavaid innovatsioone:

  • Uuendatud väntvõlli disain, mis vähendab külgsuunalist survet kolvile ja vähendab hõõrdumist.
  • Teraskolvid, mida kasutatakse Fordi diiselmootoritel esmakordselt, on optimeeritud mõõtmetega ja vähem kuumatundlikud.
  • Vähendatud läbimõõduga väntvõlli laagrid.
  • Nukkvõlli ja õlipumba hammasrihma belt-in-oil tüüpi lahendus.

Fordi uus kiire käiguvahetusega 8-käiguline automaatkäigukast on loodud veelgi parema kütusesäästlikkuse ja täpsema sõidu nimel. See on saadaval koos 125 hj 1.0-liitrise EcoBoost, 150hj 1.5-liitrise EcoBoost, 120 hj 1.5-liitrise EcoBlue ja 150 hj 2.0-liitrise EcoBlue mootoriga ning sellel on:

  • Adaptiivne käiguvahetus, mis analüüsib sõidustiili ning optimeerib sellele vastavalt käiguvahetust. Süsteem suudab tuvastada üles- ja allamäge sõidu ja järsemad kurvid ning nendele vastavalt reguleerida käiguvahetust, pakkumaks stabiilset, meeliköitvat ja nauditavat sõiduelamust.
  • Adaptiivne käiguvahetuse kvaliteedi kontrollsüsteem Shift Quality Control, mis analüüsib sõidukit ja sõidukeskkonda puudutavat infot, et reguleerida siduri survet sujuva käiguvahetuse tagamiseks. Tehnoloogia suudab hoolitseda ka sõidustiilile vastavate käiguvahetuste eest.

Sõiduelamuse muudab veelgi nauditavamaks Fordi uus 6-käiguline manuaalkäigukast, millel on sujuvamad käiguvahetused, madalam müratase ja väiksem hõõrdetegur tänu madala viskoossusega õli, optimeeritud hõõrdeteguriga laagrite ja teflonkattega elementide kasutamisele.

Uue Focuse kogu mudelivaliku kütusesäästlikkus ja CO2 heitmetase on 10 protsenti varasemast parem. Sellele aitavad kaasa hoolikalt väljatöötatud aerodünaamikaomadused, mille tulemuseks on oma klassi parim õhutakistustegur: 0.250 4-ukseliste ja 0.273 5-ukseliste Focuse mudelite puhul. Aerodünaamika teenistuses on:

  • Standardne aktiivne esivõre sulgemise tehnoloogia, mis sulgeb sissetuleva õhuvoo automaatselt siis, kui radiaatori jahutamine ei ole vajalik; see on nüüd varustatud edasiarendatud tihenditega.
  • Õhukardina tehnoloogia, mis turbulentsi vähendamise eesmärgil suunab õhuvoogu esirataste vahel.
  • Aerodünaamikat silmas pidades on loodud ka tagumise põrkeraua ja tagatulede, samuti tagaspoileri ja tagaakna disain.
  • Spetsiaalne põhjakate kesktunneli, kütusepaagi ja tagatelje all.

Kütusesäästlikkust aitas suurendada ka sõiduki kaaluvähendus, mis ulatub kuni 88 kilogrammini võrreldes eelmise Focuse põlvkonnaga. Ka pidurite ehitust on edasi arendatud kütusesäästu eesmärgil: kiire reaktsiooniga elektriline pidurivõimendi jätab piduriketta ja -klotside vahele suurema ruumi, vähendades sel moel hõõrdumist.