Uus Ford Focus: eesrindlik tehnoloogia, kvaliteetne teostus ja väiksem kütusekulu teevad maailma enimmüüdud mudeli järjest paremaks

  • Uus Focus esitleb uut sihvakat ja emotsionaalset disaini koos julge ja enesekindla Fordi näoilme ning kaunilt kujundatud kokpitisarnase interjööriga.
  • Euroopa turul pakutavasse uuendatud mootorivalikusse kuulub uus 1,5-liitrine EcoBoost-bensiinimootor ja uus 1,5-liitrine TDCi-diiselmootor. Senise Focusega võrreldes on uue mudeli kütusekulu vähenenud kuni 19%. Focust hakatakse pakkuma ka 1,0-liitrise EcoBoost-mootoriga, mis tekitab CO2-heitmeid vaid 99 g/km.
  • Uues Focuses teeb oma Euroopa debüüdi SYNC 2 – Fordi uudne autosisene sidesüsteem. Selle puutetundlik suure eraldusvõimega värviekraan ja eesrindlik hääljuhtimine muudavad helisüsteemi, navi- ja kliimaseadme ning mobiiltelefonide kasutamise väga lihtsaks.
  • Uus Focus on esimene Fordi mudel, mis pakub üleilmselt uut iseparkimistehnoloogiat (Perpendicular Parking technology), mis aitab juhil tagurdada parkimiskohale külg-külje kõrvale teiste autode vahele. Lisaks töötab täiustatud tagant otsasõidu vältimissüsteem Active City Stop nüüdsest kiirustel kuni 50 km/h.
  • Focuse palju kiidetud sõidudünaamikat on veelgi parandatud jäigema esiotsa, täiustatud vedrustuse, uuesti häälestatud amortisaatorite, elektrilise roolivõimendi ja uue elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemi abil.

Maitsekas disain

Ford on teinud Focuse tänapäevasemaks ja moodsamaks, muutes selle kujundust vastavalt ühtsele üleilmsele “One Ford”-disainikeelele, mis läbib ka uue Mondeo ja Fiesta disaini.

Uus Focus, mis on nüüd saadaval ka kahe uue sinise kerevärviga (Deep Impact Blue ja Glace Blue), on saanud uue mootorikatte ja esivõrega värske näoilme ning näeb välja endisest madalam ja laiem. Üle kapoti jooksevad dünaamilised reljeefsed jooned, mis saavad alguse A-piilaritest ning suunduvad siis vildakuti trapetsikujulise esivõre ülanurkadeni, andes autole enesekindla ja sihiteadliku ilme.

Sihvakamad, hoolikalt vormitud esilaternad ning kandilisemad ja piklikumad esiudutuled rõhutavad Focuse julget silmavaadet. Peened kroomdetailid lisavad elegantsi ning ka auto tagaosa näeb tänu uuele tagaluugi kujundusele ja kitsamatele tagatuledele voolujoonelisem välja.

Uue Focuse siseruumi ümberkujundamisel võttis Ford kuulda tarbijate antud tagasisidet ning vastas sellele üksikute elementide senisest intuitiivsema paigutusega. Tõestuseks sellest on rool ja keskkonsool, kus asub endisest vähem juhtseadmeid ja lüliteid. Uus must satiinviimistlus ja kroomdetailid annavad salongile puhtama ja modernsema ilme, mis sobib hästi kokku loogiliselt ja intuitiivselt kasutatavate funktsioonidega.

Uus panipaik keskkonsoolis pakub rohkem hoiuruumi ning on varustatud uue integreeritud liugkäetoega. Esiistmete vahel asuvas panipaigas saab hoida erineva suurusega pudeleid ja joogitopse, näiteks mahuvad siia korraga ära üheliitrine veepudel ja 0,4-liitrine kohvitops. Reisijad saavad uues Focuses nautida ka senisest vaiksemat sõitu. Selle eest hoolitsevad paksemad põrandamatid ja paksemast klaasist külgaknad ning parem mootoriruumi müraisolatsioon.

Puutetundliku ekraaniga SYNC 2

Uus Focus on esimene sõiduk Euroopas, mis on saadaval koos Fordi uudse autosisese sidesüsteemiga SYNC 2. Süsteem paistab silma oma puutetundliku 8-tollise suure eraldusvõimega värviekraani ja eesrindliku hääljuhtimisega, mis teevad helisüsteemi, navi- ja kliimaseadme ning ühilduvate mobiiltelefonide kasutamise väga mugavaks ja lihtsaks.

Eesrindlikud sõidutehnoloogiad

Oma suurepärase juhitavuse ja sõidumugavusega viib uus Focus mudeli palju kiidetud sõidurõõmu-DNA veel taseme võrra kõrgemale. Fordi insenerid on teinud auto paremini reageerivaks ja stabiilsemaks ning saavutanud otsekui tee külge liimitud sõidutunde, muutes esiosa struktuuri jäigemaks, uuendades vedrustuse geomeetriat, suurendades roolimisega seotud vedrustuspukside külgsuunalist jäikust, peenhäälestades amortisaatoreid ning võttes kasutusele uue elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemi. Ka elektrilist roolivõimendit on uuendatud, et juhi teetunnetust veelgi parandada.

Uus Focus on esimene Fordi mudel, mis on saadaval koos uue iseparkimistehnoloogiaga (Perpendicular Parking technology). See uudne süsteem aitab juhil tagurdada sõidusuunaga risti paiknevale parkimiskohale kõrvuti teiste autodega.

Praegune Focus tutvustas sõiduteega paralleelseks parkimiseks mõeldud aktiivset parkimisabi süsteemi, mis otsib pärast üht nupuvajutust ultraheliandurite abil üles sobiva parkimiskoha ja roolib siis auto ise leitud kohale, samal ajal kui juht gaasi- ja piduripedaali vajutab. Kahe uue anduri lisamine uue Focuse tagaotsale võimaldab samamoodi töötada ka uuel iseparkimissüsteemil, mis paigutab auto sõiduteega risti asuvale parkimiskohale.

Täiendavad andurid lasevad Fordil esmakordselt Euroopas pakkuda ka tehnoloogiaid, mis aitavad autojuhil parkimiskohalt välja manööverdada:

  • Küljehäire süsteem (Cross Traffic Alert) hoiatab autojuhti parkimiskohalt välja tagurdamisel sõidukite eest, mis võivad kohe-kohe auto tagant läbi sõita. Süsteem tuvastab lähenevaid sõidukeid kuni 40 m tööraadiusega radari abil ning annab neist siis kolme erilise hoiatussignaaliga märku.
  • Parkimiskohalt väljumise abisüsteem (Park-Out Assist) aitab autojuhil teega paralleelselt parkimiskohalt välja sõita. Niipea, kui juht on valinud parema või vasaku liikumissuuna, võtab süsteem rooli keeramise üle ning juht peab üksnes gaasi- ja piduripedaali vajutama.

Ford on täiustanud ka oma populaarset tagant otsasõidu vältimissüsteemi Active City Stop, mis tõstab ohu korral aegsasti pidurirõhku ning – kui juht ikka ei reageeri – vähendab mootori pöördemomenti ning pidurdab automaatselt, et kokkupõrget vältida või lööki leevendada. Süsteem töötab nüüdsest senise 30 km/h asemel kiirustel kuni 50 km/h.

Ford tutvustab Euroopale ka uut kokkupõrke ennetussüsteemi (Pre-Collision Assist). See töötab põhimõtteliselt samamoodi kui Active City Stop, kuid tunduvalt suurema sõidukite tuvastusraadiusega, et pakkuda juhile tuge suurematel kiirustel, näiteks kiirteedel. Kokkupõrkeohu korral annab süsteem sellest hoiatustega märku ning vajadusel pidurdab automaatselt ise.

Praegune isekohanduv kiirushoidik (Adaptive Cruise Control) võimaldab Focuse juhil hoida eesliikuva sõidukiga kindlaks määratud pikivahet ning seda isegi juhul, kui see sõiduk liigub juhi poolt määratud püsikiirusest aeglasemalt. Olukordadeks, mil isekohanduv kiirushoidik ei ole parajasti kasutusel, pakub Ford nüüd esmakordselt Euroopas uut pikivahe hoiatus- ja märguandesüsteemi (Distance Alert and Indication System), mis laseb juhil määrata kindlaks pikivahe, mida ta soovib eesliikuva sõidukiga hoida. Kui juht peaks kogemata pikivahet vähendama, annab süsteem sellest armatuurlaua ekraanil kolmeastmelise hoiatusega märku – see muutub esmalt hallist kollaseks ja seejärel punaseks – ning kõige lõpuks kostab hoiatussignaal.

Uue Focuse varustusse kuulub esmakordselt ka Fordi MyKey-tehnoloogia. See annab autoomanikule võimaluse võtme programmeerimiseks näiteks juhul, kui rooli istub noor ja kogenematu autojuht. MyKey-võtme abil saab piirata maksimaalset sõidukiirust, vähendada helisüsteemi helitugevust ning selle kasutamise üldse blokeerida, kui juht ja kaassõitjad ei ole kinnitanud oma turvavöid. Lisaks saab süsteemi seadistada tööle nii, et see ei lase enam juhil välja lülitada ühtki auto turvasüsteemi, sh elektroonilist stabiilsuskontrolli ja tagant otsasõidu vältimissüsteemi, mis aitavad vältida või leevendada kokkupõrkeid väikestel kiirustel.

Valgustades teed just nii, nagu vaja

Täiustatud sõidusuunda järgiv isekohanduv esitulede süsteem reguleerib nüüd uute bi-ksenoonesitulede valgusvihku täpselt nii, nagu teeolud nõuavad. Süsteem hindab ümbritsevat valgustaset ja auto ees sõiduteel asuvaid objekte ning reguleerib siis esitulede valgusvihu kaldenurka ja valgustugevust seitsmeasmeliselt vastavalt sõidukiirusele, rooli pöördenurgale ja ees oleva objekti kaugusele.

Suurtel kiirustel, näiteks kiirteedel, suunatakse esituled ülespoole, et tekitada pikem ja sirgem valgusvihk, mis tagab parema kaugnähtavuse. Linnades, kus kiirused on väiksemad ja tänavavalgustus tõhusam, suunatakse valgusvihk allapoole, et valgustada tugevamalt teed otse auto ees. Väikestel kiirustel pöördeid sooritades suunab süsteem valgusvihu teeservale, et teha jalgratturid ja jalakäijad juhile paremini nähtavaks. Süsteem pakub tuge ka suurtel kiirustel kurve läbides, valgustades kurvi kaugemale ette.

Uus Focus pakub jätkuvalt ka juba varem tutvustatud uudseid lahendusi, mida juhid on hakanud kõrgelt hindama ja usaldama. Selliste lahenduste hulka kuuluvad näiteks uste servakaitsed, mis tekitavad puhvri kriimustuste ja mõlkide vältimiseks kitsastes parkimiskohtades – pärast ukse avamist liiguvad integreeritud kaitsekatted sekundi murdosaga oma kohale ukseservade peale.

Kütusesäästlikud uued mootorid

Tänu uuele mootorivalikule on uue Focuse kütusekulu praeguse mudeliga võrreldes tunduvalt vähenenud. Kõige säästlikum diiselmudel kulutab samaväärse praeguse mudeliga võrreldes 19%, kõige säästlikum bensiinimudel aga 17% vähem kütust.

Uus Focus on esimene sõiduk Euroopas, mis on saadaval uue kütusesäästliku 1,5-liitrise EcoBoost-bensiinimootoriga (150 hj ja 180 hj) ning uue 1,5-liitrise TDCi-diiselmootoriga (95 hj ja 120 hj). Jätkuvalt pakutakse Focust ka koos 1,0-liitrise EcoBoost-bensiinimootoriga (100 hj ja 125 hj), mille möödunud aastal valis oma auto jõuallikaks kolmandik Focuse ostjatest. Kolmel viimasel aastal – 2012, 2013 ja 2014 – on just see mootor pälvinud rahvusvahelise Aasta Mootori tiitli. 1,0-liitrisest EcoBoost-mootorist tuleb saadavale ka uus versioon, mille CO2-heitmete kogus on vaid 99 g/km – tulemuseks on esimene bensiinimootoriga pereauto Euroopas, mis tekitab CO2-heitmeid alla 100 g/km, olemata seejuures hübriidauto.

120-hobujõulise 1,5-liitrise diiselmootori ja PowerShift-automaatkäigukastiga mudel, mida esitletakse järgmisel aastal, kulutab võrreldes samaväärse praeguse Focusega tervelt 19% vähem kütust. Automaatkäigukasti ja auhindadega pärjatud 1,0-liitrise EcoBoost-mootoriga uus Focus, mida tutvustatakse samuti järgmisel aastal, pakub võrreldes praeguse sama võimsa mootoriga tervelt 17% kütuse kokkuhoidu. 150-hobujõulise 2,0-liitrise TDCi-diiselmootori ja käsikäigukastiga mudel on endisest 14% säästlikum (koos automaatkäigukastiga 13%).

Uus Focus on saadaval ka koos roolil asuvate käiguvalitsatega, mis lasevad juhil käike vahetada käsi roolilt tõstmata. Roolile paigaldatud käiguvalitsad kuuluvad kõikide automaat- ja PowerShift-käigukastiga diisel- ja bensiinimootoriga mudelite valikvarustusse.

Tehnoloogiad

Auto, mis jätab viimase sõna Teile

Tänu nutikatele tehnoloogiatele ja hästi läbi mõeldud disainile teeb uus Focus iga autos veedetud minuti nii mugavaks, turvaliseks ja nauditavaks kui vähegi võimalik.

Edumeelsed tehnoloogiad hoolitsevad suurepärase teelpüsivuse ja sõidu eest, võimadades Teil samal ajal muusikat kuulata, telefoniga rääkida või sõnumeid vastu võtta.

Uusim vabakäetehnoloogia

Uusim vabakäetehnoloogia

Fordi hääljuhtimisega autosisene sidesüsteem SYNC 2 astub oma 8-tollise värvilise puuteekraaniga (valikvarustus) senisest info- ja meelelahutussüsteemist sammu võrra kaugemale. See suure eraldusvõimega ekraan laseb intuitiivselt juhtida mitmeid põhifunktsioone, sh telefoni, helisüsteemi, kliimaseadet ja valikvarustusse kuuluvat navigatsioonisüsteemi. Kõik see käib lihtsalt ekraani puudutades või häälkäskluste abil.

Parkimine on nüüd veel lihtsam kui enne

Parkimine on nüüd veel lihtsam kui enne

Aktiivne parkimisabi süsteem aitab Teil parkida auto nii teega paralleelsele kui ka risti paiknevale parkimiskohale (nt mitmekorruselistes parkimismajades), ilma et peaksite kordagi ise rooli puudutama. Süsteem tuvastab tühja parkimiskoha ning keerab siis ise rooli, samal ajal kui Teie autoga tagurdate. Lisaks kuulub varustusse ka parkimiskohalt väljumise abisüsteem, mis aitab Teil kitsalt kohalt taas ohutult välja sõita.

Kiire käiguvahetus ühe sõrmeliigutusega

Kiire käiguvahetus ühe sõrmeliigutusega

Kui valite automaatkäigukasti, saate lisada oma autole valikvarustusena sportautolikus stiilis käiguvalitsad. Need on paigaldatud rooli mõlemale poolele: parempoolsega saate valida kõrgema, vasakpoolsega madalama käigu. Tänu käiguvalitsatele käib käiguvahetus kiiresti vaid ühe sõrmeliigutusega – isegi siis, kui peate kurvi läbimiseks samal ajal rooli keerama.

Süsteem, mis aitab pidurdada ka suurtel kiirustel

Süsteem, mis aitab pidurdada ka suurtel kiirustel

Aktiivne pidurdussüsteem on edumeelne uus turvatehnoloogia, mis töötab sõidukiirustel üle 50 km/h (näiteks maanteel). See tehnoloogia kasutab auto ees oleva sõidutee skaneerimiseks radarit ning hoiatab Teid kohe, kui on tuvastanud võimaliku kokkupõrkeohu. Kui Te hoiatusele ei reageeri, tõstab süsteem eeltäitmise abil rõhku pidurisüsteemis ning alustab siis pidurdamist, aidates Teil liikumist aeglustada. Kiirustel alla 50 km/h toetab Teid aga teine tehnoloogia: tagant otsasõidu vältimissüsteem Active City Stop. Üheskoos annavad need kaks tehnoloogiat Teile täieliku kindlustunde pidurdamisel mis tahes sõidukiirustel.

Märkab sõidukeid, mida Teie ei näe

Märkab sõidukeid, mida Teie ei näe

Küljehäire süsteem on täiesti uus tehnoloogia, mis on üks osa pimeala teavitussüsteemist (BLIS). Kui tagurdate autoga parkimiskohalt välja ega näe seejuures hästi ümbritsevat liiklust, tuvastab küljehäire süsteem lähenevad sõidukid ning annab Teile ohust hoiatussignaaliga märku. Lisaks süttib küljepeeglis ka hoiatustuli (sõltuvalt lähenevast sõidukist kas vasak- või parempoolses küljepeeglis).

Ohutum linnasõit

Ohutum linnasõit

Aeglaselt edasi liikuvas liikluses, kus on vaja pidevalt peatuda ja jälle sõitu alustada, juhtub õnnetusi liigagi sageli (eriti tiheda liiklusega linnatänavatel). Just selliste väikestel kiirustel toimuvate kokkupõrgete vältimiseks ning nende tagajärgede leevendamiseks ongi välja töötatud tagant otsasõidu vältimissüsteem Active City Stop. Kui sõidate kiirusega alla 50 km/h ja süsteem tuvastab, et sõiduk Teie ees on ootamatult peatunud, pidurdab süsteem Teie eest automaatselt ise. Seda, et Active City Stop on tõeliselt edumeelne turvatehnoloogia, tõendab ka süsteemile antud mainekas Euro NCAP Advanced-auhind.* *Antud 2013. a Ford Focusele.

Peeglid, mis näevad seda, mida Teie ei näe

Peeglid, mis näevad seda, mida Teie ei näe

Pimeala teavitussüsteem (BLIS) aitab Teil ohutumalt sõidurida vahetada. Süsteemi radarandurid jälgivad pidevalt nn pimedat nurka auto mõlemal küljel. Kui need tuvastavad sõiduki, mida Teie ei näe, süttib vastavas küljepeeglis Teie hoiatamiseks selgelt nähtav oranž hoiatustuli. Pimeala teavitussüsteemi kuulub nüüd ka täiesti uus tehnoloogia – küljehäire süsteem.

Parem nähtavus teisi juhte pimestamata

Parem nähtavus teisi juhte pimestamata

Kui sõidate pimedas, on automaatlülitusega kaugtuled Teile väga kasulikuks abimeheks. Tuvastades Teie ees teise sõiduki – pole vahet, kas see läheneb vastassuunast või liigub Teiega samas suunas – lülitab süsteem esituled ajutiselt ümber lähituledele, et teisi juhte mitte pimestada. Seejärel lülitab see esituled automaatselt tagasi kaugtuledele, tagades parima nähtavuse. Automaatlülitusega kaugtuled on saadaval valikvarustusena koos sõidureast väljumise hoiatussüsteemiga (vt osast „Turvalisus“).

Väsimus kipub kallale? Juhi virgutusfunktsioon aitab

Väsimus kipub kallale? Juhi virgutusfunktsioon aitab

Juhi virgutusfunktsioon jälgib pidevalt Teie käitumist autoroolis ning tuvastab Teie olekus igasugused muutused, mille põhjuseks võib olla liigne väsimus. Kui funktsioon märkab, et hakkate valvsust kaotama, ilmub ekraanile hoiatav näit, mis soovitab Teil teha puhkepausi. Kui Teie tähelepanuvõime ikka langeb, kordab süsteem teadet ning lisaks kostab ka hoiatussignaal.

Eesrindlik juhiabisüsteem aitab Teil oma sõidureas püsida

Eesrindlik juhiabisüsteem aitab Teil oma sõidureas püsida

Kasutades ette suunatud kaamerat, märkab sõidureast väljumise hoiatussüsteem kohe, kui Teie auto hakkab kogemata oma sõidureast välja kalduma. Sel juhul paneb süsteem Teie hoiatamiseks rooli kergelt vibreerima ja näitab ekraanil asjakohast hoiatust. Kui Te seejärel ei reageeri või olete liiga aeglane, aitab sõidureas püsimise abisüsteem Teil rooli keerata, et auto turvaliselt tagasi oma sõiduritta juhtida. Kuna see tehnoloogia on ette nähtud kasutamiseks mitmerealistel maanteedel (nt kiirteedel), siis lülitub see kiirustel alla 65 km/h automaatselt välja. Soovi korral saab süsteemi välja lülitada ka käsitsi.

Näeb liiklusmärke, mis jäävad Teil kahe silma vahele

Näeb liiklusmärke, mis jäävad Teil kahe silma vahele

Olgu tegu ajutiste või püsivate liiklusmärkidega, tee ääres või tee kohal – liiklusmärkide tuvastussüsteem märkab neid kõiki. Tuvastatud piirkiiruse või möödasõidu keelu märk ilmub näidikuploki ekraanile ning asendub seal uuega iga kord, kui sisenete uude piirangutsooni.

Kiirushoidik, mis hoiab automaatselt pikivahet

Kiirushoidik, mis hoiab automaatselt pikivahet

Isekohanduva kiirushoidiku tehnoloogia laseb Teil valida sõitmiseks soovitud püsikiiruse ja hoiab seda siis automaatselt ise. Kui süsteemi radarandur tuvastab ees teise sõiduki, vähendab kiirushoidik sõidukiirust just nii palju, et Teie poolt kindlaks määratud pikivahe säiliks. Niipea, kui tee Teie ees on taas vaba, kiirendab süsteem uuesti valitud püsikiiruseni.

Abiline ohutu pikivahe hoidmisel

Abiline ohutu pikivahe hoidmisel

Näidikuplokis asub pikivahe näidik, mis on saadaval koos isekohanduva kiirushoidikuga. See näitab pidevalt kaugust ees liikuva sõidukini ja paneb sarnaselt valgusfoori tuledele põlema eri värvi ikoonid, kui tegelik kaugus ees liikuva sõidukini on Teie valitud pikivahe seadistusest väiksem. Kui jõuate eesolevale autole liiga lähedale, annab pikivahe hoiatussüsteem Teile sellest punase hoiatussümboliga märku.

Nutikad esituled

Nutikad esituled

Eesrindlik sõidusuunda järgiv isekohanduv bi-ksenoonesitulede süsteem kohaneb nutikalt erinevate sõiduoludega. Sõltuvalt sõidutee tüübist valib see tehnoloogia automaatselt ühe seitsmest erinevast valgusvihu mustrist, et pakkuda Teile igaks olukorraks parimat valgusjaotust. Süsteemi võivad kuuluda ka kurvituled, mis liiguvad vastavalt sellele, kuidas parajasti rooli keerate.

Rool, kus kõik on sõrmeliigutuse kaugusel

Rool, kus kõik on sõrmeliigutuse kaugusel

Spetsiaalselt uue Ford Focuse jaoks kujundatud uus kolme kodaraga rool on väga ergonoomiline. Iga lüliti ja regulaator on otse sõrmeulatuses ning rooli õige asend parandab nii näidikuploki nähtavust kui ka selle kasutusmugavust. Ja et olemine veel meeldivamaks teha, võite lisada ka valikvarustusena pakutava roolisoojenduse.

Käepärane panipaik Teie nutiseadmetele

Käepärane panipaik Teie nutiseadmetele

Keskkonsoolis on spetsiaalne panipaik nutitelefonide ja muude kaasaskantavate seadmete tarbeks. Siin on olemas USB-pesa seadmete ühendamiseks ja laadimiseks ning tänu kummimatile püsivad asjad kindlalt oma kohal.

Ilma võtmeta on elu lihtsam

Ilma võtmeta on elu lihtsam

Fordi võtmevaba süsteemiga saate oma auto lukustada ja lukust avada võtit taskust või kotist välja võtmata: ideaalne lahendus, kui käed on asju täis.

Käivitage oma auto ühe nupuvajutusega

Käivitage oma auto ühe nupuvajutusega

Enam pole Teil vaja võtit süütelukku torgata. Vajutage lihtsalt Ford Power-käivituslülitit, hoides siduripedaali all (või piduripedaali automaatkäigukasti puhul) ja mootor ärkabki ellu.

MyKey-funktsiooniga pole auto laenamise pärast vaja muret tunda

MyKey-funktsiooniga pole auto laenamise pärast vaja muret tunda

See uus tehnoloogia laseb Teil kindlaks määrata nt suurima kiiruse ja helisüsteemi maksimaalse helitugevuse ning lülitada sisse meeldetuletuse turvavöö kinnitamiseks. Pistke võti lihtsalt süütelukku, käivitage auto ja programmeerige siis selgeid juhiseid järgides piirangud, mida soovite selle võtme kasutaja jaoks kehtestada. Piiranguteta peavõtme saate jätta enda kätte. Soovi korral saate mõlemat tüüpi võtmeid ka juurde osta. Lihtsalt kasutatav Fordi MyKey®-funktsioon tagab meelerahu, kui Teie autot kasutab parajasti mõni Teie sõber või pereliige.

Klaasipuhastid, mis kohanevad automaatselt vihmasajuga

Klaasipuhastid, mis kohanevad automaatselt vihmasajuga

Vihmasensoriga klaasipuhastid hakkavad tööle kohe, kui on tuvastanud, et esiklaas on märg. Seejärel muudavad need oma pühkimiskiirust vastavalt ilmaoludele automaatselt ise. Teie saate valida ühe kuuest tundlikkusastmest, millega määratakse kindlaks, kui palju vett võib esiklaasile koguneda, enne kui kojamehed selle ära pühivad.

Küljepeeglid, mis suudavad end ise kaitsta

Küljepeeglid, mis suudavad end ise kaitsta

Kui olete auto ära parkinud, keeravad elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid end juhuslike vigastuste vältimiseks automaatselt ise sissepoole kokku. Kokku klapitult kaitsevad need ka stiilseid peeglikorpustesse paigaldatud suunatulesid.

Fordi eksimiskindel tankimissüsteem Easy-Fuel

Fordi eksimiskindel tankimissüsteem Easy-Fuel

See kasulik tehnoloogia teeb vale tüüpi kütuse tankimise autosse praktiliselt võimatuks, sest vale tankimispüstol lihtsalt ei lähe täiteavasse. Ja kuna Easy-Fuel on korgita tankimissüsteem, pole Teil enam kunagi vaja määrdunud kütusepaagi korki puutuda.

Quickclear teeb esiklaasi kiiresti puhtaks

Quickclear teeb esiklaasi kiiresti puhtaks

See praktiline funktsioon aitab Teil külmadel talvehommikutel kiiremini liikvele pääseda. Vajutage lihtsalt nuppu ja süsteem kõrvaldab jää või härmatise klaasilt sekunditega, kuigi väljas on miinuskraadid.

Euro NCAP Advanced – auhind Teid kaitsvate tehnoloogiate eest

Euro NCAP Advanced – auhind Teid kaitsvate tehnoloogiate eest

Tagant otsasõidu vältimissüsteem Active City Stop, sõidureas püsimise abisüsteem, juhi virgutusfunktsioon ja pikivahe hoiatussüsteem – igaüks neist on saanud Euro NCAP Advanced-auhinna. See on suurim tunnustus, mida Euroopa juhtivalt sõidukite ohutust hindavalt sõltumatult organisatsioonilt Euro NCAP võib pälvida. See auhind antakse ainult kõige eesrindlikumatele auto varustusse kuuluvatele tehnoloogiatele, mis aitavad kokkupõrkeid ennetada, leevendada ning nende tagajärgedega paremini toime tulla. Fordi tõelist pühendumist sõiduohutusele näitab see, et oleme nüüdseks saanud kõikide oma mudelite peale kokku tervelt seitse Euro NCAP Advanced-auhinda – kõik uuenduste eest, mis on loodud kaitsma Teie elu.

Mitu turvasüsteemi rakenduvad üheskoos sekundi murdosaga

Mitu turvasüsteemi rakenduvad üheskoos sekundi murdosaga

Ford Focus on varustatud eesrindliku intelligentse turvasüsteemiga (IPS), mis koordineerib mitme erineva turvasüsteemi koostööd, et kaitsta Teid ja kõiki Teie kaassõitjaid. Lisaks ülitugevatest terasesulamitest valmistatud jäigale, löögijõude neelavale kerekarkassile on autos sõitjate kaitseks olemas terve rida turvapatju ning ohutult juhist eemale suunatavad pedaalid ja roolisammas, et oht avarii korral viga saada oleks võimalikult väike.

Täielik kontroll auto üle igas olukorras

Täielik kontroll auto üle igas olukorras

Elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ESC) jälgib pidevalt Teie sõiduki liikumist. Kui süsteem tuvastab mingigi kõrvalekaldumise Teie valitud trajektoorilt (näiteks külglibisemisel), korrigeerib see automaatselt auto asendit sõiduteel, aidates Teil kontrolli auto üle säilitada. Uue Ford Focuse ESC-süsteemi kuulub nüüd uus stabiilsuse kaotust ennetav tehnoloogia (Enhanced Transitional Stability), mis oskab ette näha ohte järskudel manöövritel, nt kui juht keerab otsasõidu vältimiseks rooli väga järsult. Süsteem hoolitseb selle eest, et auto säilitaks juhitavuse ka sellistes kriitilistes olukordades. Lisaks kuulub ESC-süsteemi ka veojõu kontrollsüsteem. See hoiab ära rataste tühipöörlemise ning hoolitseb parima võimaliku haardumise, suutlikkuse ja stabiilsuse eest just siis, kui Teil on seda kõige enam vaja. ESC-süsteem on pidevalt sisse lülitatud, kuid Teil on võimalus lülitada see ilma veojõu kontrollsüsteemita režiimile. Sel juhul lastakse ratastel rohkem ühel kohal pöörelda, et parandada veojõudu väga spetsiifilistes ja keerukates tingimustes, näiteks siis, kui püüate vabastada paksu lume, pori või liiva sisse kinni jäänud autot. Tänu jäigematele pidurisadulatele ees ning materjalidele, millest on valmistatud esi- ja tagapidurite hõõrdkatted, teeb viimase põlvkonna ESC-süsteem ka pidurdamise rasketes tingimustes tunduvalt tõhusamaks.

Eesrindlikud süsteemid paremini kontrollitud pidurdamiseks

Eesrindlikud süsteemid paremini kontrollitud pidurdamiseks

Blokeerumisvastane pidurisüsteem (ABS) ja elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem (EBD) tagavad üheskoos parema kontrolli pidurdamise üle. Täiustatud pidurikomplektid hoolitsevad aga kiirema reageerimise eest.

Kokkupõrke ennetussüsteem

Kokkupõrke ennetussüsteem

Kokkupõrke ennetussüsteem (Pre-Collision Assist) töötab auto kogu kiirusevahemiku ulatuses, tuvastades liikuvaid objekte. Kui süsteem teeb kindlaks, et kokkupõrge on tõenäoline ja juht mingil moel ei reageeri, annab see juhile ohust märku näikuplokki ilmuva hoiatuse ja helisignaaliga (s.o pikivahe hoiatus) ning rakendab siis pidurid keskmise tugevusega tööle.

Focus pidurdab Teie eest, et vältida kokkupõrkeid väikestel kiirustel

Focus pidurdab Teie eest, et vältida kokkupõrkeid väikestel kiirustel

Uuenduslik tagant otsasõidu vältimissüsteem Active City Stop aitab vältida kokkupõrkeid aeglases linnaliikluses või sõidukiirustel kuni 50 km/h. Selleks mõõdab süsteem pidevalt kaugust Teie ees oleva sõidukini, kui see on Teie autole piisavalt lähedal. Kui süsteem tuvastab, et Teie ees liikuv sõiduk on ootamatult kiirust vähendanud, pidurdab see Teie eest automaatselt ise.

Energiasäästlikud bi-ksenoonesituled valgustavad erakordselt hästi

Energiasäästlikud bi-ksenoonesituled valgustavad erakordselt hästi

Sõidusuunda järgiv isekohanduv bi-ksenoonesitulede süsteem muudab automaatselt esitulede valgusvihu mustrit, et tagada hetke sõiduoludele kõige paremini vastav valgusjaotus. Nii valgustavad esituled teed igas olukorras automaatselt kõige tõhusamal viisil, sõltumata sellest, kas sõidate kiirteel või linnatänaval. See tehnoloogia sisaldab ka automaatset tulede ümberlülitusfunktsiooni, mis lülitab esituled vastutuleva sõiduki tuvastamisel kaugtuledelt ümber lähituledele.

Automaatlülitusega kaugtuled – parandavad nähtavust, pimestamata teisi juhte

Automaatlülitusega kaugtuled – parandavad nähtavust, pimestamata teisi juhte

Kui sõidate pimedas, on automaatlülitusega kaugtuled Teile väga kasulikuks abimeheks. Tuvastades Teie ees teise sõiduki – pole vahet, kas see läheneb vastassuunast või liigub Teiega samas suunas – lülitab süsteem esituled ajutiselt ümber lähituledele, et teisi juhte mitte pimestada. Seejärel lülitab see esituled automaatselt tagasi kaugtuledele, tagades parima nähtavuse.

Tahavaatepeegel, mis kaitseb Teid pimestamise eest

Tahavaatepeegel, mis kaitseb Teid pimestamise eest

Pimedas on tunduvalt ohutum sõita, kui Teile järgnevate sõidukite tuled Teid pidevalt ei pimesta. Uuenduslik automaatselt tumenev tahavaatepeegel tuvastab tulede pimestava peegelduse ning lülitub siis automaatselt ümber tumendatud töörežiimile.

Kinnitamata turvavöö meeldetuletus lisab ohutust

Kinnitamata turvavöö meeldetuletus lisab ohutust

See funktsioon hoolitseb sõidu ajal tagaistmel istujate ohutuse ja turvalisuse eest. Kui mõni kaassõitja pole tagaistmel oma turvavööd kinnitanud, annab see funktsioon Teile sellest helisignaali ja ekraaninäiduga märku.

Õigeaegne hoiatus enne rehvi täielikku tühjenemist

Õigeaegne hoiatus enne rehvi täielikku tühjenemist

Kui mõnes auto rehvis hakkab rõhk sõidu ajal tuntavalt langema, hoiatab rehvirõhu kontrollsüsteem (TPMS) Teid otsekohe näidikuplokis süttiva indikaatortulega. Tänu sellele jõuate turvaliselt peatuda ja probleemi õigeaegselt kõrvaldada.

Kaks eesrindlikku süsteemi aitavad Teil oma sõidureas püsida

Kaks eesrindlikku süsteemi aitavad Teil oma sõidureas püsida

Kui sõidureas püsimise abisüsteem märkab, et hakkate suunda näitamata oma sõidureast välja kalduma, aitab see Teil auto oma sõiduritta tagasi roolida. Lisaks hoiatab Teid ka sõidureast väljumise hoiatussüsteem, mis paneb rooli kergelt vibreerima ja näitab ekraanil asjakohast hoiatust, kui on tuvastanud sõiduki soovimatu lähenemise sõidurea eraldusjoontele.

Juhi virgutusfunktsioon annab Teile märku, kui hakkate väsima

Juhi virgutusfunktsioon annab Teile märku, kui hakkate väsima

Juhi virgutusfunktsioon jälgib pidevalt Teie käitumist autoroolis ning tuvastab Teie olekus igasugused väsimusest põhjustatud muutused. Kui hakkate väsima, ilmub ekraanile hoiatav näit, mis soovitab Teil teha puhkepausi. Ka see tehnoloogia on võitnud maineka Euro NCAP Advanced-auhinna.

Muretu paigaltvõtt kallakul

Muretu paigaltvõtt kallakul

Nõlvaltstardiabi süsteem ei lase autol tagasi veereda, kui peate alustama liikumist kallakul. Süsteem säilitab rõhku pidurisüsteemis veel 2,5 sekundit, andes Teile aega rahulikult jalg piduripedaalilt gaasipedaalile tõsta. See on väga kasulik ka juhul, kui peatute ja alustate liikumist libedal pinnasel.

Tehnoloogia, mis hoiatab Teid autode eest, mida Te ei näe

Tehnoloogia, mis hoiatab Teid autode eest, mida Te ei näe

Radarandureid kasutav pimeala teavitussüsteem näeb seda, mida Teie ei näe – sõidukeid, mis on sisenenud nn pimedasse nurka auto kõrval. Andurid on paigaldatud auto mõlemale küljele ning need hoiatavad Teid võimaliku ohu korral küljepeeglis süttiva oranži signaaltulega. See on juhile suureks abiks mitmerealistel sõiduteedel, nt suurtel kiirteedel.

Ohutumat tüüpi kiirushoidik

Ohutumat tüüpi kiirushoidik

Nagu tavaline kiirushoidik, laseb ka isekohanduv kiirushoidik (ACC)* määrata kindlaks sobiva püsikiiruse (vahemikus 25 km/h kuni 185 km/h**) ning hoiab seda seejärel automaatselt. Mis teeb aga isekohanduva kiirushoidiku ohutumaks, on oskus muuta kiirust vastavalt Teie auto ees tuvastatud sõiduki liikumiskiirusele: süsteem vähendab vajadusel Teie auto sõidukiirust, tagades eelnevalt kindlaks määratud pikivahe säilimise ees liikuva sõidukiga. Niipea, kui tee Teie ees on taas vaba, naaseb auto algselt valitud püsikiirusele. Lisaks kuulub isekohanduva kiirushoidiku juurde pikivahe hoiatussüsteem*, mis jälgib pidevalt olukorda auto ees ja hoiatab Teid juhul, kui lähenete kogemata liigselt ees liikuvale sõidukile. Pikivahe hoiatussüsteemi näol on tegu järjekordse Euro NCAP Advanced-auhinna võitjaga.

Ford Focus tehnilised andmed

Mootor, võimsus, sooritus

Keretüüp Mootor Kütus Käigukast Suurim
võimsus
hj (kW)
Suurim
pöördemoment
Nm
Maksimaalne
kiirus
km/h
Kiirendus
0-100 km/h
sek
sedaan 1,0 Ecoboost B M 100 (74) 170 185 12.6
sedaan 1,0 Ecoboost B M 125 (92) 170 192 11.1
sedaan 1,5 Ecoboost B M 150 (110) 240 201 9.0
sedaan 1,5 TDCi D M 95 (70) 270 193 12.1
sedaan 1,5 TDCi D M 120 (88) 270 191 10.6
sedaan 1,6 B M 105 (77) 150 170 12.4
sedaan 1,6 B M 125 (92) 159 190 11.0
sedaan 1,6 B A Powershift 125 (92) 159 193 11.8
sedaan 2,0 TDCi D M 150 (110) 370 210 8.8
sedaan 2,0 TDCi D A Powershift 150 (110) 370 208 8.7
luukpära 1,0 Ecoboost B M 100 (74) 170 187 12.5
luukpära 1,0 Ecoboost B M 125 (92) 170 195 11.0
luukpära 1,5 Ecoboost B M 150 (110) 240 212 8.9
luukpära 1,5 TDCi D M 95 (70) 270 182 12.0
luukpära 1,5 TDCi D M 120 (88) 270 195 10.5
luukpära 1,6 B M 105 (77) 150 182 12.3
luukpära 1,6 B M 125 (92) 159 192 10.9
luukpära 1,6 B A Powershift 125 (92) 159 187 11.7
luukpära 2,0 TDCi D M 150 (110) 370 212 8.8
luukpära 2,0 TDCi D A Powershift 150 (110) 370 210 8.7
universaal 1,0 Ecoboost B M 100 (74) 170 185 12.7
universaal 1,0 Ecoboost B M 125 (92) 170 193 11.2
universaal 1,5 Ecoboost B M 150 (110) 240 210 9.1
universaal 1,5 TDCi D M 95 (70) 270 180 12.2
universaal 1,5 TDCi D M 120 (88) 270 180 10.7
universaal 1,6 B M 105 (77) 150 180 12.5
universaal 1,6 B M 125 (92) 159 190 11.1
universaal 1,6 B A Powershift 125 (92) 159 193 11.9
universaal 2,0 TDCi D M 150 (110) 370 210 9.0
universaal 2,0 TDCi D A Powershift 150 (110) 370 210 8.9

Kütusekulu ja heitmed

Keretüüp Mootor Kütus Käigukast CO2
emissioon
g/km
Kütusekulu
linnas
l/100km
Kütusekulu
maanteel
l/100km
Kütusekulu
keskmine
l/100km
sedaan 1,0 Ecoboost B M 109 5.9 4.2 4.8
sedaan 1,0 Ecoboost B M 110 5.8 4.2 4.8
sedaan 1,5 Ecoboost B M 128 7.1 4.7 5.6
sedaan 1,5 TDCi D M 98 4.3 3.4 3.8
sedaan 1,5 TDCi D M 98 4.3 3.4 3.8
sedaan 1,6 B M 139 8.4 4.7 6.0
sedaan 1,6 B M 139 8.4 4.7 6.0
sedaan 1,6 B A Powershift 146 8.7 4.9 6.3
sedaan 2,0 TDCi D M 105 4.7 3.7 4.0
sedaan 2,0 TDCi D A Powershift 115 5.2 4.0 4.4
luukpära 1,0 Ecoboost B M 105 5.7 3.9 4.6
luukpära 1,0 Ecoboost B M 108 5.7 4.1 4.7
luukpära 1,5 Ecoboost B M 127 7.0 4.6 5.5
luukpära 1,5 TDCi D M 98 4.3 3.4 3.8
luukpära 1,5 TDCi D M 98 4.3 3.4 3.8
luukpära 1,6 B M 136 8.3 4.6 5.9
luukpära 1,6 B M 136 8.3 4.6 5.9
luukpära 1,6 B A Powershift 146 8.7 4.9 6.3
luukpära 2,0 TDCi D M 105 4.7 3.7 4.0
luukpära 2,0 TDCi D A Powershift 115 5.2 4.0 4.4
universaal 1,0 Ecoboost B M 109 5.9 4.2 4.8
universaal 1,0 Ecoboost B M 110 5.8 4.2 4.8
universaal 1,5 Ecoboost B M 128 7.1 4.7 5.6
universaal 1,5 TDCi D M 98 4.3 3.4 3.8
universaal 1,5 TDCi D M 98 4.3 3.4 3.8
universaal 1,6 B M 139 8.4 4.7 6.0
universaal 1,6 B M 139 8.4 4.7 6.0
universaal 1,6 B A Powershift 146 8.7 4.9 6.3
universaal 2,0 TDCi D M 105 4.7 3.7 4.0
universaal 2,0 TDCi D A Powershift 115 5.2 4.0 4.4

Mõõtmed

Keretüüp Pikkus
mm
Laius koos küljepeeglitega
/ peeglid kokkuklapitud
mm
Kõrgus
katusereelinguteta/ga
mm
Pöördediameeter
m
Bensiinipaagi
maht
l
Diislipaagi
maht
l
sedaan 4534 2010 / 1858 1484 / - 11.0 55 53
luukpära 4358 2010 / 1858 1484 / - 11.0 55 53
universaal 4556 2010 / 1858 1484 / - 11.0 55 53

Ford Focus videod

Uus Ford Focus “Võimatu saab võimalikuks” / infoautoeesti

New Ford Focus - Advanced Technologies / Ford Europe

New Ford Focus: Celebrating Memories / Ford Europe

Ford Focus meedias

2017. 02. 14 • Accelerista.com
Sõidetud: 1.0 EcoBoost mootoriga Ford Focus, auhinda väärt!

"Mida suudab üks piimapaki suurune mootor maailmale pakkuda?" mõtlesin pisut murelikult, kui oma üle kahe korra suurema ja võimsama mootoriga autoga Focuse järele sõitsin.

Sõidetud: 1.0 EcoBoost mootoriga Ford Focus, auhinda väärt!

Fordi uued ST-Line mudelid on inspireeritud Fordi sportautodest – neid iseloomustab julgejooneline disain, sportllikud sõiduomadused ja suurepärane hinna-kvaliteedi suhe. LOE EDASI...

Autonet.ee proovisõit: uus Ford Focus

2015. 02. 11 • Autonet.ee
Autonet.ee proovisõit: uus Ford Focus

Autonet.ee proovisõit: uus Ford Focus

2015. 02. 11 • What Car?
Uus Ford Focus: mõistlik valik igapäevasõitudeks

Uus Ford Focus: mõistlik valik igapäevasõitudeks

2015. 02. 11 • Eesti Päevaleht
Uus Ford Focus -  kaunis kompott ökost ja edevusest

Ford Focus üritab jälle välimusega silma paista, kuid eelkõige äratab tähelepanu tänu kolmesilindrilistele ökomootoritele.

Uus Ford Focus -  kaunis kompott ökost ja edevusest

Motors24: proovisõit värskendatud Ford Focusega

2014. 12. 03 • Motors24.ee
Motors24: proovisõit värskendatud Ford Focusega

Motors24: proovisõit värskendatud Ford Focusega

2014. 03. 05 • Autoleht
Fookus veelgi teravamaks

Fookus veelgi teravamaks – Genfi autonäitusel esitletakse uuenenud Ford Focust

FordFocus-al-05-03