Uus Ford Focus: eesrindlik tehnoloogia, kvaliteetne teostus ja väiksem kütusekulu teevad maailma enimmüüdud mudeli järjest paremaks

  • Uus Focus esitleb uut sihvakat ja emotsionaalset disaini koos julge ja enesekindla Fordi näoilme ning kaunilt kujundatud kokpitisarnase interjööriga.
  • Euroopa turul pakutavasse uuendatud mootorivalikusse kuulub uus 1,5-liitrine EcoBoost-bensiinimootor ja uus 1,5-liitrine TDCi-diiselmootor. Senise Focusega võrreldes on uue mudeli kütusekulu vähenenud kuni 19%. Focust hakatakse pakkuma ka 1,0-liitrise EcoBoost-mootoriga, mis tekitab CO2-heitmeid vaid 99 g/km.
  • Uues Focuses teeb oma Euroopa debüüdi SYNC 2 – Fordi uudne autosisene sidesüsteem. Selle puutetundlik suure eraldusvõimega värviekraan ja eesrindlik hääljuhtimine muudavad helisüsteemi, navi- ja kliimaseadme ning mobiiltelefonide kasutamise väga lihtsaks.
  • Uus Focus on esimene Fordi mudel, mis pakub üleilmselt uut iseparkimistehnoloogiat (Perpendicular Parking technology), mis aitab juhil tagurdada parkimiskohale külg-külje kõrvale teiste autode vahele. Lisaks töötab täiustatud tagant otsasõidu vältimissüsteem Active City Stop nüüdsest kiirustel kuni 50 km/h.
  • Focuse palju kiidetud sõidudünaamikat on veelgi parandatud jäigema esiotsa, täiustatud vedrustuse, uuesti häälestatud amortisaatorite, elektrilise roolivõimendi ja uue elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemi abil.

Maitsekas disain

Ford on teinud Focuse tänapäevasemaks ja moodsamaks, muutes selle kujundust vastavalt ühtsele üleilmsele “One Ford”-disainikeelele, mis läbib ka uue Mondeo ja Fiesta disaini.

Uus Focus, mis on nüüd saadaval ka kahe uue sinise kerevärviga (Deep Impact Blue ja Glace Blue), on saanud uue mootorikatte ja esivõrega värske näoilme ning näeb välja endisest madalam ja laiem. Üle kapoti jooksevad dünaamilised reljeefsed jooned, mis saavad alguse A-piilaritest ning suunduvad siis vildakuti trapetsikujulise esivõre ülanurkadeni, andes autole enesekindla ja sihiteadliku ilme.

Sihvakamad, hoolikalt vormitud esilaternad ning kandilisemad ja piklikumad esiudutuled rõhutavad Focuse julget silmavaadet. Peened kroomdetailid lisavad elegantsi ning ka auto tagaosa näeb tänu uuele tagaluugi kujundusele ja kitsamatele tagatuledele voolujoonelisem välja.

Uue Focuse siseruumi ümberkujundamisel võttis Ford kuulda tarbijate antud tagasisidet ning vastas sellele üksikute elementide senisest intuitiivsema paigutusega. Tõestuseks sellest on rool ja keskkonsool, kus asub endisest vähem juhtseadmeid ja lüliteid. Uus must satiinviimistlus ja kroomdetailid annavad salongile puhtama ja modernsema ilme, mis sobib hästi kokku loogiliselt ja intuitiivselt kasutatavate funktsioonidega.

Uus panipaik keskkonsoolis pakub rohkem hoiuruumi ning on varustatud uue integreeritud liugkäetoega. Esiistmete vahel asuvas panipaigas saab hoida erineva suurusega pudeleid ja joogitopse, näiteks mahuvad siia korraga ära üheliitrine veepudel ja 0,4-liitrine kohvitops. Reisijad saavad uues Focuses nautida ka senisest vaiksemat sõitu. Selle eest hoolitsevad paksemad põrandamatid ja paksemast klaasist külgaknad ning parem mootoriruumi müraisolatsioon.

Puutetundliku ekraaniga SYNC 2

Uus Focus on esimene sõiduk Euroopas, mis on saadaval koos Fordi uudse autosisese sidesüsteemiga SYNC 2. Süsteem paistab silma oma puutetundliku 8-tollise suure eraldusvõimega värviekraani ja eesrindliku hääljuhtimisega, mis teevad helisüsteemi, navi- ja kliimaseadme ning ühilduvate mobiiltelefonide kasutamise väga mugavaks ja lihtsaks.

Eesrindlikud sõidutehnoloogiad

Oma suurepärase juhitavuse ja sõidumugavusega viib uus Focus mudeli palju kiidetud sõidurõõmu-DNA veel taseme võrra kõrgemale. Fordi insenerid on teinud auto paremini reageerivaks ja stabiilsemaks ning saavutanud otsekui tee külge liimitud sõidutunde, muutes esiosa struktuuri jäigemaks, uuendades vedrustuse geomeetriat, suurendades roolimisega seotud vedrustuspukside külgsuunalist jäikust, peenhäälestades amortisaatoreid ning võttes kasutusele uue elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemi. Ka elektrilist roolivõimendit on uuendatud, et juhi teetunnetust veelgi parandada.

Uus Focus on esimene Fordi mudel, mis on saadaval koos uue iseparkimistehnoloogiaga (Perpendicular Parking technology). See uudne süsteem aitab juhil tagurdada sõidusuunaga risti paiknevale parkimiskohale kõrvuti teiste autodega.

Praegune Focus tutvustas sõiduteega paralleelseks parkimiseks mõeldud aktiivset parkimisabi süsteemi, mis otsib pärast üht nupuvajutust ultraheliandurite abil üles sobiva parkimiskoha ja roolib siis auto ise leitud kohale, samal ajal kui juht gaasi- ja piduripedaali vajutab. Kahe uue anduri lisamine uue Focuse tagaotsale võimaldab samamoodi töötada ka uuel iseparkimissüsteemil, mis paigutab auto sõiduteega risti asuvale parkimiskohale.

Täiendavad andurid lasevad Fordil esmakordselt Euroopas pakkuda ka tehnoloogiaid, mis aitavad autojuhil parkimiskohalt välja manööverdada:

  • Küljehäire süsteem (Cross Traffic Alert) hoiatab autojuhti parkimiskohalt välja tagurdamisel sõidukite eest, mis võivad kohe-kohe auto tagant läbi sõita. Süsteem tuvastab lähenevaid sõidukeid kuni 40 m tööraadiusega radari abil ning annab neist siis kolme erilise hoiatussignaaliga märku.
  • Parkimiskohalt väljumise abisüsteem (Park-Out Assist) aitab autojuhil teega paralleelselt parkimiskohalt välja sõita. Niipea, kui juht on valinud parema või vasaku liikumissuuna, võtab süsteem rooli keeramise üle ning juht peab üksnes gaasi- ja piduripedaali vajutama.

Ford on täiustanud ka oma populaarset tagant otsasõidu vältimissüsteemi Active City Stop, mis tõstab ohu korral aegsasti pidurirõhku ning – kui juht ikka ei reageeri – vähendab mootori pöördemomenti ning pidurdab automaatselt, et kokkupõrget vältida või lööki leevendada. Süsteem töötab nüüdsest senise 30 km/h asemel kiirustel kuni 50 km/h.

Ford tutvustab Euroopale ka uut kokkupõrke ennetussüsteemi (Pre-Collision Assist). See töötab põhimõtteliselt samamoodi kui Active City Stop, kuid tunduvalt suurema sõidukite tuvastusraadiusega, et pakkuda juhile tuge suurematel kiirustel, näiteks kiirteedel. Kokkupõrkeohu korral annab süsteem sellest hoiatustega märku ning vajadusel pidurdab automaatselt ise.

Praegune isekohanduv kiirushoidik (Adaptive Cruise Control) võimaldab Focuse juhil hoida eesliikuva sõidukiga kindlaks määratud pikivahet ning seda isegi juhul, kui see sõiduk liigub juhi poolt määratud püsikiirusest aeglasemalt. Olukordadeks, mil isekohanduv kiirushoidik ei ole parajasti kasutusel, pakub Ford nüüd esmakordselt Euroopas uut pikivahe hoiatus- ja märguandesüsteemi (Distance Alert and Indication System), mis laseb juhil määrata kindlaks pikivahe, mida ta soovib eesliikuva sõidukiga hoida. Kui juht peaks kogemata pikivahet vähendama, annab süsteem sellest armatuurlaua ekraanil kolmeastmelise hoiatusega märku – see muutub esmalt hallist kollaseks ja seejärel punaseks – ning kõige lõpuks kostab hoiatussignaal.

Uue Focuse varustusse kuulub esmakordselt ka Fordi MyKey-tehnoloogia. See annab autoomanikule võimaluse võtme programmeerimiseks näiteks juhul, kui rooli istub noor ja kogenematu autojuht. MyKey-võtme abil saab piirata maksimaalset sõidukiirust, vähendada helisüsteemi helitugevust ning selle kasutamise üldse blokeerida, kui juht ja kaassõitjad ei ole kinnitanud oma turvavöid. Lisaks saab süsteemi seadistada tööle nii, et see ei lase enam juhil välja lülitada ühtki auto turvasüsteemi, sh elektroonilist stabiilsuskontrolli ja tagant otsasõidu vältimissüsteemi, mis aitavad vältida või leevendada kokkupõrkeid väikestel kiirustel.

Valgustades teed just nii, nagu vaja

Täiustatud sõidusuunda järgiv isekohanduv esitulede süsteem reguleerib nüüd uute bi-ksenoonesitulede valgusvihku täpselt nii, nagu teeolud nõuavad. Süsteem hindab ümbritsevat valgustaset ja auto ees sõiduteel asuvaid objekte ning reguleerib siis esitulede valgusvihu kaldenurka ja valgustugevust seitsmeasmeliselt vastavalt sõidukiirusele, rooli pöördenurgale ja ees oleva objekti kaugusele.

Suurtel kiirustel, näiteks kiirteedel, suunatakse esituled ülespoole, et tekitada pikem ja sirgem valgusvihk, mis tagab parema kaugnähtavuse. Linnades, kus kiirused on väiksemad ja tänavavalgustus tõhusam, suunatakse valgusvihk allapoole, et valgustada tugevamalt teed otse auto ees. Väikestel kiirustel pöördeid sooritades suunab süsteem valgusvihu teeservale, et teha jalgratturid ja jalakäijad juhile paremini nähtavaks. Süsteem pakub tuge ka suurtel kiirustel kurve läbides, valgustades kurvi kaugemale ette.

Uus Focus pakub jätkuvalt ka juba varem tutvustatud uudseid lahendusi, mida juhid on hakanud kõrgelt hindama ja usaldama. Selliste lahenduste hulka kuuluvad näiteks uste servakaitsed, mis tekitavad puhvri kriimustuste ja mõlkide vältimiseks kitsastes parkimiskohtades – pärast ukse avamist liiguvad integreeritud kaitsekatted sekundi murdosaga oma kohale ukseservade peale.

Kütusesäästlikud uued mootorid

Tänu uuele mootorivalikule on uue Focuse kütusekulu praeguse mudeliga võrreldes tunduvalt vähenenud. Kõige säästlikum diiselmudel kulutab samaväärse praeguse mudeliga võrreldes 19%, kõige säästlikum bensiinimudel aga 17% vähem kütust.

Uus Focus on esimene sõiduk Euroopas, mis on saadaval uue kütusesäästliku 1,5-liitrise EcoBoost-bensiinimootoriga (150 hj ja 180 hj) ning uue 1,5-liitrise TDCi-diiselmootoriga (95 hj ja 120 hj). Jätkuvalt pakutakse Focust ka koos 1,0-liitrise EcoBoost-bensiinimootoriga (100 hj ja 125 hj), mille möödunud aastal valis oma auto jõuallikaks kolmandik Focuse ostjatest. Kolmel viimasel aastal – 2012, 2013 ja 2014 – on just see mootor pälvinud rahvusvahelise Aasta Mootori tiitli. 1,0-liitrisest EcoBoost-mootorist tuleb saadavale ka uus versioon, mille CO2-heitmete kogus on vaid 99 g/km – tulemuseks on esimene bensiinimootoriga pereauto Euroopas, mis tekitab CO2-heitmeid alla 100 g/km, olemata seejuures hübriidauto.

120-hobujõulise 1,5-liitrise diiselmootori ja PowerShift-automaatkäigukastiga mudel, mida esitletakse järgmisel aastal, kulutab võrreldes samaväärse praeguse Focusega tervelt 19% vähem kütust. Automaatkäigukasti ja auhindadega pärjatud 1,0-liitrise EcoBoost-mootoriga uus Focus, mida tutvustatakse samuti järgmisel aastal, pakub võrreldes praeguse sama võimsa mootoriga tervelt 17% kütuse kokkuhoidu. 150-hobujõulise 2,0-liitrise TDCi-diiselmootori ja käsikäigukastiga mudel on endisest 14% säästlikum (koos automaatkäigukastiga 13%).

Uus Focus on saadaval ka koos roolil asuvate käiguvalitsatega, mis lasevad juhil käike vahetada käsi roolilt tõstmata. Roolile paigaldatud käiguvalitsad kuuluvad kõikide automaat- ja PowerShift-käigukastiga diisel- ja bensiinimootoriga mudelite valikvarustusse.