Fordi täiesti uus Focus RS kiirendab nullist sajani 4,7 sekundiga ja saavutab tippkiiruseks 266 km/h

Fordi uus muskelauto Focus RS kiirendab 0–100 km/h vaid 4,7 sekundiga, olles selle näitajaga kõige särtsakama kiirendusega RS-mudel läbi aegade.

Sportliku luukpära tippkiirus on 266 km/h, mille saavutamise eest kannab hoolt spetsiaalselt välja töötatud versioon Fordi uuest 2,3-liitrisest EcoBoost-mootorist, mis tekitab jõudu lausa 350 hobuse jagu.

Uue Focus RS-i kiirendusvõimet on parandatud uudse paigaltvõtu tehnoloogia (Launch Control) abil, mis on Fordi RS-mudelis kasutusel esmakordselt. Uues muskelautos teeb oma debüüdi ka Fordi uus Performance AWD-nelikveosüsteem koos dünaamilise kurvihaardekontrolliga, mis tagab esmaklassilise haardumise ja veojõu koos erakordse väleduse ja muljetavaldava kiirusega kurvides.

Focus RS-mudeli paigaltvõtu juhtsüsteem (Launch Control) muudab vastavalt sõiduoludele auto veermiku ja jõuülekandesüsteemi parameetreid, et maksimaalne kiirendusvõime oleks tagatud igasugusel teekattel. Juht valib ekraanimenüüst paigaltvõtu juhtsüsteemi, paneb esimese käigu sisse, vajutab gaasi põhja ja vabastab siduripedaali. Seejärel hoolitseb juba süsteem parima sooritusvõime eest – jagades vastavalt vajadusele mootorijõudu nelikveosüsteemis, säilitades turbolaaduri abil maksimaalset pöördemomenti, juhtides veojõu kontrollsüsteemi tööd ning reguleerides amortisaatorite seadeid.

Parima kiirendusvõime saavutamiseks läbi kõikide käikude annab näidikuplokis süttiv spetsiaalne käiguvahetuse signaaltuli juhile märku, kui mootoripöörded on lähenemas käigu ülesvahetamiseks optimaalseima kiiruseni 5900 p/min, ning hakkab vilkuma, kui mootor on jõudnud piirkiiruseni 6800 p/min.

Fordi uus Performance AWD-nelikveosüsteem kasutab kahte elektrooniliselt juhitavat sidurisõlme, millega jagatakse pöördemomenti esi- ja tagasilla vahel ning samaaegselt ka mõlema tagaratta vahel. Selline lahendus tagab optimaalseima haardumise pööretel, mis mõjub suurepäraselt auto juhitavusele ning stabiilsusele kurvide läbimisel.

AWD-süsteem kontrollib mitmetelt anduritelt saadavat infot sagedusega 100 korda sekundis. Parima sõidudünaamika saavutamiseks kalibreeriti Fordi uus Performance AWD-nelikveosüsteem tegema koostööd elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemiga (ESC). Seejuures pöörati erilist tähelepanu pidurite tööl põhinevale kurvihaardekontrolli süsteemile, mis töötab paralleelselt nelikveosüsteemi mootorijõu ümberjagamisfunktsiooniga.

Focus RS annab oma juhile võimaluse valida sobivaim režiim neljast erinevast sõidurežiimist, mille kasutamisel muudetakse nelikveosüsteemi, amortisaatorite ja ESC-süsteemi seadistusi, rooli tundlikkust, mootori reageerimist ning väljalaskesüsteemi heli, et pakkuda parimaid sõiduomadusi nii tavalisel maanteel kui ka ringrajal. Lisaks normaalsele (Normal), sportlikule (Sport) ja ringrajarežiimile (Track) on valikus veel eriline Drift-režiim, mis aitab juhil paremini kontrollida ülejuhitavust driftimisel ringrajatingimustes.

Focus RS-mudeli uue 2,3-liitrise EcoBoost-mootori põhistruktuur on sama kui täisalumiiniumist neljasilindrilsel mootoril uues Ford Mustangis. Jõuallikat on uue muskelauto tarvis põhjalikult täiustatud ning hoolika töö tulemusel on selle võimsus kasvanud 10%. Mootoris on kasutusel uus kiirelt reageeriv suurema kompressoriga kaheastmeline turbolaadur, täiustatud konstruktsiooniga õhu sissevõtusüsteem ning suurema läbimõõduga ülitõhus väljalasketorustik.

Maksimaalse pöördemomendi 440 Nm saavutab jõuallikas pööretel 2000–4500 p/min ning järsul kiirendamisel kerkib pöördemoment tänu turbole 15 sekundiks koguni tasemeni 470 Nm.

Uus Focus RS, mille töötasid välja insenerid Fordi Euroopa ja USA sportmudelite meeskonnast, on juba kolmanda põlvkonna Focus RS-mudel, mis astub oma 2002. ja 2009. aastast pärinevate eelkäijate jälgedes.

Fordi sportmudelite allüksus – Ford Performance – tegutseb innovatsiooni- ja katselaborina, kus luuakse ainulaadseid muskelautosid, nende osi ja lisavarustust ning erakordseid sõiduelamusi oma klientidele. Siia alla kuuluvad aerodünaamika, elektroonika, jõuülekande tõhustamise ning kaalu ja kütusekulu vähendamisega seotud uuendused ja tehnoloogiad, mida saab kasutada laiemalt kogu Fordi tootevalikus.

Uus Focus RS, mida valmistatakse Saksamaal Saarlouisis asuvas tehases, on juba kolmekümnes mudel, mis kannab legendaarset RS-logo. Lisaks on see üks kaheteistkümnest uuest muskelautost, mida Ford plaanib ajavahemikul kuni 2020. aastani üle maailma turule tuua, tähistades Fordi sportmudelite uut ajajärku. Ford alustab uue Focus RS tarnimist Euroopasse eeldatavalt 2016. aasta alguses.