Fordi täiesti uus Focus RS kiirendab nullist sajani 4,7 sekundiga ja saavutab tippkiiruseks 266 km/h

Fordi uus muskelauto Focus RS kiirendab 0–100 km/h vaid 4,7 sekundiga, olles selle näitajaga kõige särtsakama kiirendusega RS-mudel läbi aegade.

Sportliku luukpära tippkiirus on 266 km/h, mille saavutamise eest kannab hoolt spetsiaalselt välja töötatud versioon Fordi uuest 2,3-liitrisest EcoBoost-mootorist, mis tekitab jõudu lausa 350 hobuse jagu.

Uue Focus RS-i kiirendusvõimet on parandatud uudse paigaltvõtu tehnoloogia (Launch Control) abil, mis on Fordi RS-mudelis kasutusel esmakordselt. Uues muskelautos teeb oma debüüdi ka Fordi uus Performance AWD-nelikveosüsteem koos dünaamilise kurvihaardekontrolliga, mis tagab esmaklassilise haardumise ja veojõu koos erakordse väleduse ja muljetavaldava kiirusega kurvides.

Focus RS-mudeli paigaltvõtu juhtsüsteem (Launch Control) muudab vastavalt sõiduoludele auto veermiku ja jõuülekandesüsteemi parameetreid, et maksimaalne kiirendusvõime oleks tagatud igasugusel teekattel. Juht valib ekraanimenüüst paigaltvõtu juhtsüsteemi, paneb esimese käigu sisse, vajutab gaasi põhja ja vabastab siduripedaali. Seejärel hoolitseb juba süsteem parima sooritusvõime eest – jagades vastavalt vajadusele mootorijõudu nelikveosüsteemis, säilitades turbolaaduri abil maksimaalset pöördemomenti, juhtides veojõu kontrollsüsteemi tööd ning reguleerides amortisaatorite seadeid.

Parima kiirendusvõime saavutamiseks läbi kõikide käikude annab näidikuplokis süttiv spetsiaalne käiguvahetuse signaaltuli juhile märku, kui mootoripöörded on lähenemas käigu ülesvahetamiseks optimaalseima kiiruseni 5900 p/min, ning hakkab vilkuma, kui mootor on jõudnud piirkiiruseni 6800 p/min.

Fordi uus Performance AWD-nelikveosüsteem kasutab kahte elektrooniliselt juhitavat sidurisõlme, millega jagatakse pöördemomenti esi- ja tagasilla vahel ning samaaegselt ka mõlema tagaratta vahel. Selline lahendus tagab optimaalseima haardumise pööretel, mis mõjub suurepäraselt auto juhitavusele ning stabiilsusele kurvide läbimisel.

AWD-süsteem kontrollib mitmetelt anduritelt saadavat infot sagedusega 100 korda sekundis. Parima sõidudünaamika saavutamiseks kalibreeriti Fordi uus Performance AWD-nelikveosüsteem tegema koostööd elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemiga (ESC). Seejuures pöörati erilist tähelepanu pidurite tööl põhinevale kurvihaardekontrolli süsteemile, mis töötab paralleelselt nelikveosüsteemi mootorijõu ümberjagamisfunktsiooniga.

Focus RS annab oma juhile võimaluse valida sobivaim režiim neljast erinevast sõidurežiimist, mille kasutamisel muudetakse nelikveosüsteemi, amortisaatorite ja ESC-süsteemi seadistusi, rooli tundlikkust, mootori reageerimist ning väljalaskesüsteemi heli, et pakkuda parimaid sõiduomadusi nii tavalisel maanteel kui ka ringrajal. Lisaks normaalsele (Normal), sportlikule (Sport) ja ringrajarežiimile (Track) on valikus veel eriline Drift-režiim, mis aitab juhil paremini kontrollida ülejuhitavust driftimisel ringrajatingimustes.

Focus RS-mudeli uue 2,3-liitrise EcoBoost-mootori põhistruktuur on sama kui täisalumiiniumist neljasilindrilsel mootoril uues Ford Mustangis. Jõuallikat on uue muskelauto tarvis põhjalikult täiustatud ning hoolika töö tulemusel on selle võimsus kasvanud 10%. Mootoris on kasutusel uus kiirelt reageeriv suurema kompressoriga kaheastmeline turbolaadur, täiustatud konstruktsiooniga õhu sissevõtusüsteem ning suurema läbimõõduga ülitõhus väljalasketorustik.

Maksimaalse pöördemomendi 440 Nm saavutab jõuallikas pööretel 2000–4500 p/min ning järsul kiirendamisel kerkib pöördemoment tänu turbole 15 sekundiks koguni tasemeni 470 Nm.

Uus Focus RS, mille töötasid välja insenerid Fordi Euroopa ja USA sportmudelite meeskonnast, on juba kolmanda põlvkonna Focus RS-mudel, mis astub oma 2002. ja 2009. aastast pärinevate eelkäijate jälgedes.

Fordi sportmudelite allüksus – Ford Performance – tegutseb innovatsiooni- ja katselaborina, kus luuakse ainulaadseid muskelautosid, nende osi ja lisavarustust ning erakordseid sõiduelamusi oma klientidele. Siia alla kuuluvad aerodünaamika, elektroonika, jõuülekande tõhustamise ning kaalu ja kütusekulu vähendamisega seotud uuendused ja tehnoloogiad, mida saab kasutada laiemalt kogu Fordi tootevalikus.

Uus Focus RS, mida valmistatakse Saksamaal Saarlouisis asuvas tehases, on juba kolmekümnes mudel, mis kannab legendaarset RS-logo. Lisaks on see üks kaheteistkümnest uuest muskelautost, mida Ford plaanib ajavahemikul kuni 2020. aastani üle maailma turule tuua, tähistades Fordi sportmudelite uut ajajärku. Ford alustab uue Focus RS tarnimist Euroopasse eeldatavalt 2016. aasta alguses.

Tehnoloogiad

350 hobujõudu, tippkiirus 266 km/h ja külgkiirendus 1g. Just sellise muljet avaldava statistikaga esineb 2,3-liitrise EcoBoost-mootoriga uus Focus RS. Kõik tänu mitmetele edumeelsetele suutlikkust parandavatele tehnoloogiatele, mille hulka kuuluvad mh täiustatud nelikveosüsteem, paigaltvõtu juhtsüsteem, valitavad sõidurežiimid… Juba auto stiilne välimus räägib iseenda eest.

Maksimaalne kontroll kurvides

Maksimaalne kontroll kurvides

Kihutades läbi kurvide, pakub Fordi uus Performance AWD-nelikveosüsteem koos dünaamilise kurvihaardekontrolliga koguni üle 1g ulatuvat külgkiirendust, tagades seejuures erakordselt hea haardumise ning ülitäpse juhitavuse. Süsteemis on kasutusel kaks elektrooniliselt juhitavat sidurisõlme, mis aitavad jagada mootori pöördemomenti tagarataste vahel vastavalt teepinnale ja hetke sõiduoludele. Lisaks laseb see intelligentne tehnoloogia nautida ka kontrollitud ülejuhitavust driftimisel, pakkudes põnevaid elamusi ringrajal.

Valmis maanteesõiduks. Valmis kihutamiseks ralliteedel.

Valmis maanteesõiduks. Valmis kihutamiseks ralliteedel.

Istudes uue Focus RS-i rooli, on Teil täielik kontroll auto liikumise ja käitumise üle – nii tavalisel sõiduteel kui ka võistlusringil. Lihtsa lülitivajutusega saate valida sobivad seadistused normaalseks, sportlikuks või rallisõiduks. Igal režiimil muudetakse nelikveosüsteemi, amortisaatorite, ESC- ja ABS-süsteemi seadistusi, rooli tundlikkust, mootori reageerimist ja isegi sellest kostvat mürinat. Ringrajal saate valida sõitmiseks spetsiaalse Drift-režiimi, mis aitab tänu erilisele pöördemomendi jaotusele kontrollida paremini ülejuhitavust driftimisel.

Tähelepanu, valmis olla, start!

Tähelepanu, valmis olla, start!

Valige ekraanimenüüst paigaltvõtu juhtsüsteem, pange sisse esimene käik, vajutage gaas põhja ja vabastage siduripedaal. Eesrindlikud tehnoloogiad muudavad silmapilkselt veermiku ja jõuülekandesüsteemi seadeid, et auto sööstaks paigalt maksimaalse kiirendusega. Pole vahet, millised on teeolud – süsteem jagab mootorijõudu nelikveosüsteemis täpselt nii, nagu parajasti vaja. Lisaks säilitab süsteem turbolaaduri abil maksimaalset pöördemomenti, juhib veojõu kontrollsüsteemi tööd ning reguleerib parima haardumise tagamiseks amortisaatorite seadeid.

Ümberseadistatav vedrustus

Ümberseadistatav vedrustus

Vedrustuse peenhäälestamiseks saate reguleerida amortisaatorite seadeid, ilma et peaksite käsi roolilt või pilku teelt tõstma. Käepärase valikulülitiga saate mugavaks, ent sellegipoolest sportlikuks RS-sõiduelamuseks valida põhirežiimi Normal. Valides aga sportliku režiimi Sport, tagavad jäigemad seaded vahetuma teetunnetuse ja veelgi täpsema juhitavuse nii sirgetel kui ka käänulistel maanteedel ja ralliradadel. Tänu vedrustusrežiimidele, mida näete otse enda ees asuvalt ekraanilt, on Teil olemas täielik kontroll ka auto amortisaatorite töö üle.

Käiguvahetus kõige õigemal hetkel

Käiguvahetus kõige õigemal hetkel

Terve rida keerukaid süsteeme ja funktsioone kannavad üheskoos hoolt selle eest, et mootor ja käigukast tagaksid kõikidel käikudel maksimaalse kiirenduse. Spetsiaalne käiguvahetuse signaaltuli annab Teile kõrgema käigu valimisel märku, millal on käes õige hetk käigu ülesvahetamiseks. Ja kui mootor on saavutamas piirkiirust 6800 p/min, hakkab tuli Teie hoiatamiseks vilkuma.

Eesrindliku tehnoloogiaga 2,3-liitrine EcoBoost-mootor

Eesrindliku tehnoloogiaga 2,3-liitrine EcoBoost-mootor

2,3-liitrise EcoBoost-mootori revolutsioonilise tehnoloogia põhielementideks on kütuse otsesissepritse, muutuva ajastusega kaks teineteisest sõltumatut nukkvõlli ning kaheastmeline turbolaadur. Spetsiaalselt uue Focus RS-i jaoks kalibreeritud ja häälestatud jõuallika suurim võimsus on 350 hj ja maksimaalne pöördemoment 440 Nm, mis kerkib turbo abil lühiajaliselt tasemeni 470 Nm. Tulemuseks on suurepärane reageerimine madalatel pööretel koos võimsa veojõuga keskmises pööretevahemikus. Ülemises otsas on aga mootori pöörlemiskiiruse maksimumpiiriks lausa 6900 p/min.

Täiustatud käigukast välkkiireks käiguvahetuseks

Täiustatud käigukast välkkiireks käiguvahetuseks

Mootorijõudu aitab maksimaalselt ära kasutada optimeeritud kuuekäiguline käsikäigukast. Selle uuendatud mehhanism ja lühem käigukang teevad käiguvahetuse kiiremaks ja täpsemaks. Nii käigukasti kui ka sidurit on täiendatud tugevamate ja vastupidavamate komponentidega, et mootori kasvanud pöördemomendiga vaevatult toime tulla.

Eesrindlik vabakäetehnoloogia

Eesrindlik vabakäetehnoloogia

Fordi SYNC-süsteemi abil saate panna mängima oma lemmikmuusika ning rääkida oma mobiiltelefoniga, kasutades selleks kõigeks vaid lihtsaid häälkäsklusi. Hääljuhtimise abil saate panna mängima ka lugusid USB-mälupulgalt, MP3-mängijast või iPod®-ist või kuulata muusikat voogedastuse teel Bluetooth®-ühendusega telefonist. Lisaks loeb süsteem Teile ette isegi saabunud tekstisõnumid.

Esituled, mis aitavad näha ümber nurga

Esituled, mis aitavad näha ümber nurga

Uue Focus RS-mudeli bi-ksenoonesituled pole mitte üksnes silmipimestavalt valged, vaid ka targad. Need oskavad vastavalt rooli liikumisele järgida täpselt tee suunda, hoolitsedes pidevalt suurepärase nähtavuse eest. Lisaks suudavad esituled muuta ka valgusvihu kuju, lähtudes Teie sõidukiirusest, ümbrusest ja teeoludest. Seitsme erineva režiimi hulka kuuluvad spetsiaalsed seadistused mitmeks erinevaks olukorraks: sõiduks linnatänavatel, külateedel, kiirteel või halbades ilmaoludes.

Korralikult pidurdusjõudu

Korralikult pidurdusjõudu

Suured 350 mm diameetriga ventileeritavad esipidurikettad koos nelja kolviga alumiiniumist Brembo pidurisadulatega tähendavad seda, et uuel Focus RS-mudelil on kõige võimsam pidurisüsteem, mis ühegi RS-mudeli varustusse kunagi on kuulunud. Nutikas konstruktsioon parandab pidurite jahutamist, aidates vältida pidurdusvõime vähenemist isegi intensiivsel kasutamisel ringrajatingimustes. Jahutamist tõhustavad ka eesmiste piduriketaste ventileerimiskanalid.

Ford Focus RS tehnilised andmed

Mootor, võimsus, sooritus

Keretüüp Mootor Kütus Käigukast Suurim
võimsus
hj (kW)
Suurim
pöördemoment
Nm
Maksimaalne
kiirus
km/h
Kiirendus
0-100 km/h
sek
luukpära 2,3 EcoBoost B M 350(257) 440 266 4,7

Kütusekulu ja heitmed

Keretüüp Mootor Kütus Käigukast CO2
emissioon
g/km
Kütusekulu
linnas
l/100km
Kütusekulu
maanteel
l/100km
Kütusekulu
keskmine
l/100km
luukpära 2,3 EcoBoost B M 175 10,0 6,3 7,7

Mõõtmed

Keretüüp Pikkus
mm
Laius koos küljepeeglitega
/ peeglid kokkuklapitud
mm
Kõrgus
katusereelinguteta/ga
mm
Pöördediameeter
m
Bensiinipaagi
maht
l
Diislipaagi
maht
l
luukpära 4358 2010/1858 1484/- 11.0 55 -

Ford Focus RS videod

Rebirth of an Icon - Official trailer | Focus RS | Ford Performance / Ford Performance

Rebirth of an Icon - Project Kick-Off Featuring Ken Block: Episode 1 | Focus RS | Ford Performance / Ford Performance

Rebirth of an Icon - Design and Development: Episode 2 | Focus RS | Ford Performance / Ford Performance

Rebirth of an Icon - Hitting the Road: Episode 3 | Focus RS | Ford Performance / Ford Performance

Rebirth of an Icon - Test-Track Trials: Episode 4 | Focus RS | Ford Performance / Ford Performance

Rebirth of an Icon - Arctic Extremes: Episode 5 | Focus RS | Ford Performance / Ford Performance

Rebirth of an Icon - Power Struggle: Episode 6 | Focus RS | Ford Performance / Ford Performance

Ford Focus RS meedias

2016. 08. 08 • Accelerista.com
Ford Focus RS – tsiviliseeritud jõhkard Sinise Ovaali ralliklubist

Ma kujutan elavalt ette, milline võiks olla Ford Focus RS -i sünnilugu. See algaks umbes niiviisi: “Ühel toredal päeval võttis Fordi töötaja John Smith tööle kaasa oma 7-aastase põnni ning küsis temalt, milline oleks tema unistuste auto…”

Ford Focus RS – tsiviliseeritud jõhkard Sinise Ovaali ralliklubist

Motorsi Proovisõit - Ford Focus RS

2016. 08. 01 • Motors24.ee
Motorsi Proovisõit - Ford Focus RS

Ford Focus RS on selle hooaja üks kõige oodatum uudismudel - vähemalt osakonnas, mis kuumpärade segmenti puudutab. Nüüd on ta lõpuks kohal ja saime ka meie selle kauaoodatud kiire Focuse järgi proovida.

Motorsi Proovisõit - Ford Focus RS

2016. 07. 22 • Autoleht
„Issi, kas see oli ralliauto?”

Just nii küsis üks väike poiss isalt, kui mu kolleeg elektrisinise Ford Focus RS-iga parklast innukalt minema kiirendas. Ilmselt avaldasid poisile mõju nii auto värvkate kui ka paukuv hääl. Püstitatud küsimus tabas aga naelapead.

„Issi, kas see oli ralliauto?”

2016. 06. 13 • What Car?
Ford Focus RS: kõrvalteede valitseja

Kui teie soontes voolab kasvõi tilgake bensiini, siis on see sinine luukpära käesoleva aasta autouudis number ÜKS. Kolmanda põlvkonna Ford Focus RS, mille kahepalgeline loomus meenutab kommikarbi kaanelt maha astunud spanjelikutsikat. Te võite tema põhjatutesse silmadesse ära uppuda, aga üks vale liigutus ja nunnumeetri käitajast saab psühhopaadist tuulispask, kes kargab üle aia ja teeb TEIE nahast endale uued sussid.

Ford Focus RS: kõrvalteede valitseja

2016. 03. 01 • TopGear
Porine Rajaleidja

Auto on nüüd kaunistatud nagu kord ja kohus. Teda katab muda-, soola- ja pigikoorik, millest moodustuvad motorikattest lähtuvad ebamäärase kujuga porilained. Top Geari stiilis teostatud kunstiprojekt.

TopGear_Focus-RS_3-2016

2016. 03. 01 • Tehnikamaailm
Subaru killer

Uus Ford Focus RS hämmastab oma peensusteni lihvitud sõiduomadustega, mis avalduvad eeskätt kiirel ja entusiast­ likul sõidul. Ehkki igapäevakasutusse võiks soovitada peaaegu iga muud müügil olevat sõiduautot, tõuseb ometi just RS käesoleva kümnendi üheks kõige tähele­ panuväärsemaks sõidukiks. Miks?

044-046FordFocus