Täiesti uus Ford Galaxy: luksuslik seitsmekohaline sõiduk pakub reisimismugavust esimeses klassis koos mitmete praktiliste uuendustega

  • Täiesti uus Ford Galaxy pakub luksuslikku reisimisvõimalust tervelt seitsmele inimesele koos mitmete praktiliste uuenduste, suurepärase teostuse ja eesrindlike juhiabitehnoloogiatega.
  • Galaxy välimusele lisavad elegantsi sihvakad esituled, kõrgemale nihutatud vööjoon ja suured klaaspinnad; stiilne salong on eriti avar ja valgusküllane tänu avatavale klaasist panoraamkatusele.
  • Ruumilahenduse muutmine istumiseks või suurema koguse pagasi mahutamiseks on lihtsam kui kunagi varem – esmakordselt selles segmendis saab kolmanda istmerea kokku ja tagasi püsti klappida vaid ühe nupuvajutusega.
  • Nutikas põrandakonstruktsioon lihtsustab sisenemist ja väljumist, teise istmerea äärmised istmed saab kolmandale istmereale sisenemiseks ühe lihtsa liigutusega eest ära lükata.
  • Reisimise teevad kõikide kaassõitjate jaoks eriti mugavaks muudetava reljeefpinnaga istmed ja lisatugivardaga tagavedrustus.
  • Uue intelligentse kiiruspiiriku abil aitab Galaxy vältida kiiruse ületamist ja rahatrahve; mittepimestavad kaugtuled parandavad nähtavust öisel sõidul.
  • Manööverdusvõimet ja roolimistäpsust parandab Fordi isekohanev roolisüsteem. Vaevatu ja säästliku sõidu eest hoolitsevad EcoBoost-bensiinimootorid ja TDCi-diiselmootorid, jõuallikate valiku tipus troonib 210 hj kaksikturboga diiselmootor.

Uue Galaxy kujundamisel on kasutatud Fordi ühtset üleilmset disainikeelt koos uue suurema esivõre ja kitsamate esituledega. Uues mudelis on seitse täismõõdus istet, mille arvelt saab väga lihtsalt pagasi tarbeks lisaruumi tekitada. See on eriti mugav tänu lülititele, millega saab kolmanda istmerea istmed kokku ja tagasi püsti klappida – võimalus, mida pakutakse selles segmendis esmakordselt.

Esiistmetel suurendavad sõidumugavust Fordi massaažifunktsiooni ja muudetava reljeefpinnaga istmed, tagaistmetel aga lisatugivardaga tagavedrustus, mis teeb sõidu pehmemaks ja vaiksemaks.

Uus Galaxy toetab juhti nii linnatänavatel kui ka maanteedel mitmete edumeelsete tehnoloogiatega, mille hulka kuuluvad:

  • intelligentne kiiruspiirik, mis jälgib töötamise ajal pidevalt liiklusmärke ning reguleerib sõidukiirust vastavalt tuvastatud kiirusepiirangule, aidates juhil kiiruse ületamist ja trahve vältida;
  • jalakäija tuvastustehnoloogiaga kokkupõrke ennetussüsteem, mis leevendab teatud tüüpi esikokkupõrkeid teiste sõidukite ja jalakäijatega ning aitab juhil mõnigaid kokkupõrkeid täielikult vältida;
  • isekohanevad LED-esituled koos mittepimestavate kaugtuledega – see tehnoloogia tuvastab kõik eespool liikuvad sõidukid ning vähendab siis valgust selles valgusvihu osas, mis võib teisi juhte pimestada, säilitades valgusvihu ülejäänud osades maksimaalse valgustugevuse.

Galaxy viib endale omase suurepärase sõidudünaamika taas kord uuele tasemele tänu Fordi isekohanevale roolisüsteemile, mis muudab rooli ülekandesuhet vastavalt sõidukiirusele, hoolitsedes pidevalt parima manööverdusvõime ja roolimistäpsuse eest. Oma panuse annavad ka Fordi uusimad kütusesäästlikud jõuallikad, sh uus ja võimas 210 hj 2,0-liitrine kaksikturboga TDCi-diiselmootor.

Pereeluks vajalik paindlikkus

Uus Galaxy teeb ruumi ümberkohandamise sõitjate ja pagasi mahutamiseks lihtsamaks kui kunagi varem. Pakiruumi seinal asuv juhtpaneel laseb kõik viis teise ja kolmanda istmerea istet ühe nupuvajutusega kokku klappida. Omas segmendis esimesena saab selle juhtpaneeli lülititega kolmanda istmerea istmed ka automaatselt tagasi püsti keerata.

Ühetasane pagasiruumi põrand lihtsustab suurte ja kogukate esemete pealelaadimist. Võimalus teise ja kolmanda istmerea istmeid ükshaaval ette- või tahapoole nihutada ja kokku klappida tähendab seda, et erinevate kombinatsioonide loomine istumiseks ja pagasi mahutamiseks käib väga lihtsalt – pole vahet, kas sõidate suurte reisikohvritega lennujaama või sõidutate lapsi kooli. Lisaks asub pakiruumi põhjakatte all veel üks uus 20-liitrine panipaik, kuhu saab väiksemaid esemeid võõraste pilkude eest varjule panna.

Kaassõitjad saavad uste sisekülje taskutes hoida 1,5-liitriseid joogipudeleid, istmealustes panipaikades saab aga mugavalt käepärast hoida mida tahes – alates sülearvutitest kuni raamatute ja näksideni. Praktiline hoiulaegas on olemas ka armatuurlaua peal, esiistmete vahel asub aga spetsiaalne hoiukoht mobiiltelefonide, kaasaskantavate heliseadmete ja teiste elektroonikaseadmete tarbeks. Väiksemate laste vanemate jaoks on teretulnud standardvarustusse kuuluv laste jälgimispeegel, mille kaudu saab oma tagaistmetele paigutatud järelkasvul pilku peal hoida.

Uues mudelis on siseruumi juurde võidetud tänu uue kujundusega istmetele, mille seljatoed on senisest tunduvalt õhemad. Kaassõitjad, kes istuvad teises ja kolmandas istmereas, saavad nautida eelmise mudeliga võrreldes 10 mm suuremat pearuumi, kolmas istmerida pakub aga oma lähematest konkurentidest kuni 40 mm enam pearuumi. Küünarnuki- ja õlaruumi optimeerimiseks on alles jäetud traditsioonilised hingedega tagauksed. Kolmandas istmereas istujad saavad olemise kodusemaks teha oma isiklikes käetugedes asuvate panipaikade ja topsihoidikute abil.

Pääs kolmandale istmereale on mugav tänu teise istmerea äärmistele istmetele, mis ühe käeliigutusega ettepoole kaldu vajuvad ja siis ette liuguvad. Lisaks lihtsustab autosse sisenemist ja sealt väljumist ka süvendatud põrandapind. Uste topelttihendid aitavad sisenemisala seestpoolt puhtana hoida ning vähendavad sel moel ohtu, et sõitjad võiksid oma riided sisenemisel või väljumisel vastu autot puutudes ära määrida.

Fordi muudetava reljeefpinnaga istmed koos Active Motion-massaažifunktsiooniga aitavad vähendada lihasväsimust eriti just pikkadel sõitudel. Arstidega koostöös välja töötatud istmed on 8 suunas elektrooniliselt reguleeritavad ning varustatud istmesoojenduse ja -jahutusega. Istmetes on kasutusel üheteistkümnest täispuhutavast padjandist koosnev süsteem, millega masseeritakse õrnalt reisi, istmikku ja alaselga. Kui uks avatakse, tühjenevad istmepõhja padjandid õhust, et autost oleks lihtsam väljuda. Valikvarustusena on saadaval ka juhiistme asendimälu funktsioon. Esiistmete peatugede asendit saab reguleerida üles-alla ning ette-taha. Lisaks on Galaxy jaoks esmakordselt saadaval rooli kalde ja sügavuse elektriline reguleerimisfunktsioon ning roolisoojendus.

Sobivaima temperatuuri saavutamine käib nüüd kiiremini tänu täiustatud kütte- ja ventilatsioonisüsteemile, mis tegi oma Euroopa debüüdi uues Ford Mondeos. See kliimaseade suudab saavutada madalamaid temperatuure, selle õhuvool on tugevam ning samas on see ka vaiksem kui senine süsteem. Ka tagaistmetel istujad saavad vastavalt soovile temperatuuri ja õhuvoolu tugevust muuta, kasutades spetsiaalselt neile mõeldud tagumise kliimaseadme juhtlüliteid. Päikselistel päevadel hoolitseb meeldiva jaheduse eest salongis toonitud klaas, mis blokeerib ultraviolettkiirguse ning kaitseb palavuse eest.

Sujuvam ja vaiksem sõit

Fordi lisatugivardaga tagavedrustus teeb sõidu pehmemaks ja mugavamaks, ent säilitab samal ajal külgsuunalise jäikuse, mis on vajalik hea juhitavuse ja roolimistäpsuse saavutamiseks. See uut tüüpi vedrustus, mida on kasutatud ka uues Mondeos ja S-MAXis, laseb tagaratastel teekonaruselt saadava löögi korral kaugemale tahapoole liikuda. Nii aitab see paremini lööke leevendada, et sõit oleks sujuvam ja sõidumüra väiksem. Galaxy on saadaval ka koos iseseadistuva tagavedrustusega, mis hoolitseb koorma raskusele vastava optimaalseima sõidukõrguse eest, tagades hea juhitavuse ja mugava sõidu.

Heli summutavad materjalid põhja all, rattakoobastes ning esi- ja tagaustes teevad salongi endisest vaiksemaks, millele aitab kaasa ka kinniste kerestruktuuri komponentide laialdasem kasutamine. Väliskeskkonna ja tuulemüra aitab vähendada spetsiaalne akustiline klaas, millest on valmistatud nii esiklaas kui ka külgaknad.

Esmakordselt on Galaxy saadaval koos iseavaneva tagaluugiga, mille saab avada või sulgeda ühe jalaviibutusega kaitseraua all. Nii käib tagaluugi avamine palju lihtsamalt, kui käed on parajasti poekotte täis või laps süles. Mugavust lisab ka standardvarustusse kuuluv küljepeeglite soojendus, mis on suureks abiks talvistel hommikutel, ning elektriline seisupidur koos nõlvaltstardiabi süsteemiga.

Suurepärane sõidudünaamika ja suutlikkus

Uus Galaxy, milles Fordi eesrindlik üleilmne CD-segmendi platvorm on ühendatud mitmete intelligentsete tehnoloogiatega, viib oma niigi head sõiduomadused nüüd veelgi kõrgemale tasemele. Lisatugivardaga tagavedrustuse konstruktsioonis on kasutusel alumiiniumist alumised õõtshoovad, mis vähendavad auto kaalu 2 kg võrra. Alumiiniumist esisilla käänmikud koos integreeritud rattalaagritega tagavad tänu suuremale jäikusele parema reageerimise.

Vedrud ja amortisaatorid on seadistatud spetsiaalselt Galaxy jaoks. Jätkuvalt on mudel saadaval koos elektroonilise amortisaatorite reguleerimissüsteemiga (CCD), mis laseb sõitmiseks valida ühe kolmest veermikuseadistusest: “comfort”, “normal” või “sport”. Esmakordselt muudab ka elektrooniline roolivõimendi roolimisjõudu vastavalt neile seadistustele.

Uus Galaxy on ka üks esimesi sõidukeid, mis on saadaval koos Fordi isekohaneva roolisüsteemiga – see teeb seitsmekohalise pereauto kergemini manööverdatavaks linnatänavatel ning parandab roolimistäpsust suurematel kiirustel. Koos elektroonilise roolivõimendisüsteemiga (EPAS) saab auto kaasa ka roolimishäirete kompenseerimissüsteemi (Torque Steer Compensation) ja aktiivse värinaneutralisaatori (Active Nibble Compensation), mis hoiavad ära rooli soovimatu iseenesliku liikumise, tee ebatasasustest põhjustatud tagasilöögid ja vibratsiooni.

Uued võimsad ja säästlikud mootorid teevad sõidu nauditavaks nii linnaliikluses kui ka maanteedel. Uus Galaxy tuleb saadavale Fordi uue 210 hj 2,0-liitrise kaksikturboga TDCi-diiselmootoriga, mis paistab silma kiire reageerimise ja suurepärase 450 Nm pöördemomendiga, mille saavutab juba pööretel 2000 p/min.

“Oma uue võimsa TDCi-diiselmootoriga järgime me trendi teha jõuallikad endisest väiksemaks, nagu oleme seda teinud ka oma EcoBoost-bensiinimootorite puhul. Väiksemad mootorid kulutavad vähem kütust ning tekitavad vähem kahjulikke heitmeid, eesrindlike tehnoloogiate abil saavutame aga suuremate jõuallikatega samaväärse võimsuse,” selgitas Andrew Brumley, Fordi mootoriprogrammide peainsener. “Järjestikuse kaksikturbo tehnoloogia tagab sooritusvõime, mida kliendid igapäevaselt mis tahes sõiduoludes vajavad, ning muudab turbo viivituse kaugeks mälestuseks.”

Fordi täiustatud kaheliitrine TDCi-diiselmootor, milles on kasutusel ühe muutuva geomeetriaga turbolaaduri tehnoloogia, on saadaval kolme eri võimsusega: 120 hj, 150 hj ja 180 hj. Kõik need versioonid on saanud endale uuendatud mootoriploki, uue plokikaane, uudse ehitusega kütuse sissepritsesüsteemi ning heitgaaside täiendavaks puhastamiseks mõeldud heitgaaside järeltöötlussüsteemi koos lämmastikoksiide (NOX) siduva filtriga.

Bensiinimootorite eelistajate jaoks on valikus kaks Fordi uut kütusesäästlikku EcoBoost-mootorit: 1,5-liitrine 160-hobujõuline ja 2,0-liitrine 240-hobujõuline jõuallikas. Kogu Galaxy mootorivalik vastab Euro 6 saastenormidele.

Kõrgemal tasemel aktiivne ja passiivne ohutus

Uus Galaxy aitab juhil kaitsta oma kõige väärtuslikumat lasti – kaassõitjaid. Seepärast ongi uus mudel esmakordselt saadaval koos teise istmerea külgturvapatjadega, mis on lisatud tavapärastele juhi ja eesmise kaassõitja turvapatjadele, juhi põlvede turvapadjale ning esiistmetest kolmanda istmereani ulatuvatele turvakardinatele. Tagaistujate jaoks teevad sõidu endisest ohutumaks eelpingutite ja koormuse piirajatega turvavööd. Kõigi kolme istmerea kinnitamata turvavöödest annab märku spetsiaalne hoiatussüsteem.

Stabiilse sõidu eest kannavad hoolt kurviaeglustussüsteem ja ümberpaiskumise vältimissüsteem, mis reguleerivad mootori pöördemomenti ja pidurite tööd, aidates juhil kriitilistes olukordades kontrolli auto üle säilitada. Jalakäijate ohutust suurendavad võimalike kokkupõrgete korral varjatud klaasipuhastid, mis vähendavad otsasõidul saadavaid vigastusi.

Maitsekas disain

Uue Galaxy välimus on tänapäevaselt kaunis. Üheks silmatorkavamaks tunnuselemendiks on veidi ülespoole kergitatud suur trapetsikujuline esivõre, mis asub täislaia alumise õhuvõre kohal. Sihvakad esituled lähevad külgedel sujuvalt üle kõrgemale nihutatud vööjooneks, mis peegeldab uue Galaxy tugevat, küpset ja elegantset iseloomu.

Väga modernse tehnilise efekti annab auto tagaosale aknaklaasi ühendamine tagatuledega, tekitades mulje ühtsest suurest klaaspinnast. Seda visuaalset muljet võimendavad ka kitsad aknapiilarid külgedel, mis parandavad ühtlasi nähtavust autost välja ja rõhutavad Galaxy kui seitsmekohalise sõiduki ruumikust.

Küpselt ja modernselt mõjub ka uue Galaxy sisekujundus. Kaunilt vormitud keskkonsool justkui voolab alla armatuurlaua pealt, mille horisontaaljooned jätkuvad sujuvalt esiuste paneelidel. Dekoorelementide viimistlusvariantidena on valikus alumiinium, süsimust metallik ning kõrgläikeline või siidmatt must. Suured klaaspinnad ja valikvarustusena pakutav täispikk avatav panoraamkatus teevad salongi väga avaraks ja õhuliseks.

Lisaks traditsioonilisele näidikuplokile on valikvarustusena saadaval juhi poole suunatud 10-tolline digitaalekraan animeeritud analoognäidikute stiilis spidomeetri ja tahhomeetriga. Kasutajad saavad ekraaniseadistusi ja 3D-graafikat vastavalt enda eelistustele muuta, et interaktiivsete funktsioonide kasutamine käiks igaühele käepärasemalt. Mugavust lisab ka ekraani heleduse automaatregulaator, mis valib õige heledusastme vastavalt ümbritsevale valgustasemele.