Sportlik ja tõhus uus Kuga

Edumeelne uus Kuga pakub mitmeid tehnoloogiaid ja uuendusi, mis teevad autosõidu lihtsamaks, ohutumaks, nauditavamaks ja soodsamaks. Nende hulka kuuluvad Fordi uus meelelahutus- ja sidesüsteem SYNC 3, innovatiivsed juhiabitehnoloogiad, ergonoomiline ja mugav siseruum ning uus 120 hj 1,5-liitrine TDCi-diiselmootor.

Uus Kuga saab kaasa ka Fordi iseparkimissüsteemi (Perpendicular Parking), mis aitab juhil parkida auto sõidusuunaga risti paiknevale kohale kõrvuti teiste sõidukitega. Lisaks pakuvad juhile tuge tagant otsasõidu vältimissüsteemi (Active City Stop) uus ja täiustatud versioon ning Fordi isekohanev esitulede süsteem, mis parandab nähtavust pimedas. Muude eesrindlike tehnoloogiate hulka kuuluvad veel Fordi intelligentne nelikveosüsteem ja iseavanev tagaluuk.

SYNC 3

Uus Ford Kuga laseb oma uue SYNC 3-süsteemi vahendusel kasutada heli- ja navigatsioonisüsteemi, kliimaseadet ning ühendatud nutitelefoni lihtsate, harilikule vestlusele sarnanevate häälkäsklustega.

Kuga juhid saavad kasutada SYNC 3-süsteemi 8-tollist puutetundlikku ekraani täpselt samamoodi, nagu nad kasutavad oma nutitelefoni. Uuel kasutajaliidesel on endisest suuremad ja lihtsamini kasutatavad nupud ning esmakordselt saab kasutada ka kahe sõrmega kujutise suurendamist-vähendamist ning ühelt ekraanivaatelt teisele liikumist, pühkides sõrmega üle ekraani.

iPhone’i omanikud saavad kasutada oma telefoni läbi Apple CarPlay, mis on eriti nutikas ja turvaline lahendus telefoni kasutamiseks autos. See võimaldab autojuhil helistada, valida kuulamiseks muusikat, saata ja vastu võtta sõnumeid, saada reaalsetele liiklusoludele vastavaid sõidujuhiseid ning veel palju muud, keskendudes ise sõiduteele. Android™-i seadmete kasutajatele pakub samaväärseid võimalusi Android Auto™. See teeb juhile tuttavad äpid ja teenused – sh Google Search, Google Maps ja Google Play – kergesti kättesaadavaks ning mugavalt ja ohutult kasutatavaks. Lisaks saab tarkvarauuendused vajadusel alla laadida otse läbi õhu Wi-Fi kaudu.

Intelligentne tehnoloogia teeb parkimise lihtsamaks

Uus Ford Kuga teeb auto juhtimise ja parkimise palju lihtsamaks, kasutades Fordi intelligentseid juhiabitehnoloogiaid. Uus iseparkimissüsteem, mis aitab parkida auto sõidusuunaga risti paiknevale parkimiskohale (Perpendicular Parking), on edasiarendus poolautonoomsest aktiivsest parkimisabi süsteemist (Active Park Assist ), mille ligikaudu pooled Kuga ostjatest möödunud aastal oma auto varustusse valisid. Kasutades täiendavaid ultraheliandureid, aitab uus iseparkimissüsteem pärast üht nupuvajutust juhil teiste autode vahel sobiva parkimiskoha leida – pole vahet, kas see asub teega risti või paralleelselt. Seejärel roolib süsteem auto leitud kohale, samal ajal kui juht vastavalt vajadusele kas gaasi- või piduripedaali vajutab.

Täiendavaid andureid kasutavad ka teised tehnoloogiad, mis aitavad Kuga juhtidel parkimiskohalt uuesti välja manööverdada:

  • Küljehäire süsteem (Cross Traffic Alert) hoiatab autojuhti parkimiskohalt välja tagurdamisel sõidukite eest, mis võivad kohe-kohe auto tagant läbi sõita. Süsteem tuvastab kummaltki küljelt lähenevaid sõidukeid kuni 40-meetrise tööraadiusega radari abil ning annab neist siis kolme hoiatussignaaliga märku.
  • Parkimiskohalt väljumise abisüsteem (Park-Out Assist) aitab autojuhil välja sõita teega paralleelselt parkimiskohalt. Niipea, kui juht on valinud parema või vasaku liikumissuuna, võtab süsteem rooli keeramise üle ning juht peab üksnes gaasi- ja piduripedaali vajutama.

Uus Kuga saab kaasa täiustanud versiooni Fordi tagant otsasõidu vältimissüsteemist (Active City Stop), mis töötab nüüd kiirustel kuni 50 km/h varasema 30 km/h asemel. Süsteem tuvastab autoninal asuvate andurite abil eespool olevaid liikumatuid objekte ning valmistab pidurid kiiremaks töölerakendumiseks ette, kui auto läheneb sellisele takistusele liiga kiiresti. Kui juht õigeaegselt ei reageeri, vähendab süsteem mootori pöördemomenti ja pidurdab automaatselt ise, et kokkupõrget leevendada või täielikult vältida.

Stiilne Kuga

Uus Kuga esindab Fordi uusimat disainikeelt, mis on julge ja sportlik. Suurt trapetsikujulist ülemist esivõret ja alumist väiksemat võret ääristavad uued voolujoonelised LED-päevatuledega esilaternad ning stiilsed udutuled.

Sportlikku ilmet rõhutavad uue kujundusega tagatuled. Stiilse välimuse täiendamiseks on saadaval uus valik erineva viimistlusega 17-, 18- ja 19-tolliseid valuvelgi, sh pilkupüüdvad nikliläikelised (Luster Nickel) veljed. Uute kerevärvidena pakutakse kogu mudelivaliku jaoks kaht põnevat tooni – Guard Grey-halli ja valguse käes kaunilt mänglevat Copper Pulse-vaskpruuni. Auto jaoks on saadaval ka elektriliselt kokkupandav veokonks, mis end ise automaatselt tagakaitseraua alla ära peidab, kui seda enam ei kasutata – nii näeb uus Kuga alati väga sportlik välja.

Uue Kuga ülima hoolega viimistletud siseruum on varasemast veelgi ergonoomilisem, stiilsem ja mugavam. 

Rooli ja kliimaseadme lülitite kasutamine on endisest veelgi lihtsam, kuna erinevaid nuppe ja lüliteid on vähem ja neid on kergem üksteisest eristada. Rooli saab soovi korral varustada nahkkatte ja soojendusega, et teha sõit mugavamaks ka külma ilmaga. Kõikides automaatkäigukastiga uutes Kuga mudelites on roolile paigaldatud ka käiguvalitsad, millega juht saab ise käike vahetada, käsi kordagi roolilt tõstmata.

Uus mugavusvarustus teeb Kuga veelgi kasutajasõbralikumaks kui enne: elektroonilist seisupidurit on traditsioonilisest käsipidurist palju lihtsam kasutada ning see tekitab lisaruumi mahukamale panipaigale keskkonsoolis, uudne ukselukkude indikaator annab aga juhile ühe pilguga teada, kas uksed on lukustatud või mitte.

Uuel Kugal on olemas ka iseavanev tagaluuk (Hands-Free Liftgate), mille saab avada või sulgeda ühe jalaviibutusega tagakaitseraua all.

Võimsad ja säästlikud mootorid

Uus 120 hj 1,5-liitrine TDCi-diiselmootor asendab mootorivalikust lahkuva 2,0-liitrise TDCi-mootori. Uus jõuallikas on saadaval esiveolistele mudelitele ning Fordi eesmärgiks oli see teha eelkäijast umbes 5% säästlikumaks. Nii saavutab uus jõuallikas kütusekuluks vaid 4,4 l/100 km ja CO2-heitmete koguseks 115 g/km, olles seejuures sama võimas kui eelmine, märksa suurema mahuga mootor.

Jõuallikate valikus on ka 2,0-liitrine 150-hobujõuline TDCi-diiselmootor, mis on saadaval nii esi- kui ka AWD-nelikveoga mudelitele. Selle kütusekulu ja CO2-heitmete näitajad algavad väärtustest 4,7 l/100 km ja 122 g/km. Sama jõuallika 180-hobujõuline versioon, mille vastavad näitajad on 5,2 l/100 km ja 135 g/km, on saadaval vaid AWD-nelikveoga mudelitele.

Kuga esiveolised mudelid on saadaval ka koos Fordi 1,5-liitrise EcoBoost-bensiinimootori 120- ja 150-hobujõulise versiooniga, mille kütusekulu on 6,2 l/100 km ja CO2-heitmete kogus 143 g/km. Nelikveolise mudeli jaoks on valikus sama mootori 182-hobujõuline versioon, mille kütusekulu ja CO2-heitmete näitajad on vastavalt 7,4 l/100 km ja 171 g/km.

Parem nähtavus ja sõiduohutus

Uusimad Fordi tehnoloogiad ja hästi läbi mõeldud kerekonstruktsioon aitavad juhil autost paremini välja näha ning teevad sõidu nii uue Kuga reisijate kui ka teiste liiklejate jaoks tunduvalt ohutumaks.

Fordi isekohanev esitulede süsteem, mis on Kuga jaoks saadaval esmakordselt, jälgib ümbritsevaid valgusolusid ning optimeerib automaatselt nähtavust, reguleerides uute bi-ksenoonesitulede valgusvihu ulatust ja suunda. Selleks valib süsteem ühe seitsmest eri seadistusest, võttes aluseks auto sõidukiiruse, rooli pöördenurga ja eespool asuva objekti kauguse.

Uue Kuga reljeefse kapoti ühtne laiem keskosa ei tee mitte ainult auto välimust sportlikumaks, vaid selle vorm ja struktuur tagavad ka kapoti paremini kontrollitud deformeerumise ja painduvuse kokkupõrke korral, kaitstes liiklusõnnetustes ka jalakäijaid. Nii kapoti kui ka tagaluugi ehitust on täiustatud, et vältida kallimate komponentide kahjustumist avarii korral.

Uus Kuga pakub veel mitmeid edumeelseid Fordi tehnoloogiaid, mille hulka kuuluvad mh:

  • Fordi intelligentne nelikveosüsteem, mis reguleerib igale rattale ülekantavat mootorijõudu, parandades juhitavust ja haardumist libedates teeoludes;
  • kurviaeglustussüsteem (Curve Control), mis aitab vältida juhitavuse kaotamist juhul, kui auto on sisenenud kurvi liiga suure kiirusega;
  • kurvihaardekontrolli süsteem (Torque Vectoring Control), mis parandab auto stabiilsust ja pidamist kurvides, pidurdades kergelt sisekurvipoolseid rattaid, et juht saaks sõitu veelgi enam nautida.