Täiesti uus Ford Mondeo

  • Uues Mondeos teeb oma debüüdi Fordi uus kokkupõrke ennetussüsteem Pre-Collision Assist koos jalakäija tuvastustehnoloogiaga. See suudab tuvastada eespool sõiduteel olevaid inimesi – või neid, kes võivad autole ette astuda – ning pidurdab automaatselt, kui juht hoiatustele ei reageeri.
  • Uue Mondeo kaalu on vähendatud 25 kg võrra ning kuni 115 säästetud kilo arvelt on arendajad investeerinud 80% tagasi tehnoloogiatesse, mis vähendavad kütusekulu ja CO2-heitmeid.
  • Sõltumatu Integral Link-tagavedrustus, jäigem alusraam, elektriline roolivõimendisüsteem ning uued pidurid tagavad tipptasemel sõidudünaamika ja lühendavad peatumisteekonda.
  • Rikkaliku mugavus- ja turvavarustuse ning eesrindlike juhiabisüsteemide hulka kuuluvad mh Fordi sõidusuunda järgivad dünaamilised LED-esituled, tagaistme õhuga täidetavad turvavööd, muudetava reljeefpinnaga istmed, SYNC 2-sidesüsteem ja MyKey-funktsioon.
  • Nüüdisaegsed materjalid, nagu näiteks ülitugev teras, magneesium ja uudne plast, ning innovatiivne veesurvel põhinev vormimismeetod teevad auto endisest tugevamaks ja vastupidavamaks.
  • Reisijad saavad nautida vaiksemat sõitu: teemüra on õnnestunud vähendada 3 detsibelli võrra ning tuulemüra tervelt 8%. Salongi jahutussüsteem on oma klassi parim. Elegantset disaini rõhutab tipptasemel kvaliteet ja suurepärane viimistlus.

Uus Mondeo on tehnoloogiliselt kõige täiuslikum Fordi sõiduk, mis kunagi Euroopa autoturu jaoks on loodud.

Jalakäija tuvastustehnoloogiaga kokkupõrke ennetussüsteemi kõrval on uue mudeli jaoks saadaval suurim valik mootoreid läbi aegade.

Uus Mondeo, mis on saadaval nelja- ja viieukselisena ning universaalkerega, pakub kõrgemal tasemel kvaliteeti ja viimistlust, elegantset disaini ja rohkelt tipptehnoloogiaid, mille hulka kuuluvad näiteks sõidusuunda järgivad LED-esituled, õhuga täidetavad turvavööd tagaistmel ja massaažifunktsiooniga muudetava reljeefpinnaga esiistmed.

Jalakäijate tuvastamine säästab inimelusid

Fordi uus kokkupõrke ennetussüsteem Pre-Collision Assist koos jalakäija tuvastustehnoloogiaga suudab tuvastada eespool sõiduteel või selle lähedal olevaid inimesi, sh ka neid, kes võivad autole ette astuda. Kui süsteem tuvastab kokkupõrkeohu, ent juht ei reageeri süsteemi poolt antavatele hoiatustele, rakendab see automaatselt tööle pidurid. Süsteem töötleb esiklaasile paigaldatud kaamera ja kaitserauas asuva radari poolt kogutud andmeid ning võrdleb neid jalakäija kujudega oma andmebaasis, et eristada inimesi tüüpilistest teeäärsetest objektidest ja maastikust.

Kui auto ees tuvastatakse jalakäija ja tekib reaalne oht talle otsa sõita, annab süsteem sellest juhile kõigepealt märku helisignaali ja visuaalse hoiatusega. Kui juht sellele ei reageeri, lühendab süsteem pidurite töölerakendamiseks vajatavat aega, vähendades kaugust piduriklotside ja -ketaste vahel. Kui juht ikka ei reageeri, rakendab süsteem pidurid automaatselt tööle ja vähendab auto kiirust.

Uus Mondeo pidurdab kokkupõrke leevendamiseks või vältimiseks automaatselt ka juhul, kui tekib oht otsa sõita teisele sõidukile. See tagant otsasõidu vältimissüsteem – Active City Stop – töötab kiirustel kuni 40 km/h. Suurematel kiirustel jälgib eesolevat liiklust uus kokkupõrke ennetussüsteem Pre-Collision Assist, kasutades selleks radarit ja kaamerat. Ohu korral pidurdab süsteem automaatselt maksimaalse pidurdusjõuga, aidates juhil eri tüüpi tagant otsasõite leevendada või täielikult ära hoida.

Radaritehnoloogiat kasutavad oma töös mitmed teisedki süsteemid, sealhulgas pikivahe näidik ja isekohanduv kiirushoidik. Pikivahe näidik informeerib juhti ekraanil oleva visuaalse kujutisega ajalisest pikivahest ees liikuva sõidukiga. Isekohanduv kiirushoidik hoiab aga ees sõitva sõidukiga automaatselt kindlaks määratud pikivahet.

Ka ette suunatud kaamerat kasutavad oma töös mitu juhiabisüsteemi. Üks selline on sõidureas püsimise abisüsteem, mis keerab ise rooli ja juhib uue Mondeo tagasi oma sõiduritta, kui on tuvastanud auto soovimatu lähenemise sõidurea eraldusjoontele. Kaamera abil töötab ka liiklusmärkide tuvastussüsteem, mis teavitab juhti näidikuploki ekraanil tuvastatud kiirusepiirangutest, piirangu lõppu tähistavatest märkidest ning möödasõidu keeldudest.

Tipptasemel sõidudünaamika

Uues Mondeos on esmakordselt kasutusel Fordi uus sõltumatu Integral Link-tagavedrustus, mis teeb sõidu senisest mugavamaks ja dünaamilisemaks.

Uut platvormi ja kerestruktuuri täiendab elektriline roolivõimendisüsteem, mis on Mondeo varustuses esmakordselt. Täiustatud blokeerumisvastane pidurisüsteem aitab vähendada peatumisteekonda: kiiruselt 100 km/h pidurdades jääb auto seisma üle meetri võrra varem kui seda tegi eelmise põlvkonna Mondeo.

Eelkäijast 10% jäigem kerestruktuur ja mitmed juhitavust parandavad tehnoloogiad, sh kurvihaardekontrolli süsteem, teevad uuest mudelist kõige paremini reageeriva ja mitmekülgsema Mondeo läbi aegade.

Tugevam kere nüüdisaegsete materjalidega

Uue Ford Mondeo valmistamiseks on kasutatud uusimaid kvaliteetmaterjale ja tootmistehnoloogiaid. Tulemuseks on tugevam ja turvalisem auto, mis on endisest kergem ja keskkonnasäästlikum.

A-piilarid, B-piilarid ja katuserelsid on valmistatud ülitugevast terasest, kasutades autotööstuses esmakordselt veesurvel põhinevat vormimismeetodit. Nelja- ja viieukseliste mudelite tagaluugi uus magneesiumist sisestruktuur tähendab ligikaudu 40% kaaluvõitu võrreldes traditsioonilise teraskonstruktsiooniga.

Mondeo kogu kerestruktuurist on tervelt 61% valmistatud ülitugevast terasest. Katusekonstruktsioonis on kasutatud spetsiaalset karastatud terast ning tänu sellele on auto veel 0,5 kg võrra kergem.

Sõidumugavus ja turvatehnoloogiad

Uus Mondeo toob esmakordselt Euroopasse Fordi uudse LED-esitulede tehnoloogia, mis ühendab omavahel sõidusuunda järgivad esituled ja valgusdioodlambid, mille abil juht näeb oma ümbrust tunduvalt paremini.

Uudne täiustatud iseparkimissüsteem (Active Park Assist with Perpendicular Parking) aitab juhil leida mitte ainult sõiduteega paralleelseid, vaid ka sõidusuunaga risti asuvaid autole sobiva suurusega parkimiskohti ning roolib siis auto juhi eest automaatselt leitud kohale. Süsteemi täiendab parkimiskohalt väljumise abisüsteem (Park-Out Assist), mis aitab autojuhil teega paralleelselt parkimiskohalt uuesti välja sõita. Täiendav külgparkimisabi süsteem (Side Parking Aid) hoiatab juhti lisaks auto ees ja taga asuvatele takistustele ka nende eest, mis asuvad auto kõrval.

Tagaistme õhuga täidetavad turvavööd, mille Ford võttis kasutusele esimese autotootjana maailmas, jõuavad uues Mondeos nüüd esmakordselt ka Euroopa autoturule. Liiklusõnnetuse korral kiiresti paisuv turvavöö hajutab löögijõud üle kogu istuja keha viis korda tõhusamalt, kui seda teeb tavaline turvavöö.

Juhi sõidumugavust suurendab Mondeo samuti mitme uuendusega, näiteks kuuluvad uue mudeli varustusse omas klassis esmakordselt elektriliselt reguleeritav ja asendimäluga roolisammas, Fordi ainulaadse Active Motion-massaažifunktsiooni ja muudetava reljeefpinnaga esiistmed ning Fordi SYNC 2-sidesüsteem.

Esimesena omas suurusklassis saab uus Mondeo kaasa ka täiustatud MyKey-tehnoloogia, mis annab autoomanikule võimaluse võtme programmeerimiseks näiteks juhul, kui rooli istub noor ja kogenematu autojuht. MyKey-võtme abil saab näiteks blokeerida sissetulevad telefonikõned, piirata maksimaalset sõidukiirust, hoida ära juhiabi- ja turvasüsteemide väljalülitamise, vähendada helisüsteemi maksimaalset helitugevust ning helisüsteemi kasutamise üldse blokeerida, kui juht ja kaassõitjad ei ole kinnitanud oma turvavöid.

Esmaklassiline disain, kvaliteet ja teostus

Tänu uudsele sõltumatule Integral Link-tagavedrustusele ja täiendavatele heli summutavatele materjalidele on salongi kostev teemüra nüüd taga umbes kolme ning ees umbes kahe detsibelli võrra vaiksem. Tuulemüra on samal ajal õnnestunud vähendada 8% – tasemeni, mida seni on peetud vaid luksusklassi tunnuseks.

Mondeo maitsekas, elegantne, väljendusrikas ja sportlik välimus paistab silma kõigi aegade parima kvaliteedi ja meisterliku teostusega. Sellele ei jää sugugi alla ka interjöör, mis on oma suurepärase viimistluse ja mitmekülgse varustusega tehtud ülimugavaks ja ergonoomiliseks.

Auto sees tervitab Mondeo juhti analoog- ja digitaalnäidikutega armatuurlaud. Voolujoonelise disainiga sujuvalt allapoole kaarduv keskkonsool loob salongis sportliku atmosfääri, mis meenutab piloodikabiini.

Eesrindlik tehnoloogia valgustab teed

Uue Mondeo uudne LED-esitulede tehnoloogia ühendab päevavalguse sarnast valgust andvad valgusdioodlambid Fordi sõidusuunda järgiva esitulede süsteemiga, mis muudab esitulede valgusvoo suunda ja intensiivsust vastavalt ümbritsevatele sõidutingimustele. Süsteem valib seitsmest seadistusest automaatselt kõige sobivama sõltuvalt sõidukiirusest, ümbritsevast valgustasemest, rooli pöördenurgast, kojameeste tööst ja pikivahest ees liikuva sõidukiga.

Häälega juhitav kliimaseade ja mitmed teised süsteemid

Mondeo SYNC 2-süsteem võimaldab juhil kasutada kõiki tähtsamaid autosiseseid süsteeme lihtsate häälkäskluste ja puutetundliku 8-tollise suure eraldusvõimega värviekraani vahendusel. Bluetooth-ühendus, USB-pesa ja SD-mälukaardi pesa lisavad kasutusvõimalusi veelgi.

Sihtkoha aardressi sisestamine naviseadmesse on endisest lihtsam. Aadressi pole vaja enam dikteerida osade kaupa, vaid selle võib öelda tervenisti ühe korraga. Ka muusikat saab valida ühendatud MP3-seadmelt, paludes SYNC 2-süsteemil lihtsalt mängida teatud esitaja muusikat või soovitud lugu. Ühilduvate seadmete kasutamisel ilmub isegi albumi kaanepilt ekraanile.

Hääljuhtimise abil saab väga mugavalt ka helistada, kasutades häälkäsklust “Call [nimi]”, andmata esmalt käsklust “Phone”, isegi juhul, kui süsteem mängib parajasti muusikat või on navigeerimisrežiimil.

Mondeo juhid saavad oma häälega kasutada ka auto kliimaseadet, näiteks häälkäsklusega “Max AC” saab salongi kiiresti maha jahutada. Ent võib anda ka täpsemaid korraldusi, öeldes näiteks soovitud temperatuuri: “Temperature 20 degrees”.

Uue Mondeo kütte-, ventilatsiooni- ja konditsioneerisüsteemi peenhäälestamisega on kõvasti vaeva nähtud ning see töötab nüüd endisest märksa vaiksemalt. Süsteem teeb olemise autosalongis väga mugavaks tänu automaatrežiimile, mis suudab säilitada valitud temperatuuri vähem kui ühe kraadise kõikumisega isegi kõige äärmuslikumates ilmaoludes. Ventilaatorid muudavad oma töökiirust automaatselt vastavalt sõidukiirusele, tagades pidevalt ühtlase õhuvoolu. Tagaistmel istujate käsutuses on spetsiaalselt neile mõeldud tagumised ventilatsiooniavad.

Lisaks on uus Mondeo varustatud õhukvaliteedi anduriga, mis lülitab kliimaseadme saastunud õhu tuvastamisel automaatselt ümber siseõhu ringlusele, ning õhuniiskuse anduriga, mis võtab kasutusele vastumeetmed udu tekke vältimiseks akende sisepinnale. Oma klassi võimsaim kliimaseade jahutab salongi 55 kraadilt 18 kraadini kõigest 15 minutiga.

Eriti lai mootorivalik

Uus Ford Mondeo pakub suurimat ja tehnoloogiliselt kõige täiuslikumat mootorivalikut kogu oma 21-aastase ajaloo jooksul, andes klientidele enneolematu valikuvõimaluse suurepärase sooritusvõime ning madala heitmetasemega jõuallikate vahel.

Mondeo mootorivalikusse on lisandunud mitmeid uustulnukaid, sealhulgas Fordi auhindadega pärjatud 1,0-liitrine EcoBoost – esimene üheliitrine bensiinimootor selles suurusklassis, ning täiustatud 2,0-liitrine TDCi-diiselmootor, mis tekitab vähem süsinikdioksiidi- ja lämmastikoksiidiheitmeid.

Lisaks kuulub uue Mondeo mootorivalikusse veel mitu suurepärast jõuallikat: Fordi uus 1,5-liitrine EcoBoost-bensiinimootor, 1,6-liitrine TDCi-diiselmootor, mis paistab silma oma klassi parima CO2-heitmete näitajaga – mis jääb isegi universaalkerega mudeli puhul alla 100 g/km.

Kõik diiselmootorid, mida alates uue Mondeo müügi alustamisest mudeli jaoks pakutakse, tekitavad CO2-heitmeid alla 130 g/km. Seda aitab saavutada Auto-Start-Stop-tehnoloogia, mis kuulub nüüd kõikide mudelite varustusse, sealhulgas esmakordselt ka kombinatsioonis automaatkäigukastiga. Esmakordselt on Mondeo saadaval ka koos Fordi intelligentse nelikveosüsteemiga.

Auhinnatud EcoBoost-tehnoloogia

Uus Mondeo on esimene auto omas suurusklassis, mis on saadaval üheliitrise bensiinimootoriga. Fordi 1,0-liitrine EcoBoost-mootor pälvis 2014. aastal rahvusvahelise Aasta Mootori tiitli juba kolmandat aastat järjest ning ühineb Mondeo mootorivalikuga 2015. aasta alguses. Jõuallikal on võimsust 125 hobujõudu ja see tekitab CO2-heitmeid 119 grammi kilomeetri kohta.

Üheliitrise EcoBoost-mootori võimsus, mis on omane pigem suurema töömahuga jõuallikale, on saavutatud tänu end tõestanud EcoBoost-tehnoloogiatele, mille hulka kuuluvad näiteks kütuse kõrgsurve-otsesissepritse ja teineteisest sõltumatult töötavad nukkvõllid, mis muudavad vastavalt vajadusele sisse- ja väljalaskeklappide avanemishetke. Kiirelt reageeriv turbolaadur pöörleb kiirusega kuni 248 000 p/min ehk üle 4 000 korra sekundis. See on ligi kaks korda kiirem 2014. aasta vormel-1 sarja autodes kasutatavate turbolaadurite maksimaalsest pöörlemiskiirusest.

Mootori efektiivsust tõstavad mitmed uudsed tehnilised lahendused: mitmeosaline jahutussüsteem eraldi jahutusahelatega alumiiniumist plokikaane ja mootoriploki jaoks, hõõrdumist vähendav kattekiht mootori sisedetailidel, õlivannis jooksev nukkvõllirihm ning mootori juhtploki (ECU) poolt juhitav muutuva töömahuga õlipump, mis õlitab mootorit vastavalt vajadusele ning optimeerib õlirõhku.

Uus Mondeo tuleb saadavale ka koos Fordi uue 1,5-liitrise EcoBoost-bensiinimootoriga, mille paariliseks saab valida kas kuuekäigulise manuaal- või kuuekäigulise automaatkäigukasti. Mootoris on kasutatud integreeritud väljalaskekollektori tehnoloogiat, mida esmakordselt tutvustati Fordi üheliitrises EcoBoost-mootoris. See tõhustab mootori tööd, aidates kiiremini optimaalset töötemperatuuri ning vajalikku pöördemomenti saavutada, kuna heitgaaside liikumistee on tänu väiksemale vahemaale silindrite ja turbolaaduri vahel nüüd tunduvalt lühem.

Uus alumiiniumist mootoriplokk koos vesijahutusega vahejahutiga tagab tõhusama õhuvoolu mootorisse, mille tulemusel tekitab 1,5-liitrine EcoBoost CO2-heitmeid vaid 134 g/km – s.o 11% vähem kui eelmine 1,6-liitrine EcoBoost-bensiinimootor. Mootor kulutab kütust vaid 5,8 l/100 km, saavutades võimsuseks sellegipoolest tervelt 160 hobujõudu.

Mondeo on jätkuvalt saadaval koos Fordi 2,0-liitrise EcoBoost-bensiinimootoriga, millest on olemas kaks eri võimsusega versiooni: 203 hj ja 240 hj. Jõuallika paariliseks on kuuekäiguline automaatkäigukast. Esimest korda on see mootor varustatud ka Auto-Start-Stop-süsteemiga, mis kuulub nüüd Mondeo kõikide mudelite varustusse. Selle kütust säästva tehnoloogia abil on kaheliitrise EcoBoost-mootori CO2-heitmete kogus vähenenud endisega võrreldes 6%.

Parema sooritusvõimega diiselmootorid

Uuenduskuuri läbinud 2,0-liitrine TDCi-diiselmootor on varustatud muutuva geomeetriaga turbolaaduriga, mis reguleerib laadimisrõhku vastavalt mootori töökiiruse muutumisele. Jõuallikast on saadaval 150- ja 180-hobujõuline versioon, mille CO2-heitmete kogus – nagu ka kõigil ülejäänud valikusse kuuluvatel diiselmootoritel – jääb alla 130 g/km. Kaheliitrine TDCi-mootor on saanud uuendatud mootoriploki, uue plokikaane, uuendatud ehitusega kütuse sissepritsesüsteemi ning heitgaaside täiendavaks puhastamiseks mõeldud Fordi heitgaaside järeltöötlussüsteemi koos lämmastikoksiide (NOX) siduva filtriga.

Nii 150- kui ka 180-hobujõuline 2,0-liitrine TDCi-mootor on saadaval kas koos kuuekäigulise manuaal- või kuuekäigulise PowerShift-automaatkäigukastiga

Mondeo jõuallikate hulka kuulub ka Fordi 1,6-liitrine TDCi-diiselmootor, millest on saadaval nii tavaversioon kui ka säästlikum ja puhtam ECOnetic-versioon. ECOnetic-mudelid paistavad silma oma klassi parimate CO2-näitajatega: võrreldes eelmise põlvkonnaga tekitab uus mudel tervelt 14% vähem CO2-heitmeid – vaid 94 g/km. See näitaja jääb alla 100 g/km isegi universaalkerega mudeli puhul.

Tehnoloogiad

Veelgi nauditavam sõiduelamus

Auto reageerib intelligentse tehnoloogia abil pidevalt kõigele, mis ümberringi toimub: ümbritsevale liiklusele, muutuvatele teeoludele ja Teie sõiduvõtetele. Ja lisaks teeb terve rida edumeelset varustust elu palju lihtsamaks.

Alates LED-esituledest, mis muudavad oma valgusvihu suunda ja valgustugevust vastavalt ümbritsevatele tingimustele, ja sidesüsteemist, mida saate kasutada lihtsalt oma hääle abil. Kuni süsteemini, mis pargib auto Teie eest ise, ja tehnoloogiani, mis aitab Teil oma sõidureas püsida.

Fordi dünaamiline LED-tehnoloogia

Fordi dünaamiline LED-tehnoloogia

Mondeo uuenduste loetelu on pikk ja sinna kuulub ka Fordi dünaamiline LED-tehnoloogia: intelligentsed esituled, mis pööravad end samas suunas, kuhu Teie rooli keerate, valgustades kurvides ja pööretel tee siseserva. Erinevalt traditsioonilistest esituledest on siin kasutusel ülitõhusad LED-lambid ning kaheksa erinevat valgustusrežiimi. Tänu sellele suudavad esituled reageerida väga erinevatele ümbritsevatele oludele, muutes valgusvihu kuju ja intensiivsust sõltuvalt sellest, kas sõidate linnas või maal, ilusa või koleda ilmaga.

Esituled, mis aitavad näha ümber nurga

Esituled, mis aitavad näha ümber nurga

Tänu Fordi dünaamilisele LED-tehnoloogiale pole uue Mondeo esituled mitte üksnes silmipimestavalt valged, vaid ka targad. Need oskavad vastavalt rooli liikumisele järgida täpselt tee suunda, tagades Teile suurepärase nähtavuse. Lisaks suudavad esituled muuta ka valgusvihu kuju, lähtudes Teie sõidukiirusest, ümbrusest ja teeoludest. Kaheksa erineva režiimi hulka kuuluvad spetsiaalsed seadistused mitmeks erinevaks olukorraks: sõiduks linnatänavatel, külateedel, kiirteel või halbades ilmaoludes.

Fordi SYNC 2-süsteem. Eesrindlik vabakäetehnoloogia ja puuteekraan

Fordi SYNC 2-süsteem. Eesrindlik vabakäetehnoloogia ja puuteekraan

Fordi uue põlvkonna SYNC 2-süsteem laseb Teil ühendada oma mobiiltelefoni ja MP3-mängija juhtmeid kasutamata. Saate panna mängima muusika ning kasutada telefoni, navi- ja kliimaseadet lihtsate intuitiivsete häälkäsklustega või 8-tollise puutetundliku värviekraani vahendusel (millelt saate vaadata ka pildifaile).

Lausuge vaid üks sõna…

Lausuge vaid üks sõna…

Fordi SYNC 2-süsteem näitab Teile kohalike restoranide nimekirja kohe, kui ütlete, et kõht on tühi – “I’m hungry” – ning pakub sobiva söögikoha valimise ja kohtade broneerimise lihtsustamiseks ligipääsu Michelini teatmikule. Wi-Fi-levialas on USB-modemi abil olemas ligipääs ka internetti. Lisaks on süsteem varustatud Fordi hädaabifunktsiooniga, mis oskab avarii korral automaatselt kohalikku häirekeskusse helistada (vt lisa osast „Turvalisus“).

Valige, millega muusikat kuulata

Valige, millega muusikat kuulata

Valige nelja premium-klassi kõlariga SYNC 2-süsteem või tipptasemel Sony helisüsteem koos 12 Sony hi-fi-kõlariga. Valikvarustusena on saadaval ka digisignaali vastuvõtjaga (DAB) raadio.

Tagurdamine on lihtne, sest näete selja taha

Tagurdamine on lihtne, sest näete selja taha

Tänavapostid, teepiirded, madalad müürid… Tahavaatekaamera näitab Teile keskkonsooli paigaldatud ekraanil kõike, mis jääb auto taha. Kaamera hakkab automaatselt tööle kohe, kui panete sisse tagasikäigu. Süsteem näitab ka virtuaalseid abijooni, mille järgi õnnestub auto ära parkida isegi kõige väiksemale parkimiskohale.

Eesrindlik juhiabisüsteem aitab Teil oma sõidureas püsida

Eesrindlik juhiabisüsteem aitab Teil oma sõidureas püsida

Kasutades ette suunatud kaamerat, märkab sõidureast väljumise hoiatussüsteem kohe, kui Teie auto hakkab kogemata oma sõidureast välja kalduma. Sel juhul paneb süsteem Teie hoiatamiseks rooli kergelt vibreerima ja näitab ekraanil asjakohast hoiatust. Kui Te seejärel ei reageeri või olete liiga aeglane, aitab sõidureas püsimise abisüsteem Teil rooli keerata, et auto turvaliselt tagasi oma sõiduritta juhtida. Kuna see tehnoloogia on ette nähtud kasutamiseks mitmerealistel maanteedel (nt kiirteedel), siis lülitub see kiirustel alla 65 km/h automaatselt välja. Soovi korral saab süsteemi välja lülitada ka käsitsi.

Peeglid, mis näevad seda, mida Teie ei näe

Peeglid, mis näevad seda, mida Teie ei näe

Tänu radaranduritele, mis jälgivad pidevalt nn pimedat nurka Teie auto mõlemal küljel, aitab pimeala teavitussüsteem (BLIS) Teil ohutumalt sõidurida vahetada. Kui andurid tuvastavad sõiduki, mida Teie ei näe, süttib vastavas küljepeeglis Teie hoiatamiseks oranž hoiatustuli.

Muretu parkimine ja väljasõit

Muretu parkimine ja väljasõit

Uudne iseparkimissüsteem, mis kasutab kombinatsiooni mitmest erinevast tehnoloogiast, ei piirdu vaid auto roolimisega teega paralleelsele parkimiskohale. Parkimiskohalt väljumise abisüsteem (POA) aitab Teil sealt ka välja sõita. Sõidusuunaga risti parkimise abisüsteem (PPA) teeb kindlaks, kas kahe auto vahel on parkimiseks piisavalt ruumi ning tagurdab siis auto Teie eest ise leitud kohale. Ja kui seal peaks olema mingeid takistusi, hoiatab Teid külgparkimisabi süsteem (SPA).

EcoBoost: mootor, mis annab endast maksimumi

EcoBoost: mootor, mis annab endast maksimumi

Jõuallikate valikusse kuulub kolm EcoBoost-bensiinimootorit, milles on kasutatud kütuse otsesissepirtse ja turbolaaduri kombinatsiooni. Tulemuseks on erakordne suutlikkus ja väike kütusekulu. Uus 1,5-liitrine EcoBoost annab juhi käsutusse 160 hobujõudu, kulutades seejuures kütust keskmiselt 5,9 l/100 km. 2,0-liitrisel EcoBoost-mootoril on võimsust lausa 203 hj või 240 hj ning spetsiaalselt häälestatud Sound Symposer-heliseade laseb Teil nautida selle jõulist mürinat ka salongis, kui veidi raskema jalaga gaasipedaali vajutate.

Valik erinevaid diiselmootoreid

Valik erinevaid diiselmootoreid

Eelistate diiselmootorit? Sel juhul valige kas 1,6- või 2,0-liitrine TDCi-mootor. Neis mõlemas on kasutatud uusimat mootoritehnoloogiat, mis suurendab võimsust ja pöördemomenti, vähendades samal ajal kütusekulu ja heitmeid. 2,0-liitrisest TDCi-mootorist on saadaval kolm eri võimsusega versiooni. Neist võimsaim, topeltturboga jõuallikas, arendab tervelt 210 hj – saavutades seejuures ikkagi suurepärased kütusekulu ja heitmetaseme näitajad.

Käsikäigukastid, mis sobivad mootoriga kui valatult

Käsikäigukastid, mis sobivad mootoriga kui valatult

Valikus on kaks kuuekäigulist käsikäigukasti. Neist esimene on kergem ja saadaval koos 1,0- ja 1,5-liitrise EcoBoost-mootoriga ning 1,6-liitrise diiselmootoriga. Teine on valmis suuremateks pöördemomentideks, sobides seega hästi 2,0-liitrise TDCi paariliseks.

Eesrindlikud automaatkäigukastid

Eesrindlikud automaatkäigukastid

Uus mudel on saadaval kahe erineva automaatkäigukastiga. 6-käiguline versioon on valmis suurte pöördemomentide ülekandmiseks ning selle saab valida kombinatsioonis 1,5- ja 2,0-liitrise EcoBoost-mootoriga. 2,0-liitrise TDCi-mootori juurde on aga saadaval Fordi Powershift-käigukast, milles automaatkäigukasti mugavus on ühendatud käsikäigukasti täpsema juhitavusega. See tagab kiired käiguvahetused ja võimsuse just siis, kui seda kõige enam vajate.

Peenhäälestatud vedrustus teeb sõidu veelgi nauditavamaks

Peenhäälestatud vedrustus teeb sõidu veelgi nauditavamaks

Mondeo tagasillas on kasutusel täiesti uus mitmikhoobvedrustus. See eesrindlik süsteem on kerge, jäik ja täiuslikult häälestatud, tagades suurepärase reageerimise, juhitavuse ja sõidukvaliteedi.

Käiguvalitsad roolil: kiire käiguvahetus automaatkäigukastiga

Käiguvalitsad roolil: kiire käiguvahetus automaatkäigukastiga

Roolile paigaldatud käiguvalitsad, mida tavaliselt võib kohata kallites sportautodes, on nüüd saadaval koos uue Mondeo kuuekäigulise automaatkäigukasti ja PowerShift-käigukastiga. See rallisõidust inspireeritud tehnoloogia toob sujuva ja lihtsa käiguvahetuse otse Teie sõrmeulatusse. Ning tänu sellele, et käiguvalitsad asuvad roolil, õnnestub käiguvahetus hõlpsalt ka kurvides.

Roolivõimendi, mis reageerib igale olukorrale

Roolivõimendi, mis reageerib igale olukorrale

Elektriline roolivõimendisüsteem (EPAS) reguleerib oma tööd vastavalt sõidutingimustele ja kiirusele automaatselt ise. Väikestel kiirustel paneb süsteem rooli liikuma kergemini, lihtsustades autoga manööverdamist. Suurtel kiirustel, kui auto üle on vaja kindlamat kontrolli, muutub rooli keeramine raskemaks. EPAS-roolivõimendisüsteem on nüüd varustatud ka suuna kontrollfunktsiooniga, mis arvestab külgtuule ja muude sõidutingimuste mõjuga, ning aktiivse värinaneutralisaatoriga, mis vähendab rooli ebasoovitavat vibreerimist.

Silmapilkne haardumine muutuval maastikul

Silmapilkne haardumine muutuval maastikul

Uue Mondeo intelligentne nelikveosüsteem* (IAWD) reageerib ja kohaneb muutustega maastikul otsekohe, kandes täpselt õige koguse mootorijõudu üle just neile ratastele, mis seda haardumiseks kõige enam vajavad. See keerukas süsteem kasutab oma töös andureid ja tarkvara, mille abil suudab prognoosida, kui palju jõudu on vaja kummalegi teljele üle kanda, et rattad haardumist ei kaotaks. Süsteem on pidevalt töövalmis, kuid sekkub vaid siis, kui seda on tegelikult vaja, säästes sel moel kütust lihtsamates teeoludes.

Väiksem kütusekulu Auto-Start-Stop-süsteemiga

Väiksem kütusekulu Auto-Start-Stop-süsteemiga

Kui olete peatunud näiteks valgusfoori ees või seisate liiklusummikus, oskab see tehnoloogia mootori automaatselt välja lülitada (varustades sellegipoolest toitevooluga edasi kõiki vajalikke seadmeid, nt esitulesid, kliimaseadet, raadiot ja Fordi SYNC-süsteemi). Kui olete taas liikumiseks valmis, vajutage lihtsalt siduripedaali ja pange esimene käik sisse (käsikäigukasti puhul) või vajutage gaasipedaali (automaatkäigukasti puhul) ning mootor hakkab automaatselt uuesti tööle. Auto-Start-Stop-süsteemist on eriti palju kasu linnaliikluses, kus see võib kütusekulu vähendada koguni kuni 10% (linnasõidutsükli puhul).

Täiustatud aerodünaamika teeb auto säästlikumaks

Täiustatud aerodünaamika teeb auto säästlikumaks

Kui sõidate aeglaselt, hoiab radiaatori aktiivvõre süsteem õhuvõtuvõre mootori jahutamiseks lahti. Kui lisate kiirust, sulgub võre automaatselt, parandades aerodünaamikat ning aidates säästa kütust.

Quickclear teeb esiklaasi kiiresti puhtaks

Quickclear teeb esiklaasi kiiresti puhtaks

See praktiline funktsioon aitab Teil külmadel talvehommikutel kiiremini liikvele pääseda. Vajutage lihtsalt nuppu ja süsteem kõrvaldab jää või härmatise klaasilt sekunditega.

Panoraamkatus toob salongi valgust ja avarustunnet

Panoraamkatus toob salongi valgust ja avarustunnet

Vaid üks nupuvajutus ja elektrooniliselt juhitav päikesevari liugub klaasist panoraamkatuse eest ära, lastes loomulikul valgusel salongi voolata. Samal ajal hoiab päikesekiirgust peegeldav klaas Teid meeldivalt jahedas ning kaitseb kahjuliku UV-kiirguse eest. Panoraamkatuse tüüp sõltub auto keretüübist: 5-ukselisele mudelile on saadaval suur statsionaarne panoraamkatus, universaalkerega mudelile kaheosaline panoraamkatus ning 4-ukselisele hübriidmudelile traditsiooniline katuseluuk (saadaval alates 2015. a suvest).

Meeleoluga sobiv salongi hajusvalgustus

Meeleoluga sobiv salongi hajusvalgustus

Kui väljas on pime, tekitab valikvarustusse kuuluv salongi hajusvalgustus autosse mõnusa meeleolu tagasihoidliku pehme valguskumaga, mille värvi saate kaheksa eri tooni seast ise valida.

Valige ideaalne temperatuur nii endale kui ka oma kaassõitjale

Valige ideaalne temperatuur nii endale kui ka oma kaassõitjale

Kahetsoonilise elektroonilise täisautomaatse kliimaseadmega (DEATC), mis on saadaval valikvarustusena, saate valida ühe temperatuuri endale ja teise oma kaassõitjale. Seejärel hoiab süsteem valitud temperatuure automaatselt, kasutades vajadusel konditsioneeri.

Tahavaatepeegel, mis kaitseb Teid pimestamise eest

Tahavaatepeegel, mis kaitseb Teid pimestamise eest

Sõit ööpimeduses on lihtsam ja ohutum, kui Teile järgnevate sõidukite tuled Teid ei pimesta. Sellepärast tuvastabki automaatselt tumenev tahavaatepeegel tulede pimestava peegelduse ning lülitub siis automaatselt ümber tumendatud töörežiimile.

Küljepeeglid, mis suudavad end ise kaitsta

Küljepeeglid, mis suudavad end ise kaitsta

Sõiduki parkimisel kitsale tänavale või väikesele parkimiskohale võivad küljepeeglid kergesti viga saada. Elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid, mis on saadaval valikvarustusena, aitavad seda vältida, keerates end pärast üht nupuvajutust sujuvalt sissepoole kokku. Ja tänu peeglisoojendusele saate oma teekonda külma ilmaga kiiremini ja ohutumalt alustada.

MyKey-funktsiooniga pole auto laenamise pärast vaja muret tunda

MyKey-funktsiooniga pole auto laenamise pärast vaja muret tunda

Fordi MyKey®-tehnoloogia laseb Teil kindlaks määrata nt suurima kiiruse ja helisüsteemi maksimaalse helitugevuse ning lülitada sisse meeldetuletuse turvavöö kinnitamiseks. See nutikas lahendus annab Teile meelerahu, kui Teie autot kasutab parajasti mõni Teie sõber või pereliige, sest saate ise programmeerida just need piirangud, mida soovite selle MyKey®-võtme kasutaja jaoks kehtestada. Piiranguteta peavõtme saate jätta enda kätte. Soovi korral saate mõlemat tüüpi võtmeid ka juurde osta.

Automaatlülitusega kaugtuled – parim nähtavus teisi juhte pimestamata

Automaatlülitusega kaugtuled – parim nähtavus teisi juhte pimestamata

Kui sõidate pimedas, on automaatlülitusega kaugtuled Teile väga kasulikuks abimeheks. Tuvastades Teie ees teise sõiduki – pole vahet, kas see läheneb vastassuunast või liigub Teiega samas suunas – lülitab süsteem esituled ajutiselt ümber lähituledele, et teisi juhte mitte pimestada. Kui kedagi enam ees ei ole, lülitab süsteem esituled automaatselt tagasi kaugtuledele, tagades parima nähtavuse. Automaatlülitusega kaugtuled on saadaval valikvarustusena koos sõidureast väljumise hoiatussüsteemiga (vt osast „Sõidutehnoloogiad“).

Lisakaitse Teie kaassõitjatele, kes istuvad tagaistmel

Lisakaitse Teie kaassõitjatele, kes istuvad tagaistmel

Uudse turvavarustusena on tagaistme äärmiste istekohtade jaoks saadaval ainulaadsed õhuga täidetavad turvavööd. Kokkupõrke korral täituvad need silmapilkselt ning jaotavad löögijõu neli korda suuremale kehapinnale, kui seda teevad tavalised turvavööd. Vähendades survet rindkerele ning tagades parema kontrolli pea ja kaela liikumise üle, aitab see uuenduslik tehnoloogia vähendada võimalike kehavigastuste riski.

Usaldusväärne ka kõige keerukamates oludes

Usaldusväärne ka kõige keerukamates oludes

Mondeo on varustatud elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemiga (ESP), mille mitmed erinevad tehnoloogiad aitavad Teil kriitilistes olukordades kontrolli auto üle säilitada. Süsteemi andurid tuvastavad igasugused järsud muutused roolimisel ja pidurdamisel või auto käitumises, mille tulemusel võiks auto juhitavuse kaotada. Seejärel reguleerib ESP-süsteem täpselt iga üksiku ratta kiirust, aidates libisemist vältida ning stabiilsust suurendada. Elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemi (ESP) elementide hulka kuuluvad ka nõlvaltstardiabi süsteem (HSA), elektrooniline hädapidurivõimendi (EBA) ja elektrooniline pidurite eeltäitesüsteem (EBP).

Auto pidurdab Teie eest, et vältida kokkupõrkeid väikestel kiirustel

Auto pidurdab Teie eest, et vältida kokkupõrkeid väikestel kiirustel

Aeglaselt edasi liikuvas liikluses, kus on vaja pidevalt peatuda ja jälle sõitu alustada, esineb kokkupõrkeid liigagi sageli. Just selliste väikestel kiirustel toimuvate avariide vältimiseks või siis vähemalt nende tagajärgede leevendamiseks ongi välja töötatud uudne tehnoloogia – tagant otsasõidu vältimissüsteem Active City Stop. Kui sõidate kiirusega alla 40 km/h ja süsteem tuvastab, et sõiduk Teie ees on ootamatult peatunud, pidurdab süsteem Teie eest automaatselt ise. Seda, et Active City Stop on tõeliselt innovaatiline turvatehnoloogia, tõendab ka süsteemile antud mainekas Euro NCAP Advanced-auhind.

Muretu paigaltvõtt kallakul

Muretu paigaltvõtt kallakul

Nõlvaltstardiabi süsteem ei lase autol ajutiselt allapoole veereda, kui peate alustama liikumist kallakul. Süsteem säilitab rõhku pidurisüsteemis veel 2,5 sekundit, andes Teile aega rahulikult jalg piduripedaalilt gaasipedaalile tõsta. See on väga kasulik ka juhul, kui peatute ja alustate liikumist libedal pinnasel.

Lisajõud äkkpidurdamisel hädaolukorras

Lisajõud äkkpidurdamisel hädaolukorras

Hädapidurivõimendi (EBA) aitab Teie sõidukil avariiolukorras maksimaalset pidurdusjõudu saavutada. Selle tööd juhib automaatselt ESP-süsteem, mis tuvastab, kui palju olete ise piduripedaali vajutanud, ning suurendab siis automaatselt pidurirõhku, kui seda on vaja.

Teie valite, milliseid uksi soovite lukustada ja avada

Teie valite, milliseid uksi soovite lukustada ja avada

Uus kaugjuhitav kesklukustussüsteem on turvalisem kui kunagi varem, sest annab Teile võimaluse avada lukust korraga vaid ühe ukse. Ülejäänud uksed saate jätta kindlalt lukku seniks, kuni avate need juhiuksel asuva lülitiga. Sama lülitiga saab lukustada ja lukust avada kõik auto uksed.

Ford Mondeo tehnilised andmed

Mootor, võimsus, sooritus

Keretüüp Mootor Kütus Käigukast Suurim
võimsus
hj (kW)
Suurim
pöördemoment
Nm
Maksimaalne
kiirus
km/h
Kiirendus
0-100 km/h
sek
sedaan 1,5 Ecoboost B M 160 (118) 240 222 9.2
sedaan 1,5 Ecoboost B A 160 (118) 240 214 9.1
sedaan 1,6 TDCi D M 115 (85) 270 192 12.1
sedaan 2,0 TDCi D M 150 (110) 350 215 9.3
sedaan 2,0 TDCi D A Powershift 150 (110) 350 213 9.9
sedaan 2,0 TDCi D M 180 (132) 400 225 8.3
sedaan 2,0 TDCi D A Powershift 180 (132) 400 223 8.6
sedaan 2,0 Ecoboost B A 203 (149) 345 232 8.7
sedaan 2,0 Ecoboost B A 240 (177) 345 240 7.9
luukpära 1,5 Ecoboost B M 160 (118) 240 222 9.2
luukpära 1,5 Ecoboost B A 160 (118) 240 214 9.1
luukpära 1,6 TDCi D M 115 (85) 270 192 12.1
luukpära 2,0 TDCi D M 150 (110) 350 215 9.3
luukpära 2,0 TDCi D A Powershift 150 (110) 350 213 9.9
luukpära 2,0 TDCi D M 180 (132) 400 225 8.3
luukpära 2,0 TDCi D A Powershift 180 (132) 400 223 8.6
luukpära 2,0 Ecoboost B A 203 (149) 345 232 8.7
luukpära 2,0 Ecoboost B A 240 (177) 345 240 7.9
universaal 1,5 Ecoboost B M 160 (118) 240 217 9.3
universaal 1,5 Ecoboost B A 160 (118) 240 209 9.2
universaal 1,6 TDCi D M 115 (85) 270 187 12.3
universaal 2,0 TDCi D M 150 (110) 350 210 9.4
universaal 2,0 TDCi D A Powershift 150 (110) 350 208 10.0
universaal 2,0 TDCi D M 180 (132) 400 220 8.4
universaal 2,0 TDCi D A Powershift 180 (132) 400 218 8.7
universaal 2,0 Ecoboost B A 203 (149) 345 227 8.8
universaal 2,0 Ecoboost B A 240 (177) 345 235 8.0

Kütusekulu ja heitmed

Keretüüp Mootor Kütus Käigukast CO2
emissioon
g/km
Kütusekulu
linnas
l/100km
Kütusekulu
maanteel
l/100km
Kütusekulu
keskmine
l/100km
sedaan 1,5 Ecoboost B M 134 7.8 4.6 5.8
sedaan 1,5 Ecoboost B A 136 8.7 4.9 6.3
sedaan 1,6 TDCi D M 109 4.8 3.8 4.2
sedaan 2,0 TDCi D M 115 5.1 4.0 4.4
sedaan 2,0 TDCi D A Powershift 125 5.3 4.4 4.8
sedaan 2,0 TDCi D M 115 5.1 4.0 4.4
sedaan 2,0 TDCi D A Powershift 125 5.3 4.4 4.8
sedaan 2,0 Ecoboost B A 169 10.2 5.6 7.3
sedaan 2,0 Ecoboost B A 169 10.2 5.6 7.3
luukpära 1,5 Ecoboost B M 134 7.8 4.6 5.8
luukpära 1,5 Ecoboost B A 146 8.7 4.9 6.3
luukpära 1,6 TDCi D M 109 4.8 3.8 4.2
luukpära 2,0 TDCi D M 115 5.1 4.0 4.4
luukpära 2,0 TDCi D A Powershift 125 5.3 4.4 4.8
luukpära 2,0 TDCi D M 115 5.1 4.0 4.4
luukpära 2,0 TDCi D A Powershift 125 5.3 4.4 4.8
luukpära 2,0 Ecoboost B A 203 10.2 5.6 7.3
luukpära 2,0 Ecoboost B A 240 10.2 5.6 7.3
universaal 1,5 Ecoboost B M 137 7.9 4.7 5.9
universaal 1,5 Ecoboost B A 152 8.8 5.2 6.5
universaal 1,6 TDCi D M 114 4.9 4.0 4.3
universaal 2,0 TDCi D M 117 5.1 4.1 4.5
universaal 2,0 TDCi D A Powershift 128 5.4 4.5 4.9
universaal 2,0 TDCi D M 117 5.1 4.1 4.5
universaal 2,0 TDCi D A Powershift 128 5.4 4.5 4.9
universaal 2,0 Ecoboost B A 174 10.3 5.8 7.5
universaal 2,0 Ecoboost B A 174 10.3 5.8 7.5

Mõõtmed

Keretüüp Pikkus
mm
Laius koos küljepeeglitega
/ peeglid kokkuklapitud
mm
Kõrgus
katusereelinguteta/ga
mm
Pöördediameeter
m
Bensiinipaagi
maht
l
Diislipaagi
maht
l
sedaan 4871 2121 / 1911 1482 11.6 62.5 62.5
luukpära 4871 2121 / 1911 1482 11.6 62.5 62.5
universaal 4867 2121 / 1911 1501 11.6 62.5 62.5

Ford Mondeo videod

Ford Mondeo “Öine lend” / infoautoeesti

The All-New Ford Mondeo / Ford Europe

The All-New Ford Mondeo Wagon / Ford Europe

The Car That Brakes For Pedestrians / Ford Europe

Mondeo Under The Skin / Ford Europe

Ford Mondeo meedias

2016. 04. 18 • Postimees
Ford Mondeo, küllaga sõidurõõmu ja silmailu

Mondeo tegi autotootmises lahti selle otsa, kus luukpära meenutab rohkem kupeed. Lisaks kupeelikule välisjoonele on Mondeol ka selgelt eristuv ninajoon. Või õigemini nina, mis meenutab Aston Martinit või kunagist Norma lasteautot.

Ford Mondeo, küllaga sõidurõõmu ja silmailu

2015. 11. 11 • Accelerista.com
Kaua oodatud ja kaunikene Ford Mondeo

Esimene Mondeo veeres Fordi tehase liinilt maha 1992. aastal. See, keskklassi kuuluv sõiduauto oli disainitud maailmakodanikuks, ehk neljarattaliseks, mis võluks peresid kõigil kontinentidel. Sealt ka nimi, mis on tuletatud ladinakeelsest tüvest mundus (maailm). Eestlased on olnud Mondeo-usku selle auto algusaegadest peale. 2007. aastal Euroopa teedele jõudnud kolmas põlvkond pärjati siinmail Eesti 2008. Aasta Auto tiitliga.

Kaua oodatud ja kaunikene Ford Mondeo

Proovisõit: Ford Mondeo

2015. 02. 16 • autonet.ee
Proovisõit: Ford Mondeo

Jaak Lassmann võtab kokku oma vahetud muljed uue Mondeo roolis.

Proovisõit: Ford Mondeo

Motorsi proovisõit: uus Ford Mondeo

2015. 02. 11 • Motors24.ee
Motorsi proovisõit: uus Ford Mondeo

Ameeriklased on saanud seda autot osta juba päris mitu aastat. Euroopasse jõudis ta seoses Fordi tehase kolimisega paraku alles eelmise aasta lõpus. Aga nüüd on ta lõpuks kohal - täiesti uus Mondeo.

Motorsi proovisõit: uus Ford Mondeo

2014. 12. 02 • What Car?
Uus Ford Mondeo: lõpuks ometi ta tuleb

Uus Ford Mondeo: lõpuks ometi ta tuleb