Täiesti uus Ford Mondeo

  • Uues Mondeos teeb oma debüüdi Fordi uus kokkupõrke ennetussüsteem Pre-Collision Assist koos jalakäija tuvastustehnoloogiaga. See suudab tuvastada eespool sõiduteel olevaid inimesi – või neid, kes võivad autole ette astuda – ning pidurdab automaatselt, kui juht hoiatustele ei reageeri.
  • Uue Mondeo kaalu on vähendatud 25 kg võrra ning kuni 115 säästetud kilo arvelt on arendajad investeerinud 80% tagasi tehnoloogiatesse, mis vähendavad kütusekulu ja CO2-heitmeid.
  • Sõltumatu Integral Link-tagavedrustus, jäigem alusraam, elektriline roolivõimendisüsteem ning uued pidurid tagavad tipptasemel sõidudünaamika ja lühendavad peatumisteekonda.
  • Rikkaliku mugavus- ja turvavarustuse ning eesrindlike juhiabisüsteemide hulka kuuluvad mh Fordi sõidusuunda järgivad dünaamilised LED-esituled, tagaistme õhuga täidetavad turvavööd, muudetava reljeefpinnaga istmed, SYNC 2-sidesüsteem ja MyKey-funktsioon.
  • Nüüdisaegsed materjalid, nagu näiteks ülitugev teras, magneesium ja uudne plast, ning innovatiivne veesurvel põhinev vormimismeetod teevad auto endisest tugevamaks ja vastupidavamaks.
  • Reisijad saavad nautida vaiksemat sõitu: teemüra on õnnestunud vähendada 3 detsibelli võrra ning tuulemüra tervelt 8%. Salongi jahutussüsteem on oma klassi parim. Elegantset disaini rõhutab tipptasemel kvaliteet ja suurepärane viimistlus.

Uus Mondeo on tehnoloogiliselt kõige täiuslikum Fordi sõiduk, mis kunagi Euroopa autoturu jaoks on loodud.

Jalakäija tuvastustehnoloogiaga kokkupõrke ennetussüsteemi kõrval on uue mudeli jaoks saadaval suurim valik mootoreid läbi aegade.

Uus Mondeo, mis on saadaval nelja- ja viieukselisena ning universaalkerega, pakub kõrgemal tasemel kvaliteeti ja viimistlust, elegantset disaini ja rohkelt tipptehnoloogiaid, mille hulka kuuluvad näiteks sõidusuunda järgivad LED-esituled, õhuga täidetavad turvavööd tagaistmel ja massaažifunktsiooniga muudetava reljeefpinnaga esiistmed.

Jalakäijate tuvastamine säästab inimelusid

Fordi uus kokkupõrke ennetussüsteem Pre-Collision Assist koos jalakäija tuvastustehnoloogiaga suudab tuvastada eespool sõiduteel või selle lähedal olevaid inimesi, sh ka neid, kes võivad autole ette astuda. Kui süsteem tuvastab kokkupõrkeohu, ent juht ei reageeri süsteemi poolt antavatele hoiatustele, rakendab see automaatselt tööle pidurid. Süsteem töötleb esiklaasile paigaldatud kaamera ja kaitserauas asuva radari poolt kogutud andmeid ning võrdleb neid jalakäija kujudega oma andmebaasis, et eristada inimesi tüüpilistest teeäärsetest objektidest ja maastikust.

Kui auto ees tuvastatakse jalakäija ja tekib reaalne oht talle otsa sõita, annab süsteem sellest juhile kõigepealt märku helisignaali ja visuaalse hoiatusega. Kui juht sellele ei reageeri, lühendab süsteem pidurite töölerakendamiseks vajatavat aega, vähendades kaugust piduriklotside ja -ketaste vahel. Kui juht ikka ei reageeri, rakendab süsteem pidurid automaatselt tööle ja vähendab auto kiirust.

Uus Mondeo pidurdab kokkupõrke leevendamiseks või vältimiseks automaatselt ka juhul, kui tekib oht otsa sõita teisele sõidukile. See tagant otsasõidu vältimissüsteem – Active City Stop – töötab kiirustel kuni 40 km/h. Suurematel kiirustel jälgib eesolevat liiklust uus kokkupõrke ennetussüsteem Pre-Collision Assist, kasutades selleks radarit ja kaamerat. Ohu korral pidurdab süsteem automaatselt maksimaalse pidurdusjõuga, aidates juhil eri tüüpi tagant otsasõite leevendada või täielikult ära hoida.

Radaritehnoloogiat kasutavad oma töös mitmed teisedki süsteemid, sealhulgas pikivahe näidik ja isekohanduv kiirushoidik. Pikivahe näidik informeerib juhti ekraanil oleva visuaalse kujutisega ajalisest pikivahest ees liikuva sõidukiga. Isekohanduv kiirushoidik hoiab aga ees sõitva sõidukiga automaatselt kindlaks määratud pikivahet.

Ka ette suunatud kaamerat kasutavad oma töös mitu juhiabisüsteemi. Üks selline on sõidureas püsimise abisüsteem, mis keerab ise rooli ja juhib uue Mondeo tagasi oma sõiduritta, kui on tuvastanud auto soovimatu lähenemise sõidurea eraldusjoontele. Kaamera abil töötab ka liiklusmärkide tuvastussüsteem, mis teavitab juhti näidikuploki ekraanil tuvastatud kiirusepiirangutest, piirangu lõppu tähistavatest märkidest ning möödasõidu keeldudest.

Tipptasemel sõidudünaamika

Uues Mondeos on esmakordselt kasutusel Fordi uus sõltumatu Integral Link-tagavedrustus, mis teeb sõidu senisest mugavamaks ja dünaamilisemaks.

Uut platvormi ja kerestruktuuri täiendab elektriline roolivõimendisüsteem, mis on Mondeo varustuses esmakordselt. Täiustatud blokeerumisvastane pidurisüsteem aitab vähendada peatumisteekonda: kiiruselt 100 km/h pidurdades jääb auto seisma üle meetri võrra varem kui seda tegi eelmise põlvkonna Mondeo.

Eelkäijast 10% jäigem kerestruktuur ja mitmed juhitavust parandavad tehnoloogiad, sh kurvihaardekontrolli süsteem, teevad uuest mudelist kõige paremini reageeriva ja mitmekülgsema Mondeo läbi aegade.

Tugevam kere nüüdisaegsete materjalidega

Uue Ford Mondeo valmistamiseks on kasutatud uusimaid kvaliteetmaterjale ja tootmistehnoloogiaid. Tulemuseks on tugevam ja turvalisem auto, mis on endisest kergem ja keskkonnasäästlikum.

A-piilarid, B-piilarid ja katuserelsid on valmistatud ülitugevast terasest, kasutades autotööstuses esmakordselt veesurvel põhinevat vormimismeetodit. Nelja- ja viieukseliste mudelite tagaluugi uus magneesiumist sisestruktuur tähendab ligikaudu 40% kaaluvõitu võrreldes traditsioonilise teraskonstruktsiooniga.

Mondeo kogu kerestruktuurist on tervelt 61% valmistatud ülitugevast terasest. Katusekonstruktsioonis on kasutatud spetsiaalset karastatud terast ning tänu sellele on auto veel 0,5 kg võrra kergem.

Sõidumugavus ja turvatehnoloogiad

Uus Mondeo toob esmakordselt Euroopasse Fordi uudse LED-esitulede tehnoloogia, mis ühendab omavahel sõidusuunda järgivad esituled ja valgusdioodlambid, mille abil juht näeb oma ümbrust tunduvalt paremini.

Uudne täiustatud iseparkimissüsteem (Active Park Assist with Perpendicular Parking) aitab juhil leida mitte ainult sõiduteega paralleelseid, vaid ka sõidusuunaga risti asuvaid autole sobiva suurusega parkimiskohti ning roolib siis auto juhi eest automaatselt leitud kohale. Süsteemi täiendab parkimiskohalt väljumise abisüsteem (Park-Out Assist), mis aitab autojuhil teega paralleelselt parkimiskohalt uuesti välja sõita. Täiendav külgparkimisabi süsteem (Side Parking Aid) hoiatab juhti lisaks auto ees ja taga asuvatele takistustele ka nende eest, mis asuvad auto kõrval.

Tagaistme õhuga täidetavad turvavööd, mille Ford võttis kasutusele esimese autotootjana maailmas, jõuavad uues Mondeos nüüd esmakordselt ka Euroopa autoturule. Liiklusõnnetuse korral kiiresti paisuv turvavöö hajutab löögijõud üle kogu istuja keha viis korda tõhusamalt, kui seda teeb tavaline turvavöö.

Juhi sõidumugavust suurendab Mondeo samuti mitme uuendusega, näiteks kuuluvad uue mudeli varustusse omas klassis esmakordselt elektriliselt reguleeritav ja asendimäluga roolisammas, Fordi ainulaadse Active Motion-massaažifunktsiooni ja muudetava reljeefpinnaga esiistmed ning Fordi SYNC 2-sidesüsteem.

Esimesena omas suurusklassis saab uus Mondeo kaasa ka täiustatud MyKey-tehnoloogia, mis annab autoomanikule võimaluse võtme programmeerimiseks näiteks juhul, kui rooli istub noor ja kogenematu autojuht. MyKey-võtme abil saab näiteks blokeerida sissetulevad telefonikõned, piirata maksimaalset sõidukiirust, hoida ära juhiabi- ja turvasüsteemide väljalülitamise, vähendada helisüsteemi maksimaalset helitugevust ning helisüsteemi kasutamise üldse blokeerida, kui juht ja kaassõitjad ei ole kinnitanud oma turvavöid.

Esmaklassiline disain, kvaliteet ja teostus

Tänu uudsele sõltumatule Integral Link-tagavedrustusele ja täiendavatele heli summutavatele materjalidele on salongi kostev teemüra nüüd taga umbes kolme ning ees umbes kahe detsibelli võrra vaiksem. Tuulemüra on samal ajal õnnestunud vähendada 8% – tasemeni, mida seni on peetud vaid luksusklassi tunnuseks.

Mondeo maitsekas, elegantne, väljendusrikas ja sportlik välimus paistab silma kõigi aegade parima kvaliteedi ja meisterliku teostusega. Sellele ei jää sugugi alla ka interjöör, mis on oma suurepärase viimistluse ja mitmekülgse varustusega tehtud ülimugavaks ja ergonoomiliseks.

Auto sees tervitab Mondeo juhti analoog- ja digitaalnäidikutega armatuurlaud. Voolujoonelise disainiga sujuvalt allapoole kaarduv keskkonsool loob salongis sportliku atmosfääri, mis meenutab piloodikabiini.

Eesrindlik tehnoloogia valgustab teed

Uue Mondeo uudne LED-esitulede tehnoloogia ühendab päevavalguse sarnast valgust andvad valgusdioodlambid Fordi sõidusuunda järgiva esitulede süsteemiga, mis muudab esitulede valgusvoo suunda ja intensiivsust vastavalt ümbritsevatele sõidutingimustele. Süsteem valib seitsmest seadistusest automaatselt kõige sobivama sõltuvalt sõidukiirusest, ümbritsevast valgustasemest, rooli pöördenurgast, kojameeste tööst ja pikivahest ees liikuva sõidukiga.

Häälega juhitav kliimaseade ja mitmed teised süsteemid

Mondeo SYNC 2-süsteem võimaldab juhil kasutada kõiki tähtsamaid autosiseseid süsteeme lihtsate häälkäskluste ja puutetundliku 8-tollise suure eraldusvõimega värviekraani vahendusel. Bluetooth-ühendus, USB-pesa ja SD-mälukaardi pesa lisavad kasutusvõimalusi veelgi.

Sihtkoha aardressi sisestamine naviseadmesse on endisest lihtsam. Aadressi pole vaja enam dikteerida osade kaupa, vaid selle võib öelda tervenisti ühe korraga. Ka muusikat saab valida ühendatud MP3-seadmelt, paludes SYNC 2-süsteemil lihtsalt mängida teatud esitaja muusikat või soovitud lugu. Ühilduvate seadmete kasutamisel ilmub isegi albumi kaanepilt ekraanile.

Hääljuhtimise abil saab väga mugavalt ka helistada, kasutades häälkäsklust “Call [nimi]”, andmata esmalt käsklust “Phone”, isegi juhul, kui süsteem mängib parajasti muusikat või on navigeerimisrežiimil.

Mondeo juhid saavad oma häälega kasutada ka auto kliimaseadet, näiteks häälkäsklusega “Max AC” saab salongi kiiresti maha jahutada. Ent võib anda ka täpsemaid korraldusi, öeldes näiteks soovitud temperatuuri: “Temperature 20 degrees”.

Uue Mondeo kütte-, ventilatsiooni- ja konditsioneerisüsteemi peenhäälestamisega on kõvasti vaeva nähtud ning see töötab nüüd endisest märksa vaiksemalt. Süsteem teeb olemise autosalongis väga mugavaks tänu automaatrežiimile, mis suudab säilitada valitud temperatuuri vähem kui ühe kraadise kõikumisega isegi kõige äärmuslikumates ilmaoludes. Ventilaatorid muudavad oma töökiirust automaatselt vastavalt sõidukiirusele, tagades pidevalt ühtlase õhuvoolu. Tagaistmel istujate käsutuses on spetsiaalselt neile mõeldud tagumised ventilatsiooniavad.

Lisaks on uus Mondeo varustatud õhukvaliteedi anduriga, mis lülitab kliimaseadme saastunud õhu tuvastamisel automaatselt ümber siseõhu ringlusele, ning õhuniiskuse anduriga, mis võtab kasutusele vastumeetmed udu tekke vältimiseks akende sisepinnale. Oma klassi võimsaim kliimaseade jahutab salongi 55 kraadilt 18 kraadini kõigest 15 minutiga.

Eriti lai mootorivalik

Uus Ford Mondeo pakub suurimat ja tehnoloogiliselt kõige täiuslikumat mootorivalikut kogu oma 21-aastase ajaloo jooksul, andes klientidele enneolematu valikuvõimaluse suurepärase sooritusvõime ning madala heitmetasemega jõuallikate vahel.

Mondeo mootorivalikusse on lisandunud mitmeid uustulnukaid, sealhulgas Fordi auhindadega pärjatud 1,0-liitrine EcoBoost – esimene üheliitrine bensiinimootor selles suurusklassis, ning täiustatud 2,0-liitrine TDCi-diiselmootor, mis tekitab vähem süsinikdioksiidi- ja lämmastikoksiidiheitmeid.

Lisaks kuulub uue Mondeo mootorivalikusse veel mitu suurepärast jõuallikat: Fordi uus 1,5-liitrine EcoBoost-bensiinimootor, 1,6-liitrine TDCi-diiselmootor, mis paistab silma oma klassi parima CO2-heitmete näitajaga – mis jääb isegi universaalkerega mudeli puhul alla 100 g/km.

Kõik diiselmootorid, mida alates uue Mondeo müügi alustamisest mudeli jaoks pakutakse, tekitavad CO2-heitmeid alla 130 g/km. Seda aitab saavutada Auto-Start-Stop-tehnoloogia, mis kuulub nüüd kõikide mudelite varustusse, sealhulgas esmakordselt ka kombinatsioonis automaatkäigukastiga. Esmakordselt on Mondeo saadaval ka koos Fordi intelligentse nelikveosüsteemiga.

Auhinnatud EcoBoost-tehnoloogia

Uus Mondeo on esimene auto omas suurusklassis, mis on saadaval üheliitrise bensiinimootoriga. Fordi 1,0-liitrine EcoBoost-mootor pälvis 2014. aastal rahvusvahelise Aasta Mootori tiitli juba kolmandat aastat järjest ning ühineb Mondeo mootorivalikuga 2015. aasta alguses. Jõuallikal on võimsust 125 hobujõudu ja see tekitab CO2-heitmeid 119 grammi kilomeetri kohta.

Üheliitrise EcoBoost-mootori võimsus, mis on omane pigem suurema töömahuga jõuallikale, on saavutatud tänu end tõestanud EcoBoost-tehnoloogiatele, mille hulka kuuluvad näiteks kütuse kõrgsurve-otsesissepritse ja teineteisest sõltumatult töötavad nukkvõllid, mis muudavad vastavalt vajadusele sisse- ja väljalaskeklappide avanemishetke. Kiirelt reageeriv turbolaadur pöörleb kiirusega kuni 248 000 p/min ehk üle 4 000 korra sekundis. See on ligi kaks korda kiirem 2014. aasta vormel-1 sarja autodes kasutatavate turbolaadurite maksimaalsest pöörlemiskiirusest.

Mootori efektiivsust tõstavad mitmed uudsed tehnilised lahendused: mitmeosaline jahutussüsteem eraldi jahutusahelatega alumiiniumist plokikaane ja mootoriploki jaoks, hõõrdumist vähendav kattekiht mootori sisedetailidel, õlivannis jooksev nukkvõllirihm ning mootori juhtploki (ECU) poolt juhitav muutuva töömahuga õlipump, mis õlitab mootorit vastavalt vajadusele ning optimeerib õlirõhku.

Uus Mondeo tuleb saadavale ka koos Fordi uue 1,5-liitrise EcoBoost-bensiinimootoriga, mille paariliseks saab valida kas kuuekäigulise manuaal- või kuuekäigulise automaatkäigukasti. Mootoris on kasutatud integreeritud väljalaskekollektori tehnoloogiat, mida esmakordselt tutvustati Fordi üheliitrises EcoBoost-mootoris. See tõhustab mootori tööd, aidates kiiremini optimaalset töötemperatuuri ning vajalikku pöördemomenti saavutada, kuna heitgaaside liikumistee on tänu väiksemale vahemaale silindrite ja turbolaaduri vahel nüüd tunduvalt lühem.

Uus alumiiniumist mootoriplokk koos vesijahutusega vahejahutiga tagab tõhusama õhuvoolu mootorisse, mille tulemusel tekitab 1,5-liitrine EcoBoost CO2-heitmeid vaid 134 g/km – s.o 11% vähem kui eelmine 1,6-liitrine EcoBoost-bensiinimootor. Mootor kulutab kütust vaid 5,8 l/100 km, saavutades võimsuseks sellegipoolest tervelt 160 hobujõudu.

Mondeo on jätkuvalt saadaval koos Fordi 2,0-liitrise EcoBoost-bensiinimootoriga, millest on olemas kaks eri võimsusega versiooni: 203 hj ja 240 hj. Jõuallika paariliseks on kuuekäiguline automaatkäigukast. Esimest korda on see mootor varustatud ka Auto-Start-Stop-süsteemiga, mis kuulub nüüd Mondeo kõikide mudelite varustusse. Selle kütust säästva tehnoloogia abil on kaheliitrise EcoBoost-mootori CO2-heitmete kogus vähenenud endisega võrreldes 6%.

Parema sooritusvõimega diiselmootorid

Uuenduskuuri läbinud 2,0-liitrine TDCi-diiselmootor on varustatud muutuva geomeetriaga turbolaaduriga, mis reguleerib laadimisrõhku vastavalt mootori töökiiruse muutumisele. Jõuallikast on saadaval 150- ja 180-hobujõuline versioon, mille CO2-heitmete kogus – nagu ka kõigil ülejäänud valikusse kuuluvatel diiselmootoritel – jääb alla 130 g/km. Kaheliitrine TDCi-mootor on saanud uuendatud mootoriploki, uue plokikaane, uuendatud ehitusega kütuse sissepritsesüsteemi ning heitgaaside täiendavaks puhastamiseks mõeldud Fordi heitgaaside järeltöötlussüsteemi koos lämmastikoksiide (NOX) siduva filtriga.

Nii 150- kui ka 180-hobujõuline 2,0-liitrine TDCi-mootor on saadaval kas koos kuuekäigulise manuaal- või kuuekäigulise PowerShift-automaatkäigukastiga

Mondeo jõuallikate hulka kuulub ka Fordi 1,6-liitrine TDCi-diiselmootor, millest on saadaval nii tavaversioon kui ka säästlikum ja puhtam ECOnetic-versioon. ECOnetic-mudelid paistavad silma oma klassi parimate CO2-näitajatega: võrreldes eelmise põlvkonnaga tekitab uus mudel tervelt 14% vähem CO2-heitmeid – vaid 94 g/km. See näitaja jääb alla 100 g/km isegi universaalkerega mudeli puhul.