Uus Ford Mustang paistab kiirem ja liigubki kiiremini: atleetlikum disain, täiustatud jõuallikad, moodne juhiabitehnika

  • Uus Ford Mustang pakub legendaarse sportauto fännidele kõikjal Euroopas lihvitud disaini, täiustatud mootoreid, teravamat sõidudünaamikat ja moodsat juhiabitehnikat.
  • Atleetlikumat disaini rõhutavad selged-karged LED-tuled, efektsed uued kervärvid ja valuvelgede valik. Kvaliteetses interjööris paistavad silma pehmed materjalid ja alumiiniumist viimistlusdetaiid
  • Täiustatud 5,0-liitrine V8-mootor arendab 450 hobujõudu, 10-käiguline automaatkäigukast parandab kiirendust ja vähendab kütusekulu
  • MagneRide-vedrustus ja sõidurežiimide valik, sealhulgas seadistatav My Mode-režiim lisavad sõidulusti. Uus aktiivklappidega sportsummuti evib ka uuenduslikku „hea naabri režiimi“
  • Moodsate juhiabisüsteemide hulka kuuluvad jalakäijate tuvastamine, reahoidmisabiline ning kohandatav 12-tolline digitaalne näidikuplokk

Lihvitud välimusega, kiirem ja tehniliselt täiuslikum uus Ford Mustang pakub legendaarse sportauto klientidele Euroopas atleetlikumat disaini, kõrgtehnoloogilisi täiustusi mootori ja vedrustuse juures, moodsaid juhiabisüsteeme ning rohkeid isikupärastamisvõimalusi.

Esimesest pilgust äratuntav jõuline Mustang on saadaval nii kupee kui ka kabrioletina, tal on viimistletum aerodünaamika, LED-valgustehnika ning valikusse kuuluvad ka 11 efektset kerevärvi ja uued valuveljed.

Viieliitrine V8-mootor arendab nüüd 450 hobujõudu ning ühendatuna Fordi uue 10-käigulise automaatkäigukastiga läbib Mustang 0-100 km/h spurdi 4,3 sekundiga. Kuuekäiguline manuaalkäigukast sai juurde vahegaasifunktsiooni, mis muudab madalama käigu sisselülitamise sujuvamaks ja kiiremaks.

Mustangi sõidulustirohke iseloom on häälestatud vastavaks Euroopa juhtide soovidele. Sõiduomadusi optimeerivad kõrgtehnoloogiline reguleeritav MagneRide-vedrustus ja valitavad sõidurežiimid, viimaste hulka kuulub ka uus seadistatav My Mode-režiim. Uudne aktiivklappidega sportsummuti teeb võimalikuks innovatiivse “hea naabri režiimi“ varahommikuste või hilisõhtuste sõitude jaoks.

Mustangi juhiabitehnika, näiteks avariiennetusabiline koos jalakäijate tuvastamisega ja reahoidmisabiline muudavad juhi elu rooli taga rahulikumaks. Kaasaegses kvaliteetses interjööriviimistluses paistavad silma pehmed materjalid ja 12-tolline täisdigitaalne näidikuplokk.

Eksimatult Mustang

Uue Ford Mustangi välimus on varasemast lihvitum ja atleetlikum, kuid säilitanud rohkem kui 50 tootmisaastaga loodud ja eksimatult äratuntava iseloomu. Integreeritud õhuvõtuavadega mootorikatte profiil on nüüd madalam ning koos uuendatud alumise esivõrega annab see Mustangile agresiivsema „näoilme“, parandades samal ajal aerodünaamikat.

Fordi insenerid pöörasid erilist tähelepanu aerodünaamilise tõstejõu vähendamisele esiosas ja lisasid sinna suurema splitteri, mis aitab stabiilisust parandada ja esiosa kindlamalt maa peal hoida. Esirataste tagant algavad küljekarbilaiendid parandavad õhuvoolu liikumist Mustangi all, vähendades õhutakistust kuni kolm protsenti.

Mustangi tagaosa dramaatilist disaini on veelgi edasi arendatud. Autos peituvast jõust ja kiirusest annavad aimu uue kujuga tagakaitseraud ja difuusor, millest 5,0-liitrise V8 puhul ulatuvad välja neli põhivarustusse kuuluvat summutiotsa. Lisana pakutakse Mustangi profiili veelgi sportlikumaks muutvat tagaspoilerit.

Kõigi Euroopa Mustangite esituledes, päevasõidutuledes, suunatuledes ja legendaarsetes, kolmest püstelemendist koosnevates tagatuledes on nüüd põhivarustusena kasutusel energiasäästlikud valgusdioodid, samuti on saadaval LED-udutuled. Esitulede äärised said samuti uue disaini, mis järgib trapetsikujulise ülemise esivõre stiili.

Lai valik isikupärastamisvõimalusi annab Mustangi Euroopa klientidele võimaluse varasemast enam oma autoga silma paista. Saadaval on kolm uut efektset metallikvärvi – Kona Blue (sinine), Orange Fury (oranž) ja Royal Crimson (tumepunane), kuna veelgi rohkem välist efekti soovivad kliendid võivad lisaks tellida mustad või valged rallitriibud. Uusi 19-tolliseid sepistatud valuvelgesid pakutakse mitmesugustes ainulaadse iseloomuga viimistlusvariantides, näiteks Nickel (nikeldatud), Ebony Black (läikivmust) ja Polished Aluminium (poleeritud alumiinium).

Uue Mustangi sisemuses valitseb varasemast luksuslikum õhkkond. Uksepolstrid on nüüd mõnusalt pehmest materjalist ning uksekäepidemed alumiiniumiga viimistletud. Pehme, kontrasttoonis ehisõmblustega kate keskkonsooli ümber annab sellele dünaamilisema ja kvaliteetsema välimuse. Armatuurlaua kattepaneel on saadaval nelja erineva alumiiniumviimistlusega.

Uus käivitusnupp hakkab kohe pärast uste lukust avamist punaselt pulseerima sagedusega 30 korda sekundis ja teeb seda kuni mootori käivitumiseni. Just sellise sagedusega tuksub päris poni süda rahuolekus.

Interjööripakett Carbon Sport on saadaval kõigile Mustangi mudelitele, sinna kuuluvad muuhulgas Alcanatara-siiludega ukse- ja istmekatted pluss süsinikkiust käigukanginupp ja armatuurlaua kattepaneel. Nahkkatte ning soojenduse ja jahutusega istmed ning soojendusega rool on maksimaalse mugavuse saavutamiseks esimest korda samuti kõigile mudelitele saadaval. Kliendid, kes tellivad oma autole Recaro nahkistmed, võivad nüüd valida kolme värvitooni vahel: Show Stopper Red (punane), Midnight Blue (tumesinine) ja Ebony (must).

Erakordne suutlikkus

Muljetavaldav dünaamika ja varjamatu sõidurõõm on Mustangi geenides esimesest, 1964. aastal väljalastud mudelist saadik. Uus jõuallikas, veermik ja täiustatud tehnika võimaldavad uuel Mustangil aga pakkuda enneolematuid sõiduelamusi.

Fordi viieliitrist V8-mootorit on veelgi täiendatud, kunagi varem pole see arendanud nii palju võimsust ega saavutanud nii kõrgeid pöördeid. Tippvõimsust 450 hj ja maksimaalset pöördemomenti 529 Nm aitas muuhulgas saavutada Fordi värskelt juurutatud topelt-sissepritsesüsteem, mis ühendab kõrgsurve-otsepritse ja madalsurve-kaudpritse. See lahendus tõstab momenti madalatel pööretel ning kombineerituna Fordi 10-käigulise automaatkäigukastiga annab keskmiseks kütusekuluks 12,1 l/100 km ja CO2-heitmehulgaks 270 g/km.*

Kõige kütusesäästlikum, 2,3-liitrine EcoBoost-bensiinimootor arendab 290 hj ja 440 Nm ning ühendatuna kuuekäigulise manuaalkäigukastiga kulutab bensiini vaid 9,0 l/00 km ja tekitab CO2-heitmeid 199 g/km. See mootor muudab sõidukogemuse veelgi vahetumaks tänu turbokompressori overboost-funktsioonile – tugeva kiirenduse korral tõstetakse lühiajaliselt mootori võimsust iga järgmise käigu sisselülitamisel.

Mõlemat mootori juurde saab vastavalt soovile tellida 10-käigulise automaat- või 6-käigulise manuaalkäigukasti. Mustangi ultramoodne 10-käiguline automaatkäigukast läbis katsesõitudel üle kuue miljoni kilomeetri ning vähendab kütusekulu tänu väiksemale sisehõõrdumisele. Samuti tagab see käigukast kuuekäigulise automaatkastiga võrreldes parema kiirenduse tänu optimeeritud ja laiema ulatusega ülekandearvudele.

10-käigulise automaatkasti juhtelektroonika võimaldab erinevaid seadistusi, et optimeerida suutlikkust vastavalt valitud sõidurežiimile. Samuti suudab käigukast peaaegu reaalajas kohaneda muutuvate sõiduolukordadega ja valida õige käigu nii mereäärsel maanteel kruisimiseks kui ka dragsterirajal kiirendamiseks. Roolile paigaldatud käiguvahetuslabad annavad juhile täieliku kontrolli olukorra üle.

Ka Fordi kuuekäigulist manuaalkäigukasti on edasi arendatud, et see tuleks toime Mustangi viieliitrise V8 kasvanud võimsusega. Kahekettaline sidur ja kahemassiline hooratas tõstavad vastupidavust ja võimaldavad kiiremaid käiguvahetusi.

Paigaltvõtusüsteem tagab maksimaalse haardumise ja ühtlaselt kiired paigaltstardid. Elektrooniline paigaltvõtupidur (Line Lock), mis ainult esipidureid rakendades võimaldab juhil tagarattad „kaapima“ panna ja paigalseisval auto tagarehve soojendada, kuulub nüüd põhivarustusse nii 5,0-liitrisel kui ka 2,3-liitrisel mootoril ning tagab parima võimaliku kiirenduse paigaltstardil.

Fordi insenerid on optimeerinud ka Mustangi sõidudünaamikat, et pakkuda enneolematult vahetuid sõiduelamusi. Muudetud seadistusega amortisaatorid tõstavad stabiilsust kurvisõidul ning tagavedrustusse lisatud täiendav liigend vähendab kere soovimatut kaldumist kurvides. Jämedamad stabilisaatorivarvad hoiavad samuti kere kaldumist kontrolli all, parandades sellega juhitavust.

Uus, lisavarustusse kuuluv MagneRide-vedrustus reageerib teeolude muutumisele välkkiirelt. Amortisaatori sisemuses oleva magnetvedeliku viskoossust saab elektrooniliselt muuta ning amortisaator muutub sõltuvalt sõiduolukorrast jäigemaks või pehmemeks. Vedrustuse optimaalse töö tagamiseks edastavad andurid infot sõidutingimuste kohta sagedusega tuhat korda sekundis.

Juhi abistamiseks pakutakse nüüd ka kaht uut sõidurežiimi, mis vastavalt sõidutingimustele seadistavad ümber elektroonilist stabiilsuskontrolli, gaasipedaali tundlikkust, automaatkäigukasti käiguvahetusprogrammi, roolisüsteemi ja aktiivklappidega sportsummutit. Režiimide Normal, Sport, Track ja Snow/Wet kõrval on olemas veel:

  • Drag Strip kohandab seadistused paigaltstardist maksimaalse kiirenduse ja parima veerandmiiliaja saavutamiseks spetsiaalsetel dragsteriradadel.
  • My Mode võimaldab juhil omatahtsi muuta suutlikkust, dünaamikat ja mootori häält mõjutavaid seadistusi.

Uus aktiivklappidega sportsummuti tähendab, et esimest korda saab juht oma Mustangi väljalaskeheli intensiivsust muuta vastavalt meeleolule ja sõidutingimustele. Uudset hea naabri režiimi saab programmeerida nii, et naabrite häirimise ärahoidmiseks piirab see automaatselt väljalaskemüra etteantud kellaaegadel, näiteks legendaarse viieliitrise V8 käivitamisel varahommikusel ajal.

Nutikas tehnika lisab turvalisust ja mugavust

Euroopa klientideni jõudvad Mustangid saavad kõikehõlmava valiku juhiabitehnikat, sealhulgas avariiennetusabilise koos jalakäijate tuvastamisega. See süsteem on mõeldud leevendama või mõnedes oludes isegi ära hoidma laupkokkupõrkeid teiste sõidukite ja jalakäijatega.

Samuti saab Mustang esimest korda adaptiivse kiirushoidiku ja pikivahehoiatuse, mis aitavad juhil hoida turvalist pikivahet eesliikuva sõidukiga. Sõidureast väljakaldumise hoiatus annab juhile märku, kui auto hakkab ettekavatsematult oma sõidureast välja vajuma ning reahoidmisabiline on võimeline rooli keerama, et auto oma ritta tagasi tuua. See ultramoodne tehnika andis oma panuse Euro NCAP-i kõrgema hinde saavutamisse.

12-tolline täisdigitaalne seadistatav LCD-näidikuplokk kasutab info esitamiseks erinevate sõidurežiimidega kohandatud kuvasid – samuti nagu supersportautos Ford GT – ning aitab juhil nautida parimaid võimalikke sõidukogemusi. Näidikuploki sisu muutub automaatselt vastavalt sõidurežiimile ning juht saab valida, milliseid näidikuid ja millise värviga talle kuvatakse. Mustang on esimene auto, millel elektroonilise paigaltvõtupiduri (Line Lock) sisselülitamisel kuvatakse näidikuploki ekraanile arvutimängu meenutav animatsioon.

Uus Mustang saab samuti Fordi side- ja meelelahutussüsteemi SYNC 3, mis võimaldab hääljuhtimisega või puutekraanilt hallata autoga paaritatud nutitelefone ning heli-, navigatsiooni- ja kliimaseadme funktsioone. Süsteem ühildub Apple CarPlay ja Android Autoga.