Sihvaka disaini, edumeelsete tehnoloogiate ja maailmaklassi suutlikkusega uus Ford Mustang

Esmakordselt pärast tootmise algust 50 aastat tagasi saabus Ford Mustang nii kupee kui ka kabrioleti kujul 2015. aastal lõpuks ka Euroopa autoturule. Mõlemad uue põlvkonna mudeliversioonid tõotavad maailmatasemel suutlikkust ja erakordseid sõiduelamusi, rõhutades Mustangi kui üleilmse ikooni staatust ning kandes endas selle rikkalikku poolesaja-aastast ajalugu.

Alates esimese mudeli esitlemisest 1964. aastal on müüdud juba üle üheksa miljoni Mustangi. Facebookis üle kogu maailma kõige enam meeldimisi kogunud Mustang on esinenud tuhandeid kordi filmides, televisioonis, muusikaklippides ja videomängudes.

Uue Mustangi väljatöötamisel keskenduti maailmatasemel suutlikkusele, sõidudünaamikale ja igapäevasele praktilisusele ning see varustati paljude eesrindlike juhti abistavate ja sõidumugavust lisavate tehnoloogiatega.

Läbi ja lõhki ehtne Mustang

Ford Mustangi mõlema mudeliversiooni – kupee ja kabrioleti – puhtalt lehelt alustatud kujundus toob hästi esile auto tõelise loomuse. Seejuures on jäetud alles klassikalise Mustangi põhielemendid, mis on tuttavad autofännidele üle kogu Euroopa, sealhulgas näiteks tänapäevase tõlgenduse saanud pikk skulptuurne mootorikate ning autokere lühike tagaosa.

Uuele Ford Mustangile annavad tema kordumatu identiteedi mitmed erilised disainielemendid, sh:

  • madal katusejoon ja autokere lai hoiak;
  • voolujooneline profiil, mille tekitavad järsu kaldega esi- ja tagaklaas;
  • kolmemõõtmelised, kolmest eraldatud segmendist koosnevad tagatuled;
  • ikoonmudelile iseloomulik haikala ilmega autonina koos trapetsikujulise esivõrega tänapäevases võtmes.

Ford Mustangi kabriolettversiooni juhid võivad rõõmu tunda põhivarustusse kuuluva mitmekihilise riidest katuse üle, mis annab autole luksusliku välimuse ning teeb tänu tõhusale isolatsioonile salongi meeldivalt vaikseks. Lisaks saab selle väga kompaktselt kokku voltida, kui tekib soov nautida lahtise katusega sõitu.

Avaras salongis lennundusest inspireeritud juhikohal koondab suur ja selge näidikuplokk kogu vajaliku info otse juhi silme ette. Ergonoomiliselt paigutatud lülitid ja nupud tagavad igakülgse kasutusmugavuse. Tänu auto laiusele ja uuele tagavedrustusele on kasvanud sõitjate õla- ja puusaruum ning suurenenud praktilise kujuga pakiruum, kuhu mahub ära koguni kaks golfikotti.

Ainulaadne Mustangi elamus

See, kuidas Ford Mustang välja näeb, kuidas sõidab ning millist häält seejuures teeb, jätab unustamatu mulje igaühele, kes seda kordki on kogenud. Uus Ford Mustang pakub valikut kahe erakordselt temperamentse jõuallika vahel ning on varustatud uue täiustatud veermikuga, et täita Euroopa autojuhtide kõrgeid ootusi sõidudünaamikale.

Kõrvuti Fordi tunnustatud 5,0‑liitrise V8-mootoriga, mille Euroopa versioon arendab võimsust 418 hj ja saavutab suurimaks pöördemomendiks 524 Nm, on saadaval ka täiesti uus 2,3-liitrine EcoBoost-mootor, mis toob Mustangisse tänapäeva kõige uuemad tehnoloogilised lahendused. See turbolaaduriga jõuallikas tagab esmaklassilise suutlikkuse, tarbides kütust ja tekitades CO2-heitmeid tasemel, mis vastab Euroopa tarbijate nõudmistele.

Mustangi 2,3-liitrises EcoBoost-mootoris on muskelautole omase sooritusvõime tagamiseks kasutusel kütuse otsesissepritse, turbolaadur ning muutuva ajastusega nukkvõllid. Ainulaadne sisselaskekollektor ja turbolaaduri korpus võimaldavad saavutada võimsuse ja pöördemomendi, mida Euroopa autojuhid Mustangilt ootavad – 314 hj ja 434 Nm. Koos valikusse kuuluva automaatkäigukastiga saab auto kaasa roolile paigaldatud käiguvalitsad, mis lasevad juhil soovi korral mugavalt ka ise käike vahetada.

Mustang – auto hingelt rallisõitjatele

Uus Ford Mustang on saanud täiesti uue esi- ja tagavedrustuse. Uus abiraam ees muudab auto esiosa konstruktsiooni jäigemaks, vähendades samal ajal selle massi ja tagades parema kontrolli rataste liikumise üle. See tuleb kasuks nii juhitavusele, roolimisele kui ka sõiduomadustele.

Uus kahe kuulliigendiga MacPhersoni küünalde süsteem võimaldab kasutada ees ka suuremaid ja võimsamaid pidureid. Nii 2,3‑liitrise EcoBoost- kui ka V8-mootoriga Euroopas müüdavad GT Mustangi mudelid on varustatud eriti tõhusate pidurikomplektidega, mis on varjul standardvarustusse kuuluvate 19-tolliste velgede taga.

Auto tagasillas on kasutusel täiesti uus lisatugivardaga sõltumatu tagavedrustus, mille geomeetria, vedrud, amortisaatorid ja puksid on kõik kohandatud ja seadistatud spetsiaalselt Mustangi jaoks. Uus vedrustus sobib suurepäraselt sõiduks Euroopa teedel ning kihutamiseks suurtel kiirustel. Uued alumiiniumist tagumised käänmikud aitavad vähendada vedrustamata massi ning parandavad juhitavust ja sõiduomadusi.

Intelligentne tehnoloogia

Uus Mustang on pilgeni täis edumeelseid tehnoloogiaid, mis varustavad juhti üksikasjaliku infoga, lihtsustavad auto juhtimist ning loovad ühenduse eri seadmete ja eri sidekanalitega.

Kurvilistel maanteedel keerutades või nädalavahetustel oma sõiduoskusi ringrajal lihvides saab juht hetkega rooli tundlikkust, mootori reageerimist, elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemi ja käigukasti seadistusi muuta, vajutades lihtsalt lülitit keskkonsoolis – sõidurežiimi valikusüsteem (Selectable Drive Modes) laseb luua täiusliku Mustangi igaks olukorraks.