Ford S-MAX

Täiesti uus Ford S-MAX põhineb algse sportliku mahtuniversaali kõige ligitõmbavamatel omadustel. Autosse mahub stiilselt reisima tervelt seitse inimest, et nautida dünaamilist sõitu ja kiiret reageerimist, mis on omane pigem väiksemale autole.

  • Uues S-MAXis teeb oma Euroopa debüüdi Fordi isekohanev roolisüsteem.
  • 1,5-liitrine EcoBoost-bensiinimootor ja uuenduskuuri läbinud 2,0-liitrine TDCi-diiselmootor tekitavad vähem CO2-heitmeid ning pakuvad oma klassi parimat sõidudünaamikat.
  • Esmakordselt on saadaval Fordi dünaamilised LED-esituled koos mittepimestavate kaugtuledega; omas segmendis esimesena on saadaval kokkupõrke ennetussüsteem (Pre-Collision Assist).
  • Uues S-MAXis on tervelt 32 erinevat istmete ja pagasiruumi kombineerimisvõimalust ning selles suurusklassis esmakordselt on teine ja kolmas istmerida varustatud Easy-Fold-süsteemiga.
  • Voolujoonelist ja sportlikku välimust täiendab uuendatud dünaamiline interjöör, kuhu kuuluvad omas segmendis esimesena Fordi muudetava reljeefpinnaga esiistmed ning eraldi kliimaseade tagaistmetel sõitjatele.
  • Mitmekülgse mugavusvarustuse hulka kuuluvad hääljuhtimisega multimeedia- ja sidesüsteem SYNC 2, iseavanev tagaluuk ning klassi parimad pagasi hoiuvõimalused.

Mängureegleid muutev disain

Fordi disainerite meeskond võttis aluseks algse S‑MAXi värske ja eksimatult äratuntava välimuse ning andis sellele veel dünaamilisema ja luksuslikuma ilme.

Voolujoonelises kujunduses on graafilisi disainielemente kasutatud mõõdukalt, et vältida nn visuaalset müra. Eesmist piilarit on nihutatud tahapoole ning tänu sellele pääsevad pikenenud kapoti reljeefsed vormid paremini esile, andes autole premium-klassile omasema ilme. Veidi ülespoole kergitatud trapetsikujuline kroomdekooriga esivõre ja sihvaka kujuga esituled jätavad autost kõrgtehnoloogilise mulje.

S-MAXi karismaatiline siluett ja mudelile iseloomulik piklik aknajoon teevad auto nüüd veel ihaldusväärsemaks. S-MAXi eritunnuseks olevad LED-päevatuled ja stiilsed LED-tagatuled, mis on omavahel ühendatud satiinpinnalise mati kroomribaga, muudavad sõiduki visuaalselt laiemaks. Tagumise kaitseraua all on väljalasketorud teineteisest eraldatud difuusoriga, mis muudab auto modernsemaks ja sportlikumaks.

Seespool annab salongile väljapeetult dünaamilise ilme kaunilt vormitud keskkonsool, mis otsekui voolab armatuurlaualt alla. Pilgu tõmbavad endale alumiiniumiläikelised dekoordetailid armatuurlaual ja kindalaeka kohal ning staadionistiilis teise ja kolmada istmerea istmed. Siseruum on erakordselt avar ja õhuline tänu täispikale klaasist panoraamkatusele ning nutikale õhemate seljatugedega istmedisainile, mis jätab rohkem ruumi istujate jalgadele.

Mugav istuda igal istmel

Uus S-MAX on saadaval viie- ja seitsmekohalisena ning see on tehtud sõitjate jaoks väga mugavaks ja praktiliseks. Tänu Easy-Fold-süsteemile saab teise ja kolmanda istmerea istmeid ükshaaval kokku klappida vaid ühe lihtsa nupuvajutusega. Ligipääsu kolmandale istmereale teeb eriti mugavaks ühe käeliigutusega kasutatav teise istmerea Easy-Entry-funktsioon.

Sobivaima temperatuuri saavutamine käib nüüd kiiremini tänu täiustatud kütte- ja ventilatsioonisüsteemile, mis tegi oma Euroopa debüüdi täiesti uues Ford Mondeos. See kliimaseade suudab saavutada madalamaid temperatuure, selle õhuvool on tugevam ning samas on see ka vaiksem kui senine süsteem. Mõistes, et ka S‑MAXi tagaistmetel soovitakse nautida samu mugavusi kui esiistmetel, hoolitses Ford selle eest, et ka tagaistujatel oleks olemas oma kliimaseade, mille juhtpaneelilt vastavalt soovile eri seadistusi muuta.

Täiendavad heli summutavad materjalid, täiustatud uksetihendid ning katuses kasutatav magnetil põhinev summutustehnoloogia, mis neutraliseerib lae vibratsiooni, teevad salongi endisest vaiksemaks. Esimesena omas segmendis kuuluvad S-MAXi varustusse Fordi muudetava reljeefpinnaga esiistmed, millel on olemas soojendus-, jahutus- ja ainulaadne Active Motion-massaažifunktsioon.

Esiistmete peatugede asendit saab reguleerida üles-alla ning ette-taha. Ideaalse juhtimisasendi leidmiseks saab rooli kallet ja sügavust muuta selles segmendis esmakordselt elektriliselt ning tänu juhiistme asendimälu funktsioonile saavad erinevad juhid istme kiiresti endale sobivaimasse asendisse sättida. Lisaks on S-MAX esmakordselt saadaval ka koos roolisoojendusega.

Tagaistmete täiustatud kuju toetab istujaid kindlamalt ning teeb sõidu mugavamaks ka auto tagaosas. Uue S-MAXi siseruum pakub reisijatele asjade mahutamiseks oma klassi parimaid lahendusi. Arvukate panipaikade hulka kuulub näiteks uus kaanega hoiulaegas armatuurlaua peal, kaasaskantavate seadmete hoiukoht keskkonsoolis ning varjatud põrandaalune panipaik kolmanda istmerea taga.

Tehnoloogia kui kuues meel

Uus S-MAX kasutab kaamerat, radarit ja ultraheliseadmeid, et varustada vajaliku infoga rohkem kui 16 eesrindlikku tehnoloogiat, mis aitavad juhil paremini ja ohutumalt sõita. Järgnevalt on neist loetletud mõned:

  • Kokkupõrke ennetussüsteem (Pre-Collision Assist) rakendab pidurid tööle, kui tekib reaalne oht kokkupõrkeks teise sõidukiga – esmalt kostab hoiatussignaal ning seejärel ilmub esiklaasile hoiatusnäit. Süsteem töötab alates kiirusest 8 km/h kuni auto maksimumkiiruseni.
  • Isekohanev LED-esitulede tehnoloogia põhineb Fordi sõidusuunda järgival esitulede süsteemil, mis muudab vastavalt sõiduoludele automaatselt esitulede valgusvihu kaldenurka.
  • Mittepimestavate kaugtulede tehnoloogia tuvastab kõik auto ees olevad sõidukid – nii samas suunas liikuvad kui ka vastutulevad – ning vähendab siis isekohanevate LED-esitulede valgust selles valgusvihu osas, mis võib teisi juhte pimestada, säilitades valgusvihu ülejäänud osades maksimaalse valgustugevuse.

Uue S-MAXi anduritehnoloogiad lihtsustavad ka parkimist:

  • Uudne iseparkimissüsteem (Perpendicular Parking) suudab tuvastada ja tagurdada auto sõidusuunaga risti paiknevale parkimiskohale kõrvuti teiste autodega, keerates juhi eest ise rooli. Süsteem sarnaneb aktiivsele parkimisabi süsteemile, mis aitab parkida teega paralleelsele parkimiskohale.
  • Parkimiskohalt väljumise abisüsteem (Park-Out Assist) aitab autojuhil teega paralleelselt parkimiskohalt välja sõita: süsteem roolib autot ise, juhi ülesandeks on vaid gaasi- ja piduripedaali vajutada.
  • Külgparkimisabi süsteem (Side Parking Aid) hoiatab juhti helisignaalide ja kaugust näitavate ekraanisümbolitega ümber auto asuvate takistuste eest.
  • Küljehäire süsteem (Cross Traffic Alert) hoiatab autojuhti parkimiskohalt välja tagurdamisel sõidukite eest, mis võivad kohe-kohe auto tagant läbi sõita.

Uue S-MAXi ülejäänud juhiabisüsteemide hulka kuuluvad veel pimeala teavitussüsteem (Blind Spot Information System), liiklusmärkide tuvastussüsteem (Traffic Sign Recognition), sõidureast väljumise hoiatussüsteem (Lane Keeping Alert), sõidureas püsimise abisüsteem ja juhi virgutusfunktsioon (Driver Alert).

Uudisena nii S-MAXi kui kogu selle segmendi jaoks saab auto kaasa uudse mitmeosalise vaatega kaameratehnoloogia (Front Split View Camera), mis aitab paremini hakkama saada piiratud nähtavusega ristmikel ja parkimiskohtades, näidates autoninale paigaldatud kaamerasüsteemi abil 180-kraadist vaadet kõigest, mis on auto ees. Isekohanduv kiirushoidik kasutab oma töös ette suunatud radarit ning võimaldab S-MAXi juhil säilitada eesliikuva sõidukiga enda poolt kindlaks määratud pikivahet.

Uus intelligentne kiiruspiirik (Intelligent Speed Assist) on edasiarendus senisest kiiruspiirikust, mis võimaldab juhil määrata kindlaks piirkiiruse, mida ta ei soovi ületada. Uus süsteem erineb selle poolest, et see muudab kindlaks määratud piirkiirust automaatselt vastavalt liiklusmärkide tuvastussüsteemilt ja navigatsioonisüsteemilt saadud andmetele.

Eesrindlikud veermiku tehnoloogiad

Uues S-MAXis teeb oma Euroopa debüüdi Fordi uus ja eriti täpne isekohanev roolisüsteem (Adaptive Front Steering), mis teeb eriti nauditavaks sõitmise kurvilistel teedel. Süsteem optimeerib reageerimist roolikeeramisele, muutes vastavalt sõidukiirusele pidevalt rooli ja rataste vahelist ülekandesuhet. Väiksematel kiirustel, näiteks parkimisel või kitsastel vanalinnatänavatel liikudes, teeb uus süsteem auto paremini manööverdatavaks ja pöörded lihtsamaks. Suurematel kiirustel paneb see S‑MAXi reageerima juhi tegevusele sujuvamalt ja täpsemalt.

Fordi uus Integral Link-tagavedrustus parandab veelgi automargi legendaarset sõidudünaamikat tänu oma konstruktsioonile, milles on kasutatud kergemaid alumiiniumkomponente. Kõik see kokku mõjub ülihästi auto reageerimisvõimele, juhitavusele ja sõidumugavusele – seda eriti tagaistmetel.

Sõiduomadusi parandavad veel teisedki tehnoloogiad, sh: Fordi intelligentne nelikveosüsteem, mis tagab suurepärase teelpüsivuse ja haardumise – S-MAXi jaoks saadaval esmakordselt; roolimishäirete kompenseerimismehhanism (Torque Steer Compensation) ja aktiivne värinaneutralisaator (Active Nibble Compensation), mis hoiavad ära rooli soovimatu iseenesliku liikumise, tee ebatasasustest põhjustatud tagasilöögid ja vibratsiooni.

Vähem heitmeid, suurem võimsus

Sõit uue S-MAXiga on vaikne ja kerge tänu hästi reageerivatele ja säästlikele uutele diisel- ja EcoBoost-bensiinimootoritele.

Diiselmootorite CO2-heitmete kogus väheneb eeldatavalt umbes 7 protsenti, kasutades erinevaid valikusse kuuluvaid mootori-käigukasti kombinatsioone: 2,0-liitrine 120 hj TDCi-mootor koos kuuekäigulise käsikäigukastiga või uuendatud 2,0-liitrised 150 hj ja 180 hj TDCi-mootorid koos käsikäigukasti või topeltsiduriga Powershift-automaatkäigukastiga. Aktiivne termoregulatsiooni juhtsüsteem lühendab mootori soojenemisaega – tänu sellele saavutab mootor maksimumjõudluse kiiremini ja tekitab vähem CO2-heitmeid.

Bensiinimootorite eelistajate jaoks on valikus Fordi uus kütusesäästlik 1,5-liitrine 160 hj EcoBoost koos käsikäigukastiga ning 2,0-liitrine 240 hj EcoBoost koos automaatkäigukastiga.

S-MAXi CO2-heitmeid ja kütusekulu aitavad vähendada ka Auto-Start-Stop- ja intelligentne regeneratiivlaadimise süsteem. Kerealune aerodünaamiline põhjakaitse ja radiaatori aktiivvõre tehnoloogia, mille testimisele ja täiustamisele kulutati tervelt 400 tundi tuuletunnelis, vähendavad auto õhutakistust.

Varustus, mis teeb elu lihtsamaks

Lisaks traditsioonilisele näidikuplokile on valikvarustusena saadaval juhi poole suunatud 10-tolline digitaalekraan animeeritud analoognäidikute stiilis spidomeetri ja tahhomeetriga. Kasutajad saavad ekraaniseadistusi ja 3D-graafikat vastavalt enda eelistustele muuta, et interaktiivsete funktsioonide kasutamine käiks igaühele käepärasemalt.

8-tolline suure eraldusvõimega puuteekraan keskkonsoolis laseb juhil kasutada Fordi side- ja meelelahutussüstemi SYNC 2, mille hääljuhtimisfunktsioon võimaldab telefoni, helisüsteemi, kliimaseadet ja navigatsioonisüsteemi kasutada lihtsate häälkäsklustega.

Esmakordselt on S-MAX saadaval koos iseavaneva tagaluugiga (Hands-Free Liftgate), mille saab avada või sulgeda ühe jalaviibutusega kaitseraua all. Alates eelmisest aastast, kui Ford Kuga esimesena Euroopas seda tehnoloogiat pakkuma hakkas, langetasid pooled uue Kuga ostjatest valiku iseavaneva tagaluugi kasuks.