Jõuline uus Ford Ranger

Fordi sihikindel ja intelligentne uus Ford Ranger tegi oma Euroopa debüüdi 2015. aasta Frankfurdi autonäitusel, astudes rahva ette oma jõulise uue disaini, tipptasemel tehnoloogiate ja vähenenud kütusekuluga. Uus mudel saabub müügisaalidesse 2016. aasta jooksul.

Täiustatud diiselmootorid on erakordselt säästlikud

Tänu endisest tõhusamatele jõuallikatele – mille efektiivsust aitavad tõsta uued peaülekande suhted ning elektriline roolivõimendi – paistab uus Ranger silma erakordse säästlikkusega, kulutades eelkäijaga võrreldes kuni 17% vähem kütust.

Täiustatud diiselmootorite valikusse kuuluvad 130- ja 160-hobujõulised versioonid Fordi uusimast 2,2-liitrisest TDCi-mootorist, mis annavad juhi käsutusse rohkem võimsust kui eelmise mudeli 125- ja 150-hobujõulised jõuallikad. Mootorivaliku tipus troonib võimas 200-hobujõuline 3,2-liitrine viiesilindriline TDCi-mootor. Saadaval on nii kuuekäiguline käsi- kui ka automaatkäigukast.

Kõik uue Rangeri versioonid on endisest tuntavalt säästlikumad. Eriti suurepäraste näitajatega paistab silma 160 hj mudel, mis kulutab kütust vaid 6,5 l/100 km ning tekitab CO2-heitmeid 171 g/km – võrreldes eelkäija vastavate näitajatega 7,8 l/100 km ja 206 g/km on vähenemine märgatav ja mõju rahakotile väga positiivne.

Ford Ranger on jäänud üheks kõige võimekamaks kastiautoks omas klassis. See pääseb läbi kuni 80 cm sügavusest veest, kuuludes selle omaduse poolest oma klassi tippu. Kui lisada veel 230 mm kliirens, on selge, et see sõiduvahend on loodud vaevatult hakkama saama kõige raskemates maastikuoludes. Tänu 28-kraadisele pealesõidunurgale ja 25-kraadisele eemaldumisnurgale saavad juhid end uues Rangeris kindlalt tunda ka järskude takistuste ületamisel.

Nelikveolise mudeli tugev, elektrooniliselt juhitav jaotuskast laseb juhil sõidu ajal üle minna kaherattaveolt kiirele nelikveole, kasutades keskkonsoolis asuvat lülitusnuppu. Piisava pöördemomendi tagamiseks väikestel kiirustel ning pidurdusjõu lisamiseks laskumistel saab autojuht sisse lülitada aeglustuskäigu, et sõit kulgeks sujuvalt ka raskesti läbitaval maastikul. Haardumist aitab keerukates sõiduoludes parandada ka elektrooniliselt lukustatav tagadiferentsiaal. Lisaks suurepärastele maastikusõiduvõimetele suudab Ranger vedada järel kuni 3500 kg raskust haagist ning võib uhkust tunda ka erakordse kandevõime üle.

Eesrindlikud ühendusvõimalused ja juhiabitehnoloogiad

Uus Ranger saab kaasa rohkelt tipptasemel tehnoloogiat, mis aitab juhil välismaailmaga ühendust pidada ja muretumalt autot juhtida. Uue mudeli varustusse kuulub mh Fordi hääljuhtimisega sidesüsteem SYNC 2, mille 8-tollise puutetundliku ekraani nurkades kasutatavad uudsed värvikoodid lihtsustavad menüüdes navigeerimist.

Pingevabama ja mugavama sõidu eest hoolitseb suur hulk juhiabisüsteeme, sh sõidureast väljumise hoiatussüsteem ja sõidureas püsimise abisüsteem, isekohanduv kiirushoidik koos pikivahe hoiatussüsteemiga, eesmiste ja tagumiste anduritega parkimisabi süsteem, tahavaatekaamera ning standardvarustusse kuuluv elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ESC) koos ümberpaiskumise vältimissüsteemi ja järelhaagise stabiliseerimisabiga.

Nutikate tehnoloogiate hulka kuuluvad veel:

  • nõlvaltstardiabi, mis lihtsustab paigaltvõttu kallakul, laskmata autol allapoole veereda – nii edasi- kui ka tagasikäigu kasutamisel;
  • mägipidur, mis aitab säilitada ühtlast kiirust järskudest nõlvadest laskumisel, kasutades selleks veojõu kontrollsüsteemi abi;
  • isekohanev koormustundlik stabiilsuskontrolli süsteem, mis reguleerib ESC-süsteemi tööd vastavalt autoga veetava koorma raskusele;
  • hädapidurivõimendi, mis tõstab pidurdusjõu suurendamiseks rõhku pidurisüsteemis, kui juht avariiolukorras järsult piduripedaali vajutab.

“Inimestele, kes soovivad osta endale kastiautot, mis oleks sama seiklushimuline kui nad ise, on uus Ranger Wildtrak just see, mida nad otsivad,” ütles de Waard. “See on kõige vastupidavam, targem ja julgem Wildtrak, mille me üldse kunagi oleme valmistanud.”

Wildtrak – Ranger oma kõige täiuslikumal kujul

Wildtraki kui kõige täiuslikuma Rangeri staatust näitab erilist sulametalli värvi tumehall trapetsikujuline esivõre koos selgelt eristuvate ninasõõrmetega selle välisservades. Jõulise ja sportliku ilme rõhutamiseks on sama aktsentvärvi kasutatud ka küljepeeglitel, ukselinkidel, poritiibade õhuavadel, veokasti servadel ja tagatuledel.

Uue Wildtraki eksklusiivsete disainielementide hulka kuuluvad veel ristkülikukujulised udutuled, ainulaadne sportlik kaar veokastil kabiini taga, pilkupüüdev Wildtraki graafika ning peenlihvitud 18-tollised valuveljed, väljendades üheskoos auto kartmatut loomust ja tõelist seiklusjanu. Ka Wildtraki eritunnuseks olev kerevärv – uus oranž metallikvärv Pride Orange – on valitud nii, et see aitaks teiste seast kohe silma paista.

Seespool on aktsentvärvina kasutatud samuti oranži, mis lisab muljetavaldavalt moodsale ja sõiduautolikule salongile särtsakust ja sportlikkust. Selgelt eristuv horisontaalriba, mis saab alguse juhiukselt ja jookseb üle armatuurlaua kuni kaassõitja ukseni välja, rõhutab kabiini laiust ning selles on koha leidnud kahe värviekraaniga näidikuplokk ja kaheksatolline puuteekraan. Pehmepinnaline kate armatuurlaua peal koos oranžide kontrastõmblustega ning erilise tooniga kroomitud raamid ümber ventilatsiooniavade loovad kokpitis tõelise premium-klassi atmosfääri.

Ka istmed, sh kaheksas suunas elektriliselt reguleeritav juhiiste, on uues Wildtrakis täiesti ainulaadsed – julgete graafiliste elementide ja oranžide dekoratiivõmblustega, peegeldades visadust, vastupidavust ja sportlikkust.