Jõuline uus Ford Ranger

Fordi sihikindel ja intelligentne uus Ford Ranger tegi oma Euroopa debüüdi 2015. aasta Frankfurdi autonäitusel, astudes rahva ette oma jõulise uue disaini, tipptasemel tehnoloogiate ja vähenenud kütusekuluga. Uus mudel saabub müügisaalidesse 2016. aasta jooksul.

Täiustatud diiselmootorid on erakordselt säästlikud

Tänu endisest tõhusamatele jõuallikatele – mille efektiivsust aitavad tõsta uued peaülekande suhted ning elektriline roolivõimendi – paistab uus Ranger silma erakordse säästlikkusega, kulutades eelkäijaga võrreldes kuni 17% vähem kütust.

Täiustatud diiselmootorite valikusse kuuluvad 130- ja 160-hobujõulised versioonid Fordi uusimast 2,2-liitrisest TDCi-mootorist, mis annavad juhi käsutusse rohkem võimsust kui eelmise mudeli 125- ja 150-hobujõulised jõuallikad. Mootorivaliku tipus troonib võimas 200-hobujõuline 3,2-liitrine viiesilindriline TDCi-mootor. Saadaval on nii kuuekäiguline käsi- kui ka automaatkäigukast.

Kõik uue Rangeri versioonid on endisest tuntavalt säästlikumad. Eriti suurepäraste näitajatega paistab silma 160 hj mudel, mis kulutab kütust vaid 6,5 l/100 km ning tekitab CO2-heitmeid 171 g/km – võrreldes eelkäija vastavate näitajatega 7,8 l/100 km ja 206 g/km on vähenemine märgatav ja mõju rahakotile väga positiivne.

Ford Ranger on jäänud üheks kõige võimekamaks kastiautoks omas klassis. See pääseb läbi kuni 80 cm sügavusest veest, kuuludes selle omaduse poolest oma klassi tippu. Kui lisada veel 230 mm kliirens, on selge, et see sõiduvahend on loodud vaevatult hakkama saama kõige raskemates maastikuoludes. Tänu 28-kraadisele pealesõidunurgale ja 25-kraadisele eemaldumisnurgale saavad juhid end uues Rangeris kindlalt tunda ka järskude takistuste ületamisel.

Nelikveolise mudeli tugev, elektrooniliselt juhitav jaotuskast laseb juhil sõidu ajal üle minna kaherattaveolt kiirele nelikveole, kasutades keskkonsoolis asuvat lülitusnuppu. Piisava pöördemomendi tagamiseks väikestel kiirustel ning pidurdusjõu lisamiseks laskumistel saab autojuht sisse lülitada aeglustuskäigu, et sõit kulgeks sujuvalt ka raskesti läbitaval maastikul. Haardumist aitab keerukates sõiduoludes parandada ka elektrooniliselt lukustatav tagadiferentsiaal. Lisaks suurepärastele maastikusõiduvõimetele suudab Ranger vedada järel kuni 3500 kg raskust haagist ning võib uhkust tunda ka erakordse kandevõime üle.

Eesrindlikud ühendusvõimalused ja juhiabitehnoloogiad

Uus Ranger saab kaasa rohkelt tipptasemel tehnoloogiat, mis aitab juhil välismaailmaga ühendust pidada ja muretumalt autot juhtida. Uue mudeli varustusse kuulub mh Fordi hääljuhtimisega sidesüsteem SYNC 2, mille 8-tollise puutetundliku ekraani nurkades kasutatavad uudsed värvikoodid lihtsustavad menüüdes navigeerimist.

Pingevabama ja mugavama sõidu eest hoolitseb suur hulk juhiabisüsteeme, sh sõidureast väljumise hoiatussüsteem ja sõidureas püsimise abisüsteem, isekohanduv kiirushoidik koos pikivahe hoiatussüsteemiga, eesmiste ja tagumiste anduritega parkimisabi süsteem, tahavaatekaamera ning standardvarustusse kuuluv elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ESC) koos ümberpaiskumise vältimissüsteemi ja järelhaagise stabiliseerimisabiga.

Nutikate tehnoloogiate hulka kuuluvad veel:

  • nõlvaltstardiabi, mis lihtsustab paigaltvõttu kallakul, laskmata autol allapoole veereda – nii edasi- kui ka tagasikäigu kasutamisel;
  • mägipidur, mis aitab säilitada ühtlast kiirust järskudest nõlvadest laskumisel, kasutades selleks veojõu kontrollsüsteemi abi;
  • isekohanev koormustundlik stabiilsuskontrolli süsteem, mis reguleerib ESC-süsteemi tööd vastavalt autoga veetava koorma raskusele;
  • hädapidurivõimendi, mis tõstab pidurdusjõu suurendamiseks rõhku pidurisüsteemis, kui juht avariiolukorras järsult piduripedaali vajutab.

“Inimestele, kes soovivad osta endale kastiautot, mis oleks sama seiklushimuline kui nad ise, on uus Ranger Wildtrak just see, mida nad otsivad,” ütles de Waard. “See on kõige vastupidavam, targem ja julgem Wildtrak, mille me üldse kunagi oleme valmistanud.”

Wildtrak – Ranger oma kõige täiuslikumal kujul

Wildtraki kui kõige täiuslikuma Rangeri staatust näitab erilist sulametalli värvi tumehall trapetsikujuline esivõre koos selgelt eristuvate ninasõõrmetega selle välisservades. Jõulise ja sportliku ilme rõhutamiseks on sama aktsentvärvi kasutatud ka küljepeeglitel, ukselinkidel, poritiibade õhuavadel, veokasti servadel ja tagatuledel.

Uue Wildtraki eksklusiivsete disainielementide hulka kuuluvad veel ristkülikukujulised udutuled, ainulaadne sportlik kaar veokastil kabiini taga, pilkupüüdev Wildtraki graafika ning peenlihvitud 18-tollised valuveljed, väljendades üheskoos auto kartmatut loomust ja tõelist seiklusjanu. Ka Wildtraki eritunnuseks olev kerevärv – uus oranž metallikvärv Pride Orange – on valitud nii, et see aitaks teiste seast kohe silma paista.

Seespool on aktsentvärvina kasutatud samuti oranži, mis lisab muljetavaldavalt moodsale ja sõiduautolikule salongile särtsakust ja sportlikkust. Selgelt eristuv horisontaalriba, mis saab alguse juhiukselt ja jookseb üle armatuurlaua kuni kaassõitja ukseni välja, rõhutab kabiini laiust ning selles on koha leidnud kahe värviekraaniga näidikuplokk ja kaheksatolline puuteekraan. Pehmepinnaline kate armatuurlaua peal koos oranžide kontrastõmblustega ning erilise tooniga kroomitud raamid ümber ventilatsiooniavade loovad kokpitis tõelise premium-klassi atmosfääri.

Ka istmed, sh kaheksas suunas elektriliselt reguleeritav juhiiste, on uues Wildtrakis täiesti ainulaadsed – julgete graafiliste elementide ja oranžide dekoratiivõmblustega, peegeldades visadust, vastupidavust ja sportlikkust.

Sama sitke, ent veelgi targem kui enne

Ford Ranger on olnud pikka aega üks kõige töökamaid ja vastupidavamaid kastiautosid omas klassis.

Nüüd, kui Rangeri jaoks on saadaval veelgi pikem loetelu uusi intelligentseid tehnoloogiaid, on see ka üks targemaid.

Tehnoloogia, mille juhtimiseks läheb vaja vaid Teie häält

Tehnoloogia, mille juhtimiseks läheb vaja vaid Teie häält

Fordi sidesüsteem SYNC 2 laseb Teil oma muusika mängima panna ning telefoni, navi- ja kliimaseadet kasutada lihtsate häälkäsklustega või 8-tollise puutetundliku värviekraani vahendusel.

Ja piisab Teil vaid öelda, et kõht on tühi – “I’m hungry” –, kui juba näitabki süsteem Teile kohalike restoranide nimekirja või pakub sobiva söögikoha valimiseks ja kohtade broneerimiseks ligipääsu Michelini teatmikule.

Wifi levialas on USB-modemi abil olemas ligipääs ka internetile. Lisaks aitab Fordi hädaabifunktsioon avarii korral automaatselt kohalikku häirekeskusse helistada.

Kiirushoidik, mis hoiab automaatselt pikivahet

Kiirushoidik, mis hoiab automaatselt pikivahet

Isekohanduv kiirushoidik laseb Teil valida sõitmiseks soovitud püsikiiruse ja hoiab seda siis automaatselt ise.

Kui süsteemi radarandur tuvastab ees teise sõiduki, vähendab kiirushoidik sõidukiirust just nii palju, et Teie poolt kindlaks määratud pikivahe säiliks. Niipea, kui tee Teie ees on taas vaba, kiirendab süsteem uuesti valitud püsikiiruseni.

Pikivahe hoiatussüsteem vaatab alati ette

Pikivahe hoiatussüsteem vaatab alati ette

See süsteem aitab vältida võimalikke liiklusõnnetusi, hoiatades Teid juhul, kui on tuvastanud kokkupõrkeohu ees sõitva autoga.* Uue Rangeri esiotsal asuv radar teeb kindlaks samas suunas, ent aeglasemalt liikuvad sõidukid ning annab nähtava ja kuuldava hoiatusega märku, kui hakkate neile liiga kiiresti lähenema. Kui Te hoiatusele ei reageeri ja jätkate lähenemist teisele sõidukile, tõstab uus Ranger rõhku pidurisüsteemis ja suurendab hädapidurivõimendi tundlikkust. Nii rakenduvad pidurid isegi kerge vajutuse korral automaatselt tugevama jõuga tööle, aidates auto kiiremini peatada.

* See süsteem on vaid üks autojuhti toetav abisüsteem. See ei asenda juhi tähelepanu- ja otsustusvõimet ega piduripedaali vajutamise vajadust. See süsteem EI pidurda automaatselt. Kui piduripedaali pidurdamiseks ei vajutata, võib toimuda kokkupõrge.

{pealkiri}

Vastavalt teeoludele ümberlülitatav nelikvedu

Valige kaherattavedu (2H) tavaliseks sõitmiseks, kiire nelikvedu (4H) sõiduks halval teekattel ja maastikuteedel ning aeglane nelikvedu (4L) liikumiseks eriti rasketes maastikuoludes.

Kasutades elektroonilise ümberlülituse võimalust, saate üle minna kaherattaveolt kiirele nelikveole ja vastupidi ka otse sõidu ajal.

{pealkiri}

Eesrindlik juhiabisüsteem aitab Teil oma sõidureas püsida

Kui Teie auto hakkab kogemata oma sõidureast välja kalduma, märkab sõidurea hoidja seda kohe, kasutades spetsiaalset ette suunatud kaamerat. Seejärel paneb sõidureast väljumise hoiatussüsteem Teie hoiatamiseks rooli kergelt vibreerima ja näitab ekraanil asjakohast teadet. Kui Te seejärel ei reageeri või olete liiga aeglane, aitab sõidureas püsimise abisüsteem Teil rooli keerata, et auto turvaliselt tagasi oma sõiduritta juhtida. Kuna see tehnoloogia on ette nähtud kasutamiseks mitmerealistel maanteedel (nt kiirteedel), siis lülitub see kiirustel alla 65 km/h automaatselt välja. Soovi korral saab süsteemi välja lülitada ka käsitsi.

{pealkiri}

Automaatlülitusega kaugtuled – parem nähtavus teisi juhte pimestamata

Kui sõidate pimedas, on automaatlülitusega kaugtuled Teile väga kasulikuks abimeheks. Tuvastades Teie ees teise sõiduki – pole vahet, kas see läheneb vastassuunast või liigub Teiega samas suunas – lülitab süsteem esituled ajutiselt ümber lähituledele, et teisi juhte mitte pimestada. Seejärel lülitab see esituled automaatselt tagasi kaugtuledele, tagades parima nähtavuse. Automaatlülitusega kaugtuled on saadaval valikvarustusena koos sõidurea hoidjaga.

{pealkiri}

Juhi virgutussüsteem annab märku, kui käes on puhkepausi aeg

Juhi virgutussüsteem jälgib pidevalt Teie käitumist autoroolis ning tuvastab Teie olekus igasugused muutused, mille põhjuseks võib olla liigne väsimus. Kui süsteem märkab, et hakkate valvsust kaotama, ilmub ekraanile hoiatav näit, mis soovitab Teil puhkepausi pidada.

Rohkelt jõudu tänu edumeelsetele mootoritehnoloogiatele

Mootorid, mis on projekteeritud ja konstrueeritud koostööks auto ümberlülitatava nelikveosüsteemiga, pakuvad suurepärast suutlikkust, olles ühtaegu säästlikud ja võimsad.

Võimsamad ja ökonoomsemad diiselmootorid

Võimsamad ja ökonoomsemad diiselmootorid

2,2-liitrine TDCi Duratorq-diiselmootor, mis on oma suutlikkust, tugevust ja töökindlust juba varem praktikas tõestanud, on pärast täiustamist veelgi võimsam ja säästlikum kui enne.

2,2-liitrine TDCi Duratorq arendab võimsust tervelt 160 hj ning saavutab suurimaks pöördemomendiks 385 Nm. Jõuallikas on saadaval koos 6-käigulise käsi- või automaatkäigukastiga (ainult valitud mudelid).

Vajate veel rohkem jõudu? Siis valige 3,2-liitrine TDCi Duratorq-diiselmootor, mis annab oma 470 Nm pöördemomendiga Teie käsutusse lausa 200 hobujõudu.

Kõik mootorid on väga ökonoomsed ning tekitavad vähe CO2-heitmeid – kütusekulu algab kõigest 6,5 liitrist 100 km kohta ning CO2-heitmete kogus 171 grammist kilomeetri kohta (160 hj nelikveoline mudel koos 6-käigulise käsikäigukasti ja 3,15 peaülekandega).

Käsi- või automaatkäigukast

Käsi- või automaatkäigukast

Valikus on kaks erinevat käigukasti: 6-käiguline käsikäigukast, mis tagab eriti täpse käiguvahetuse, ning hoolikalt häälestatud käiguvahetuspunktidega sujuvalt töötav 6-käiguline automaatkäigukast.

{pealkiri}

Väiksem kütusekulu Auto-Start-Stop-süsteemiga

Kui olete peatunud näiteks valgusfoori ees või seisate liiklusummikus, oskab see tehnoloogia mootori automaatselt välja lülitada, jätkates sellegipoolest kõikide vajalike süsteemide varustamist toitevooluga. Kui olete taas liikumiseks valmis, vajutage lihtsalt siduripedaali ja pange esimene käik sisse ning mootor hakkab automaatselt uuesti tööle. Sel moel aitab Auto-Start-Stop-süsteem linnaliikluses märgatavalt kütust kokku hoida.

{pealkiri}

Veelgi suurem valik

Inimeste ja ettevõtete vajadused on erinevad. Seepärast pakub Ranger nüüd esmakordselt 2,2-liitrise 160 hj Duratorq TDCi-mootori ja käsikäigukastiga nelikveolise mudeli jaoks valikuvõimalust erineva suhtega peaülekannete vahel. See laseb Teil valida, kumb seada esikohale – kas väiksem kütusekulu (standardne peaülekanne) või suurem veojõud (valikvarustusena pakutav peaülekanne).

Muljet avaldav veovõime

Muljet avaldav veovõime

Kuni 1403 kg* kandevõimega Ranger suudab enda järel vedada kuni 3500 kg** raskust haagist. Tänu sellele saate vastu võtta ka kõige keerukamad ja raskemad ülesanded ning vedada kastis või auto järel suuri ja kogukaid koormaid.

* Kandevõime sõltub valitud mudeliversioonist ja müügipiirkonnast.
** 160 hj/200 hj, nelikvedu, piduritega haagis

Sõidab otse läbi vee

Sõidab otse läbi vee

Uus Ranger läheb kartmatult sinna, kuhu sõitmiseks jätkub julgust vaid vähestel sõidukitel. Suutes läbida kuni 800 mm* sügavusi veetakistusi, ei jää Ranger hätta ei kuival ega vesisel pinnasel.

* Säilitades ühtlast kiirust mitte üle 6,5 km/h.

Nutikad süsteemid ja funktsioonid aitavad Teid... ning teevad elu lihtsamaks

Süsteemid, mis aitavad mugavamalt parkida ja tagurdada, annavad vajalikku teavet, aitavad Teil sihtkohta jõuda ning hoiavad Teid soojas…

Uues Rangeris on igal edumeelsel tehnoloogial praktiline otstarve.

SYNC 2

SYNC 2

Fordi SYNC 2-süsteem laseb Teil väga lihtsalt kõiki põhifunktsioone kasutada: kuulata muusikat, helistada, kasutada navi- ja kliimaseadet. Kõik see käib mugavalt häälkäskluste abil või 8-tollise puutetundliku värviekraani vahendusel. Kuulake meelelahutuseks raadiot, CD-mängijat, USB-pesaga ühendatud seadmeid või striimige muusikat otse oma kaasaskantavatest seadmetest Bluetooth-ühenduse kaudu.

Tagurdamine on lihtne, sest näete selja taha

Tagurdamine on lihtne, sest näete selja taha

Tänavapostid, teepiirded, madalad müürid… Tahavaatekaamera hakkab automaatselt tööle kohe, kui panete sisse tagasikäigu, ning näitab Teile armatuurlaua keskele paigaldatud 8-tollisel ekraanil* kõike, mis jääb auto taha. Süsteem näitab ka virtuaalseid abijooni, mille järgi õnnestub auto ära parkida isegi kõige väiksemale parkimiskohale.

* Mudelites, mille varustusse kuulub ka Fordi SYNC2-süsteem.

Andurid, mis teevad parkimise stressivabaks

Andurid, mis teevad parkimise stressivabaks

Parkimisandurid aitavad Teil hinnata vahemaad oma sõiduki ja selle ees või taga asuvate objektide vahel. Kui andurid tuvastavad takistuse, panevad need tööle helisignaali, mis muutub takistusele lähenedes üha intensiivsemaks.

{pealkiri}

Tähtis sõiduinfo

Rangeri pardakompuuter näitab Teile kasulikke andmeid auto läbisõidu, kütusekulu, kiiruse ja välistemperatuuri kohta. Muuhulgas näitab see ka distantsi paagi tühjenemiseni – arvestuslikku vahemaad, mida saab paagis oleva kütusega veel läbida. Seda on hea teada, kui olete pikal reisil või plaanite sõita mõnda kõrvalisemasse kohta.

{pealkiri}

Satelliitnavigatsioonisüsteem aitab Teil kohale jõuda

8-tollise puutetundliku värviekraaniga täisintegreeritud navigatsioonisüsteem võimaldab mugavate häälkäsklustega sihtpunkte sisestada ning erinevaid huviväärsusi otsida.

{pealkiri}

Hoiab ideaalset temperatuuri

Kahetsoonilise automaatse kliimaseadmega saate valida kabiini jaoks kaks erinevat temperatuuri: üks juhi ja teine kaassõitja poolele.

{pealkiri}

Fordi eksimiskindel tankimissüsteem Easy-Fuel

See süsteem teeb vale tüüpi kütuse tankimise uue Rangeri paaki praktiliselt võimatuks, sest vale tankimispüstol lihtsalt ei lähe täiteavasse. Ja kuna Easy-Fuel on korgita tankimissüsteem, pole Teil enam kunagi vaja määrdunud kütusepaagi korki puutuda.

{pealkiri}

Klaasipuhastid, mis kohanevad automaatselt vihmasajuga

Valige oma auto vihmasensoriga klaasipuhastite jaoks üks kuuest tundlikkusastmest ning need hakkavad automaatselt tööle, kui vihma sadama hakkab. Lisaks oskavad klaasipuhastid oma pühkimiskiirust vastavalt saju tugevusele ise muuta.

{pealkiri}

Esituled, mis süttivad automaatselt kohe, kui vaja

Uuel Rangeril on olemas spetsiaalsed andurid, mis tuvastavad valguse hämardumise videviku saabumisel või ümbritseva valgustaseme järsu muutumise, näiteks juhul, kui sisenete tunnelisse. Sel juhul lülituvad esituled automaatselt sisse, muutes autosõidu ühtaegu nii lihtsamaks kui ka ohutumaks.

{pealkiri}

Quickclear teeb esiklaasi kiiresti puhtaks

See praktiline funktsioon aitab Teil külmadel talvehommikutel kiiremini liikvele pääseda. Vajutage lihtsalt nuppu ja süsteem kõrvaldab jää või härmatise klaasilt sekunditega, kuigi väljas on miinuskraadid.

{pealkiri}

Küljepeeglid, mis klapivad end vigastuste vältimiseks ise kokku

Sõiduki parkimisel kitsale tänavale või väikesele parkimiskohale võivad küljepeeglid kergesti viga saada. Elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid aitavad seda vältida, keerates end sujuvalt sissepoole kokku, kui olete vastavat nuppu vajutanud.

{pealkiri}

Rohkelt praktilist hoiuruumi

Leidlikke panipaiku on rohkesti olemas kõikides eri kabiinimudelites. Double Cab-mudelis on näiteks kaks suurt hoiukohta peidus tagaistme all. Sõltuvalt valitud kabiinimudelist on saadaval kolm keskkonsooli varianti: lühike, pikk ja pikk koos jahutatava panipaigaga. Neis kõigis on olemas hoiukohad toidu, joogitopside või -pudelite jaoks, alused väiksema pudi-padi hoidmiseks ning koht Teie mobiilile. Tervelt 11,9-liitrisesse kindalaekasse mahub aga ära 15-tolline sülearvuti, kokkupandav vihmavari ja palju muud.

Mitmekülgne lukustatav veokast tagab meelerahu

Mitmekülgne lukustatav veokast tagab meelerahu

Uue Rangeri veokasti mahub ära standardmõõdus euroalus, Teie igapäevased tööriistad või kogu nädalalõpu matkavarustus. Samuti on selles olemas arvukalt DIN-standardile vastavaid abivahendeid Teie koorma kindlaks paigalhoidmiseks: tugevad kinnituskonksud, integreeritud koormatugi ja osadel mudelitel ka köite kinnitussiinid kasti välisküljel. Meelerahu ja turvalisust lisab käsitsi lukustatav tagaluuk.

{pealkiri}

Kabiiniga ühtesobiv veokast mõjub disainile hästi

Iga kabiinimudeli juurde kuulub just selle mudeli jaoks kujundatud veokast, mis kaardub ülaservadest veidi sissepoole, et kabiiniga sujuvalt ühte sulanduda. See annab Rangerile kauni voolujoonelise välisilme.

{pealkiri}

Elekter olemas seal, kus seda vajate

Mitmed nutikad lahendused on Teile töö tegemisel suureks abiks – näiteks kabiinis asuv 240 V voolupesa (valikvarustus) on lausa hindamatu, kui Teil on vaja teel olles oma telefoni, tahvelarvutit või tööriistu laadida.

{pealkiri}

Koorma kinnitussüsteem igas mõõdus pagasile

Süsteem (standardvarustuses mudelitel Limited ja Wildtrak) koosneb kahest veokasti sisekülgedel asuvast siinist ja kahest mõlema siini küljes olevast lükandkinnitusest. Neid saab mööda siini liigutada ja koorma suurusele vastavasse asendisse panna.

Ohutus ja turvalisus sisse ehitatud

Lisaks uue Rangeri tugevdatud turvakarkassile sisendavad kindlustunnet juhi ja kaassõitja esi- ja külgturvapadjad, turvakardinad ja juhi põlvede turvapadi – kõik juba standardvarustuses.

Nutikas elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem aitab Teil alati olukorra peremeheks jääda, tipptasemel alarmsüsteem kaitseb aga sõidukit varaste eest.

Fordi SYNC 2-süsteem koos hädaabifunktsiooniga

Fordi SYNC 2-süsteem koos hädaabifunktsiooniga

Fordi SYNC 2-süsteemi üks tähtsamaid omadusi on hädaabifunktsioon*, mis võib avarii korral päästa Teie elu. Selle funktsiooni ülesandeks on liiklusõnnetuse korral Teie eest häirekeskusesse helistada ja kohalikus keeles auto asukoha kohta infot anda.

Soovi korral saate ise kõne lõpetada või vajadusel häirekeskuse töötajaga rääkida. Mis aga kõige tähtsam – süsteem annab Teie kohta elutähtsat teavet, edastades Teie täpsed GPS-koordinaadid ka juhul, kui olete ise teadvuse kaotanud.

* Fordi hädaabifunktsioon töötab rohkem kui 30 Euroopa riigis. Funktsioon töötab juhul, kui süsteemiga on seotud ühilduv mobiiltelefon, mis on Teil kaasas, sisse lülitatud ja süsteemiga ühendatud, kui turvapadi täitub (välja arvatud põlvede turvapadjad) või kokkupõrke tuvastanud löögiandur kütusepumba välja lülitab. Tekstifunktsioonil ja hädaabifunktsioonil puudub veel kõikide Euroopa keelte tugi.

Järelhaagis turvaliselt õigel joonel

Järelhaagis turvaliselt õigel joonel

Järelhaagise stabiliseerimisabi süsteem tuvastab järelhaagise vänderdamise küljelt-küljele ja vähendab siis auto sõidukiirust seni, kuni probleem kaob. Nii on järelhaagise vedamine tunduvalt ohutum ja haagis paremini juhitav. Süsteem aeglustab sõiduki liikumist, vähendades mootori pöördemomenti ja suurendades vähehaaval ratastele mõjuvat pidurdusjõudu.

Täiendav kontroll laskumistel

Täiendav kontroll laskumistel

Mägipidur reguleerib maastikusõidul järsust nõlvast laskumise kiirust, ilma et peaksite vajutama piduri- või gaasipedaali. Süsteem töötab nii edasikäikude kui ka tagasikäigu puhul.

{pealkiri}

ESC aitab säilitada kontrolli auto üle, olgu sõiduolud kuitahes halvad

Elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ESC) jälgib pidevalt Teie auto liikumist, tuvastab igasuguse kõrvalekaldumise Teie valitud trajektoorilt (näiteks külglibisemisel) ning aitab automaatselt parandada auto asendit sõiduteel. Süsteem aitab Teil kontrolli oma auto üle säilitada ning suudab lühendada ka peatumisteekonda äkkpidurdamisel.

{pealkiri}

Pidev kaitse ümberpaiskumise eest

Ümberpaiskumise vältimissüsteem jälgib pidevalt sõiduki asendit ja tuvastab ohtlikud sõidutingimused, mis võiksid lõppeda auto ümberpaiskumisega. Ohu tuvastamisel paneb süsteem tööle ESC-süsteemi, et see sekkuks, muudaks vajadusel auto kiirust ning taastaks sõidustabiilsuse.

{pealkiri}

Lihtsam paigaltvõtt kallakul

Kui alustate liikumist kallakul, ei lase nõlvaltstardiabi süsteem autol allapoole veerema hakata. Pärast piduripedaali vabastamist säilitab süsteem rõhku pidurisüsteemis veel 2,5 sekundit, andes Teile aega rahulikult jalg piduripedaalilt gaasipedaalile tõsta.

{pealkiri}

Maksimaalne haardumine minimaalse vaevaga

Eesrindlik veojõu kontrollsüsteem (TCS) ei lase ratastel asjatult ühel kohal ringi käia ning hoolitseb parima võimaliku haardumise, suutlikkuse ja stabiilsuse eest just siis, kui Teil on seda kõige enam vaja. Süsteem jälgib ja reguleerib pidevalt igale veorattale ülekantavat mootorijõudu, tagades paigaltvõtul ja kiirendamisel pinnasega maksimaalse kontakti ja parima haardumise.

{pealkiri}

Koorma raskusega kohanev stabiilsuskontrolli süsteem

Koormustundlik stabiilsuskontrolli süsteem (LAC) reguleerib ESC-süsteemi tööd vastavalt uue Rangeriga veetava koorma koguraskusele. See tagab parima juhitavuse ja stabiilsuse, olgu sõiduk tühi või täis laaditud.

{pealkiri}

Lisajõud äkkpidurdamisel hädaolukorras

Hädapidurivõimendi aitab Teie sõidukil avariiolukorras maksimaalset pidurdusjõudu saavutada. Süsteem tuvastab, kui tugevalt olete ise piduripedaali vajutanud, ning suurendab siis automaatselt pidurirõhku, kui seda on vaja. Kui olete sunnitud mingil põhjusel väga järsult pidurdama, paneb avariipidurdamise hoiatussüsteem lisaks ka pidurituled vilkuma, et Teile järgnevaid autojuhte hoiatada.

{pealkiri}

Mitu turvasüsteemi rakenduvad üheskoos sekundi murdosaga

Sõitjaid kaitseb tõhusalt auto ülitugev turvakarkass ja standardvarustusse kuuluv täiskomplekt turvapatju. Kuid see pole veel kõik – uue Rangeri intelligentsesse turvasüsteemi (IPS) kuuluvad ka turvavööde eelpingutid ning ohutult juhist eemale suunatavad pedaalid ja roolisammas, et oht avarii korral viga saada oleks võimalikult väike.

{pealkiri}

Auto hoiatab Teid, kui mõni rehv on liiga tühi

Kütuse säästmiseks, rehvide hea seisukorra säilitamiseks ja Teie ohutuse tagamiseks on väga tähtis, et hoiaksite rehvides alati õiget rehvirõhku. Sellepärast jälgivadki andurid pidevalt kõiki rehve ja hoiatavad Teid, kui on avastanud probleemi. Siis saate rahulikult peatuda, probleemse rehvi üle kontrollida ning selle uuesti täis pumbata või ratta ära vahetada.

{pealkiri}

Kindel kaitse varaste eest

Vargaid aitavad autost eemale peletada immobilisaator ja tipptasemel Thatchami 1. kategooria alarmsüsteem. Need takistavad auto ärandamist isegi juhul, kui varastel on õnnestunud autosse sisse murda.

{pealkiri}

Esimene kastiauto, mis sai ohutuse eest hindeks 5 tärni

Ranger saab juba standardvarustusena kaasa erakordselt mitmekülgse ohutuspaketi, mis sisaldab kõike alates juhi ja kaassõitja esi- ja külgturvapatjadest, turvakardinatest ning juhi põlvede turvapadjast kuni elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemini (ESC). Tänu sellele ongi Ranger esimene kastiauto läbi aegade, mis on saanud Euro NCAPilt hindeks 5 tärni. Samavõrra mitmekülgne on ka mudeli vargusvastaste meetmete pakett.

Täiendav kaitse

Täiendav kaitse

Maastikusõidu paketti kuuluvad mootori, jaotuskasti ja kütusepaagi kaitsekatted, mille ülesandeks on vähendada vigastuste ohtu, kui sõidate ebatasasel pinnasel. Haardumise parandamiseks kuulub paketti ka elektrooniliselt lukustatav tagadiferentsiaal. (Valikvarustus)

{pealkiri}

Tugevad kinnituskonksud teevad koorma vedamise ohutumaks

Ohutuse lisamiseks erinevate koormate vedamisel on saadaval DIN-standardile vastavad tugevad kinnituskonksud kasti välisküljel ning kinnituspunktid kasti siseseintel. Kinnituste arv on eri kabiinimudelite puhul erinev.

{pealkiri}

Lukustatav veokasti liugkate kaitseb Teie koormat

Kate, mis on saadaval valikvarustusena Super- ja Double Cab-mudelitele, kaitseb veokasti sisu nii halva ilma kui ka varaste eest. Liugkatte saab kolmes eri asendis lukustada, see on veekindel ja piisavalt tugev, et vastu pidada selle peale laaditud pooletonnisele lisakoormale.

{pealkiri}

Kindel koormatugi

Kõrgete veokasti seinte küljes on olemas koorma kinnituspunktid ning otsaseinas integreeritud koormatugi koos kahe pööratava hoidikuga pikkade esemete kinnitamiseks (XL ja XLT). Nende abil võite kindel olla, et koorem püsib täpselt seal, kuhu Te selle panite.

Ford Ranger tehnilised andmed

Ford Rangeri tehnilised andmed .pdf failina

Ford Ranger videod

Ford Ranger / infoautoeesti

Ford Ranger Wildtrak / Ford Europe

The Science of Tough Episode 2 - Tough Towing / Ford Europe

The Science of Tough Episode 1 – Heavy Drop / Ford Europe

The Science of Tough Episode 3 – Deep Water / Ford Europe

The Science of Tough Episode 4 - 24hr Endurance / Ford Europe

Everything You Need to Know About The New Ford Ranger in 90 Seconds / Ford Asia Pacific

FordIAA2015 RangerDriving / infoautoeesti

Ford Ranger meedias

2017. 03. 24 • Accelerista.com
Ford Ranger, suursaadik ehedate elamuste maailmast

Kõrgemas varustuses Ford Ranger kõlbab linnas eputada Pikap on uus džiip ja sportauto, külmaks ei jäta kedagi Odavaim esiveoline RegularCab küsib hinda alates 23 300 eurost

Ford Ranger, suursaadik ehedate elamuste maailmast

2016. 05. 15 • Postimees
Ovaalkabineti tööminister

Fordi sinise ovaaliga kaubamärgi alt jõuab tänavu riburada uudistooteid. Otsa teeb lahti ovaalkabineti šikk tööminister Ford Ranger.

Ovaalkabineti tööminister

2016. 05. 02 • Postimees
Ford Ranger, suursaadik ehedate elamuste maailmast

Mõni aeg tagasi korraldas kindlustusfirma Insure ulatusliku soorollide uuringu, et teada saada, milliste autodega sõitvaid inimesi peetakse atraktiivsemateks. Rohkem kui kaht tuhandet saadud vastust analüüsisid psühholoogid ja suhte-eksperdid, kes koostasid detailse pingerea kindlat marki ja värvi autodest. Kui meeste arvates on kõige ahvatlevam naine punase sportauto roolis, siis kolmandik naisi leidis, et kõige kõvem mees on see, kes sõidab musta Fordi pikapiga.

Ford Ranger, suursaadik ehedate elamuste maailmast

2016. 05. 01 • Tehnikamaailm
Ranger Nr 4

Rangeri uuendamine käib Fordil sõna otseses mõttes kella järgi - I põlvkond tuli aastal 2001 ning seejärel on iga 5 aasta järel välja toodud uus mudelipõlvkond. Nüüd siis IV põlvkond - senisest suurem, võimsam ja ... veelgi "isasem".

5.2016_Tehnika_Maailm_Ford_Ragner_IV_p%C3%B5lvkond_

2016. 04. 29 • Profi
Fordi uus “metsavaht”

Uus Ford Ranger, mis tähendab tõlkes metsavahti, on oma nime igati väärt: pole maastikku, kus auto hakkama ei saaks ning vajadusel suudab ta sumbata ka kuni 80 cm sügavusega vees.

4_2016_Profi_Ford_Ranger_Fordi_uus_metsavaht

2016. 04. 27 • Autoleht
Konkurentidele paras pähkel

Eurooplaste lemmikpikap Ford Ranger kohendati mudelivärskendusega heast veelgi paremaks. Sellest meepotist tõrvatilku leida pole lihtne.

27_4_16_Autoleht_Ford_Ranger_Konkurentidele_paras_pahkel

2016. 04. 24 • Motors24.ee
Ford Ranger - Motors24.ee proovisõit

Uus Ranger on kohal. Juba mõned nädalad huvilistele vaadata ja sõita. Ajakirjanikest teeb otsa lahti Kaspar Sepp Motors24-st. Vaadake ise järele, kuidas mees Fordi kastikat hindab.

Ford Ranger - Motors24.ee proovisõit