Uhiuus Ford Tourneo Connect on üks kõige paindlikumaid pereautosid omas klassis

2014. aasta alguses autoturule saabuv täiesti uus viiekohaline Ford Tourneo Connect (SWB – lühikese teljevahega) ja seitsmekohaline Grand Tourneo Connect (LWB – pika teljevahega) pakuvad uue pereauto otsijatele omas klassis ületamatut paindlikkust ja mugavust.

Grand Tourneo Connect teeb omas klassis tõelise läbimurde, pakkudes selles segmendis seni ainulaadse lahendusega tagaistmeid, mida saab kiiresti ja kergelt ühetasase pakiruumi tekitamiseks kokku klappida. Ka juurdepääs tagaistmetele on lihtsamast lihtsam tänu oma klassi kõige laiematele liugustele auto mõlemal küljel. Lisaks kuulub auto varustusse kokkuklapitav kaassõitja esiiste, mis võimaldab mahutada autosse kuni 3 meetri pikkuseid esemeid.

Mõlemad mudelid pakuvad aktiivse elustiiliga peredele erakordset praktilisust ja mitmekülgsust: rohkelt erinevaid istumiskombinatsioone ja panipaiku, sh näiteks täislai laeriiul esiistmete kohal ning lennukistiilis laealused pagasilaekad tagaistmete ja pakiruumi kohal.

Uues Tourneo Connectis saab kõik alguse targast ruumilahendusest, mis aitab auto kasutajatel igapäevasest sõidust maksimumi võtta – tänu siseruumile, mis on nutikas, paindlik ja väga avar. Grand Tourneo Connectis on olemas seitse istet kolmes istmereas, seejuures saab kolmanda rea istmeid ette- või tahapoole nihutada, et sõitjad saaksid vastavalt soovile kas jalaruumi suurendada või mahutada autosse veidi rohkem pagasit. Kui mõlemad tagumised istmeread on kokku klapitud, on autos tervelt 2 620 liitrit pakiruumi, ning tänu põrandakattele, mis käib kaasas kolmanda istmerea istmetega, tekib auto tagaossa ühtlane tasane aluspind pagasi tarbeks.

Viiekohaline Tourneo Connect – mille mõlemal küljel on samuti tagumised liuguksed – paistab silma oma klassi suurima jala- ja pearuumiga esiistmetel ning suurima jala- ja põlveruumiga teises istmereas. Suhtes 60:40 kaheks jaotatud tagaistme saab kokku klappida ja ettepoole püsti keerata või autost täielikult eemaldada, tekitades esiistmete taha 2 410-liitrise mahuga pagasiruumi.

Igasuguse vajaliku pudi-padi tarbeks on mõlemas mudelis suur hulk erinevaid panipaiku, sh nutikalt varjatud laegas näidikuploki kohal armatuurlaual, milles asub 12 V voolupesa telefoni või kaasaskantavate heliseadmete laadimiseks, suur lukustatav kindalaegas, praktilised taskud esiuste siseküljel, kuhu mahuvad ära ka 1,5-liitrised pudelid, mahukas topsihoidjatega keskkonsool ning põrandaalune panipaik, mis on peidus teise istmerea jalaruumis. Soovi korral saab varustusse lisada ka täismõõdus klaasist panoraamkatuse.

Jõuallikate valikusse kuuluvad 1,0-liitrine EcoBoost-bensiinimootor (ainult viiekohalisel Tourneo Connecti mudelil), 1,6-liitrine Duratorq TDCi-diiselmootor, millest on olemas kaks eri võimsusega versiooni – 95 ja 115 hj, ning 150 hj 1,6-liitrine EcoBoost-bensiinimootor koos kuuekäigulise automaatkäigukastiga.

Suurepärase sõidudünaamika ja mugavuse tagamiseks on mõlemas uues mudelis kasutusel ainulaadne väändtalaga tagavedrustus, mis asendab eelmise põlvkonna lehtvedrudega vedrustussüsteemi. Veermiku juurde kuulub ka uusimal tehnoloogial põhinev elektriline roolivõimendi, mis teeb sõiduki täpsemini juhitavaks ja kiiremini reageerivaks. Samal ajal vähendab see traditsioonilise hüdraulilise süsteemiga võrreldes ka kütusekulu ja CO2-heitmeid.