Täiesti uus Ford Transit pakub väikseimaid ülalpidamiskulusid omas klassis

Uus Ford Transit pakub klientidele kogu mudelivaliku ulatuses erakordset vastupidavust, märgatavalt vähenenud hooldus- ja remondikulusid, suurenenud veomahtu ning praktilist kaubaruumi varustust. Täiesti uus Transit, mis on ehitatud uuele värskelt välja töötatud üleilmsele platvormile, asendab Fordi tarbesõidukite mudelivalikus senised raskemad Transiti versioonid ning astub Euroopa mudelivalikus menuka uue Transit Customi kõrvale.

Erakordselt väikesed ülalpidamiskulud, võimsad mootorid ja tuntud Transiti vastupidavus

Transiti tavamudelite mootorivalikusse kuulub kolm eri võimsusega (100 hj, 125 hj ja 155 hj) versiooni kütusesäästlikust 2,2-liitrisest Duratorq-diiselmootorist, mis on saadaval koos 6-käigulise käsikäigukastiga; lisaks on klientidel võimalus valida kas 125- või 155-hobujõuline HDT6-mootor, mis vastab rangeimatele tarbesõidukite (HDT) Euro 6 heitmenormidele.

Uus Transit on saadaval nii esi-, taga- kui ka nelikveolisena. Mudeli hooldusintervalle on pikendatud 50 000 km või kahe aastani ning ühtlasi on kuni 150 000 km läbisõiduni teostatavate graafikujärgsete hooldustööde kogukestus võrreldes eelmise mudeliga lühenenud 5,4 tunnilt 4,2 tunnini.

Fordi poolt läbi viidud 23 erineva remonditava komponendi analüüs näitas, et uus mudel kuulub ka graafikuväliselt läbi viidavate hooldustööde kestuse poolest klassi tippu, näiteks tagumise ketaspiduri remondiks vajalik aeg on vähenenud 2,6 tunnilt 1,3 tunnini. Kulukate tagajärgedega vale kütuse tankimise eest kaitseb uut mudelit standardvarustusse kuuluv Fordi ainulaadne tankimissüsteem Easy Fuel.

Uue põlvkonna mudel on ehitatud erakordselt vastupidavaks. Selle äärmiselt tugeva kerekonstruktsiooni valmistamiseks on kasutatud mitut liiki ülitugevat terasesulamit, sh boorterast, ning mudel saab kaasa igakülgse 12-aastase läbiroostetamisvastase garantii.

Vastavalt Fordi äärmiselt rangetele standarditele, mis kehtivad tarbesõidukite vastupidavuskatsetele üle kogu maailma, on uus Transit läbinud raskete katsesõitude käigus Euroopas ja Põhja-Ameerikas kokku 11 miljonit kilomeetrit – see võrdub 275 korraga ümber maakera – ning üle 500 000 km sellest koos Transiti tegelike kasutajatega.

Esmakordselt on uus mudel teinud läbi ka karmi tugevuskatsete seeria, et sõiduki käitumine ohutul ja etteaimataval viisil oleks tagatud ka kõige ohtlikumate löökide korral, mis päriselu tingimustes võivad esineda: üks katsetest seisneb näiteks selles, et kiirusega 60 km/h sõidetakse vastu 150 mm äärekivi.

Suurem veomaht ja mitmekülgne varustus

Uus Transit pakub võrreldes eelkäijaga 11% suuremat veomahtu ning tervet rida uudseid lahendusi kaubaruumi jaoks, mis teevad pagasi vedamise senisest lihtsamaks ja ohutumaks.

Kaubiku sihikindla ja modernse välisdisaini all on varjul kaubaruum, kuhu mahuvad ära kõik olulisemad standardmõõtudes esemed, sh näiteks torud ja kipsplaadid. Kaubaruumi külgseinad on senisest püstisemad ning ukseavad veelgi suuremad ja praktilisemad. Ukseava kaubaruumi küljel on oma 1300 mm laiusega üks selle klassi laiemaid, lihtsustades koorma peale- ja mahalaadimist kahveltõstukite abil.

Iga mudeliversiooni veomaht on võrreldes samaväärse eelmise põlvkonna Transitiga kasvanud umbes 10%, näiteks on standardse täislaia terasest vaheseinaga keskmise teljevahega (L2) kaubiku kaubaruumi maht suurenenud 10,3 kuupmeetrilt 11,2 kuupmeetrini, võimaldades nüüd sellega nelja euroalust vedada ning põrandal 3 meetri pikkuseid esemeid transportida. Suurim mudel Jumbo Van mahutab aga vaheseina taha ära koguni 15,1 m3 kaupa

.

Kaubikud on saadaval kolme erineva pikkusega, kahe erineva katusekõrgusega ning mitme erineva registrimassiga kuni 4,7 tonnini välja. Uus mudel saab kaasa mitmeid uusi ja nutikaid varustuselemente, mille hulka kuuluvad näiteks:

  • tagumisse kaitserauda integreeritud optimaalse kõrguse ja libisemivastase pinnatöötlusega aste;
  • lihtsalt puhastatav kaubaruumi põrand, mis kaitseb nii kaubikut kui ka kaupa: vastupidava plastist põrandakatte külgservad on pühkimise ja pesemise lihtsustamiseks keeratud 10 cm ülespoole vastu külgseinu;
  • DIN/ISO normatiividele vastavad koorma kinnituspunktid külgseintel, mis aitavad põrandapinnale vaba ruumi jätta;
  • kaubaruumi tipptasemel LED-valgustus, mis ei jäta pimedaks selle ühtki nurka;
  • hästinähtavad kleebised teiste liiklejate hoiatamiseks, juhul kui tagauksed on avatud 90-kraadise nurga all;
  • veojõud kuni 3,5-tonnise järelhaagise vedamiseks (350 HD mudelitel).

Lisaks traditsioonilistele kaubikutele kuuluvad Transiti mudelivalikusse veel täiendavate istmeridadega mudelid Double Cab-in-Van (DCiV), Kombi ja Kombi Van (alates 2015.a.) ning tavakabiini ja pikendatud kabiiniga raamautod (Chassis Cab ja Double Chassis Cab). Uus raamauto versioon Chassis Cab SuperJumbo mahutab oma tugevale alusraamile ära tervelt 5-meetrise veokasti või furgooni, Transiti M2 kategooria väikebussidesse mahub aga istuma kuni 18 inimest.

Esmaklassiline sõidumugavus ja eesrindlikud tehnoloogiad

Uue mudeli kabiin on märgatavalt ruumikam kui eelkäijal – rohkem on nii õla- kui ka pearuumi. Nähtavus on parem ja juhtimisasend tänu reguleeritava kalde ja sügavusega roolisambale endisest mugavam.

Täieliku uuenduskuuri läbinud interjöör koos stiilse uue armatuurlauaga annab sõitjate käsutusse mitmeid nutikaid panipaiku, näiteks saab asju hoida terve kabiini laiuses laeriiulis või kaassõitjate kahekohalise esiistme all asuvas varjatud hoiukastis. 230 V voolupesa saab kasutada oma tööriistade või sülearvutite laadimiseks, vajamata selleks spetsiaalset adapterit.

Tänu Fordi inseneride hoolikale seadistustööle pakub sõiduk oma klassi parimat sõidudünaamikat koos kindlama ja sõiduautolikuma juhitavusega nii linnatänavatel kui ka maanteedel. Ka kabiini on mitmeti täiustatud, sh vähendatud mürataset ning parandatud sõidumugavust.

Sõiduki kasutamiseks mobiilse kontorina saab seda täiendada suure hulga uusimatest Fordi sõiduautodest pärineva mugavusvarustusega. Lisavarustusena on näiteks saadaval Fordi hääljuhitav autosisene sidesüsteem SYNC koos innovatiivse AppLink-funktsiooniga, mis võimaldab autojuhil kasutada häälkäsklustega ka oma nutitelefoni lemmikrakendusi (see funktsioon on saadaval alates 2014. aasta teisest poolest).

Lisaks kuulub sõiduki varustusse veel mitmeid eesrindlikke tehnoloogiad, mis aitavad autojuhil pikki tööpäevi rooli taga ohutumalt ja kindlamalt mööda saata. Sellised väärtuslikud abivahendid on:

  • isekohanduv kiirushoidik koos eesmise pikivahe hoiatusega;
  • sõidureast väljumise hoiatussüsteem koos juhi virgutusfunktsiooniga,
  • tahavaatekaamera koos järelhaagise haakimisabiga,
  • staatilised kurvituled,
  • rehvirõhu kontrollsüsteem.

Sõiduk on varustatud uusima elektroonilise stabiilsuskontrolli tehnoloogiaga, mille uuenduslike funktsioonide hulka kuuluvad adaptiivne koormustundlik stabiilsuskontroll, ümberpaiskumise vältimissüsteem, järelhaagise stabiliseerimisabi, nõlvaltstardiabi ning uudisena ka kurviaeglustussüsteem – ainulaadne Fordi poolt välja töötatud süsteem, mis aitab ohutult ja stabiilselt aeglustada, kui sõiduk on sisenenud kurvi (nt kiirtee mahasõiduritta) liiga suure kiirusega.

Ford Transit kombi tehnilised andmed

Ford Transit kombi tehnilised andmed .pdf failina .pdf failina

Andmed on algupärased baasmudelile ja muutuvad vastavalt täpse mudeli tüübikinnitusele ning tellitud varustusele. Info-Auto omab õigust andmeid muuta.

Ford Transit kombi videod

Ford Transit kombi meedias